Stránka 9 z 11

Napsal: úte srp 05, 2008 11:40
od alvin
No,celoročná,spotreba, ja si zapisujem kilomtre aj sumy,ale množstvá veru nie,odteraz začnem. Totiž tú evidenciu začala robiť ešte moja manželka,skôr ako sme sa poznali,ešte na Ticu,ja som v tom len pokračoval a ju ako ekonómku,nie techničku,zaujímali náklady,nie parametre :lol: :lol: :lol: :lol: ,teraz počas dovolenky som odkladal aj účtenky,takže odteraz zapisujem aj množstvá a o rok zhodnotím. Bude to zaujímavé,lebo na zimných gumách to robí viac,mňa však teraz zaujímal priermer,možné minimum,ovšem pri bežných podmienkach,žiadne extra úsporne opatrenia. Viem aj to,že v zime,pri krátkych jazdách po meste,na zimákoch a teplotách pod nulou je schopný Maťo sa vyšplhať na 8,8 l na 100,skoro ako Š120 :lol: :lol: :lol: :lol:
Tie CO hodnoty pozriem keď sa vráti moja polovička a prinesie protokol z emisnej.,je v dokladoch od vozu,potom sem napíšem.

Napsal: úte srp 05, 2008 13:01
od Telekom [Bot]
Vojta píše:Klima Matýskovi ubírá 10k na výkonu a spotřeba rapidně stoupla (o 30%).
Tak to už musí při silnějším protivětru couvat :twisted: .

Napsal: úte srp 05, 2008 13:05
od Rado77
Ten obsah motoru 0.8 al. 1.0 moc neni na klimu....povedzme si rovno.

Napsal: úte srp 05, 2008 13:58
od Muco
No,ja ked som mal ešte fiestu-1.25i(55kW) aj s klimou,tak pri zap.klime si dovolím povedať,že som mal čo robiť pri rozjazde do kopčeka(napr.výjazd z podz.garáží spod Europa šoping centre v B.B.).Normálne som musel ako malý chlapec zopar krát šlapať na plyn(typické pre Skoda-100),aby som ju dostal do otáčok a poooomalinku púšťať spojku..Inak by mi to zdochlo.

No keď som kupoval yardu(1.0 -51kW)),nechcel som klimu práve koli tomu obsahu.Bál som sa či to motor zvladne utiahnuť,no nemal som na výber,lebo každý model mal klimu. Chlapi-budete prekvapení,ako som bol aj ja...Smrtelne vážne to myslím a píšem,že či už pri zapnutej klime alebo vypnutej,nevidím žiadny rozdiel pri akcelerácii. Ak je nejaký rozdiel,tak som si toho ešte nevšimol-a na to som citlivý,lebo keď chcem v tom danom-určitom okamihu od neho vyžmíchať nejaký výkon,poslúcha ma bez nejakého"dusenia sa"alebo pociťovania lenivejšieho rozjazdu..Fakt-nakecám!!! Ak by to tak nebolo,tak to sem nepíšem ;) ;)
Neviem,ale čím to je.
P.S. Nemôžem ich porovnať s KALOSOM,lebo som tam klimu nemal.Ale viem od kolegu čo má PICASSO,že ak zapne klimu,tak doslovne a citelne sa"pribrzdí" auto.Vtedy som mal ešte ford,ale ked mi povedal,že u neho to robí tiež,tak som sa ukludnil a povedal som si,že to bude asi normálne.

Napsal: úte srp 05, 2008 14:43
od Rado77
Ja napr. na Megane II 1,6 16V VVT 113k vidim akurat zvysenie otacok volnobehu cca o 100. Trosicku to citit pri rozbehoch, ale je to fakt zanedbatelny rozdiel. Zato svokor kupil Fiestu tusim 1.3 motor, a tam je to citit fest ked klimu zapne - normalna degradacia vozidla !

Spotřeba Matízků

Napsal: úte srp 05, 2008 18:24
od Vazoun
Zdravim všechny na foru a Matízkáře :lol: zvlášt :lol: i já jsem se spotřebou svého " Matize SE r.v.2002 spokojený. Plně se ztotožnuji chlapci s kladným zhodnocením jak " Vojty tak i Václavem - moje zkušenost je podobná a dbám přísně na tak zvanou " lehkou nohu " a nemalou roli zde hraje včasné řazení a jízda při plně otevřených oknech a podobně.Klimatizaci bohužel můj Matiz nemá a ani jí nepotřebuji.Cena momentálně v našem regionu se pohybuje od 30.40lt / N 95 do 33.90 a to je opravdu oproti předchozím letům opravdu dost že ano " Václave " :lol: údajně ceny půjdou dolů :lol: zdraví Vás všechny " Vazoun " :lol: :lol:jinak spotřebu také měřím pravidelně od cvaknutí pistole do cvaknutí při doplnění :lol:

Re: matiz

Napsal: stř srp 06, 2008 11:40
od alvin
Serpico píše:...to alvine docela by mi zajímalo CO2 při 3000otáčkách...já jenom pro porovnání s novou klasifikací euro spotřeby...podle mě zavádějící - na válcích a podle CO2 ( připouštím simulovaný různý režim ale stále v podstatě jenom laboratorní )...což v praxi znamená spotřebu vyšší o 1 až 1,5 litru...

ale jinak vám " mrňousům " ( a to s duší...) jenom závidím, takže gratuluji jste na tom líp než s fabkou - to je proti vám benzínový " ochmelka "

