Stránka 10 z 15
Re: DPF
Napsal: sob bře 23, 2013 10:55
od Hanzy
Počítal jsem s tvou cenou 18kč/LPG nikde jsem za 18 neviděl a když tak je to extrém a to co jsem počítal 36l benzín zdaleka není
benzin 1l kdybys uměl číst je započítán.
ceny přestaveb jsi taky mimo jeden s příkladu...
http://www.auta-lpg.cz/Cenik-prestavby-LPG/
Když nečemu nerozumím a neznám tak do toho nekecám a navíc když neumím počítat...
Re: DPF
Napsal: sob bře 23, 2013 12:36
od Mefisto
Hanzy tou sebekritikou setri, tady ji nikdo neceka.
Vzdy zalezi do jakeho je to auta.
Napriklad do FSI to bude stat jinac nez do tvy stary plecky
Na tvoje staci systém s centrálním směšovačem vykuchanej ze Skody 105
http://www.autogascoubal.cz/cz.php?txt=ceniky
Český statistický úřad vydal průměrné ceny PHM v České republice
Benzín 95 Natural – 36,68 Kč
Nafta – 36,46 Kč
LPG – 17,75 Kč
Re: DPF
Napsal: sob bře 23, 2013 13:19
od mino
A pokud chci setrit tak musim motat kilometry, nesetrit auto, protoze se ho musim brzo zbavit.
Je rozdil kdyz si to poridi taxal a nebo deda v duchode
Mefisto toto nechápem prečo si napísal. Diesel si kupuju ti ktorý sedia doma a auto je v garáži?
Re: DPF
Napsal: sob bře 23, 2013 13:59
od DanielTir
Myslel jsem, že jsem konečně narazil na forum rozumných lidí, vyměňující si názory, ale hádáte se tady jako malé děti. Také zvažuji LPG a také počítám. Momentálně jezdím autoškolu s vozem ŠKODA FABIA 1.9 SDI s pětiletou průměrnou spotřebou ve výcviku 5.3 l. Pokud jezdím sám (dovolená atd. ) jezdím pod 5 l nafty. Což je při ceně nafty u nás v Opavě cca 34.90 Kč = 185 Kč/100 km. Kolega jezdí autoškolu v Bruntále s FABII 1.2 HTP při stejném režimu ve čtyřletém cyklu za 9.5 l LPG, což je při ceně LPG v Bruntále cca 17,90 Kč = 170 Kč/100 km. Úspora cca 15Kč/100km. A to jsem nezapočítal spotřebu benzínu cca 1l. Jelikož oba jezdíme na STK a EM každoročně, má LPG navíc jen revizi. Co se týče finančního rozdílu mezi pořízením CHEVROLETA AVEO 1.4 LTZ a 1.3 D, je nulový v případě předělání 1.4 na LPG. Náš prodejce mi udělal cenu u benzína oproti naftě nižší právě o 30 000 Kš, což je cena přestavby, takže hovořit o vyšší ceně diesela zde nelze. V případě přestavby nové škody Fabia 1.2 HTP 51 kW jsem dokonce na vyšší ceně oproti dieselu od Chevroletu o 38 000 Kč, jelikož škoda má vyšší pořizovací cenu.
Zvažované nevýhody pro LPG z mého pohledu :
1. menší dojezd na LPG (umím kompenzovat, jelikož stejně jezdím ve městě, ale každý výjezd na benzín snižuje úsporu a výhodu LPG )
2. roční revize systému ( stejně absolvuji každoročně STK, takže umím spojit, tudíš jen finanční náklad )
3. dle kolegy z autoškoly, častější "drobné problémy" se seřízením a "zlobením" systému LPG
Zvažované nevýhody pro diesel z mého pohledu
1. pouze problémy s filtrem pevných částic - nemám zkušenost s tímto zařízením, respektive na Octaviich neznám nikoho komu by dělal problém, nicméně mám strach. Přiznám se bez mučení.
