Tak sa mi podarilo dostat k tomu, ze som pocitac zamontoval do auta. Nie je to nic zlozite, nahradia sa originalne hodiny, plus je potrebne zapojit zopar kablov. Pre montaz je potrebne rozobrat palubovku a vybrat plastove kryty vedla sedadla spolujazdca. Pripadne vybrat cele spolujazdcovo kreslo a tak ziskat pristup k ECU. Pripajaju sa tri druoty, jeden na ukazovatel mnozstva paliva v nadrzi v palubnom pristroji a dva (vstrek a senzor rychlosti) pri ECU. Je nutne davat si pozor na farebne oznacovanie kablov. Green-White nie je to iste, ako WhiteGreen-White. Ja som takto pripojil k pocitacu iny drat, ako som mal. Nastasie, jedinym dosledkom bolo to, ze pocitac ukazoval nie to, co mal. Po pripojeni na spravny druot uz funguje tak, ako ma.
Prve dojmy: po nastaveni parametrov pocitac spravne ukazuje rychlost, prejdenu vzdialenost a otacky motora (pri defaultnych hodnotach to ukazuje blbosti). Co sa mi velmi nepozdava, je momentalna spotreba. Pri 130-140 km/h na dialnici ukazuje 13.5 l/100 km, pri 50-tke v obci na 4-ku 8.9. Musim skalibrovat.
Celkovy dojem: da sa. Ovlada sa intuitivne, aj ked niekedy pocitac nechape, co po nom chcem, niekedy ja zase nechapem, co ukazuje.
Nie celkom dobre hodnotim navod na instalaciu a nastavenie, ktory bol dodany by Serg v anglictine. Podla navodu nastavovanie ODOMETER v podstate znamena nastavenie rychlostneho snimaca, "TACHOMETER" je nastavenia zobrazenia otacok motora (RPM).
Ak by som bol odkazany len na navod v anglictine, asi by sa mi nepodarilo dat dokopy nastavenia pocitaca tak, aby ukazoval to, co zodpoveda skutocnosti (esteze mi nerobi problem citat texty v rustine:-) )
Dalsia, dost podstatna vyhrada sa tyka displeja. Ak na sedadle spolujazdca sedi niekto v bielej koseli, tak je displej pocitaca necitatelny, vidno tam bielu farbu kosele. Mozno by bolo vhodne trochu zmatnit krycie sklo displeja.
Pocitac poskytuje vela informacii, vratane dennika jazd, celkovej prejdenej vzialenosti, priemernu spotrebu, okamzitu spotrebu, napatie v palubnej sieti .... Ako bonus je tu moznost vybrat si vlastne usporiadanie zobrazovania na displeji (teda co chcem mat a v akom poradi), nastavenia kontrastu a jasu podsvietenia displeja, nulovanie jednotlivych parametrov ...
Skratka a dobre, ja som s tymto zariadenim (az na vyhrady s navodom) maximalne spokojny.
p.s.: pri pripajani pocitaca je potrebne odpojit akumulator so vsetkymi dosledkami - je vhodne potom ECU naucit, ako sa ma spravat.
p.s.2.: Nepotrebuje niekto originalne hodiny do Lanos-a ? Darujem