Stránka 9 z 16

Re: Filtr pevnych castic

Napsal: pát srp 24, 2012 21:14
od zavodak-1
Neboj sa že ubližiš motoru ked ho budeš točit ten sa ti iba odvdači a sem tam je dobre dat 3 a plný plyn až do obmedzovača a potom ucítiš ako to auto táhne a nie keď radiš pri 1500 a tú šípočku prelep čiernou izolačkou alebo si ju nevšímaj a raď tak aby ti otáčky nepadli pod 1500 lebo inak hrubo podtáčaš a zanášaš dpf ktorého cena je okolo 1500e ničis dvojhmotovy zotrvačník ktorí stoji ale 800e zanáša sa ti turbo ..... a mohol by som menovať dalej.A chlavne pochopte modorné diesle niesu uz auto na krátke trate pokial nejdeš aspon kazdý den 20 kilometrov po okreske alebo dialnici tak sa to neoplatí kupovať. Tieto auta su určené pre dialnice a nie mesto.A čo ušetríš na nafte to dáš potom za tie hore vymenovane veci a mozo aj trojnásobok sumi čo si usetril na nafte oproti benzínu.A keď sa ti pusti vypalovanie drž otáčky nad 2500 a za 5 minút maš vypalené.A keď uvidíš že sa dovipalovalo tak ešte ho podrž chvílu v otáčkach aby sa to poriadne vyálilo.

Re: Filtr pevnych castic

Napsal: pát srp 24, 2012 23:33
od Krtek
Zlatý slova, do kamene tesat -i

Re: Filtr pevnych castic

Napsal: pát srp 24, 2012 23:59
od PETO
zavodak-1 píše:Neboj sa že ubližiš motoru ked ho budeš točit ten sa ti iba odvdači a sem tam je dobre dat 3 a plný plyn až do obmedzovača a potom ucítiš ako to auto táhne a nie keď radiš pri 1500 a tú šípočku prelep čiernou izolačkou alebo si ju nevšímaj a raď tak aby ti otáčky nepadli pod 1500 lebo inak hrubo podtáčaš a zanášaš dpf ktorého cena je okolo 1500e ničis dvojhmotovy zotrvačník ktorí stoji ale 800e zanáša sa ti turbo ..... a mohol by som menovať dalej.A chlavne pochopte modorné diesle niesu uz auto na krátke trate pokial nejdeš aspon kazdý den 20 kilometrov po okreske alebo dialnici tak sa to neoplatí kupovať. Tieto auta su určené pre dialnice a nie mesto.A čo ušetríš na nafte to dáš potom za tie hore vymenovane veci a mozo aj trojnásobok sumi čo si usetril na nafte oproti benzínu.A keď sa ti pusti vypalovanie drž otáčky nad 2500 a za 5 minút maš vypalené.A keď uvidíš že sa dovipalovalo tak ešte ho podrž chvílu v otáčkach aby sa to poriadne vyálilo.


:lol: Konečne tie pravé slová . :lol:

Voz z DPF filtrom nepatrí nepatrí do mesta !!! DPF-ko je DPF-ko s tím sa už neurobí nič . Čo neurobia výrobcovia áut pre ekologiu . :mrgreen:

Re: Filtr pevnych castic

Napsal: čtv srp 30, 2012 14:49
od radgosk
DPF ko moze stat aj 10tis eur, ak odide, uz sa spat do auta nedostane, isto nie do toho mojho :PP:

PS: som si 100% isty, ze cely tento humbuk so spalovacimi motormi je umelo udrziavany. Nech mi nik nepovie ze nie je jednoduhsie dat do auta bateriu, jeden "malicky" elektromotor s vykonom 120kW a primitivnu regulaciu.

