Stránka 9 z 18
Re: Situace GM - vzájemná konkurence vozů Chevrolet a Opel
Napsal: čtv pro 19, 2013 23:49
od Boeing737
... a o tom som písal,že chránia nemcov,členov EÚ /akcionárov/...Kórejci a ich prepúšťanie ich nezaujíma. Keďže veci okolo Oplu sa vyrábajú-robia aj v EÚ. Chevy len v Ázii
Re: Situace GM - vzájemná konkurence vozů Chevrolet a Opel
Napsal: pát pro 20, 2013 00:00
od rudla
357 píše:Mně se líbí i ta Mokka, také moc originální dizajn...
Já jsem měl zkušební jízdu s Traxem a je to velice povedené autíčko. Byl tol 1.7 diesel
Re: Situace GM - vzájemná konkurence vozů Chevrolet a Opel
Napsal: pát pro 20, 2013 09:29
od saamm
Pokud si někdo myslí že v ČR je prodejnost nějak úžasná tak tady je výtah prodeje za 1 – 11.2013
Mýsto žebříčku....značka..........počet pr.ks
.......69.......Chevrolet Orlando.......480
.......72.......Chevrolet Cruze..........464
.....136.......Chevrolet Aveo............162
.....147.......Chevrolet Spark...........142
.....154.......Chevrolet Captiva........132
.....157.......Chevrolet Trax............118
.....200.......Chevrolet Malibu...........41
.......Celkem..............................1539
.......29..........Opel Astra..........1217
.......36..........Opel Corsa...........917
.......53..........Opel Meriva.........675
.......87..........Opel Zafira.........358
.....101..........Opel Insignia........294
.....119..........Opel Mokka..........224
.....158..........Opel Vivaro..........113
.....191..........Opel Combo...........48
.....205..........Opel Antara...........41
.....215..........Opel Adam............29
.....240..........Opel Cascada.........7
.....253..........Opel Ampéra..........2
..........Celkem......................3925
( Zdroj:
http://www.vybermiauto.cz/autodata/osta ... prodejnost )
Re: Situace GM - vzájemná konkurence vozů Chevrolet a Opel
Napsal: pát pro 20, 2013 09:38
od luneb
ak to tak z predajnosťou vyzerá aj v iných krajinách EU, tak sa ani nedivím že chevrolet odchádza z eu.
Re: Situace GM - vzájemná konkurence vozů Chevrolet a Opel
Napsal: pát pro 20, 2013 10:58
od Slam
Krtek píše:Kouknul jsem schválně do ceníku Osla.... Řikal jsem si že kdyby vyšel Cruze s LPG a 1.8kou s výbavou LTZT (teda max) do 350ti tis tak bych ho bral...
Astra startuje v holobytu s 1.4kou na 349 tisíc ! A to nemluvim o příplatku za LPG 50 klacků
Sorry ale to už radši za ty prachy Koktávku nebo Golfoně. Opel prostě NENI levná a spotřební značka jako tu je teď Chevy.
Tadyhle je rozhovor s ředitelem českého Opelu:
http://www.auto.cz/chat-pavlem-silhou-r ... nelo-78327
...a ten pán, slušně řečeno, si nevidí do huby, takže není div, že to s Opelem jde a půjde z kopce.
Opakovaně tam lže o těch (nízkých) cenách a že prý s Chevroletem nemají nic společného (např. Antara i Mokka se vyrábějí v Koreji) a neustál se ohání tím, kolik se v Evropě prodává Chevroletů. Teď vidím, že je to něco přes třetinu toho, co prodá Opel (což je furt víc, než řada známých značek aut). Navíc Chevy je v Evropě 10 roků a v pozici "toho druhého" a Oplík už 111 (pod křídly GM 84) let, takže pán by měl spíš stáhnout ohon a ne tak okatě křepčit na hrobě Chevroletu.
