Stránka 10 z 11

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Napsal: sob led 22, 2011 16:26
od kesko
5W 40 je syntetika, ak tam dávaš ten, tak nieje dôvod dať ešte redší. Taký dávam do legy.

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Napsal: sob led 22, 2011 20:23
od Serpico
to: mosojogi a jazdim este kratsie trasy 3 km do roboty a 3 km naspat
ten napad zakryt chladic aby sa rychlejsie zohrial motor je dobry
vyskusam


s takovýmto proběhem km nemá smysl mluvit o spotřebě, to je prostě nesmysl, motor je po celou dobu studený, možná na třetím kilometru a tedy na konci jízdy se trochu ohřála voda v chlazení, olej ale vše ostatní těžko...

Mějte se fajn

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Napsal: stř srp 24, 2011 15:48
od misojogi
takze doplnim ako sa jazdi s Matizom v lete
spotreba na kratke trate a po meste je cca 6,5 litra
zatialco na dlhe trate je spotreba cca 5,2

zistil som ze vela zavisi od toho ako rychlo sa zahreje motor
ked napr je dazdivo a hned po nastartovani zapnem kurenie
tak spotreba vyskoci aj na 8 litrov pre kratke trate
(proste motor sa pomalsie zahrieva)
ale ked len zapnem ventilator bez kurenia
tak spotreba nestupne (alebo malo)

vyplyva z toho ze aj v zime bude asi vhodne na kratke trate zakryt chladic a nezapinat kurenie
radsej sa teplo obliect
a zapnut kurenie az ked sa motor zahreje na pracovnu teplotu

===========================

co by este pomohlo na znizenie spotreby?
...............
namontovat LED na denne svietenie namiesto ziaroviek 0,2 lira dolu
vetrat cez okienka namiesto ventilatorom (pri vyssiaych rychlostiach kvoli aerodynamickemu odporu naopak)
kvalitne gumy ako su napr Pirreli alebo najlepsie ALU disky 0,3 litra dolu
pouzit kvalitne sviecky DENSO, ktore znizuju spotrebu min o pol litra
.
.
co si o tom myslite, este nejake napady ?
myslite si ze by sa dalo so spotrebou ist este o pol az cely liter dolu ?
a teda dosiahnut cca 4 litre na dlhe trate?


_

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Napsal: čtv srp 25, 2011 11:34
od Bobešek
misojogi píše:takze doplnim ako sa jazdi s Matizom v lete
spotreba na kratke trate a po meste je cca 6,5 litra
zatialco na dlhe trate je spotreba cca 5,2

zistil som ze vela zavisi od toho ako rychlo sa zahreje motor
ked napr je dazdivo a hned po nastartovani zapnem kurenie
tak spotreba vyskoci aj na 8 litrov pre kratke trate
(proste motor sa pomalsie zahrieva)
ale ked len zapnem ventilator bez kurenia
tak spotreba nestupne (alebo malo)

vyplyva z toho ze aj v zime bude asi vhodne na kratke trate zakryt chladic a nezapinat kurenie
radsej sa teplo obliect
a zapnut kurenie az ked sa motor zahreje na pracovnu teplotu

===========================

co by este pomohlo na znizenie spotreby?
...............
namontovat LED na denne svietenie namiesto ziaroviek 0,2 lira dolu
vetrat cez okienka namiesto ventilatorom (pri vyssiaych rychlostiach kvoli aerodynamickemu odporu naopak)
kvalitne gumy ako su napr Pirreli alebo najlepsie ALU disky 0,3 litra dolu
pouzit kvalitne sviecky DENSO, ktore znizuju spotrebu min o pol litra
.
.
co si o tom myslite, este nejake napady ?
myslite si ze by sa dalo so spotrebou ist este o pol az cely liter dolu ?
a teda dosiahnut cca 4 litre na dlhe trate?


