AJ toto by na svoju dobu predbehlo RVHP,
nebyť tej nešťastnej "kríplokoncepcie" žiguláky sa na to nedhytali,ale keď to "slávne" RVHP naozaj fungalo a nie len rozkazovalo a prikazovalo,dala s tým urobiť diera do sveta,vtedy novovyvinitý motory,resp sada Š720 a pojazdové ústrojenstvo wartburg,to by bolo pokorilo aj také vozy ako Renault 6 a aj Fiatu 128 ,ale "krípel" teda motor neumiestnený nad poháňanou nápravou na zač. 70 rokov,bol ešte väčší out of time v Európe pri vozoch tejto triedy,ako dvojtaktný motor,ten sa dal poprípade nahradiť iným,ako napr, SAAB96, či DKW102 ako AUDI 72,aj údajne pár sérii Wartburgov 353 bol do Anglicka vybavených motormi Moris Marina a FIAT 128,ale nakoľko sa jedna o veľmi špecificky nešpecifické vozidlo svojou konštrukciou,postavené na to aby sa dalo udržovať a reaprovať takmer do nekonečnna malo aj slušnú priechodnosť terénom a nie ľahkú zraniteľnosť zo spodu,pri konštrukcii toho voza a koncepcii pohonu motor vpredu.pozdĺž a pohon predných kolies,nemal šancu zaručiť slušné jazdné vlastnosti iný,než ľahký dvojtaktný trojvalec. Pokus o "prestrojku" musela sprevádzať až zmene usporiadania pohonnej sústavy,z motoru pozdĺž,na motor naprieč, nad prednou poháňanou nápravou. Inak ja osobne ,po 30 rokoch za volantom, a vyskúšaní všetkých koncepcii 4x2,považujem túto koncepciu práve za najšťastnejšiu,voz má pri motore umiestnenom naprieč relatívne najčitateľnejšie jazdné vlastnosti,ale dám za vděk socialistickým,výrobcom že nás pripravil na všetko,vieme zvládnuť ako nedotáčavy aj pretáčavy šmyk .To je paradox,že rovnako,ako wartburg 353 s motorom umiestbeným pozdlž, tak Šunkovec (Matiz) sa javia ako silne nedotáčavé,u prvého je to skôr hmotnostný nepomer,ktorý posúva ťažisko, u druhého,pomer rozchodu,širky a výšky vozidla,pre vodiča ľahko zvládnutelne,má to dokokon casvoje čaro,ale pre neznalých cestujúcich to môže vyvolať predinfarktózne stavy,riešil som to inej sekcii tzv. tango efekt, t.j, odľahčenie vnútorneho zadného kolesa pri razantnejšom prejazde zákrutou
Pár mojich spolujazdcov na Šunkonvci,kto nás už pri prudšom zatáčaní "videlo hore kolesami som ukľudnil s pomocou dobového článku Ing. Petra Košťála,že tieto vozy na tzv, tango efekt,kedysi sa tomu hovorilo nedotáčívý náklon,čo je úplne neškodný jav,pokiaľ vodič nespanikarí a nedupne na brzdu