Stránka 9 z 13

Napsal: ned bře 30, 2008 12:00
od Ivoš
Chlapi tohle nemá význam...nejlepší by bylo opravdu se sejít a zjistit, kde je pravda co se týká spotřeby.

Tady na fóru jsem se dočetl právě o snížení spotřeby při zařazené rychlosti za jízdy z kopce....mám bohužel pocit (i když tady moc kopců nemáme, ale přece...), že spotřeba se opravdu zvýšila tak o 1 litr. Domnívám se tak podle propočtů z tankování....ale to jen na okraj.

Jinak bych rád přivítal v klubu Chevymana ;) Je vidět, že k Daewům má vztah (soudě podle podpisu ;) )...

Chevyman: Sice jsem zřejmně mladší než vy, tudíž bych neměl navrhovat tykání, ale přesto bych vás chtěl poprosit o tykání...tady na fóru - klubu si tyká o 70tiletý člen s 23letým....takže pokud by vám to nebylo proti srsti, bylo by to moc fajn si tykat. ;)

Napsal: ned bře 30, 2008 12:31
od chevyman
Ivoš píše:Chlapi tohle nemá význam...nejlepší by bylo opravdu se sejít a zjistit, kde je pravda co se týká spotřeby.

Tady na fóru jsem se dočetl právě o snížení spotřeby při zařazené rychlosti za jízdy z kopce....mám bohužel pocit (i když tady moc kopců nemáme, ale přece...), že spotřeba se opravdu zvýšila tak o 1 litr. Domnívám se tak podle propočtů z tankování....ale to jen na okraj.

Jinak bych rád přivítal v klubu Chevymana ;) Je vidět, že k Daewům má vztah (soudě podle podpisu ;) )...

Chevyman: Sice jsem zřejmně mladší než vy, tudíž bych neměl navrhovat tykání, ale přesto bych vás chtěl poprosit o tykání...tady na fóru - klubu si tyká o 70tiletý člen s 23letým....takže pokud by vám to nebylo proti srsti, bylo by to moc fajn si tykat. ;)
¨

Tykání není problém, jde jen o to, že na jedné straně jsme sice na foru, na druhé straně je to zákazník, i když jak jsem psal píšu tu teď za sebe nikoliv za firmu. Ikdyž někdy se to těžce rozlišuje :) Protože těch 10 let tě poznamená...

Jde mě o to že Pes má skutečně jedno z nejlepších aut, které jsem kdy prodával. A pro mě bylo velkým sklamáním, jak o jeho autě mluví. Proto, když jsem bral jeho auto do servisu pokusně jsem odměřil tu spotřebu. Vím, že pokud jsem takhle testoval své Lacetti s benzínovým motorem 1.8 a stejným výkonem jsem na spotřebě 6-7 litrů s TCDi jsem zajel 4,8l a byl jsem vnitřně spokojený, že to auto je v pořádku a že ta technologie motoru je v pořádku. Protože sice máme v práci předváděčky, ale jsou to vždycky syrová auta. Takhle jsem si to mohl vyzkoušet na vpodstatě zajetém autě. I pro Pesa by to mělo znamenat, že jeho auto je v pořádku.

TCDi motor je Common-railový dvoulitr vyvinutý společnými silami VM MOTORI a GM POWERTRAIN a je to jeden z nejmodernějších CR motorů současnosti a je vybaven bezúdržbovým filtrem pevných částic, vypalujícím se vstřikováním nafty do výfukového potrubí. Určitě je také nezanedbatelným prvkem spotřeby právě tento fakt, ve chvíli kdy s motorem budeč jezdit např. větší podíl městského provozu bude probíhat regenerace DPF častěji a zvýší se spotřeba. Navíc jsem se setkal s obecným jevem - kdokoliv před tím jezdíl na technologicky dosluhujících konkurenčních motorech PD koncernu VW a potom přesedlal na Common Rail stěžuje si na spotřebu.... Prostě každá ta technologie má + a mínusy - Common Rail vyšší spotřebu, ale klidnější chod a lepší splnění Emisních limitů. Kdežto PD sice dobrá spotřeba, ale na odchodu VW ho postupně začal také nahrazovat CR.

