Tak jsem dnes byl v ČB na montáži. Byl jsem domluven na 8:30, ale dorazil jsem asi v 8:20, dal technikovi klíče, bylo mi řečeno, že montáž trvá 3, max. 4 hodiny. domluvil jsem se, že až to bude ať mi zavolají a odebral se prohlížet centrum města ČB:-)
Po třech hodinách opravdu zazvonil telefon s tím, že auto je hotové a můžu si pro něj přijít, což jsem i udělal. Pán si se mnou sedl do auta a všechno mi celkem podrobně předvedl, nutno podotknout, že jsem toho půlku zase zapoměl, ale to se časem vychytá a člověk se to naučí.
MONTÁŽ:
Samozné auto po montáži vypadá tak, že na levém sloupku u řidiče je umístěn mikrofon od handsfree, které rádio rovněž obsahuje viz:
Vlevo od volantu, v tom malém úložném prostoru je umístěna přípojka pro iPod, ale hlavně anténa pro TV, která má dostatečně dlouhý kabel, je magnetická a zdá se, že na střeše drží celkem pevně viz:
No a z rádia je vidět jen displej viz:
V loketní opěrce je ještě umístěn USB konektor a AUX, a v zádu na RZ je umístěna malá couvací kamera. K rádiu jsem dostal ještě dálkové ovládní manuál v angličtině a na mail mi byl zaslán český manuál a český manuál k navigaci iGO 8, kterou rádio obsahuje. Oba české manuály si můžete stáhnout tady:
http://nyny.wz.cz/navod_radio.pdf a tady:
http://nyny.wz.cz/navod_IGO8.pdf Nutno podotknout, že český manuál je přesný překlad toho anglického a, že jsou oba dosti stručné, takže nezbývá, než se učit metodou pokus omyl:-) Dále jsem ještě dostal krabici od rádia, ve které je umístěno mé původní rádio. Tolik k montáži a příslušenství.
PŘEHRÁVÁNÍ VIDEA:
Zkoušel jsem přehrávat videosoubory ve formátu avi z USB Flashdisku, z CD, z DVD a z SD karty a přehrálo to vše, co jsem mu naservíroval, dále jsem zkoušel přehrát disk DVD Video a rovněž bez problémů, rádio by mělo umět i VCD a další, ale ty jsem nezkoušel. Nutno říct, že obraz vypadá vcelku slušně.
PŘEHRÁVÁNÍ AUDIA:
I u audia jsem zkoušel všechny možné zdroje, kam jsem dával soubory MP3 a WMA v různých tocích a rádio všechny přehrálo bez problémů stejně jako CD-DA.
TV:
Anténu jsem strčil na střechu a zapnul TV, dal vyhledat kanály a ty, které to našlo hrály celkem obstojně, obraz celkem ucházející, zvuk taky, ale tady bude hodně záležet na kvalitě signálu. Při opravdu pomalé jízdě se signál celkem drží, ale jak trochu zrychlím, signál vypadne. Je otázka, jak by to bylo třeba v Praze, kde je signál přeci jen silnější.
RÁDIO:
Zkoušel jsem zatím opět jen když jsem stál na místě, takže k citlivosti toho zatím moc nevím. Co jsem zatím zjistil, tak předvolby na tlačítkách pod displejem nejsou funkční stejně jako vyvolání FAV stanic. Mute a nastavení hlasitosti na volantu furguje, ale ladění stanic už ne, to se musí provádět buď tlačítky pod displejem, nebo na displeji.
NAVIGACE GPS:
Navigační SW je nahraný na SD kartě a protože v rádiu běží pod Windows CE, tak není problém vyměnit kartu a místo iGO 8 použít třeba iGO Primo, TomTom, nebo jinou navigaci určenou pro Windows CE, kterých je celkem dost. Navíc se dá karta připojit k PC a bezproblémů nahrát nové mapy, nebo POI body. Až koupím SD kartu, tak zkusím rozchodit iGO Primo, které je přeci jen modernější, než iGO 8. Jinak co jsem teď zkoušel, tak i když mám v navigaci nastavenou hlasitost na max, tak se mi zdá dost tichá, ale nevím, zda to není ještě nějakým dalším nsatvením.
KLADY
Rádio celkově funguje dobře, vše běhá docela rychle a vše vypadá celkem jako, že do auta patří.
ZÁPORY
- Štve mě, že tlačítka pod displejem fungují tak nějak na půl.
- Ale co mi vadí ze všeho nejvíc je divná spolupráce s klimatizací. První divná věc je, že když stisknu AUTO, tak klima sice běží na automatický režim, ale na displeji se u ventilátoru stále zobrazuje stupeň manuálního nastavení, tedy ne jeho aktuální výkon, nebo informace, že je v režimu auto, ale třeba číslo výkonu 3, protože to je číslo, které jsem měl naposledy manuálně nastavené.
- Totéž se týká sání vzduchu, kde je buď zobrazen režim sání zvenčí, nebo zevnitř, žádný težim AQS, nebo informace, že je to na režim auto se nezobrazí. Ani nevím, zda se zobazuje opravdu aktuální režim, nebo jako v případě ventilátoru ten poslední manuálně použitý.
- No a zobrazení výdechů se zobrazuje tak, že když vyberu výdechy manuálně, tak se stejně jako na starém rádiu zobrazuje kam se vyfukuje, ale když nastavím režim AUTO, tak se v rámečku nezobrazí vůbec nic, tedy ani informace, že se jedná o režim auto, ani poslední manuálně použitá volba, prostě prázdno, což je vidět i na fotce výše.
- A poslední věc, kterou nepřekousnu a kterou mi prodejce slíbil nějak řešit je ono mnohokrát probírané zobrazení teploty. Na displeji se totiž zobrazuje venkovní teplota, ale už se nikde nezobrazuje ta, kterou nastavím ovladačem na klimatizaci. Zkrátka když točím ovladačem, tak klimatizace sice reaguje, ale na displeji se neděje vůbec nic, takže nevím, co mám navoleno za teplotu. Je zajímavé, že na videu z jiné montáže je vidět, že to funguje jak má viz:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... M2xjTLNujE
- ještě mě napadl jeden zápor, nepřišel jsem na to, jak docílit toho, aby někde na displeji byl stále zobrazen čas. Když na displeji něco dělám, tak vyjede horní lišta, na které čas je, ale po chvíli zase zmizí, takže když chci vědět kolik je hodin, musím se dívat na hodinky.