Re: Filtr pevnych castic

Napsal: čtv srp 30, 2012 15:31
od Kjub
Suhlasim :PP:

Re: Filtr pevnych castic

Napsal: čtv srp 30, 2012 16:01
od Honza H.
Ty jo nečekal bych, že se dá o filtru tolik diskutovat :D:D:D:D

Re: Filtr pevnych castic

Napsal: čtv srp 30, 2012 16:44
od Krtek
Já bych byl pro malej reaktor a tankovat si uran jednou za 10 let.
Jinak taky myslim že celej ten humbuk a filtrování je jenom o prachách. Když to shrnu: dřív naftoň žral 4-6 L a lítaly z něj saze a smrděl naftou a olejem.
Dneska žere papírově míň, reálně 6-8 a lítá z něj svinstvo který se musí draze filtrovat. Smrdí to sírou nebo čim hnusnym, fakt zlatá Avie nebo trambus.
Nikdo mně nepřesvědčí že by nebyla lepší cesta nechat starší technologie žít. Výkony by šly nahoru, sice by z motorů lítaly saze (naštěstí né ten dnešní mikrohumus) a spotřeba by zůstala dole. Návazně na to by se muselo vytěžit a přepravovat celosvětově míň ropy atd atd.

Re: Filtr pevnych castic

Napsal: čtv srp 30, 2012 16:52
od Dannik91
zavodak-1 píše:Neboj sa že ubližiš motoru ked ho budeš točit ten sa ti iba odvdači a sem tam je dobre dat 3 a plný plyn až do obmedzovača a potom ucítiš ako to auto táhne a nie keď radiš pri 1500 a tú šípočku prelep čiernou izolačkou alebo si ju nevšímaj a raď tak aby ti otáčky nepadli pod 1500 lebo inak hrubo podtáčaš a zanášaš dpf ktorého cena je okolo 1500e ničis dvojhmotovy zotrvačník ktorí stoji ale 800e zanáša sa ti turbo ..... a mohol by som menovať dalej.A chlavne pochopte modorné diesle niesu uz auto na krátke trate pokial nejdeš aspon kazdý den 20 kilometrov po okreske alebo dialnici tak sa to neoplatí kupovať. Tieto auta su určené pre dialnice a nie mesto.A čo ušetríš na nafte to dáš potom za tie hore vymenovane veci a mozo aj trojnásobok sumi čo si usetril na nafte oproti benzínu.A keď sa ti pusti vypalovanie drž otáčky nad 2500 a za 5 minút maš vypalené.A keď uvidíš že sa dovipalovalo tak ešte ho podrž chvílu v otáčkach aby sa to poriadne vyálilo.
Máš pravdu, moje trasy tvoří ze 60% dálnice/okresky a i tak s tim mam velký problém. Takže trochu bych poopravil tvoji větu: Moderní diesely nejsou už auta určená k ježdění. Nejlepší je to postavit před barák a jen se na to dívat. :D Ale ruku na srdce, ty benzíny co jsou v nabídce jsou hrozný. Žere to a nejede to.

Re: Filtr pevnych castic

Napsal: čtv srp 30, 2012 20:57
od ondish
Vopred sa ospravedlnujem za expresivny prispevok.

Uprimne pri Cruze mam presne taky pocit. To auto (2.0vcdi) je urcene na to, aby si sa na nho pozeral z okna a nie jazdil. Cely zivot som mal rad diesle, ci uz 1.7dti na astre, 1.6hdi peugeot, 1.9tdi vw, 2.0/2.5/3.0 bmw, ale toto co dali do cruze je hroza strach a des.

95% z mojich km jazdim tak, ze som niekde na dialnici. Upozornujem nie som ziaden sviatocny sofer, ale nie som ani pretekar. Mam rad svoj zivot a este radsej zivot svojich blizkych, ktorych veziem, tj. idem 120-140, nespravam sa agresivne, radim pri normalnych otackach. Z tohto hladiska sa javi diesel ako idealna volba. ALE!

Naco *** tam davaju ukazatel toho, kedy mas radit, ked tym 'akoze' nicis dpf.

Preco, ked mi motor vypise CodeError 84 (po 160km), vykon mi padne na uroven Fabie HTP1.2, v dazdi na D1 na tom prejdem dalsich 140km, v stupacom pruhu pre kamiony na 3, tak mi predajca odpovie to sa asi vypalovalo DPF.. ??? Pripadne gol, ta kontrolka znamena, ze mate stary olej a treba ho vymenit (4mesacne auto 12300km).

Preco, ked jazdim nonstop dialnicu, auto tyzden stoji (mimo nakupu v tescu, kde aj tak idem po obchvate), tak mam problem s tym, ze sa mi rozsvieti kontrolka DPF na zlto a vedla toho kontrolka servis. Ked volam do servisu, tak mi povedia to teraz musite jazdit, lebo ked nastartujete este raz, pridete o zaruku??? Tak dobre, pri letnanoch s naftou na dojazd 100km sup ho na dialnicu :) Vypnut motor nemozem, teda natankovat vlastne tiez nie.. parada nie?