Pokud to shrnu, nevidím z pohledu LPG oproti dieselu žádnou výhodu. Silniční dań u nového auta neplatím taky. Ale LPG opravdu zvažuji z pohledu menších provozních problému a to způsobených hlavně filtrem pevných částic. Co se spotřeby týče, dostanu se s LPG na spotřebu lepšího diesela bez broblému. Diskuse o drahším servisování diesela již v dnešní době beru jako nepodstatné, jelikož krom filtru pevných částic nemá AVEO 1.3 dvouhmotový setrvačník a trysky a turbo mám u nového auta relativně v záruce. Náklady na filtry potažmo oleje jsou u obou rozdílné v řádu korun. Takže mám do konce roku čas se zozhodnout co vzít. AVEO LTZ 1.4 LPG nebo 1.3 D. Dieselová verze mi za stejnou cenu přidává povedený motor od Fiatu, 6ti stupňovou převodovku a možnost připlatit si LTZ+.
VÝBĚR BUDE TĚŽKÝ .....
Re: DPF
Napsal: sob bře 23, 2013 14:33
od Dannik91
[quote="DanielTir"][/quote]
Konečně nějaký rozumný názor.
A co se týče problémů s filtrem, je to hrozně individuální. Někdo je nemá vůbec, někdo pořád. Já osobně měl velké problémy (výměna naředěného oleje už po 2500km) aj. ale teď se vše uklidnilo a vesele si jezdím dál. Styl jízdy jsem nezměnil, teď v zimě jsem jezdil spíše krátké trasy a bez problému. Někdo hovoří o špatném stylu jízdy, v době problému jsem zkoušel mnoho stylů a stále problémy. Takže jak jsem říkal, je to dost individuální a těžko říct, kde je a v čem problém, když ti odborníci v servisu, buď neporadí nebo každý říká něco jiného.
Re: DPF
Napsal: sob bře 23, 2013 14:42
od Hanzy
Jenže srovnáváš krám s ještě větším krámem jako HTP je pomsta největší...
Je jasné že u malých obsahů ty rozdíly budou menší ale servis u dieslu drahší a dnes problémové DPF ani nepočítám...
Mefis hele mám starší ale rozhodně tišší a nevytřepanou berlu a když už mám první registraci 28.12.2010 a ty že tak machruješ?
Ukaž mi podobné auto s tímhle výkonem s AT se spotřebou 15l LPG + 1lbenal to je prúměr 8.5l JSEM HODNĚ ZVĚDAVÝ!!!???
KDOKOLIV MI NAJDĚTE LEPŠÍ MOŽNOST!!!
Jen motáte argumenty někde se slyšení od piva které mají s realitou společné minimum...
Re: DPF
Napsal: sob bře 23, 2013 15:11
od Mefisto
mino píše:A pokud chci setrit tak musim motat kilometry, nesetrit auto, protoze se ho musim brzo zbavit.
Je rozdil kdyz si to poridi taxal a nebo deda v duchode
Mefisto toto nechápem prečo si napísal. Diesel si kupuju ti ktorý sedia doma a auto je v garáži?
Ano diesel si kupuji uplne vsichni, cili i strec v duchodu jen na cestu do supermarktu. To nevis?
To DanielTir: V tvem pripade bude asi LPG lepsi volba, protoze u malych aut ted nikdo diesel s SCR katalyzátorem(a AdBlue, ktere problem s DPF odstrani) nedela.
Ted ve SM DIESEL srovnavali Subaru Forester 2.0D a Subaru Forester 2.0 BA.
Rozdil nakladu na 100km byl 17kc(210Kc / 193Kc) ve prospech LPG.
Re: DPF
Napsal: pon bře 25, 2013 19:06
od Hanzy
Koukám že nikdo nic že by nic lepšího nebylo?
Došly vám argumenty jedna bába povidala a to jsem dal ještě spotřebu vyšší ne žádnou eko jízdu.
Mefisto - Tak co došly ti pismenka?
Ani jak máš starý klepotřas si nenapsal když tak machruješ?