Napsal: ned bře 30, 2008 17:19
od PeS
chevyman píše:Tak děkuji za vysvětlení a poučítím o tom techniky ve školícím středisku GM.... aby nás začali školit o motoru TCDi podle Vaší teorie.... ale pokud budeme zkoušet znovu tu spotřebu můžu doufám jet podle sebe né podle Vás nerad bych zajel 7 litrů...
Cituji: "...Pokud je to jen trochu možné, využívejte při brzdění síly motoru. Pokud sundáte nohu z plynu a máte dostatek otáček (nad cca 1500), nebude řídící jednotka dodávat do motoru palivo."
pokud tedy motor TCDi toto nedělá, jde o jinou, bu´d novou nebo starou koncepci motoru....
chevyman píše:TCDi motor je Common-railový dvoulitr vyvinutý společnými silami VM MOTORI a GM POWERTRAIN a je to jeden z nejmodernějších CR motorů současnosti
Další citát:
Při brzdění motorem u moderních aut dochází k uzavření přívodu paliva (žádné palivo se nespotřebovává), takže jedete takzvaně zadarmo a přitom se šetří brzdy (brzdové kotouče i destičky). Brzdění motorem může tak být u moderních aut výhodnější než „plachtění" na volnoběh.
http://www.klubgenerali.cz/clanky/auto- ... ebu-paliva

Myslím, že pokud se tu nenajde někdo, kdo skutečně rozumí motorům, bude to jen plácání do větru. Ideální by bylo, kdyby otázku nulové spotřeby při brzdění motorem odpověděl technik GM. Zatím nemám důvod, vzhledem ke kvalitě zdroje (pracovník vývoje motorů u Škody auto), pochybovat o důvěryhodnosti tvrzení, že moderní motory umí uzavřít přívod paliva při brzdění motorem.

Napsal: ned bře 30, 2008 19:15
od Ivoš
A je jistý, že motory VW jsou naprosto stejný jako motory GM resp. firem dodávajících pro GM? Totiž aby to nebylo jako tvrzení, že do motoru patří benzín a je fuk, jestli Special, nebo Natural...motor jako motor....a abych se trošku objektivně podíval na tenhle problém, myslím si, že na školeních dealerů Chevroletu budou přednášet poznatky a zkušenosti přímo od zdroje, tj. od GM.

Takže by bylo opravdu nejprůkaznější vyzkoušet na vlastní kůži 2 způsoby ježdění - PeS a Chevyman...protože takhle na nic nepřijdete, akorát se budete oba hádat. To není konstruktivní a nemá to výsledek.

Napsal: ned bře 30, 2008 19:28
od chevyman
Ivoš píše:A je jistý, že motory VW jsou naprosto stejný jako motory GM resp. firem dodávajících pro GM? Totiž aby to nebylo jako tvrzení, že do motoru patří benzín a je fuk, jestli Special, nebo Natural...motor jako motor....a abych se trošku objektivně podíval na tenhle problém, myslím si, že na školeních dealerů Chevroletu budou přednášet poznatky a zkušenosti přímo od zdroje, tj. od GM.

Takže by bylo opravdu nejprůkaznější vyzkoušet na vlastní kůži 2 způsoby ježdění - PeS a Chevyman...protože takhle na nic nepřijdete, akorát se budete oba hádat. To není konstruktivní a nemá to výsledek.
Já se nehádám..... Motor GM s motorem od VW nemá nic společnýho. Nejsem odborník přes VW, ale vždyť motory na úrovni toho co má Pes v Lacetii VW teprve zavádí a škodovce se o nich zatím může jenom zdát zatím zůstává u PD. Co snad vím tak jedinný CR má být v tom nejlepším naftoni v novým Superbu... Ale já VW nedělám a nikdy bych neradil co s motorem VW... takže nevím jak to chodí u VW.

Přeci nemůžu brát za hlavní nějakou příručku Generalli, která ani nerozlišuje asi naftu a benzín.... natož takový věci jako CR nebo PD.

