Stránka 2 z 2
Re: K A R O S A , B 7 3 1 - 2 5. rokov
Napsal: sob úno 07, 2009 23:09
od alvin
Re: K A R O S A , B 7 3 1 - 2 5. rokov
Napsal: ned úno 08, 2009 07:57
od Ozorák Mikuláš
Posledný Ikarus bol u nás vyradený do zabudnutia teraz v januári. Síce stál odstavený na odstrel už od oktobra 2008 kôli závade na motori, ale až teraz ho vyradili.Pošepkáva sa , že sa majú doniesť nejaké vozidlá do mestskej prevádzky. Ale vodiči tomu uveríme až vtedy, keď ich preberáme. V našej firme totiž peniaze na busy končia vo vreckách úplne iných ľudí. Svedčí o tom aj dlhá historia peňazí za crosweye. Dostali sa k nám na závod cez štyri firmy od výrobcu aj to iba preto , lebo vúc Nitra zaplatila rovno výrobcovi peniaze , ktoré dotovala do sad. Predošlá dotácia totiž zmizla a nové autobusy neboli.
Re: K A R O S A , B 7 3 1 - 2 5. rokov
Napsal: pát dub 24, 2009 18:14
od alvin
V Nitre po "pendolínach",teda SOR 18, pribudli pred pár dňami na uliciach ďalšie,trošku exotické kĺbáky
http://imhd.zoznam.sk/nr/index.php?w=38 ... u&idg=3909
http://imhd.zoznam.sk/nr/index.php?w=33 ... f1f&id=439
.Exotické sú nielen svojim pôvodom, Belgicko - ,ale aj kocepciou,dosť nezvyklo nejde o kĺbak tzv.tlačnej koncepcie,ako väčššina kĺbákov v súčasnosti,t.j. motor je v zadnej časti za kĺbom,ale ale o klasickú,tzv.vlečnú koncepciu,akú mali aj ŠM16,5
http://www.sx11.ic.cz/sm16_5.html
či už toľko tu pretriasaný Ikarus 280,ale narozdiel od týchto už dnes veteránov,motor je uložený vo "veži" a nie pod podlahou ako mali ŠM16,5 či Ikar.280
http://imhd.zoznam.sk/nr/index.php?w=2b ... &gs=c&gsd=
ešte jeden pohľad do históre,predchodcovia už spomenutých ŠM16,5 a Ikarusu 280 boli tiež vlečnej koncepcie,ale motor bol uložený vpredu,vedľa vodiča
http://www.przegubowiec.com/bus/katalog ... 41-350.JPG
http://www.old-ikarus.hu/jobbagy/620-63 ... 9_ejjo.jpg