Stránka 9 z 28
Napsal: stř lis 23, 2005 15:31
od PavelZ
mrk píše:no tak uz mam nahodene aj ja, trvalo mi to asi 40minut, platit za to nikomu nebudem, lebo aj tak som zistil, ze ten kto naposledy montoval kolesa slabo zatiahol skrutky (predosly majitel a posledne aj pneuservis)
Ja si nekdy kola davam prehodit v pneuservisu a nekdy to delam sam. A zatim vzdycky, kdyz sem to delal sam, sem remcal na tim, jak moc jim v tom pneuservisu utahuje ten pneumatickej utahovak, co tam pouzivaji. Sem si jistej, ze zenska by to kolo nepovolila (kdyby treba pichla), protoze i muj cca metrak zivy vahy si musi na klici pekne zahopsat, abych sroub povolil
.
Napsal: stř lis 23, 2005 16:01
od mrk
no to je to ze ja som povoloval vsetky skrutky na zadnych kolach rukou, nemusel som vobec hopsat. a kebyze vidis moje tenke ruky tak pochopis, ze tie ruky moc silne nemozu byt. a kebyze to dam robit do servisu, skor ci neskor by som si nasiel dovod preco byt na ten servis na.ranyyyyy.
pneu
Napsal: stř lis 23, 2005 16:54
od simone
ja davam každu zimo yimne mal som ich viac teraz tam mám Hankook w400 prvý krát dufam že budu dobre. Predtým som mal Debica Frigo ale nic moc
Napsal: stř lis 23, 2005 18:25
od Docent
PavelZ píše:A zatim vzdycky, kdyz sem to delal sam, sem remcal na tim, jak moc jim v tom pneuservisu utahuje ten pneumatickej utahovak, co tam pouzivaji.
Pneumatickej utahovák je svinstvo... (ale zase se s ním nenadřeš
). A nemusíš po výměně kol utahovat šrouby nebo matky znovu po 200 km, jak je doporučeno. Na druhou stranu po použití tohoto nástroje nepovolíš kolo klíčem z povinné výbavy ani omylem...
Napsal: stř lis 23, 2005 18:45
od PavelZ
Docent píše:
Pneumatickej utahovák je svinstvo... (ale zase se s ním nenadřeš
). A nemusíš po výměně kol utahovat šrouby nebo matky znovu po 200 km, jak je doporučeno. Na druhou stranu po použití tohoto nástroje nepovolíš kolo klíčem z povinné výbavy ani omylem...
Povolis
, jen vzdycky kdyz skacu po tom klici, tak mam obavy, ze si nehorazne nabiju drz*u
.
Napsal: stř lis 23, 2005 19:03
od ppp
Ja tiez nemam rad pneuservisy, lebo po ich utiahnuti musim do kluca na skrutky kopat patou.
Neviem ako vy, ale ja napriklad stefty na skodovke a skrutky na espere mazem. Teda zavity. Jednak sa utahuju uplne inac (postupne narasta potrebna sila na dotahovanie a nie ze idu a zrazu uz nejdu), je to bez skripotu, nic nebude hrdzaviet a mam vacsiu sancu ze to povolim ked budem mat defekt. Navyse v mudrych knizkach su udavane utahovacie momenty aj pre kolesa a utahovacie momenty platia pre namazany zavit a nie suchy a nebodaj este hrdzavy.
Napsal: stř lis 23, 2005 21:55
od ]Rebro[
ppp píše:Ja tiez nemam rad pneuservisy, lebo po ich utiahnuti musim do kluca na skrutky kopat patou.
Neviem ako vy, ale ja napriklad stefty na skodovke a skrutky na espere mazem. Teda zavity. Jednak sa utahuju uplne inac (postupne narasta potrebna sila na dotahovanie a nie ze idu a zrazu uz nejdu), je to bez skripotu, nic nebude hrdzaviet a mam vacsiu sancu ze to povolim ked budem mat defekt. Navyse v mudrych knizkach su udavane utahovacie momenty aj pre kolesa a utahovacie momenty platia pre namazany zavit a nie suchy a nebodaj este hrdzavy.
Mozes sem napisat tie udaje?