Pokusd se mylím a škodovka už nějaké CR používá nechám se opravit.

Napsal: ned bře 30, 2008 20:01
od bobpe
no tak to s tou spotrebou dolu kopcom by ma tiež zaujímalo, čo je výhodnejšie, či na voľnobeh alebo na 5-ke. totiž išiel som na oktávke, 1.9 tdi pd, dolu kopcom, zaradena 5-ka, noha dolu a okamžitá spotreba 0.0. samozrejme neviem čo tdci v lacetti, nemá palubák ale neviem napr. epica má palubák?, nedná sa to vyskúšať ked na nej pôjdete? alebo nejaká captiva? ide mi čiste o odporučenie čo je lepšie-výhodnejšie a určite by to zaujímalo viacerých.
dik

Napsal: ned bře 30, 2008 20:11
od chevyman
bobpe píše:no tak to s tou spotrebou dolu kopcom by ma tiež zaujímalo, čo je výhodnejšie, či na voľnobeh alebo na 5-ke. totiž išiel som na oktávke, 1.9 tdi pd, dolu kopcom, zaradena 5-ka, noha dolu a okamžitá spotreba 0.0. samozrejme neviem čo tdci v lacetti, nemá palubák ale neviem napr. epica má palubák?, nedná sa to vyskúšať ked na nej pôjdete? alebo nejaká captiva? ide mi čiste o odporučenie čo je lepšie-výhodnejšie a určite by to zaujímalo viacerých.
dik
Epica má sice palubák, ale neukazuje okamžitou spotřebu, ale můžeš sledovat kam se ta prům. spotřeba hýbe a leze postupně dolů když využívaš kopečky na neutrál. Navíc když tam necháš kvalt auto rychleji zpomaluje protože brzdíš motorem, na neutrál využívaš více setrvačnosti a čím je auto těžší tím lépe a když se to naučíš používat fakt s rozumem dosáhneš neuvěřitelných spotřeb :shock: Ještě chci dodat, že spotřeba je naprosto individuální věc, stylem jízdy, hustota provozu atd dělá strašně hodně. Asi uznáš když třeba někam jedeš a jednou to třeba přejedeš za půl hodiny a jindy třeba za 45 minut a teď nemluvím že to naženeš rychlou jízdou. Logicky když necháš auto před barákem 15 minut bežet tak si taky něco vezme....

Napsal: ned bře 30, 2008 20:19
od Ivoš
Samosebou, že je to individuální...onehdy ve Světu motorů byl článek, kde vzali běžnou 120ku a řídil jí chlapík, co je (údajně) největší odborník na nejekonomičtější jízdu v ČR a dostal se někam ke 4 litrům na 100 km. Já jsem se se 120kou nedostal nikdy pod 8 litrů a ta měla motor jak novej....a když jsem chtěl jet za co nejméně, tak jsem jel předpisovou rychlostí, vyřazoval jsem, kdykoliv to šlo....a pod 8 litrů ani nápad....

Napsal: ned bře 30, 2008 20:34
od Jura
chevyman píše: Dobrý den, zdravím Juru... Už doufám Ví o koho se jedná...
Dobrý den, jasně že vím! Moc rád na tu koupi auta vzpomínám. Nejen, že to byla naše první (a možná i poslední) funglovka, kterou jsme si pořídili, ale určitě taky proto, že jsem s Lacetti spokojený. Docela mě mrzí ten vývoj ve VKAuto HK, protože jsem takový typ patriota a rád se vracívám tam, kde jsem byl spokojený. Po Vašem odchodu jsem tam ale jen jezdil kvůli p. Červinkovi a jeho poctiváckému přístupu k servisu. S panem Pe..á.ěm, který nastoupil na Vaše míso jsem nikdy nemluvil, ale manželka mi tam byla kdysi k Vánocům objednat vanu do kufru a byla z jeho chování silně degustovaná. Vyjádřila to slovy: "mistr světa-amoleta". Je dobře že budete mít nový salon v Rychnově, tedy nedaleko. Doufám, že najdete i dobrého, solidního a poctivého servismena. Rád bych k Vám poté na servis jezdil, i když po praktické stránce pro mne byl lepší Hradec, kde pracuji. Takhle to budu řešit dnem volna v práci, ale pokud budu spokojen, není co řešit. Takže Petře, moc zdravím (asi budu trochu schizofrenicky střídat tykání a vykání - problém uživatel fóra x zákazník) a rád za Vámi do Vašeho salonu určitě zajedu.

