Stránka 9 z 15
Re: Chiptuning a záruka
Napsal: pon bře 21, 2011 12:18
od lluubboo
chrudoš píše:Ohledne spotreby, je jasne, ze pri urcite mire zvyseni objemu a vykonu muze dojit k vyrovnani spotreby (viz stejna spotreba 1,6 a 1,8), ale vseobecne bude zvyseni vykonu zpusobeno jen zvysenim mnozstvi paliva do nadrze, tzn dle me jasne zvyseni spotreby, maximalne stejne, urcite ne nizsi, to snad ani nejde
Vyzera to tak, ze 1,8 ma predsa len vyssiu spotrebu ako 1,6, aspon podla (
http://www.spritmonitor.de).
Ale to nadruhej strane nemusia byt uplne reprezentativne vysledky, vzhladom na maly pocet porovnavanych aut.
Re: Chiptuning a záruka
Napsal: pon bře 21, 2011 12:20
od Dimco Nubira 97
A vzhľadom na to že väčšina čo si kúpi 1.6 si ju kúpi pre to že im to stačí na kľudnú jazdu a o to im ide a 1.8 143hp si kúpia skôr taký čo chcú cítiť výkon a precválať trošička koníky a potom sa to odrazí aj v spotrebe
Re: Chiptuning a záruka
Napsal: pon bře 21, 2011 14:38
od Iacobus
Pozri aj mne stačí na kľudnú jazdu 1.6. Lebo na 90% jazdím pohodovým štýlom. Ale niekedy je treba riešiť vzniknutú dopravnú situáciu razantnejším a rýchlejším ( a teda bezpečnejším) predbiehaním a vtedy by sa nejaký ten koník navyše zišiel. Ak mi to nedotrtká motor a nezvýši spotrebu (v zníženie neverím), tak by som do toho za tých pár peňazí išiel. Aj tých desať koníkov je lepšie než nič.
Re: Chiptuning a záruka
Napsal: pon bře 21, 2011 14:42
od Dimco Nubira 97
Presne takto zmýšľam aj ja
I keď nejaký 2.0TSI by ma tiež potešil
: D ALe jazdím normálne a kľudne a len pri predbiehaní využívam výkon. Každopádne ak to bude za pár kačiek nečakaj kvalitu všetky chiptuning idú okolo 300-400 € také čo za niečo stoja, je to predražené ale čo už. Niektorý dokonca dávajú aj záruku. Ak to spraví skúsený človek ktorý vie čo robí tak spotreba by nemala stúpnuť nijako citeľne resp. vôbec lebo spraví vlastne len odladenie motoru
Re: Chiptuning a záruka
Napsal: pon bře 21, 2011 16:11
od chrudoš
Ale s tiom rozdelenim na 1,6 a 1,8 souhlasim, 1,8 jsme zavrhli hned, prece si ja, mlady cap, nekoupim takeho slabcaka
I kdyz nezavodim a jezdim klidne, obcas clovek tomu chce proste vytnout co to da a na to je prece jen 1,8 lepsi, a o moc drazsi nebyla. Ale uznavam, ze az se vyradim (tzn asi tak za 15 let
) , klidne bych si tu 1,6 koupil, na jezdeni staci vlastne cokoliv, premira koni neni potreba
Re: Chiptuning a záruka
Napsal: pon bře 21, 2011 19:53
od Kjub
Vetr.roman (ma 1.6tku) mi pisal, ze mu po chipe spotreba klesla o 0,3...Informoval som sa u kamosky, jej brat je hobby pretekar a jeho kamarat echt pretekar a odporucili mi ze ak chcem chip tak urcite MM Racing (ale musel by som dat 430 eurochrochtov
), a potom niekoho v Ruzomberku, ale tam sa trepat nebudem...
Re: Chiptuning a záruka
Napsal: pon bře 21, 2011 19:53
od Kjub
Inak uz vaham len kvoli zaruke...