Mějte se fajn
Serpico, tie hodnoty z EK,čo Ťa zaujímali sú - pri 2940 ot/min 0.02 % hodnota lambda 1.01 , pri 960 ot/min (voľnobeh) 0.01 %
HC 14,0 ppm

Re: Opět spotřeba

Napsal: čtv črc 02, 2009 17:38
od alvin
Tak som konečne odsledoval celoročnú spotrebu od júla (července) 2008 do teraz,,takže vyšlo mi číslo, 6,76 l/100km,čo vzhľadom na to,že Matízek sa u nás používa celoročne a dennodene,väčšinou na krátke jazdy po meste a blízkom okolí,nie je najhorší výsledok

Re: Opět spotřeba

Napsal: pát črc 03, 2009 08:44
od Vazoun
Zdravím všechny na foru a přeji hezký slunečný den :o) rovněž pravidelně sleduji celoroční spotřebu a musím konstatovat,že čím více natočených km - tím se spotřeba mírně zvyšuje a to již nezávisle na lehkou nohu a podobně. Sledováno při tankování od cvaknutí pistole do cvaknutí. Moje průměrná spotřeba je 6.1/100km - při naběhaných rovných 50 tkm k dnešnímu dni,což činí 7.150km/ročně. Tolik teda ke spotřebě z mého pohledu - zdraví :lol: " Vazoun " :lol:
-------------------------------
Člen Matiz clubu reg.čís. 20 :P
Matiz SE r.v. 07/2002 - sv.zel.metlina U38 - STK+Emise do 07/2010
Vazounův Matiz.JPG
Vazounův Matiz.JPG (109.01 KiB) Zobrazeno 1963 x

Re: Opět spotřeba

Napsal: pát črc 03, 2009 10:54
od Serpico
...to alvine nediskutuji o malém rozdílu v otáčkách ( máš na mysli optimální kroutící moment ) ale o zkušebně na válcích - kde jsou reálné podmínky odpor vzduchu - jízda do kopce - zatížení vozu aj. a to podstatné studený motor se kterým začíná každý, musí...ostatně udávané spotřeby v papírech se liší od reality o 1 - 2 litry i více podle objemu motoru no a jednu perličku na závěr můj spolužák ze školy dělal ekonoma v Tatře Smíchov opravna 613 ...no a na služební 613 si dával " F " a psal protokol o zkoužce při jízdách do Kopřivnice při optimálním kroutícím momentu to představovalo na dálnici 160 - 165 km / hod a spotřeba byla okolo 11 litrů celkem, prostě ušetřil benzín do svého toť vše, jinak nevypočítávejte spotřebu při jízdách do 10 km, nemá to smysl, motor se prostě nezahřeje na provozní teplotu ( olej v motoru až na 25 km, s katalyzátorem to je podobné ). A auta které takto najedou například 100tisíc km jsou utahaný jako kdyby najeli 300tisíc km. Měl jsem v ruce formana po 350tisicích ale jezdil denně 400 až 450 km měl minimální opotřebení, spotřeba slušná 6,5 - 7litrů venku a olej nebral...nebyl prostě " utahaný "

Mějte se fajn

Re: Opět spotřeba

Napsal: sob črc 04, 2009 09:59
od Stanley
Spotřebu jsem pořádně nepočítal.Přes měto mi vychází okolo 7 litrů,ale jsou to vzdálenosti do 10 km.Vloni na dovolený mi vycházel průměr 6,6 l/100 km,ale to se zase jezdilo v kopcovitém terénu (jizerky,Krkonoše).

Re: Opět spotřeba

Napsal: ned črc 05, 2009 11:06
od Serpico
...to alvine ta hodnota HC 14 je hezká nebere ti olej ( jezdíš bez dolévání od výměny do výměny....), zapomněl jsem ti to pochválit, svědčí to o těsnosti válců, pístů - prostě výborná výrobní tolerance...

Mějte se fajn

Re: Opět spotřeba

Napsal: ned črc 05, 2009 11:59
od Vojta
Tak se taky pochlubím. Olej nebere vůbec, od výměny do výměny ani ň. S průměrná spotřeba (měřeno stejně jak Vazoun - vždycky do plné) od začátku roku 6,08 l/100km. A to teď jezdím spíš couračky (tak 2/3). Po pěti letech naprostá spokojenost. :lol: :lol:

Re: Opět spotřeba

Napsal: ned črc 05, 2009 12:42
od Vazoun
Vojta píše:Tak se taky pochlubím. Olej nebere vůbec, od výměny do výměny ani ň. S průměrná spotřeba (měřeno stejně jak Vazoun - vždycky do plné) od začátku roku 6,08 l/100km. A to teď jezdím spíš couračky (tak 2/3). Po pěti letech naprostá spokojenost. :lol: :lol:
------------------------------
Gratuluji " Vojto " to mně se na kontrolní měrce oleje odpařilo či spotřebovalo - asi 1cm / po 7dmi letém provozu a ujetých 50tkm. Trochu se mi to jeví jako línější do kopců :o) ahoj " Vazoun " / jo v servisu mi vnucujou udělat rozvody / mám na to přistoupit ??? Není ještě brzo ?

Re: Opět spotřeba

Napsal: ned črc 05, 2009 12:48
od Stanley
Po 50000 km se mi to zdá brzo.Nechal jsem je měnit po 85000 km a servisák řekl,že by vydržel ještě nějakou dobu.Další výměnu naplánoval ve 170000km.Platil jsem 3000 kč.Bylo to ale bez výměny vodní pumpy. :|