Napsal: ned bře 30, 2008 20:41
od chevyman
Ivoš píše:Samosebou, že je to individuální...onehdy ve Světu motorů byl článek, kde vzali běžnou 120ku a řídil jí chlapík, co je (údajně) největší odborník na nejekonomičtější jízdu v ČR a dostal se někam ke 4 litrům na 100 km. Já jsem se se 120kou nedostal nikdy pod 8 litrů a ta měla motor jak novej....a když jsem chtěl jet za co nejméně, tak jsem jel předpisovou rychlostí, vyřazoval jsem, kdykoliv to šlo....a pod 8 litrů ani nápad....
A víš jakej způsob jízdy je nejlepší ten co ti vyhovuje.... já jsem si koupil Lacetti v 1.8 abych se svezl a měl z toho radost a vůbec jezdil pro radost, tuhle jsem se chytil s maníkem v Oktávii s FSIčkem, no já ho zinknul a on nesnesl pohled na mojí samolepku CHEVROLET RACING tak se dotáhnul za mě.... vyjeli jsme ze zatáčky a o on začal předjíždět odřadíš to aby jsi využil všech 122 koní -oba jsme jeli celou rovinku vedle sebe co to dá a tahali se o každej metr , ale před další zatáčkou to vzdal. A pak pochopíš co asi MENU zažívá v Lacetti WTCC Ten pocit plyn na podlaze, benál ten to tam nevstřikuje, ale ten to tam hází po kýblech :lol: a pak si řekneš mám pořádný auto neudělal mě s tím sráčem... prostě pocit kde ti je jedno jestli to žere 8 nebo 15 ti je fuk....

Napsal: ned bře 30, 2008 20:48
od chevyman
Jura píše:
chevyman píše: Dobrý den, zdravím Juru... Už doufám Ví o koho se jedná...
Dobrý den, jasně že vím! Moc rád na tu koupi auta vzpomínám. Nejen, že to byla naše první (a možná i poslední) funglovka, kterou jsme si pořídili, ale určitě taky proto, že jsem s Lacetti spokojený. Docela mě mrzí ten vývoj ve VKAuto HK, protože jsem takový typ patriota a rád se vracívám tam, kde jsem byl spokojený. Po Vašem odchodu jsem tam ale jen jezdil kvůli p. Červinkovi a jeho poctiváckému přístupu k servisu. S panem Pe..á.ěm, který nastoupil na Vaše míso jsem nikdy nemluvil, ale manželka mi tam byla kdysi k Vánocům objednat vanu do kufru a byla z jeho chování silně degustovaná. Vyjádřila to slovy: "mistr světa-amoleta". Je dobře že budete mít nový salon v Rychnově, tedy nedaleko. Doufám, že najdete i dobrého, solidního a poctivého servismena. Rád bych k Vám poté na servis jezdil, i když po praktické stránce pro mne byl lepší Hradec, kde pracuji. Takhle to budu řešit dnem volna v práci, ale pokud budu spokojen, není co řešit. Takže Petře, moc zdravím (asi budu trochu schizofrenicky střídat tykání a vykání - problém uživatel fóra x zákazník) a rád za Vámi do Vašeho salonu určitě zajedu.
Určitě si můžeme tykat - se spoustou zákazníku si tykám i bez fora. Jde jen o to, že pokud tu objevím někoho z mých zákazníků čekám jak se vyjádří... nebo jak se domluvíme.... Na servismenech se pracuje...