Poviem to aj inac, pokial jazdenie konstatnou rychlostou (110,120,130km/h) alebo radenie podla palubaku nici auto, potom je nieco hnile na konstrukcii toho auta, ale nie na vodicovi.

Re: Filtr pevnych castic

Napsal: čtv srp 30, 2012 22:35
od Dannik91
ondish píše:Vopred sa ospravedlnujem za expresivny prispevok.

Uprimne pri Cruze mam presne taky pocit. To auto (2.0vcdi) je urcene na to, aby si sa na nho pozeral z okna a nie jazdil. Cely zivot som mal rad diesle, ci uz 1.7dti na astre, 1.6hdi peugeot, 1.9tdi vw, 2.0/2.5/3.0 bmw, ale toto co dali do cruze je hroza strach a des.

95% z mojich km jazdim tak, ze som niekde na dialnici. Upozornujem nie som ziaden sviatocny sofer, ale nie som ani pretekar. Mam rad svoj zivot a este radsej zivot svojich blizkych, ktorych veziem, tj. idem 120-140, nespravam sa agresivne, radim pri normalnych otackach. Z tohto hladiska sa javi diesel ako idealna volba. ALE!

Naco *** tam davaju ukazatel toho, kedy mas radit, ked tym 'akoze' nicis dpf.

Preco, ked mi motor vypise CodeError 84 (po 160km), vykon mi padne na uroven Fabie HTP1.2, v dazdi na D1 na tom prejdem dalsich 140km, v stupacom pruhu pre kamiony na 3, tak mi predajca odpovie to sa asi vypalovalo DPF.. ??? Pripadne gol, ta kontrolka znamena, ze mate stary olej a treba ho vymenit (4mesacne auto 12300km).

Preco, ked jazdim nonstop dialnicu, auto tyzden stoji (mimo nakupu v tescu, kde aj tak idem po obchvate), tak mam problem s tym, ze sa mi rozsvieti kontrolka DPF na zlto a vedla toho kontrolka servis. Ked volam do servisu, tak mi povedia to teraz musite jazdit, lebo ked nastartujete este raz, pridete o zaruku??? Tak dobre, pri letnanoch s naftou na dojazd 100km sup ho na dialnicu :) Vypnut motor nemozem, teda natankovat vlastne tiez nie.. parada nie?




Poviem to aj inac, pokial jazdenie konstatnou rychlostou (110,120,130km/h) alebo radenie podla palubaku nici auto, potom je nieco hnile na konstrukcii toho auta, ale nie na vodicovi.
Naprosto ve všem s tebou souhlasim. Nebude problém v šoférovi ale asi někde jinde, když už jsem vyzkoušel všechno a problém je tu znovu a znovu. Jinak já měnil olej po 2500km ;-) .. a garanční technik řekl, že je to způsobené špatnou jízdou.. až na vyžádání ředitele
mi to bylo uznáno na reklamaci.. strašný. dělaj to na hovno a vědí to!!! Dokonce i ten v tom servisu mi řikal, že je to špatně udělaný.

Re: Filtr pevnych castic

Napsal: čtv srp 30, 2012 22:50
od vilem
vykuchat. a je po problémech.u Audi to dělaj běžně po 5 tisících jeto banalita.řešíte maličkosti. a sou stím vybaveny pouze vozy natrch evropské unie .

Re: Filtr pevnych castic

Napsal: pát srp 31, 2012 02:18
od Dannik91
vilem píše:vykuchat. a je po problémech.u Audi to dělaj běžně po 5 tisících jeto banalita.řešíte maličkosti. a sou stím vybaveny pouze vozy natrch evropské unie .
.. když je to norma EU (euro 5) tak je jasný, kdo je tím zatížený.. a ano vykuchání je řešení, už jsem o tom sám hodně uvažoval, ale na druhou stranu tím přijdu o záruku a když vidím jak je to auto jinak poruchový, nerad bych byl bez záruky..

