Stránka 2 z 2
Napsal: čtv pro 13, 2007 08:56
od Habron
Rado77 píše:To bol zrejme len fyzikalny priklad...
Ale naozaj - ked som si nastavoval ventily, zmeral som ich najprv pri horucom motore a boli velke. Tak som pockal, zatial som riesil ine drobnosti, a potom som zmeral vole znova uz pri studenom a boli mensie. Ale aj na tom studenom som mal na druhom valci saci & vyfuk 0.4! (vdaka mechanikovi autorizovaneho servisu !)
Vidím, že někteří ten můj příklad pochopili a někteří ne, ale tak to už v životě chodí.
Napsal: čtv pro 13, 2007 09:08
od Hynek
No jak vidím, nejlepší je mít ventily seřizované hydraulicky!
Doufám, že jsem nikoho neurazil v rámci diskuze a pokud ano omlouvám se. Fórum je D I S K U Z N Í
Všechno v dobrém!! Přeji hezký den!
VŠEM!
Napsal: čtv pro 13, 2007 09:17
od Rado77
Ozaj, KEEGAN.SK sa vlastne stale nedozvedel, ci moze cvrlikat este cosi ine....co napriklad vadny vstrek? Nemam s tym skusenosti, ale dakde som tu cital, ze to vydava nejaky cudesny zvuk.....alebo vstrek skor "klepe" alebo "tuka" miesto "cvrlikania"?
Napsal: čtv pro 13, 2007 09:41
od Ivoš
No nam cvrlikaly jen ventily...nevím co by to mohlo být jiného...v mém případě to bylo v Chrovatsku (sucho, vedro, občasné popojíždění a oleje akorát....)...stalo se to ale jen tam a od té doby ani "cvrlik"...no ale stejně jde Kombik příští týden na "garančku", takže se na to snad mrknou...
Napsal: čtv pro 13, 2007 10:05
od Rado77
A ako je to vlastne s tym "preskocenim rozvodaku o 1 zub"....je to vobec realne? Teda predpokladam ze jedine uvolnenim napinaku by sa to mohlo stat, ale to by potom dopadlo katastrofou asi.... Predpokladam inak, ze ak je rozvodak zle nahodeny (prave o ten 1 zub), nedeje sa este nic dramaticke, motor bezi....az na to, ze sa v mierne nespravnom case ovataraju/zatvaraju ventily, v mierne zmenenom case hadze iskru atd... Odbornici - ako sa prejavuje zle nastaveny rozvodak o 1 zub? Klepotavym zvukom + znizenym vykonom?
Napsal: čtv pro 13, 2007 10:17
od JRD McLAREN
...fuuha..
jakaaa dobraa debata mi unikla...
no.. "cvrlikat" mozu ventily alebo vstreky...
..popripade cvrcky ..pod kapotu..
..
a ten rozvodaak o "jeden zub" ..
DOPRAVA ci DOLAVA ..??
Napsal: čtv pro 13, 2007 10:22
od Rado77
Cau JRD - vstreky nezvyknu skor "sycat/tukat"? Tiez to "cvrckuje"? A ako sa prejavuje ten rozvodak povedzme o zub dolava? A samozrejme ako doprava?
ventily
Napsal: čtv pro 13, 2007 11:50
od Serpico
....to Habron souhlas - existuje ještě tzv. přesah materiálu - no trochu to zkomplikuji - prostě, když jsme půlili motor ( dvoutakt, motocykl ) - ohřáli jsme kartery a ložiska jsme dali do mrazáku a pak fofrem s klikou dohromady - přesah tam byl konstrukčně proto, že jinak by motor tzv. " dupal " a následně by šel kukat...jinak samozřejmě jde se setiny a to i v roztažnosti - nicméně habronův příklad byl srozumitelný - jenom zapomněl dodat ventil je namontován v hliníkové hlavě a vačka nebo vahadla ventilů... jako opěrný bod je zase ocel...toliko roztažnosti, která je různá...