Re: DPF
Napsal: pon bře 25, 2013 20:46
od Mefisto
Re: DPF
Napsal: pon bře 25, 2013 22:01
od Hanzy
Co jako že máš nové přední světla a přední nárazník který je jen hezčí jinak z praktického hlediska uplně na hovno nebo ruční brzdu na tlačítko?Nárazník jen na ozdobu a ručka na tlačítko uplně na nic
Švára si kvůli tomu raději koupil Volvo XC60.A že je o rok a něco novější ale rachotí a třepe se jak o 20 let starší tragáč...
A ty Subaru jako co?Srovnané akorát nesmysly turbočmoud s atmosférou srovnanávají kozu s vozem jako obvykle...
A to je všechno?Čekal jsem něco lepšího...slabé nuda
Re: DPF
Napsal: úte bře 26, 2013 05:41
od Mefisto
Vsem je tady jasne ze bys nepriznal ani nos mezi vocima
Ja jsem spokojen - jak se zahreje tak neni slyset.
A o stare osklive masce je zbytecne mluvit
PS: to srovnani je nakladovost nafty vz lpg. Zkus si vzit brejle
Re: DPF
Napsal: úte bře 26, 2013 21:10
od Hanzy
Není slyšet a ani se netřepe že aaa tak to jooo asi pán jezdí v práci na traktoru a pak se mu to tak zdá...
Stará maska není sice tak pěkná ale je pratičtější a když se mi bude chtít tak ji klidně přehodím až budu mít čas na hovadiny ale asi dlouho nebude nebo jsou jiné priority a taky s tou novou auto je zas požitelné jen na ozdobu ale do nějakého terénu je to error...
Jinak ted jsem jel trošku normánněji jen jednoho klepočmouda v X6 jsem nedal ale ten byl poplašený hodně a nádž průměr 14LPG a dá se i míň ale to už bych jezdil trapně jak klepotřasčmoudy na spotřebu...
A co kluci jak filtříky musíte volat kominíky?
Re: DPF
Napsal: stř bře 27, 2013 05:30
od Mefisto
Nee, jezdim na parnim valci a tak to na osobaku nepoznam:mrgreen:
Nemusime, ale nesmime jezdit na spotrebu:mrgreen:
A co se tyce hrabla, tak je zajimavy, i kdyz jsem rikal , ze jak s nim drbnu o zem tak pujde a ono ne a ne se dotknout. A to nemyslim ve meste, ale v terenu, kuli kterymu jsem jej kupoval.
A to zes je dal, jako ze nez trapit sporak tak jeli jinudy?
Re: DPF
Napsal: ned dub 28, 2013 19:31
od ander282
Mal som vypaľovanie filtra 2x za týždeň.Žiadne krátke trasy,studené auto a bla bla od servisákov.Pozrel som si jeden seminár a na základe toho som mal podozrenie na zvýšenu hladinu oleja.Samozrejme som zmenil servis a trval som na odsaní oleja ktorý bol cca 2 až 3 cm nad povolenou hranicou a aktualizáciu softvéru riadiacej jednotky.Od tohto momentu auto pracuje na 100 % ,regenerácia prebieha (zvýšená spotreba a pod.) no kontrolka nebliká, ale luja
Re: DPF
Napsal: stř čer 19, 2013 08:59
od HonzaKLE
Zdravím všechny!
Nějak nám tu téma DPF utichá, proto přispěji svou "trochou do mlýna".
Mám najeto cca 5 tis. od poslední aktualizace sw řídící jednotky a mám tyto zkušenosti:
1. vypalování probíhá po cca 220 - 250 km (rekord 320 km vesměs po dálnici)
2. kontrolka vypalování DPF svítí při každém vypalování (dle návodu i servisu pouze po x-tém neúspěšném - blbost)
3. spotřeba se mi díky neustálému vypalování ustálila na 9,5 l/100 km (bez vypalování až o 1 litr méně)
4. vypalování trvá cca 30 km po okreskách
Z uvedeného jsem si vyvodil následující:
ad1) klidně přeruším regeneraci když potřebuji zastavit bez obav o poškození DPF
ad2) ať si bliká
ad3) spotřeba udávaná výrobcem je o cca 30% nižší než reálná což se mi zdá poněkud moc
ad4) na to že se vypaluje poměrně zhusta to trvá poněkud déle
A to je zatím vše, naftě zdar a DPF zvlášť!