Re: Situace GM - vzájemná konkurence vozů Chevrolet a Opel
Napsal: pát pro 20, 2013 11:39
od Boeing737
Čo sa týka predjnosti,ako celého systému a reťazca,tak to záleží aj na iných faktoroch.
Konkrétna značka sa predáva v salónoch-tie vlastnia majitelia a majú zamestnancov-predajcov.
Práve predajca má veľký vplyv na predajnosť značky-auta.
Či sto obrazne: majiteľ zadá predajcovi spodok a strop ceny. On chce za auto 10.000.-EUR. V salóne vystavia auto za 12.000.-EUR. Predajca sa môže pohybovať v rozdiele 2000.-EUR.
Príde zákazník,chce zľavu.Predajca mu dá zľavu 200.-EUR,ale v inom salóne tej istej značky má predajca menšie oči a dá zľavu 500.-EUR,lebo radšej chce zarobiť istú ,ale menšiu províziu,ako žiadnu.
To bol len príklad,neviem akým systémom sú platení,ale určite je nejaké cenové rozpätie a provízia.
Ak predajca nepredá,majiteľ nezarobí a tým ani Chevy. Majiteľ-podnikateľ nebude v mínuse. Ak mu dlhodobo kšeft nejde,zmení značku a hotovo.
Poznám veľa ľudí,ktorí si kúpili síce tú istú značku,ale inde,lebo im predajca neposkytol dostatočné informácie a mali pocit,že o aute vedia viac ako on sám /aj môj prípad/,alebo sa im v predajni nikto nevenoval a pod.
Chcem tým napísať to,že problém treba vidieť od prameňa. Keď som kupoval Aveo,tak som mal asi štyri ceny od 8900.-EUR do 10500.-EUR. Išlo vždy o ten istý typ a motorizáciu a výbavu s metalízou,len farby sa líšili.
Či si to uvedomujeme,alebo nie,ale každým príspevkom niekde aj my nevedomky ovplyvňujeme ľudí,ktorí si chcú chevy kúpiť.....poruchy,skúsenosti s predajom a tým ich nešťastným prístupom v servisoch-česť tým 2-3 výnimkám v SR!
10 ľudí chce kúpiť Chevy,tak aspoň štyria si predtým pozrú nejaké príspevky na internete,okrem odborných recenzii. Z toho sa ten jeden zľakne a kúpi si radšej Opel.
Niekde som aj ja čítal pred kúpou-tuším na autobazar.eu sekcia Chevrolet a tam sa písalo,že sa na toto fórum chodia smiať a je to super zábava čítať. Citovali od nás niečo ako napr. "mám už 3400km a žiaden problém,je to asi dobré auto" ,alebo: "mám ho 2 mesiace a už mi vymenili prevodovku".... použil som príklad,ale niečo v tomto zmysle.
Podľa tých tabuliek by som Chevy nechal a hlavne ORLANDO,CRUZE,AVEO a TRAX na skúšku tak na 2-3 roky.
Ktorá značka dnes predáva 7 miestne auto v takej cene a výbave ako je ORLANDO?
Trošku viac reklamy v TV,časopisoch,letákoch a každý,kto má väčšiu rodinu a cenový limit pre dané auto,tak kúpi Orla. Samozrejme tvrdý zástanca VW a Škody si kúpi aj tak túto značku,aj keby Orla predávali za 9000.-eur,ale takých je pri každej značke cca.10-15% ktorí sú "istá rezerva" každej značky.
Re: Situace GM - vzájemná konkurence vozů Chevrolet a Opel
Napsal: pát pro 20, 2013 17:01
od Krtek
Já mam takový tušení že prodejci si ty auta napřed kupujou takže se jich apk nějak MUSÍ zbavit. Automobilce je to jedno, prodá to salonum, vykáže si tabulkový prodeje a vy se zblázněte. Takhle nějak fixloval VW v Německu. Co vim tak třeba Škodovka nutí salony koupit si hned X aut aby jim garantovali nějakou cenu aut na rok dopředu
Kdyby lidi víc objednávali auta z výroby a nebrali skladovky, taky by to donutilo automobilky víc si hlídat kvalitu prodejců.
