Cisto teoreticke uvazovanie. Neviem kde vsetci naberaju ze navratnost diesla je cca 8 rokov.
V mojom pripade, kde si absolutne nepotrpim na vybavu (ktora je v zaklade ok a uplne mi staci)
Cruze 1.6 Base - 10 950 eur
Cruze 2.0 vcdi 92kw Base - 12 950 samozrejme rozdiel kupi je
2000eur
Cena dieslu 1,31_Cena benzinu 1,41 samozrejme rozdiel 0,1 eur
Spotreba cca diesel (moja) 6L____ spotreba 1.6 ako tu citam je kludne 8L
Na 100km potrebujem nafty za 7,86eur
Na 100km pri vyssej spotrebe a drahsej nafte potrebujem 11,28
Analogicky pre ulahcenie-> na 10 000km potrebujem nafty pri spotrebe 6L za cenu 786 eur
na 10 000km potrebujem benzinu pri spotrebe 8L za cenu 1 128 eur
Cize na 10 tisic km usetrim 342 eur.
Na 60 tisic usetrim 2052 ---> a to je rozdiel ceny kupi naftaka a benzinaka.
V mojom pripade pri najazdeni 20 tisic km rocne sa mi auto vrati za
3 roky. Ale samozrejme kto najazdi za rok 6 500 km tak sa mu to nevrati ani za 8 rokov. Ale ja nemam auto nato aby som nanho pozeral.
Ak som tu niekde spravil chybu prosim opravte ma. Neviem ako niekto moze vypotit ze je navratnost 8 rokov, je to asi ten pripad co najazdi tych 7 tisic km rocne. Asi kazdy ma na mysli dat az raz za rok pri garancke o 30 eur viac pri naftaku
aha nato som nemyslel
Bol by som hlupak ak by som takto naftaka nevyuzil. Ale u mna nejde ani tak o spotrebu a navratnost, ale o to ze mat auto z 300Nm a potrebujem obcas tahat vozik. A 92kw je lepsich nez 83kw cennikovy cruze. Kde moje toledo 1.6 16V bolo v koncoch, teraz cruze ide absolutne bez problemov.
Trebalo by sa zamysliet nad tym, ze preco je 80% kupenych aut vyssej strednej triedy kupene prave v nafte
Netvrdim ze naftaky su dokonale stroje a nemam ucel niekoho prehovarat, ale kazdy si kupi to co mu vyhovuje viac.