Stránka 9 z 17

Napsal: čtv říj 18, 2007 21:01
od V.Brousek
Hanzy píše:Je treba vzit taky v potaz podstatny rozdil v autech matiz je malinke auto a 90km je pro nej fofr jako treba jinem 160km... ;)
Ok, máš pravdu - rozdíl proti tvému vozu musí být markatní, ale Matíz je roztomilé autíčko pro radost. Pasivní bezpečnost je také v háji, ale je lepší to být brzo za sebou, než zůstat na vozejku. Ale to jsme již u černého humoru. tak že použiji Topola slova- ať nám jezdí a nezlobí

pokec

Napsal: čtv říj 18, 2007 21:15
od Serpico
To Brousek....Jestli neumíte dodržet předepsanou rychlost, tak jste začátečníci....tak to jezdíš s očima na tachometru, místo aby si koukal kam máš....byl jsi vůbec někdy mladej, dyť ty kluci nemají zas tak špatné názory a hlavně diskutují a o tom to je... ( nakonec každá diskuse pokud je obapolná vede k tomu lepšímu ).......a vlastně chápu Krtka, neuznávání svislého dopravního značení omezení rychlosti....mě MDČR nedokázalo vysvětlit značku B 4 - zákaz vjezdu nákl. vozidel - jednou od 3,5t nahoru a podruhé podle dalších doplňujích vyhlášek a nařízení prostě i N 1 tedy do 3,5 tuny...no a teď si vyber..to je prostě bordel, kolik je zapomenutých značek - já nevím...nakonec PČR to bere na 50 od 62 ( radar ) jinak by to nestačili odbavit...a i Topol má svou pravdu, mého kamaráda z vojny zavraždili před 5 roky...to jenom na okraj, každý svou pravdu..... a pro miloshe tolik žebráků a bezdomovců jsem za komančů opravdu neviděl....a v rodině jsme měli dvě auta a byli jsme dva já a moje žena ( ovšem nechtěla jezdit, ale to je o ničem jiném )....

Mějte se fajn

Napsal: čtv říj 18, 2007 21:16
od Hanzy
Myslel jsem to vseobecne ze auta vetsi jsou i v tech vyssich rychlostech bezpecne ovladatelne nebot maji stale velkou rezervu nebot jsou konstruovane na vyssi rychlosti.Treba na vode mala auta jsou nekdy neovladatelne pri 90km rychlosti ale vetsi diky sve velikosti nebo spis vaze jedou bezpecne i 140km i vic.Vzdycky jak jsem jel z mensim autem a sotva se v desti motal 90km a nejake faro kolem me profrcelo na ceste plne vody tak jsem nechapal ale ted uz vim nebot jsem poznal ten rozdil na vlastni kuzi... ;)

pokec

Napsal: čtv říj 18, 2007 21:23
od Serpico
...to Hanzy aqaplaning - faktory = váha, vzorek 4 a více, rychlost, těžší dobře drží než se utrhne a navíc ESP - přední náhon 4x4 - zadokolka a hlavně cit pro to který auto a vužít zrovna těch předností...máš pravdu co dodat...

Mějte se fajn

Napsal: čtv říj 18, 2007 21:36
od Richard
No ale kluci, nemasírujte se zbytečně :!: ABS, ESP, ASR,4x4, a o půl tuny navíc stejně neumožní beztrestně porušovat fyzikální zákony :!: :!: :!: takže, když vjedeš do zatáčky o 20 km rychlejc přes pomoc všech těhle sarapatiček, stejně ten strom trefíš :!: :!: :!: :!: V něčem to pomůže , ale nespoléhejte se 100% na to :!: :!: :!: :!: :!:

pokec

Napsal: čtv říj 18, 2007 21:51
od Serpico
...to Richard beru nechci masírovat, jsme v normálním silničním provozu a kdo nejezdí s rezervou je jak se říká " dárce orgánů " nebo i " vrah "...ale Hanzy má taky pravdu vono je to relativní....jednou mi svez kluk co jezdil rally a popíraly jsme fyzikální zákony...ale to je vyšší škola a ne každý na ní má...a neměl ABS, ESP a ostatní ale natvrdo v 80 letech se Š 130...jinak pokud se dívám na MOTO GP, tak tam už se popírají fyzikální zákony - náklon k 50° a potom driftování zadním kolem a ve finále obrácený rejd na předním kole - já to obdivuji a kochám se...to se nedá popsat i když snížili obsah na 800, stále je tam přes 200koní v rámu dvě pade...