Inac uz som skusal tie moje nove zimaky... pri rozjazde piskaju
Napsal: stř lis 23, 2005 21:58
od peter NR
aj ja som skúšal -ľavú zadnú - klincom... dúfam, že som ju nepochoval, lebo som na nej ešte kus prešiel..........
Napsal: stř lis 23, 2005 22:00
od ]Rebro[
Napsal: stř lis 23, 2005 22:50
od Habron
ppp píše:Ja tiez nemam rad pneuservisy, lebo po ich utiahnuti musim do kluca na skrutky kopat patou.
Neviem ako vy, ale ja napriklad stefty na skodovke a skrutky na espere mazem. Teda zavity. Jednak sa utahuju uplne inac (postupne narasta potrebna sila na dotahovanie a nie ze idu a zrazu uz nejdu), je to bez skripotu, nic nebude hrdzaviet a mam vacsiu sancu ze to povolim ked budem mat defekt. Navyse v mudrych knizkach su udavane utahovacie momenty aj pre kolesa a utahovacie momenty platia pre namazany zavit a nie suchy a nebodaj este hrdzavy.
V pneuservisu, kam chodím se svým, i oběma služebními auty, co mám svěřené, tak šrouby napřed omáznou vazelínou, zatočí pistolí a dotáhnou momentovým klíčem. A nikde jinde jsem to ale neviděl. Prostě jen šroub tak, jak jej vyndají, vzduchem zašroubují, co to dovolí a je to.
Napsal: čtv lis 24, 2005 21:15
od Spolujazdec
Už som povoľoval koleso aj s 1,5-metrovou leš. rúrou ( po návšteve servisu-nie pneuservisu), keď nepomohol ani asi 100kg okoloidúci poskakujúci po kľúči.
Napsal: čtv lis 24, 2005 21:57
od ppp
V polskom manuali je napisane 90Nm Al aj ocel. A je tam nieco take, ze ked to prilis prekrocite tak moze dojst k poskodeniu bubnov a co ja viem coho este. Proste ja si uz v servise kym nebudem nuteny nedam menit kolesa a ak budem nuteny, tak si skrutky zaskrutkujem sam.
Napsal: stř lis 30, 2005 18:16
od Mirek
Napsal: stř lis 30, 2005 18:29
od stanoc
Napsal: stř lis 30, 2005 18:50
od PavelZ
Peknej clanek
.
Jen k tem komentarum ruznych povrchu, moje zkusenosti:
Na suchym asfaltu na podzim poznam, ze na letnich pneumatikach pri brzdeni uz nejak prilis casto zasahuje ABSko, prezuju a najednou je klid. Takze jednoznace ty letni musi mit delsi brzdnou drahu. Na jare je to presne naopak, zimaky uz na suchym asfaltu klouzou, protoze je na ne moc teplo, a prezuju na letnaky a je klidek.
Na vode bych zimnim vazne moz neveril. Kdyz se podivam jak maji delane lamely, tak si myslim, ze vodu skoro neodvadeji. V jizde na vode sem videl i ohromny rozdil mezi origo pneu od Daewoo a Matador Aquilla, Matadory byly na vode lepsi i kdyz byly o 1 cm sirsi.
K jizde na brecce nebo snehu neni moc co dodat a k jizde na ledu? Prijde mi, ze argumenty v clanku jsou spravne, ale prakticke zkusenosti mi rikaji, ze zimni guma na ledu drzi podstatne lip nez letni. Tak nevim
.
A jeste k tomu, ze se v Praze nevyplati kupovat zimni gumy. No nevim. Kdyby lidi jeli MHD, kdyz bude snezit, tak by to mozna slo. Ale vetsina vyjede stejne i kdyz snezi a pak prijde i ten sebemirnejsi kopecek a auta s letnima gumama (navic s ridici, kteri nejsou na jizdu po snehu zvykli) ho totalne ucpou (a tam, kde se nejakou dobu "klouze" nekdo s letnima gumama, tak se pak spatne rozjizdi i clovek, ktery ma zimaky). A pak uz nejedou ani ti, co maji zimni gumy, ani ti, co jeli MHD.