Do budoucna podle mně Orlando nahradí Lodgy. V další generaci se třeba prvním Orlandum vyrovná. Co si budeme povídat, já bych jí bral asi i dneska radši. Je větší a nemá tak nafintěnej interiér a elektroniku která se může podělat. Místo Captivy, Dustera. Sice ani jedno na Daewroolety nemá ale je to za poloviční ceny, oproti Oslum za třetinový.
Re: Situace GM - vzájemná konkurence vozů Chevrolet a Opel
Napsal: pát pro 20, 2013 19:15
od Boeing737
Tak sorry-keď porovnávaš,tak nie jablká s hruškami. Nemôžeš porovnávať Orla s Dáciou.
Nemôžeš porovnávať len cenu a to že aj tam je 7 miest aj tam.
Re: Situace GM - vzájemná konkurence vozů Chevrolet a Opel
Napsal: pát pro 20, 2013 19:17
od Boeing737
Re: Situace GM - vzájemná konkurence vozů Chevrolet a Opel
Napsal: pát pro 20, 2013 19:20
od Krtek
No kdo kupuje Orla tak nekouká na auta nad 1 mega. 7 místný auto se vzhledem jezevčíka má dneska jenom Chevy a Dacia. A psal jsem že příští generace Lodgy se může minulým Orlandum vyrovnat.
Re: Situace GM - vzájemná konkurence vozů Chevrolet a Opel
Napsal: pát pro 20, 2013 19:24
od nahox
co bude za 5 ci 10 rokov ?? bude este realny pohon na fosilne paliva nebude to neekonomicke ?
Kazdopadne mna to vobec netrapi auto planujem minimalne 7 rokov prevadzkovat a potom sa uvidi co ma zaujme
a ci uz to bude to ci ono . Ktovie mozno budeme kupovat auta za dobru cenu z ciny .
Re: Situace GM - vzájemná konkurence vozů Chevrolet a Opel
Napsal: pát pro 20, 2013 22:28
od TIBI77
Asi to s Oplom nebude az take zle,ked ide otvorit fabriku na Slovensku!
Re: Situace GM - vzájemná konkurence vozů Chevrolet a Opel
Napsal: sob pro 21, 2013 06:17
od rudla
A kde
Re: Situace GM - vzájemná konkurence vozů Chevrolet a Opel
Napsal: sob pro 21, 2013 06:38
od nahox
TIBI77 píše:Asi to s Oplom nebude az take zle,ked ide otvorit fabriku na Slovensku!
a co zatvori niekde v nemecku ??? neviem ci bude dostatok pracovnych sil pre dalsiu automobilku
Re: Situace GM - vzájemná konkurence vozů Chevrolet a Opel
Napsal: sob pro 21, 2013 12:28
od Asphalte
chevyman píše:Scorpion.11 píše:Je to stejně zas jen politika
Jen by mě zajímalo kolik se celkem v Evropě prodalo vozů Chevrolet a Opl
Zdali by nebylo lepší pro Evropu zachovat značku Chevrolet nežli Opel
Takže úplně přesně
rok 2013 leden až listopad
OPEL 743 821 ks oproti loňsku -2,9%
CHEVROLET 130 886 Ks oproti loňsku -17,7%
,
Myslím, že k tomuto nelichotivému výsledku ovšem také značně přispěla cennová politika GM. Zatímco Chevrolet za poslední léta musel své modely zdražovat (konkrétně Orlando od svého uvedení na trh o 36.500,-, Opel čím dál víc lákal na obrovské slevy, aby se alespoň trochu držel nad vodou.
Chevrolet Orlando
cena 7/2011 LT+ 1,8i 437.900,-
cena 10/2013 LT+ 1,8i 474.400,-
Ukažte mi na nějaký model od Opelu nebo ostatních značek, který v době krize zdražil o 36.500,-