Stránka 10 z 13

Napsal: ned bře 30, 2008 21:34
od pekrtek
Dnes jsem mluvil se zeťákem (má sice Mondeo 2,0 TDCI) a také jezdí +- za 7, pokud prý jede ekonomicky, dostane se pod 6. Takže asi opravdu jak psal Palikx na některé z předcházejících stránek, tak spotřeba bude asi u u těchto dieselů normální a honě bude záležet na stylu jízdy.

Napsal: ned bře 30, 2008 21:49
od Ivoš
Jura: Máš recht v tom, že debata o spotřebě +- 0,1 litru je legrační....sice si o tom rád podebatuju, ale s našima Nubirama (1,6 a 2,0) jezdím 8,5 l respektive 9 litrů a neřeším to....sice je příjemný jet za méně, ale na druhou stranu jezdím z 90 % ve městě, takže to vlastně ani nemá cenu řešit....auta spolehlivě slouží, nikde nás nikdy nenechali a je v nich příjemný svezení i na delší trasy...a to jde,ne? ;)

Napsal: ned bře 30, 2008 22:13
od Jura
Ivoš píše:....sice je příjemný jet za méně, ale... ...auta spolehlivě slouží, nikde nás nikdy nenechali a je v nich příjemný svezení i na delší trasy...a to jde,ne? ;)
Jasan Ivoši, moje řeč!

Napsal: pon bře 31, 2008 09:00
od chevyman
Takže aby bylo dohadům konec, hned jak jsem přijel do prácezačal jsem se začal pídit o tom jestli je rychlost se zařazeným rychlostním stupněm 0l. Zjišťoval jsem to jak v technickém centru GM tak s diagnostikou v ruce a TCDi Lacetti.
Pravdu máme jak já tak PES:-)

Pravda je vždy na půl cesty.

Takže první pravdu má Pes. Druhou potom já.

Pes: Spotřeba při jizdě z kopce se zařazeným rychlostním stupněm je skutečně 0l/100 km - potvrzeno u LACETTI TCDi - diagnostikou.

Tak teď proč já tvrdil že tomu tak není. Na školení nám skutečně říkali lépe vyřazovat. Pokud totiž vyřadíte, tak při volnoběžných otáčkách je spotřebu u tohohle motoru skoro nula. Je až neuvěřitelný za jak málo je ten motor schopen běžet. Jsou tu ale dva faktory nesmíte nechat otáčky spadnout pod hranici volnoběžných otáček - to co následuje na scanneru ohledně spotřeby najednou prudce vylítne a motor Vás začne opravovat - a skutečně rozpoznat tuto hranici bez scaneru nejde samozřejmě když motor hodně podtočítě tak to poznáte že jste pod touto hranici. Ale když jsem jel pocitově z kopečka a myslel si teda že mám 0l, stávalo se chvílema že jsem už v této hranici a spotřeba tam kolísala s daleko většími hodnotami než je ve volnoběhu.

Další věc co je na diagnostice vidět je když jedete z kopce s kvaltem dojedete třeba do vesnice a přidáte plyn to co se odehraje ve spotřebě se dá nazvat průvanem, protože ten motor aby se z té 0l spotřeby sebral tak prostě dá pořádnou dávku paliva. Takže ten skutečně nicotný rozdíl mezi volnoběhem a kvaltem se změní v neprospěch té chvilky jízdy s 0 spotřebou.

Ještě jeden poznatek, plyn u TCDI je řešený snímačem na pedálu plynu a elektronickou cestou určuje vstřikování jak vstřikovat palivo, tzn i menší pohyby nohy na plynu stejně jako tempomat zvyšují spotřebu. Dokud to bylo řešeno bowdenem tak tam se to ztratilo, ale tohle je daleko přesnější....

Takže omlouvám se Pesovi, že jsem tvrdil že spotřeba 0l je nesmysl. Má pravdu, ale neznamená že by to byla moc ekonomická jízda. Takže já radím s volnoběhem.... ale jak jsme se shodli spotřeba je individuální věc - a jak si jí kdo zajede takovou jí má...

Napsal: pon bře 31, 2008 11:10
od Jura
Tak toto je podle mě názor, který má smysl - podložit svá tvrzení fakty a dokázat taky uznat vlastní omyl a pravdu jiných. Takhle si představuju fér debatu na fóru.