Mějte se fajn
Napsal: čtv pro 13, 2007 17:03
od keegan.sk
zdradvim.. no skusil som čo mi pisal Hynek... naozaj ked zaradim vyžši stupen pri nižšej rychlosti tak to cvrliká hlasnejšie.... ale že by mi tam niečo klepalo ako kedysy ventily na škodovke, tak také počuť nie je... hmmmm???
Napsal: čtv pro 13, 2007 17:58
od Hynek
keegan.sk píše:zdradvim.. no skusil som čo mi pisal Hynek... naozaj ked zaradim vyžši stupen pri nižšej rychlosti tak to cvrliká hlasnejšie.... ale že by mi tam niečo klepalo ako kedysy ventily na škodovke, tak také počuť nie je... hmmmm???
A co ten benzin? Nenabral jsi PHM někde jinde než obvykle? Špatné palivo to může způsobit taky!
Napsal: čtv pro 13, 2007 18:07
od Rado77
Ja by som predsa len pozrel tie ventily...pri tej prilezitosti sa da spravit napr. aj kontrola rozvodaku, ci je nastaveny ok, ci je dobre nasponovany, ked je dole veko, da sa o nieco lepsie dostat do zadnych casti za motorom a pripadne si pocistit nejake tie veci... Niekde zacat treba, aby si tu moznost pripadne vylucil... Ak by si chcel presny navod, posli mi sukr. spravu aj s mail adresou, kam ti ten navod poslem...
Napsal: čtv pro 13, 2007 18:08
od PEZ
keegan.sk píše:zdradvim.. no skusil som čo mi pisal Hynek... naozaj ked zaradim vyžši stupen pri nižšej rychlosti tak to cvrliká hlasnejšie.... ale že by mi tam niečo klepalo ako kedysy ventily na škodovke, tak také počuť nie je... hmmmm???
Možná to bude znít hloupě a dodnes se za to stydím, ale jednou se mi stalo že jsem přijel do servisu, že mi cvrlikají ventily a já vůl tam měl málo oleje.
Napsal: čtv pro 13, 2007 18:19
od keegan.sk
PEZ olej mám v poriadku... Hynek tankujem hlavne na shell-ke a občas na slovnafte.... také sukromné lacnejšie srandy ako batax a jurki vynechávam. tak neviem... pozriem teda tie ventily...
ventily
Napsal: čtv pro 13, 2007 19:12
od Serpico
...to JRD McLaren to bylo humorné
"...fuuha.. jakaaa dobraa debata mi unikla..." to máš ty, asi v malíčku roztažnost kovů za různé teploty a to i venkovní...a skoro bych se vsadil, že i nějaký dvoutakt - motocykl si rozpůlil a opět dal dohromady - GO - tak většinou začínali všichni...u mě ČZ 175 typ tuším 477 rozvidlený rám pod motorem a široce uložená zadní kývačka...ta seděla no a snížená hlava ( nemuměly jsme počítat a tak odhad 1: 11 - 12 ) a vyleštěný kanály a to v litině 4 nástavce.. vzali za svý...no a jednou mi nestačil i policista nahoru do Strahova, dostal mi na Dlabačově...ale víceméně výměna názorů -
ti to jede, to není možný - mám nadupanýho kalifa...no a bylo to bez pokuty...no a kamarádům to zůstalo a tak Kawasaki, Suziky ap...a zase se měnily omezené verze ( 100HP pro NSR ) za otevřené ( pro USA )...dnes je to jinak... rekordmanem je Haybusa asi 182 HP
Mějte se fajn
Napsal: pon pro 24, 2007 13:17
od Rado77
A ja som dnes na vianoce dal aj mojmu Matizkovi darcek - nove tesnenie veka ventilov:
http://imajr.com/Veko_drazka_575251
http://imajr.com/Nove_tesnenie_575252
http://imajr.com/Spoj_hotovo1_575253
http://imajr.com/Spoj_hotovo1_575253
Vyznacene je miesto, kadial to tieklo a pekne si to stekalo na cidla teploty chlad. kvap.