Re: Filtr pevnych castic

Napsal: pát srp 31, 2012 10:41
od Richard
už jsem se zmiňoval o DPF v době kdy se s nm u Chevy začínalo a mě osobně nesmí nafta s euro5 do baráku, ale k tomu co zde píšete a mám pocit že se to furt opakuje...... to že se vypaluje DPF žádná kontrolka nesignalizuje, pozorný řidič by to měl poznat, (zapne se topení zadního okna, spustí ventilátory a okamžitá spotřeba půjde nahoru) k vlastnímu vypalování musí být i nějaké podmínky - zahřátý motor, jízda vyšší rychlostí a je lepší udržovat vyšší otáčky , nebo podřadit na nižší stupeň , v žádném případě nezastavovat a nevypínat motor ! Pokud si toho vypalování nevšimnete a motor vypnete tak celý proces se při dalších vhodných podmínkách (viz výše) opakuje ..... Protože do motoru se vtřikuje nafta navíc a až po výbuchu proto aby se dostala do toho filtru znehodnocuje se náplň oleje, proto každá regenerace byť i jen započatá a nedokončená odečítá cca 3% životnosti oleje...... proto ti co jezdí jen kratší štreky mění často ne zrovna levný olej.....
Po tom co zde na foru čtu o problémech, spotřebě kolem 7 litrů, nutnosti jezdit kvůli DPF s autem na "procházku" jak se psem a v neposlední řadě i o dost vyšší nákupní cenu a dražší servis vozu, tak nějak postrádám tu výhodnost naftového vozu.... Dnešní benzíny sice nemaj krouťák 300nM, ale jedou taky když se vytočí do otáček o kterých si nafťák může jen zdát, z výfuku nelítaj karcinogení sračky a jezdí úplně v pohodě kolem 8 litrů, Tak mi někdo vysvětlete výhodnost mít nafťáka ;)

Re: Filtr pevnych castic

Napsal: pát srp 31, 2012 10:54
od radgosk
osobne som bral Diesel cruze iba kvoli vyssiemu vykonu a ze sa mi auto pacilo. Zial dnesne benziny tiez uz nie su to co byvali, su komplikovane, nachylne na chyby. Kazdopadne dufam, ze sa najde blbecc, ktory to moje auto o 3 roky kupi :lol:
DPF uplne degradovalo podstatu dizla a EU sa velmi dari sikanovat vyrobcov a aj spotrebitelov.
Najblizsie auto bude isto hybrid alebo ciste elektro

Re: Filtr pevnych castic

Napsal: pát srp 31, 2012 13:06
od ondish
Nuz len to je presne to, o uspechu a neuspechu rozhoduju detaily.

Predstav si, ze idem s mimo ine B-1 sefom na meeting o 12:00. Prides 11:45 a tesne pred miestom sa ti rozsvieti kontrolka DPF, nuz holt, pani namestkovia isto pockaju na to, kym si tvoje auto uraci vypalit filter. Proste to, ze nemozes ist 120km/h na 6tke, lebo mas otacky pod 2000 a vtedy sa nevypaluje dpf je *** ... :) A to, ze ma pri tom svietit kontrolka servis ...

Pripadne si na dialnici a zozadu auta sa ti ozve 'cikaaat', tak sup ho na pumpu, ale cakas este 2 minuty na volnobehu ako chuj pred stoziarom tankovania, aby vychladlo a vyfukalo sa turbo.

Alternativne idem v noci v dazdi na D1 do kopca a auto si povie Error84 (znizeny vykon motora). V servise ti povedia 1. idem si vygooglit co to je, 2. vypalovalo sa vam DPF a je normalne ze sa vypaluje 140km s vykonom ako fabia, 3. je to kontrolka vymeny oleja (ale hlavne zaplat za servis a drz hubu). Ked potom chces vystup z diagnostiky na papier, tak ehm. nefungovalo spojenie medzi diagnostikou a tlaciarnou, pripadne auto nic nie je.

Pripadne ti niekto v servise povie, ze pred kazdym spustenim klimatizacie mas stlacit spojku :)

Pre mna je to jednoducho poucenie, ze pri kupe auta su papierove parametre iba malou castou celkovej spokojnosti. A ked som sa vtedy rozhodoval medzi Corollou, Cruze, Fluence a predvadzackou 3-ky (co je cenovo mimo), tak to o tie dva roky Ch. urcite nebude :)