Přesto si myslím, že by bylo opravdu prima ještě jednou potvrdit pokus se spotřebou PeSova auta a reprodukovat jeho výsledek. Dost by mě to zajímalo. Nejlíp asi nějakou třeba o polovinu delší trasou s obvyklým podílem silnic město/okreska/1. třída a "normální" jízdou, tedy ne nějaký eco-run. Taky není dobře zapomínat, že ujet 100km v kuse, s teplým motorem je trochu jiné, než najet 100km po troškách, s opakovanými starty studeného auta, jízda s teplotou motoru hluboko pod optimem, větrák topení naplno, romrazování okna a zrcátek, zimní gumy,... Pokud bude spotřeba při tomto pokusu napodobujícím standardní provoz auta u minimálně dvou různých řidičů na stejné trase výrazně vyšší než cca 0,5-1 l nad nominální kombinovanou spotřebou udávanou v TP, pak by problém opravdu asi nebyl jen mezi volantem a levou přední sedačkou.

Napsal: pon bře 31, 2008 11:29
od chevyman
Jura píše:Tak toto je podle mě názor, který má smysl - podložit svá tvrzení fakty a dokázat taky uznat vlastní omyl a pravdu jiných. Takhle si představuju fér debatu na fóru.
Ještě podotknu ty to v okolí Rychnova znáš.... Ten den dokonce ráno chumelilo (což poněkud můj plán zázračné spotřeby hatilo :evil: ) - takže ta trasa kde jsem té spotřeby Rychnovská Benzina - Náchod Autosalon Dědek - poté se na autě měnilo sklo - cesta zpět Náchod - Lipovka otočka zpět Dobruška - zpět Solnice v ní odbočit na častolovice a zpět do RK přes Slemeno Synkov přes Rychnov k pumpě BENZINA

Například víš, že Slemeno Synkov jsou vesnice dlouhý jak tejden a samá zatáčka...

Takže i při této jízdě bylo např. několikeré startování.

Striktní dodržování rychlosti a vykvaltování a využivání co nejvíce setrvačnosti.

šlo o to, že Pes tvrdí, že nedokáže stáhnout spotřebu ani na dálkové jízdě. Ale spotřeba na tom motoru se dá stlačit a ne že né, a že ten motor je vpořádku. Navíc kontrolka diagnositiky je tak citlivá, že kdyby se motoru něco nelíbilo začně svítit nebo problikávat.

Opakování se nebráním, nabídl jsem i svůj volný čas...

Napsal: pon bře 31, 2008 12:08
od Jura
chevyman píše:
Ještě podotknu ty to v okolí Rychnova znáš.... Takže i při této jízdě bylo např. několikeré startování....Striktní dodržování rychlosti a vykvaltování a využivání co nejvíce setrvačnosti. Opakování se nebráním, nabídl jsem i svůj volný čas...
Ano, tam to znám, třeba přes Synkov- Slemeno jezdím do RK rád, je to tam úplně na pohodu, tak jak mi to vyhovuje. Takže tohle je opravdu pěkná a docela vhodná trasa. Je ale pravda, že jsi jel skutečně asi dost eco-jízdu, když jsi se v zimě dostal skoro litr pod kombinovanou spotřebu, udávanou výrobcem. Teď, když jsem si přečetl, jakou komb. spotřebu vlastně Lacetti s TCDI vlastně má udávanou (5,7), tak i spotřeba do 6,5 litrů by mi v létě přišla zcela normální, v zimě na zimních kolech bych toleroval do 7-7,5.

A tak si myslím, že by PeS neměl házet Chevyho do žita a počkat na teplejší počasí a letní kola, zkusit tomu dát napít co nejlepší nafty (V-Power Diesel?), nebýt rozzlobený a skeptický a znovu zkusit nejdřív zase sám jet opravdu za co nejmíň (nemyslím stylem ka .. dla...- ka .. dla...- ka .. dla...- tedy na pětku 50 apod.) ale krásně plynule, oscilovat okolo dvou tisíc ot., lechtat, nepřetáčet, nepodtáčet. A takhle postupně tu ŘJ v autě ten styl naučit, vždyť ona se umí učit. Pozor: vůbec netvrdím, že toto PeS teď nedělá nebo dokonce neumí. To bych si netroufl, dost možná je o stovky procent lepší šofér než já. Jen je škoda, že je někdo s tak prima autem tolik nespokojený. Já sám vidím na svém autě, jakmile ve mě občas bouchnou saze a auto trochu víc proženu na delší trase, nějakou dobu se to pak se mnou veze (vyšší spotřeba), než zase ŘJ přejde do módu, kdy jede na chudší směs těsně nad hranicí klepání a tedy více ekonomicky (i ekologicky).
Howgh.

