Takeoff Safety Speed (V2) je v podstate bezpečná rýchlosť na vzlet lietadla a určite vieš,že v podstate po dosiahnutí tejto rýchlosti príp.prerušenie vzletu je prúser
MPC ti vygeneruje rýchlosť V2 na základe už pilotom zadaných informácii a samozrejme je na to aj tabuľka,kde hodnoty kontroluješ,alebo volíš najlepšiu alternatívu pre daný let,podľa hmotnosti,klapiek a pod...
B777 má viac variant a softov podľa modelov.
V praxi platí to,že V2 z MPC zadáš pre IAS a počíta sa s tým,že údaje ktoré vygenerovalo MPC sú kontab. s údajmi podľa let.manuálu pre vzlet a pilot ho skontroloval.
Môže sa stať ale to,že MPC vygeneruje V2 162 a tebe podľa tabuľky vychádza 165,tak pri vzlete volíš menšie zlo a vzlietneš pri 165 bez ohľadu na to,čo je v MPC,lebo viac je v tomto prípade bezpečnejšie ako menej a vždy ide o bezpečnosť. Samozrejme s ohľadom na dĺžku dráhy a terén za vzletovou RWY.
Preto je tam pilot-okrem strojov tam máš aj seba-svoje skúsenosti a odhad.
Teraz jednoduchšie:
V2 podľa MPC je 160. Som na aktívnej dráhe a rolujem na vzlet. Pri dosiahnutí 160 viem,že sa neodlepím,tak aj keď mám "tempomat" na 160,tak pridám-idem na istotu na 165 a vzlietam bez ohľadu na to,čo som zadal,alebo čo mi vygenerovalo MPC.
Je to jeden z postupov aj keď sa napr.pri vzlete niečo pos...ie.Ty sa nemôžeš držať vtedy V2,lebo musíš vykonať nejaké úkony ešte kým je lietadlo na zemi a potom vzlietaš. Vtedy môžeš mať už aj 180
Pri vzlete má tiež lietadlo niekedy tendenciu zdvihnúť nos už skôr a vtedy "barany" tlačíš od seba a vyrovnávaš tak,aby vták vzlietol vtedy,kedy chceš ty a nie kedy chce on.
Podľa váhy,klapiek,vetra sa to robí často napr.do IAS 90 -kvôli odporu.