Stránka 2 z 5
Napsal: sob lis 17, 2007 18:24
od LIFELIKE
Dakujem pekne
Rozumiem tomu potom dobre, ak si myslim, že potom sa prudko zvyšuje spotreba a aj možno dochádza k nedokonalému spalovaniu ?? A isto to má potom za následok ďalšie nechutnosti. A ako sa to dá zistiť, že k takému čosi prišlo??
výfuk
Napsal: sob lis 17, 2007 18:58
od Serpico
...to Brousek i ostatní letos jsem si máknul - nessii na stojanový hever a vrtačku s různýmy nástavci očistit - obrousit 1 díl a 2 díl a 3 díl - potom chemii odrezovač no a druhý den zinko sprey základ ( odolnost do 600°C - ale za bezmála za 300 Kč ) a zavřít základ vrchním stříbřenka asi do 500°C...no ale stejně nic netrvá věčně...1 díl origo 10let, 2 a 3 díl = 4 roky...no uvidím...
Mějte se fajn
Napsal: sob lis 17, 2007 19:46
od V.Brousek
Serpico já výfuk sundám a ošetřím. Ale mám pro to dobré podmínky - kdybych je neměl, nedělal bych to a výfuk by asi tak dlouho nevydržel. Ale jak tu již psali někteří, vydržel jim výfuk i bez nátěrů více jak 8 let.
výfuk
Napsal: sob lis 17, 2007 20:47
od Serpico
....jo Brousek jasný.... ....i když vymakáme dost a to jenom s kozama...ale co je moc to je moc...to na ulici nejde dělat....
...nakonec vono jde vo to jaký je výfuk z výroby...některý jsou i upraveny antikorozní úpravou - nerez ocel ap.
Mějte se fajn
Napsal: ned lis 18, 2007 03:45
od Topol
LIFELIKE píše:Dakujem pekne
Rozumiem tomu potom dobre, ak si myslim, že potom sa prudko zvyšuje spotreba a aj možno dochádza k nedokonalému spalovaniu ?? A isto to má potom za následok ďalšie nechutnosti. A ako sa to dá zistiť, že k takému čosi prišlo??
Pěkný den
To by měla být i závada kdy se rozvítí check.Protože ten hlídá víc věcí než EGR a to dokáží diagnostikovat jedině v servisu když se napíchnou tou jejich "mašinou".Novější a dražší stroje dokonce hlásí poruchu hlasem.Například ,že ti nesvítí pravé brzdové a pod.
Ať nám jezdí a nezlobí
Napsal: ned lis 18, 2007 14:09
od Richard
LIFELIKE píše:Dakujem pekne
Rozumiem tomu potom dobre, ak si myslim, že potom sa prudko zvyšuje spotreba a aj možno dochádza k nedokonalému spalovaniu ?? A isto to má potom za následok ďalšie nechutnosti. A ako sa to dá zistiť, že k takému čosi prišlo??
Každopádně by se měla rozsvítit kontrolka CHECK nebo SERVICE podle toho co máš v budíkách. Jak napsal Ondras je lambda sonda umístěna za motorem ve výfuku je vidět obvykle v tom rozvětveném "paroží" v místě kde výfuk přechází do jedné trubky. Právě umístění na výstupu z motoru velmi významně ovlivňuje složení směsi. Sonda hlídá obsah kyslíku ve výf. plynech. Pokud je spalování OK měl by všechen kyslíkvyhořet spolu se směsí. Pokud se objevuje kyslík sonda pomocí řídící jednotky upraví délku vstřiku a to obohatí nebo ochudí směs, tak aby spalování bylo optimální. Řídící jednotka má ještě spoustu dalších informací od dalších čidel a senzorů, ale kontrola lambda sondou patří mezi nejdůležitější.
Jinak k výfuku. Záleží hlavně na způsobu jízdy. Pokud někdo jezdí denně třeba 5 km do práce a z práce výfuk mu dlouho nevydrží. Za katalyzátorem je dost velké množství vodní páry a ta se ve výfuku sráží a výfuk koroduje zevnitř. Pokud někdo jezdí 1x týdně např. 100km tak se vše náležitě prohřeje voda z výfuku odpaří a tolik zevnitř výfuk nekoroduje. Jinak venkovní nátěry dle mě moc životnost výfuku neprodlouží. Stejně většinou se výfuk rozpadne ve svárech, nebo v držácích. Právě tam se projeví různá tloušťka materiálů a různým pnutím při ohřevu a vychládání vznikají trhlinky které následně rychle korodují
Re: Deravý výfuk po 3 rokoch?
Napsal: pon lis 19, 2007 09:02
od kolombo
Mne tiez odisiel vyfuk po troch rokoch. Bola diera jak je posledny tlmic??
Dala som ho spravit... tzn. do neautorizovaneho servisu, pretoze tie servisne kontroly su na dve veci...