Napsal: pon bře 31, 2008 12:25
od chevyman
Jura píše:
chevyman píše:
Ano, tam to znám, třeba přes Synkov- Slemeno jezdím do RK rád, je to tam úplně na pohodu, tak jak mi to vyhovuje. Takže tohle je opravdu pěkná a docela vhodná trasa. Je ale pravda, že jsi jel skutečně asi dost eco-jízdu, když jsi se v zimě dostal skoro litr pod kombinovanou spotřebu, udávanou výrobcem. Teď, když jsem si přečetl, jakou komb. spotřebu vlastně Lacetti s TCDI vlastně má udávanou (5,7), tak i spotřeba do 6,5 litrů by mi v létě přišla zcela normální, v zimě na zimních kolech bych toleroval do 7-7,5.
Jasně že jsem jel eko jízdu, protože mě zajímalo kam až se ta spotřeba dá dostat... a nikde netvrdím, že bych za tuhle spotřebu jezdil při svým normálním stylu jízdy. Protože by mě tenhle styl nebavil.

Taky si, ale myslím že dnešní vývoj naftových motorů už není o tom, že jde o spotřebu v první řadě. Nafta je dnes v osobních autech brána jako plnohodnotné palivo na stejné úrovni jako benzín. A tím pádem současně při konstrukci není hlavní pohled na spotřebu motoru. Spotřeba je vždy o trochu nižší, než u benzínu, ale jde taky o kultivonatost motoru a na druhou jeho výkonnové parametry a emisní limity.

Jen tak mimochodem styl tkadladladla na 5tku 50km/h věř že spotřeba vylítne enormně nahoru.

Navíc třeba spotřeba kterou dnes uvádí výrobci se už dnes neměří jako dříve, ale vypočítává se z emisí...¨

Lacetti TCDi má jednu strašnou nevýhodu - ono strašně svádí - svádí na šlápnutí plynu - já sice nejsem naftař - ale když ho srovnám se svojí 1,8 ETEC III tak prostě ten tah toho motoru úžasnej - sice výkon stejnej, ale ten krouťák... a za to bych litr sem litr tam vůbec neřešil...

Napsal: pon bře 31, 2008 13:15
od Jura
chevyman píše: Jen tak mimochodem styl tkadladladla na 5tku 50km/h věř že spotřeba vylítne enormně nahoru.
Jo, asi máš pravdu, já jsem vlastně common-railový nafťák nikdy neřídil. U moderních motorů je to jistě úplně jinak než u koncepčně zastaralých motorů, které jsem měl možnost zakusit.
V ruce jsem měl kromě své 1.9D Feldy ještě starou Oktávku TDI 81kW (mimochodem asi dlouhou dobu nejlepší z VW naftoňů, moc pěkně to jelo, a dlouhodobě pod 6 litrů, ale hrozný byl ten zvuk který nejde přeslechnout - všichni to známe...) a sousedův Ford Focus 1.8 TDDI s nějakými tuším 66kW - taky prima svezení, pro pohodovu jízdu bez závodění výborný. Ten člověk s tím Focusem sice jezdí za 5,2l, ale opravdu jezdí jak říkám já - "na debila" - tedy k.a.d.l.a, opravdu při ustálené padesátce i míň jezdí na pětku a vůbec to děsně podtáčí (normálně řadí kolem 1500 otáček a nestydí se kloktat na 1300 ot. městem. Taková jízda ale už není o svezení (nemluvím o závodění! opravdu jen o příjemné jízdě která vyhovuje řidiči, jeho peněžence ale taky tomu autu) Jakmile by jezdil jako normální člověk, jezdí za 6-6,5 litru. Jako každý větší a těžší auto s trochu výkonnějším motorem.