Re: Chiptuning a záruka
Napsal: pon bře 21, 2011 21:31
od Iacobus
Po prečítaní tohoto článku je pre mňa téma spotreby uzavretá. Citujem:
"Bohužiaľ nezmyselné masírovanie mozgov a zníženej spotrebe dosiahlo mieru kedy je potrebné na túto tému podať jednoduché vysvetlenie. Spotrebu vozidla smerom dole je len veľmi ťažké dostať dole. Na tomto probléme pracujú cele tými odborníkov pri vývoji aby pripravili vozidlo kt. má čo najnižšiu normovanú spotrebu a tým aj emisie CO, dnes tak veľmi sledované. Bojujú o každé deci a o každý gram a majú nato všetky prostriedky. Je preto až komické ak Vám niekto sľubuje zníženie spotreby o 15% jednoduchou úpravou softvéru alebo pridaním nejakej škatuľky. Stačí len poznať základy fyziky, aby ste pochopili, že na zníženie spotreby vozidla potrebujete znížiť straty, trenie alebo zvýšiť účinnosť stroja. A to sa pridaním množstva paliva nedá. Zníženie spotreby je možné len využitím nového potenciálu auta, práve tak ako to robíme ak chceme dosiahnuť nízku spotrebu. To znamená vhodné radenie rýchlosti, nízke otáčky motora, pomalá akcelerácia a brzdiť čo najmenej. Ani zvýšenie spotreby pri dieselových motoroch však nehrozí. Platí jednoduché pravidlo, že ten istý stroj za rovnakých podmienok potrebuje na prekonanie všetkých svojich odporov rovnaké množstvo energie. To jednoducho znamená, že ten istý motor či bude mať 100 alebo 130 koní sa pri jazde po diaľnici ustálenou rýchlosťou 120km/hod, bude mať identickú spotrebu.
Samozrejme pri využívaní nového potenciálu bude spotreba úmerne vyššia , čim auto rýchlejšie dosiahne požadovanú rýchlosť alebo dosiahne vyššiu rýchlosť, potrebuje na to logicky viac paliva. Takže úplná logika. Bohužiaľ niektoré firmy fungujú na základe logiky "
dajme do pece menej dreva a bude nám teplejšie ... "
Takže otázka viery je každého individuálna vec, ale je dobré používať aj obyčajný sedliacky rozum.
Re: Chiptuning a záruka
Napsal: pon bře 21, 2011 23:32
od fatrc
Iacobus nechcem ti odporovať v mnohých veciach máš pravdu. Ale ako si myslíš že chevrolet dosiahol pri benzínovom motore s objemom 1.6l zvýšenie výkonu o 8 kw (11 hp) a ,,papierovo" nižšiu spotrebu ? Alebo pri naftovom motore s objemom 2.0l zvýšenie výkonu o 10 kw (13 hp)?
Mám na mysli nové motory ktoré sú na našom trhu od tohto roku. Jednoduché preprogramovanie riadiacej jednotky.
Re: Chiptuning a záruka
Napsal: pon bře 21, 2011 23:44
od Hanzy
Taky neni pravda ze kdyz bude motor 100 a 130hp tahnout stejnou zatez stejnou rychlosti tak 130hp bude nizsi spotrebu jelikoz pojede s lepsim pomerem hp/kg.
Je spoustu clanku s logickym vysvetlenim jak se dostane pri cip tuningu pri zvyseni vykonu snizeni spotreby a prodlouzeni zivotnosti motoru a ma to logiku
Re: Chiptuning a záruka
Napsal: úte bře 22, 2011 01:21
od Iacobus
Fatrc
Vôbec mi neodporuješ, naopak. V tom rozdiely vo výkone oproti modelu 2011 máme myslím jasno a asi by to išlo chipnúť na tých našich 1.6-kách. Ale myslím že si to presne vystihol termínom "papierová spotreba". To bude presne tá spotreba ktorú uvádzajú s obľubou nielen výrobcovia ale operujú s ňou aj niektoré tieto chipfirmry. Výrobca ti udáva "papierovú spotrebu" ale v skutočnosti jazdíš s diametrálne odlišnou spotrebou. No a ten úpravca si potom môže uvádzať zníženie spotreby, ale ktorej? Papierovej? Reálnej? Lebo pochybujem že už takto upravili aspoň 20 Cruzov a ich majitelia im potom dávajú feedback s hlásením o svojej spotrebe aby firma mohla potom na svoju stránku zavesiť že "znížime vašu spotrebu o 12% !!!" Neviem, lebo sa tomu celému nerozumiem, ale údaj o spotrebe, ktorý ti niektorí na mieste vypľujú z počítača asi nebude úplne korešpondovať s tým čo si reálne napočítaš. (Pozor, nehovorím o špičkových firmách)
A povedz úprimne, ako šťastný majiteľ šestnáctistovečky, za koľko jazdíš, za papierovú?