_
Tak my máme v Maťákovi ještě sportovní filtr king dragon. Stojí asi 1200 kč ale můžeš tam nechat normální vzduchový filtr a dát iridiové svíčky! Spotřeba půjde dolů o pár deci a lépe mi to táhne. Pozor nekombinovat iridiové svíčky a sportovní filtr! Vždy jedno nebo druhé. Počítač to totiž nepochopí a není poznat potom rozdíl ani v jízdě ani spotřebě!

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Napsal: úte zář 13, 2011 23:01
od misojogi
No kupil som si sviecky Denso iridium Tough VW16
ktore su urcene pre Matiza
a vyrobca slubuje znizenu spotrebu

priznam sa ze po meste ten rozdiel nie je az taky markantny, len asi 0,5 litra
ale na dlhe trate ked som tankoval a meral spotrebu tak mi to vyrazilo dych
spotreba isla o cca 1,5 litra dolu
co je naozaj dost
takze namiesto 5,0-5,5 (narocne trasy 6) litrov na 100 km
mam spotrebu 3,8-4,0 litra na 100km
nechcelo sa mi najprv verit ze to bude az taky rozdiel
ale uz som spravil viac merani a jazd a mozem potvrdit
ano dostal som sa pod hranicu 4 litre na 100 km
pri trasach mimo mesto a rychlost menej ako 100 km/hod
cize bezne okresne cesty

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Napsal: stř zář 14, 2011 14:01
od Bobešek
misojogi píše:No kupil som si sviecky Denso iridium Tough VW16
ktore su urcene pre Matiza
a vyrobca slubuje znizenu spotrebu

priznam sa ze po meste ten rozdiel nie je az taky markantny, len asi 0,5 litra
ale na dlhe trate ked som tankoval a meral spotrebu tak mi to vyrazilo dych
spotreba isla o cca 1,5 litra dolu
co je naozaj dost
takze namiesto 5,0-5,5 (narocne trasy 6) litrov na 100 km
mam spotrebu 3,8-4,0 litra na 100km
nechcelo sa mi najprv verit ze to bude az taky rozdiel
ale uz som spravil viac merani a jazd a mozem potvrdit
ano dostal som sa pod hranicu 4 litre na 100 km
pri trasach mimo mesto a rychlost menej ako 100 km/hod
cize bezne okresne cesty
Vážně takovej rozdíl jo? Tomu se ani nechce věřit. Mě dali v Toyotě do Yarisa iridiovky za 700 jednu a rozdíl byl jen asi 0,3-0,5 L. Akorát to lépe táhlo. životnost je prý 90000km. Každopádně to vyzkouším. 1000 obětuju.

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Napsal: stř zář 14, 2011 14:19
od Bobešek
Tak jsem je právě objednal. I s poštovným 1090kč. Jsem hrozně zvědavý na ten rozdíl! :PP: :D

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Napsal: stř zář 14, 2011 17:42
od misojogi
pozor nie su Iridiovky ako iridiovky
su tri druhy
ale usporu zarucuju Densi iridium Tough VW16
tie mi funguju
za ine sa neviem zarucit ...
pripadne by niekto mohol vyskusat specialne sviecky na LPG ako sa prejavia

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Napsal: stř zář 14, 2011 19:33
od Bobešek
No já objednal teda IW16 protože ty druhé neměli. Jsou ale podle výrobce taky pro matiza určené akorát jsou sportovní. http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... ion=search :?:

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Napsal: stř zář 14, 2011 22:33
od misojogi
No já objednal teda IW16 protože ty druhé neměli.
hmm hmm hmm
tak sa potom nediv ked budes mat ine vysledky ako ja :-(((
a to Ti nevedeli objednat z Densa?
dnes by to nemal byt problem ... :-?

ale nevadi aspon zistime aj prinos
aky daju tieto druhe sviecky
mal by si mat vacsi vykon
ale nie znizenie spotreby .. som zvedavy ...