Napsal: pon bře 31, 2008 13:45
od martincakl
No jo...spotřeba...
Podívejte se na tento článeček:

http://www.tipcar.cz/test_spotreby_chev ... -1975.html

Je tam "testována" spotřeba Chevroletu Aveo 1,2....Ten "borec"...s tím jel za 7,82 l/100km při "klidné jízdě".-.-.a za 12,34 l/100km při "jízdě na maximum"...

Jízdu na maximum komentovat nebudu...na to bych se nedostal ani s 5 lidma ,plným kufrem...a kamením naloženým přívěsným vozíkem...
Ale na těch jeho 7,82 se nedostanu ani při 5km pojížďkách po městě...natož při delší trase...,kde jsem na cca 5,4 l/100km a to pořád ještě nejedu zdaleka "na spotřebu".

Tudíž nám tady haprují rozdíly ve spotřebě až v rozsahu cca 2,5-7l/100km...!!

Napsal: pon bře 31, 2008 14:09
od Jura
martincakl píše:No jo...spotřeba...
při delší trase...,kde jsem na cca 5,4 l/100km a to pořád ještě nejedu zdaleka "na spotřebu".
Ano, máš prostě štěstí" Tvoje auto je "nadané" k malé spotřebě (+dobře zajeto, v dobré kondici, na dobrých pneu apod.) a Tvůj styl jízdy s autem ladí.

Já v létě jezdím +/- za udávanou průměrnou spotřebu, ale trasa Znojmo - domov (nikoli po dálnici ale M. Budějovice - Jihlava - Havlbrod - Chrudim...) - moc pěkná jízda, já první ze skupiny pěti úplně plně naložených aut cestou z dovolené, rozhodně bez šetření, ale taky plynule bez blbnutí a překračování rychl. limitů - překvapivě 6,5 a rok předtím 6,3.
Prostě to jde. I s relativně velkým a silným autem.

Napsal: pon bře 31, 2008 16:37
od Parťák1
Chevyman napsal: A pak pochopíš co asi MENU zažívá v Lacetti WTCC Ten pocit plyn na podlaze, benál ten to tam nevstřikuje, ale ten to tam hází po kýblech a pak si řekneš mám pořádný auto neudělal mě s tím sráčem... prostě pocit kde ti je jedno jestli to žere 8 nebo 15 ti je fuk....

Mám WTTC-čko kluci v bratislavě s mým stylem jízdy prúměr 8,4l / 100km, dálkový trasy 7,4 l / 100 km. ale boží pocit natřít BMW s 1,6 16V a plynulým zrychlením, to víte cuc v nádrži, ale pocit neskutečný, rozděluju režimy jízdy, režim město, rekreačka, přesun, Schumacher :lol:

Napsal: pát dub 04, 2008 18:31
od Krtek
Parťák1: si přesedlal z Favorita, ne ? podobný pocity sem měl se Soptíkem asi první půl rok. pak mi došlo že auto s normálnim motorem nemusí s nikym závodit a něco si dokazovat takže mně kdysi ti BaWoráci a asi radši Volva pouštěli.

Napsal: pát dub 04, 2008 20:17
od Richard
Krtek píše:Parťák1: si přesedlal z Favorita, ne ? podobný pocity sem měl se Soptíkem asi první půl rok. pak mi došlo že auto s normálnim motorem nemusí s nikym závodit a něco si dokazovat takže mně kdysi ti BaWoráci a asi radši Volva pouštěli.
Plnej souhlas :lol: :lol: :lol: :lol: Když mě přejíždí HTP taky dám nohu z plynu ať má dobrej pocit a pak v kopci trochu přidám a mizím v dáli..... 8)
Nejdřív jsem byl hrozně natěšenej na těch 133 koníků, dnes to pokládám za malinko lepší průměr a nikam se moc necpu! Zásadně nezávodím! Prostě mám to stádo pod nohou a využiju ho pro svou bezpečnost, pro svůj dobrej pocit z jízdy a ne někomu natruc. :!: :!: :!:

Ještě jednou spotřeba

Napsal: pát dub 04, 2008 22:40
od PeS
Chlapi, můžou zimní pneu dělat na spotřebě i 1 litr? teď jsem měl 2x za sebou na letních kolem 6,5 litrů, což je už přijatelné.
Další otázka se týká toho, že v podstatě pořád, kormě první dárže, tankuji v Tescu. Myslím si, že nafta jse všude stejná. Vždy´t máme jen dva výrobce... Je to pravda?