Ve VK to na začátku bylo s lidma dobrý Já přešel po 5. letech od Dědka, Julek přišel z Renaultu a mechanik přešel z Aurigy (z bývalého DAEWOO) dnes KoreCar. Ideální začátek, ale prostě se to nedalo vydržet - jak finančně tak jednáním.... takže vlastně to co fungovalo a fungovalo by dál.... jenže se jim povedlo schopný lidi rozprášit..... Mě to taky trochu patriotsky mrzí protože jsem to tam vlastně vytvářel....

A nikdy neříkej nikdy..... třeba spolu zase jednou něco vymyslíme a pozdravuj paní...

Budu se těšit na případné setkání v Náchodě tak potom kdyžtak v Rychnově.

Napsal: ned bře 30, 2008 20:58
od Jura
chevyman píše: A nikdy neříkej nikdy.....
OK, těším se až se někdy zase uvidíme a nemusí to být jen náhodné potkání u Makra!!

Napsal: ned bře 30, 2008 21:11
od Ivoš
V KoreCaru jsme kupovali obě auta...Kombi jako nový auto a Sedan jako ojetinu....s jejich jednáním jsme byli vždycky spokojeni....i když jsem se trošku naštval, že nám Ing. Kleiner při prodeji Sedana neřekl o řadě závad (silentbloky, spojka atd.), ale na druhou stranu jsme si měli vzít sebou mechanika....když jsme ale hned druhý den přijeli, že nefunguje klimatizace, tak jí beze slova dali dohromady....

Napsal: ned bře 30, 2008 21:17
od Jura
No a co se týče spotřeby během jízdy z kopce, tak mám taky za to, že při noze z plynu a zařazené rychlosti je spotřeba 0. Ale je třeba taky uvažovat, z jakého kopce jedu, zda budu nebo nebudu muset brzdit, jak je dlouhý, abych dole nejel 150, jestli na něj navazuje stoupání... Já rád brzdím motorem, ale ani ne kvůli potřebě, ale kvůli pocitu, komfortu jízdy, destičkám a kotoučům a prostě mě to tak naučili. Mám prostě rád svižnou, ale plynulou a bezpečnou jízdu, žádné cukačky, krutý brzdy...Ono je ta spotřeba si hodně o stylu jízdy, který se nedá vůbec snadno u jedince měnit. Co se v mládí naučíš... Já asi nemám najeto víc než zhruba 200 tisíc km, tak nevím, ale asi se už taky jen těžko změním. S felicií co jsem měl před Chevym (byla to 1.9D, starý dobrý nesmrtelný komůrkový diesel) jsem jezdil kolem 5.5 - 6 litrů/100 a jistě by to šlo i výrazně míň. Ono ta spotřeba a debaty kolem +/- 0.1 litru je tak trochu národní sport. S tímhle autem jezdím za kolik jezdím (zima 8,4, léto 7,4), vydržím se vždy hlídat tak abych měl co nejmenší spotřebu vždy tak maximálně týden a pak zase občas rád vyženu pavouky z výfuku, ručka tachometru letí vzhůru, ručka benzínu zase dolů.... Teď s plynem je to co se nákladů týče zas o mnoho lepší, jsem moc spokojený po všech stránkách (na zimákách 8,5 plyn + 1,3 benzín). Denně jezdím pravidelně 2x 30km trasu cca 75 % mimo a 25% město. Na letních gumách to určitě zase bude něco méně, moc se na ně těším, mám zbrusu nové Klébery.

Napsal: ned bře 30, 2008 21:28
od Jura
chevyman píše: Budu se těšit na případné setkání v Náchodě tak potom kdyžtak v Rychnově.
Jo, určitě se někdy stavím. Občas jsme kolem salonu v Náchodě projížděli (např. cestou do Polska za nákupy) a já vždycky když jedu okolo, tak troubím. Jednou jsme tě takhle v sobotu zahlédli venku u nějaké tmavé Captivy, ale jen jsme zavzpomínali a frčeli dál. Jelikož se mi příští prohlídka blíží už za cca čtvrt roku, a to asi ještě nebude RK v provozu, budu muset zajet buď do Náchoda, nebo ještě jednou absolvovat Hradec. Ale určitě se za Tebou stavím, ať tam nebo tam, i když by to nebylo zrovna kvůli servisu.