Stránka 9 z 11
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Napsal: pát led 21, 2011 00:03
od misojogi
Přestat pindat nesmysly a naučit se jezdit
OK a konkretne co ?
citoval som clanok z netu kde sa podrobne pise co mam robit aby som mal nizsiu spotrebu
chcete povedat ze to nie je spravne, alebo ze tie principy na MATIZe neplatia?
ono frazou sa da odbit hocikoho
ale napisat zmysluplny text z ktoreho sa niekto moze aj poucit, nie je jednoduche ...
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Napsal: pát led 21, 2011 06:02
od V.Brousek
Misojogi já jsem jezdil s Matízem 11 let a protože mě spotřeba také zajímala, vedl jsem po celou dobu přesnou evidenci nákupu benzinu. V zimě jsem toho moc nenajezdil,(řidič z povolání) proto vychází má průměrná spotřeba poměrně nízká. Matíze jsem nijak nešetřil, spíše lehká sportovní jízda, po městě s klidem dojíždění ke křižovatkám, žádně akcelerační odpichy, občas jsem druhým ukázal, že Matíz to umí od semaforu také odpíchnout, zejména když byly dva pruhy vedle sebe.
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Napsal: pát led 21, 2011 06:34
od Vojta
misojogi píše:OK a konkretne co ?
citoval som clanok z netu kde sa podrobne pise co mam robit aby som mal nizsiu spotrebu
chcete povedat ze to nie je spravne, alebo ze tie principy na MATIZe neplatia?
ono frazou sa da odbit hocikoho ale napisat zmysluplny text z ktoreho sa niekto moze aj poucit, nie je jednoduche ...
Citováním článků se ještě nikdo jezdit nenaučil. Každé auto chce svoje. Zásady, které jsou v článku na netu uvedeny, jsou samozřejmě správné, ale všechno chce ověřit v praxi. Po měsíci jezdění nemůže nikdo očekávat, že přišel na ten správný styl, který vyhovuje nízké spotřebě. Ale to je všechno na strašně dlouhé povídání.
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Napsal: pát led 21, 2011 21:18
od misojogi
Zásady, které jsou v článku na netu uvedeny, jsou samozřejmě správné, ale všechno chce ověřit v praxi. Po měsíci jezdění nemůže nikdo očekávat, že přišel na ten správný styl, který vyhovuje nízké spotřebě
.
OK jazdim uz 10 rokov denne
v com je pristup Matiza odlisny od uevdenych zasad?
pre mna je Matiz odlisny v tom ze sa mu velmi chce do vysokych otacok
na rozdiel od povedzme S120 kde sa jej chce cca 1500-2000 a pri vyssich otackach ako 3000 uz trpi
Matiz ma MPI (nema karburator) a teda treba brzdit motorom (nulova spotreba ...)
predpokladam ze na skodovke si urcite jazdil (ako vacsina ludi v tekjto republike)
v com je pristup odlisny?
este som si uvedomil jednu vec
na jednotke sa da v pohode tahat az na 30-40 km/h
ked na dvojku preradujem v takych otackach tak to ide velmi lahko ....
mozno to tazke radenie 2 je aj zamer konstrukterov aby ludia jazdili v otackach ...
ked idemustalenou rychlostou 50km/h tak na akom stupni mam ist?
na 4 sa ide celkom v pohode ale na 5 som mal pocit ze uz to troska dusim ....
pre akceleraciu je ale podla prirucky optimalna 3
cize ked idem ustalene tak idem na 4, ale ked sa chcem rozbiehat alebo idem do kopca, alebo manevrujem, tak preradim na trojku
_
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Napsal: pát led 21, 2011 22:02
od V.Brousek
misojogi - jestli jezdíš jak zde píšeš 10 roků, tak také nechápu tvé příspěvky jako Vojta. Na tvé otázky musí mít člověk zvláštní nadání a trpělivost, aby ti mohl jasně odpovědět.
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Napsal: pát led 21, 2011 22:22
od st_Andy
jazdit treba podla ucha
a pocitadlo v hlave vypnut, uplne nezmyselne ti to kradne kazdu chvilku relaxu za volantom
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Napsal: pát led 21, 2011 22:53
od Vojta
V.Brousek píše:misojogi - jestli jezdíš jak zde píšeš 10 roků, tak také nechápu tvé příspěvky jako Vojta. Na tvé otázky musí mít člověk zvláštní nadání a trpělivost, aby ti mohl jasně odpovědět.
Tady není co dodat - snad jen tolik: Pokud někdo jezdí deset let denně a řeší tyhle problémy, doporučuji auto prodat a pořídit koloběžku.
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Napsal: pát led 21, 2011 23:33
od misojogi
no nic konkretne ste mi nepovedali
frazy typu
"jak to ze to nevies"
"to si mal davno vediet"
naozaj nevnimam ako prinosne ...
(((((
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Napsal: sob led 22, 2011 06:10
od V.Brousek
Misijogi ty čteš pouze své příspěvky, jinak to není možné. viz můj příspěvěk z pát led 21, 2011 06:02 . Proboha co chceš aby jsme ti ještě napsali. Že nemáš jezdit do kopce na 5, nebo na dvojku 70 km/hod. Mě to spíše připadá, že jsi spisovatel o ničem. Dobře ti to napsal st_Andy. Tak se podle toho zachovej. Konkrétní jízdní podmínky musíš vyřešit sám, to ti tu nikdo neporadí.