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Napsal: stř zář 14, 2011 22:36
od misojogi

Kód: Vybrat vše

http://www.s-world.sk/produkty/auto-doplnky/denso-iridium-sviecky/150-166/
!! VIEME ZABEZPEČIŤ AKÝKOĽVEK TYP SVIEČOK OD FIRMY DENSO (irídiové, platinové, klasické) - NEVÁHAJTE NÁS KONTAKTOVAŤ !!
Denso Iridium - špičkové zapaľovacie sviečky vyrobené v Japonsku.
Široké spektrum použitia: AUTOMOBILY, MOTOCYKLE, ŠTVORKOLKY, MOTOKÁRY, LODE, ČLNY, VODNÉ SKÚTRE, SNEŽNÉ SKÚTRE, MOTOROVÉ PÍLY, TRAKTORY, STAVEBNÉ STROJE a iné.

Na výber sú 4 typy:

Denso Iridium Power
- Sviečky určené pre zlepšenie chodu motora a mierne zvýšenie výkonu a akcelerácie.

Denso Iridium Plus - Sviečky so zníženou chladiacou schopnosťou oproti klasickým zapaľovacím sviečkam, no prioritou u tohto modelu je výrazne zvýšená zápalnosť. Tento model je určený pre automobily, ktoré ako palivo používajú LPG.

Denso Iridium Racing - Sviečky používané v pretekoch a závodoch. Razantné zvýšenie výkonu a akcelerácie.

Denso Iridium Tough - Sviečky určené pre zníženie spotreby paliva s veľmi dlhou životnosťou.

Na nasledovnom odkaze si môžete preveriť kompatibilitu s Vašim motorom:

http://www.globaldenso.com/en/products/ ... _euro.html

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Napsal: pát zář 16, 2011 12:18
od Bobešek
No tak to Jsi mě teda zaskočil. Já šel hlavně po ceně. Asi budou jiné. :roll:

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Napsal: pát zář 16, 2011 13:44
od Bobešek
Tak dovozce do ČR prý tvrdí že na spotřebu nemají svíčky žádný vliv. Prý jen mají delší životnost a proto jsou dražší než IW16. Stojí asi 2x více. :?: :o)

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Napsal: pát zář 16, 2011 21:25
od misojogi
Tak dovozce do ČR prý tvrdí že na spotřebu nemají svíčky žádný vliv.
vyskusaj ...
ale napr teraz som zistil ze prostredie a zatazenie moze mat o dost vacsi vplyv
bol som jazdit v kopcoch a po terene a spotreba sa zvysila
nie su kilometre ako kilometre :-)

a potom este musis nechat riadiacej jednotke cas aby analyzovala informacie
pripadne ju resetovat (odpojit na par hodin akumulator)
a potom zabehnut (vytocit na trojke 80km/hod
a po rovine nechat samospadom klesat rychlost az na 30km/hodinu - bez plynu
a znova sa rozbehnut s plynom na podlahe na 80km/h)

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Napsal: úte zář 20, 2011 10:04
od st_Andy
misojogi píše:v uvedenom clanku som cital ze rozjazd co najrychlejsi, ale inde som cital opacne doporucenie a aj aj robim pomale rozjazdy ... (vodici za mnou nadavaju)
to chce zmenu Ad1: klesne ti spotreba Ad2: ozije Ti RJ auta Ad3: vodici za Tebou prestanu nadavat ;)

Je zaujimave citat, ze presne toto iste sa riesi na roznych forach kde maju zakladne benzinove agregaty automobiliek od 2.0L a vyssie :D Pri benzine jednoznacne rychly odpich, pri turbobenzine duplom a vyuzivat viac kinetiku. Niekolkonasobne overene. Spotreba v meste klesa o 2-3 litre. Opacne to nefunguje.

Ak by si mal palubny pocitac s momentovou spotrebou videl by si, ze je rozdiel pozorovat minutu hodnoty nad 20L/100 pri slimacom rozbehu, ako tam pri rychlejsom odpichu vidiet hodnotu sice 30L/100km ale na povedzme 5 sekund, potom to hned pada dolu.