P.S. velebnosti, už je čas to tu zaspamovať s debatou diesel vs. benzín?
Re: Chiptuning a záruka
Napsal: úte bře 22, 2011 21:14
od fatrc
Po troch a pol mesiaci čo mám Cruza vyše 7000km na tacho a to som ho preberal s 9km a priemernú spotrebu som ešte nenuloval mi ukazuje 7.9l/100km a po zohriatí motora chodím tak akurát aby som nezavadzal a aby ma nenamerali ale určite nie predpisovo. Keby velmi chcem tak spotrebu ešte stlačím nižšie ale nemienim všade chodiť o hodinu skôr takže si myslím že po dákych 20 000km budem s priemerkou 7.5l/100km spokojný čo je dosť vzdialené od tabulkových hodnôt.
Re: Chiptuning a záruka
Napsal: úte bře 22, 2011 23:14
od Kjub
Iacobus, ten clanok co si citoval no neviem neviem. Myslim si, ze auto ktore ma 100 koni pojde v 130ke na vyssich otackach ako auto ktore ma 130 koni., takze pre mna logicky bude spotreba urcite nizsia pre silnejsi motor (diesel). Teraz komunikujem asi s 6 firmami na chip a kazdy pise o realnej uspore paliva (pri mojom motore) okolo 0.6 L na 100 km. To je podla mna celkom slusne. A vychadza to z toho, ze chip ti zabezpeci super tah este od nizsich otacok ako origo nastavenie a tym padom tlacis plynovy pedal este menej, lebo na pozadovanu rychlost sa dostanes bez zbytocneho "cmoudeni". Co sa tyka benzinov (bez truba), vsetci sa zhodli ze narast vykonu je mensi a spotrebu palivo netreba ocakavat...
Co sa tyka tej uspory paliva, vsetky firmy vychadzali so skusenosti ich zakaznikov (podla motora, nie podla typu auta), ale niektore uz mali aj skusenosti konkretne s Cruzami... A vyjadrili sa ze motor VDCI je velmi dobry na chipovanie, ze dobre reaguje.
Re: Chiptuning a záruka
Napsal: stř bře 23, 2011 00:45
od mzprx
Tvoja 2. veta je uplna blbost. Skus sa nad tym este raz zamysliet.
/pomocka - rovnaka rychlost, rovnake otacky kolies, rovnaka prevodovka/
Re: Chiptuning a záruka
Napsal: čtv bře 24, 2011 08:34
od Dimco Nubira 97
Kjub pri tvojom motore je to možné, ak to spraví človek ktorý sa tomu rozumie. Ide hlavne o to že na turbe sa nepridáva zmes paliva ale tlak turba. Tým že sa to vyladí a je to presne tolko vzduchu koľko je potrebné na čo najoptimálnejšie spálenia nafty postačuje menšie množstvo paliva. Jednoducho to ešte o trošku zlepší využitie potenciálu paliva a teda je ho potreba o trošku menej a je to OK. Daj si však pozor, turbo je háklivá záležitosť a tým že mu niekto "pridá" výkon ho aj zákonite viacej opotrebováva. Otázka je na koľko je také turbo nadimenzované lebo ak je len kúsok pod hranicou a ty ho čipneš tak že pôjde za únosnú hranicu, ľahko sa ti môže stať že turbo pôjde papa. A potom dovi dopo aj so zárukou lebo máš chip. Treba si uvedomiť, že firmy ktoré to robia naozaj profi, (dieselpower.cz) to nerobia na 300 modelov áut ale majú len pár na ktorých to majú už zmáknuté a vedia že sa to dá bez výrazného zníženia životnosti komponentov motora. A to že Cruze je chipovaný "sporadicky" ak vôbec dáva na zváženie je to bezpečné pre motor ? Každopádne nie je to vyskúšané. JA by som do toho nešiel. 150HP a 320NM Bohato stačí na to auto, ak ste chceli závodiť mali ste si kúpiť GOLF GTI