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Napsal: sob led 22, 2011 06:17
od Vojta
Mám pocit, že v případě příspěvků od misojogiho jsou dvě varianty:
1. Je to někdo hodně chytrý, umí jezdit a těmito dotazy si z nás na fóru dělá srandu a chce nás vytočit.
2. Je to někdo .......
Ať už platí kterákoliv varianta, jeho příspěvky už číst nebudu.
Škoda, že si nenechal Škodovku
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Napsal: sob led 22, 2011 10:41
od misojogi
tento som samozrejme cital
Misojogi já jsem jezdil s Matízem 11 let a protože mě spotřeba také zajímala, vedl jsem po celou dobu přesnou evidenci nákupu benzinu. V zimě jsem toho moc nenajezdil,(řidič z povolání) proto vychází má průměrná spotřeba poměrně nízká. Matíze jsem nijak nešetřil, spíše lehká sportovní jízda, po městě s klidem dojíždění ke křižovatkám, žádně akcelerační odpichy, občas jsem druhým ukázal, že Matíz to umí od semaforu také odpíchnout, zejména když byly dva pruhy vedle sebe.
Proboha co chceš aby jsme ti ještě napsali. Že nemáš jezdit do kopce na 5, nebo na dvojku 70 km/hod.
toto su samozrejme veci ktore dodrziavam aj na krizovatky prichadzam dojazdom
napr mam ale otazku co je lepsie:
odpich na krizovatke a potom udrziavat tempo na 50km/h
alebo postupne pomaly akcelerovat a zdrziavat vsetkych
v uvedenom clanku som cital ze rozjazd co najrychlejsi, ale inde som cital opacne doporucenie a aj aj robim pomale rozjazdy ... (vodici za mnou nadavaju)
kebyze mam v meste 6-7 litrov a na dlhe trate 4 litre tak to neriesim a som spokojny
zial v meste mam cca 10 litrov a na dlhe trate cca 6 litrov a to ma stve pretoze som ocakaval podstatne nizsiu spotrebu
prave kvoli tomu som si kupoval Matiz za 2000 Euro, inak som mohol ostat jazdit na skodovke za 100 Euro
kedze ostatni jazdite uspornejsie snazim sa zistit kde je zakopany pes
to je cele
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Napsal: sob led 22, 2011 11:06
od kesko
Neviem ako ty, jazdím matizkom od júna, a spotreba na krátke trasy cca 9 km do roboty a to isté domov mi vychádzala v lete 6 a v zime skoro 8 l na 100 km. Teraz sa chudák ledva zohreje ( nezohreje). Skúsim zakryť chladič a uvidím aká bude spotreba. Rozsvietila sa mi kontrolka chek a na diagnostike povedali že je zlá korekcia paliva. Po zmazaní chyby sa po 4 dňoch rozsvietila znovu. Vraj bude treba vyčistiť vstreky. Takto jazdím už 2 mesiac a spotreba za december bola 7,78 l/ 100 km. Jazdy po BA. Radím max. 4. Na 5 je to už trápenie motora
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Napsal: sob led 22, 2011 15:22
od misojogi
dakujem toto je konkretna odpoved co som cakal
ja jazdim este kratsie trasy
3 km do roboty a 3 km naspat
ten napad zakryt chladic aby sa rychlejsie zohrial motor je dobry
vyskusam
a este mi napadlo dat zimny olej napr 0W30 a pod .....
to by mozno tiez pomohlo, mame ho vo firemnej oktavke a ta sa zahreje rychlejsie nez Matiz ..
PS
Radím max. 4. Na 5 je to už trápenie motora
ano aj ja to tak vidim
na 5 sa z motor trapi
na 3 ide idealne a na 4 udrzujem rychlost
PS toto su presne tie konkretne rady o ktore mi ide
minimalne to zakrytie chladica idem vyskusat .....
PS kontrolka check palivo?
v Carexe mi povedali ze treba do paliva dat pripravok na cistenie vstrekovacov
z casu na cas (predavaju ho tam takze no problem .....)
inak diagnostika stoji 16 Euro, co je cista zlodejina (podla mna)
to ja tiez mozem zmerat niekomu napatie v sieti ze je 220V a pytat za to 5 Euro za 20 sekund ...
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Napsal: sob led 22, 2011 16:02
od kesko
Ten 0W30 ani neskúšaj, pokiaľ tam taký nebol od novoty. O oleji tu je toho popísané habakuk aj u ostatných modelov, a jednoznačne ak dáš kvalitnejší po menej kvalitnom riskuješ že odpíšeš motor. Do matizka najskôr 10 W 40. U nás tie teploty až tak nízke niesú.
Pozri sa tu
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... hilit=olej
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Napsal: sob led 22, 2011 16:22
od misojogi
Olej podla knizky
API SJ a vyssie
ACEA A1A2A3
hustota:
SAE 5W30, 10W30 15W40, 5W40
cize naozaj 0w30 by uz bol prilis riedky - jedine v zime
v pohode staci polosyntetika 5W40 aky tam bol doteraz
olej do prevodovky 75W85 GL4 a
olej do posilovaca riadenia Dexron III
EDIT original motorovy olej je 10W30