Tak mi to zvarili natreli nejakou pastou a takto fachcim uz 6 mesiacov a v poho...
co som sa pytala tak zevraj po troch rokoch je to na kalosoch normalne... tak neviem co sa cudujes
Btw. za to vzruso na cestach to stoji ... ked ides jak na pretekoch a za tebou sa obzeraju chalani .... aspon raz sa aj za kalosom niekto otocil
výfuk
Napsal: pon lis 19, 2007 10:11
od Serpico
....vše je relativní....polský výfuk mi vydržel 1 rok ( na fáčku, byl levný )...pravdu má Richard v jednom " krátký jízdy a následný kondenzát " nicméně pravdu má i Brousek " ošetřování výfuku z venku ", obojí je " rovnocenné ", falcování spoje tubusu - doutníku a sůl...na Š120 jsem nechal kdysi výfuk pošopovat hliníkem a držel dlouho, bez jakékoliv údržby - ošetřování, ovšem teplý výfuk...nakonec u dražších, vyšších kategorií vydrží výfuk běžně 6 - 8 let, lepší materiál viz palikx...toť vše
Mějte se fajn
Napsal: sob pro 08, 2007 23:28
od Hynek
LIFELIKE píše:Mohol by mi niekto prosím vysvetliť, čo je to tá lambda sonda a na čo to je??? Nech to tu nečítam ako blbec a vôbec neviem o čo kráča...
Necháva ďakovať Žena za volantom
.
Ondras ti to hezky vysvětlil, ale nevěř všemu, co tu kdo napíše! Nepracující sonda se projevuje úplně jinak než zvýšeným kraválem.To se asi opravdu proděravěl výfuk, nebo se pouze uvolnil z objímky, když praskla guma, co jej drží na správném místě.
Napsal: úte led 01, 2008 16:37
od jandaxx
Máme Matize r.v. 99 najeto 92 000 a výfuk je tam stále ještě původní. S autem se jezdí víceméně jen po městě, stojí venku na ulici. Údržba jen základní, žádný natírání výfuku a podobně. Spíš než tlumič výfuku budu muset vyměnit vlnovec, nějak se začíná rozpadat....
Napsal: stř led 02, 2008 11:40
od Ivoš
U kombika jsme dávali měnit rezonátor (na podzim) a před vánoci i vlnovec....tj. 1. a 2. díl výfuku vydržel bezmála 7 a půl roku....nicméně 3 díl vydržel asi 3 roky a odpadl
, pak jsem koupil k vánocům taťkovi laďák (DTMkový design) a ten je pořád v pořádku....jen mezi vnitřní a vnější plech katalizátoru se dostal nějaký kamínek a ten tam rachotí...ale dá se to zvládnout....
Napsal: stř led 02, 2008 11:59
od Hynek
Na výfuk nejvíc působí voda zvenčí / na horký výfuk cákne studená voda / ale zevniř není nejhorší voda, ta se odpaří velice rychle , ale síra a její "ekvivalenty" vznikající při hoření a "sedající-si" na stěny zevnitř. Paradoxem je, že působí nejvíc tam, kde vydrží nejdéle teplo.Proto praskají výfuky nejčastěji ve svárech, spojích a pod.Samozřejně tomu napomáhají i chem. procesy vznikající při svařování komponentů výfuku.
výfuk
Napsal: stř led 02, 2008 12:51
od jinopo
Tak o víkendu jsem si musel svařit i já výfuk. Uhnila mi trubka těsně před posledním tlumičem. Ostatní díly výfuku vypadají dobře. Podotýkám, že jezdím krátké tratě. Jinak vydržel 3,5 roku. Mohl ještě počkat. Potíž byla při sundávání. Šroub na přírubě jsem ukroutil a jeden vydržel, ale byl pěkně zarezlý. Ještě jsem nezjišťoval za kolik se dá třetí díl na Kalose sedana sehnat.
Napsal: stř led 02, 2008 13:57
od Ivoš
Na CZ Drafel ho pořídíš za 3 899 Kč na Kalos Sedan (- 5% sleva pro členy Daewoo klubu)
http://www.czdrafel.cz/?chapter=daewoo& ... zeni=popis
Re: výfuk
Napsal: stř led 02, 2008 14:01
od Hynek
jinopo píše:Tak o víkendu jsem si musel svařit i já výfuk. Uhnila mi trubka těsně před posledním tlumičem. Ostatní díly výfuku vypadají dobře. Podotýkám, že jezdím krátké tratě. Jinak vydržel 3,5 roku. Mohl ještě počkat. Potíž byla při sundávání. Šroub na přírubě jsem ukroutil a jeden vydržel, ale byl pěkně zarezlý. Ještě jsem nezjišťoval za kolik se dá třetí díl na Kalose sedana sehnat.
Je vidět, že když se to umí a je kde, tak je to brnkačka!!!