Mějte se fajn a dojíždejme bezpečně....

Napsal: čtv říj 18, 2007 21:53
od Vojta
A zase se dostáváme jinam. K technice, způsobu jízdy apod. Tohle všechno je celkem nepodstatné - pokud budou řidiči dodržovat předpisy v rozumných mezích. Pokud někdo jezdí tachometrových 50 a 90, brzdí ostatní, protože každý tachometr, jak asi všichni ví, proměřuje cca 10% do plusu. Mám tachometr přeměřený už dvakrát a taky podle toho jezdím a projel jsem už mnoha kontrolami bez pohromy. Jsou samozřejmě místa, kde vím, že to jde a taky lehce přišlápnu. A jsem rád, že se dozvím, že někde na úplně blbým místě se měří, i když zbytečně. Jen aby se vybralo. Jen pokud možno ne ode mě. Za rychlou jízdu jsem naposled zaplatil v roce 1975, když mi naměřili na čtyřicítce 51 a to měli radar (mikrovlnku) za popelnicí 10m za značkou. Jak už jsem psal, jse pro.

Napsal: čtv říj 18, 2007 22:10
od V.Brousek
Každý tu plácá tu svoji pravdu, ale pro Serpica: fakt na tachometr furt čučet nemusím, jsem natolik vyježděný, že mám tu rychlost ve voku. Tato debata se dostává úplně někam jinam. Za chvilku tu bude náledí, zimní pneu až skončíme u stěračů.
Ale nikdo mi tu neodpověděl, proč nedodržuje stanovená pravidla. Jedině Krtek tu napsal že na ně sere, což znamená že na silnici nepatří. Škoda že se tu nevyjádřil Peha, ten ty lidská selhání má na očích a ty zbytečná zranění tahá s aut ven.
A nakonec poslední připomínku k Hanzymu a Serpicovi. Ano těžká auta lépe sedí, ale i jsou těžká. Jednou v zimě jsem jel z Chomutova do Mostu. kdo to zná, dá mi za pravdu. Dvojproudová silnice v jednom směru jízdy. Silnice zasněžená, kolona jede bezpečně asi 40 km/hod. Ve druhém jízdním pruhu souvislá vrstva sněhu asi 30cm. Pluh nikde. Všichni jedou ukázněně. Najednou jede "borec" osobní Volvo, bezp.kára ABS,ADR,samé čidlo a ukázal nám všem, co jedeme v koloně asi deseti aut, jací jsme to poserové. On má přece silné,těžké a bezpečné auto. Ukázal nám všem záda. Těsně před Mostem všichni stojíme. Borec to nezvládnul. Tím chci naznačit, že v autech to není. Vždy je to v lidech. Tak nehledejme problémy jinde.

Napsal: čtv říj 18, 2007 22:21
od Hanzy
Chtel jsem tim rict to ze povolene rychlosti byly stanoveny podle urcitych kriterii a hlavni z nich je prima umera k bezpecnemu ovladani vozidla.Tim je treba rict ze rychlostni limity ktere dnes plati jsou ani si netroufnu rict z ktere doby a delane na tehdejsi vlastnosti aut.Je rozdil jestli jedete v aute ktere ma maximalku 200km/h a nebo 140km/h zrovna ted jsem se loudal po dalnici 140km/h a myslel jsem ze jedu 90km/h.Jak jedu treba pracovni feldou tak si myslim ze pri 120km/h jsem pilot.Tim chci rict ze hranice bezpecne jizdy jsou u kazdeho auta jine a na to navazujou povolene rychlosti nebot ty jsou delane na auta s nehorsima jizdnima vlastnosma aby je bezpecne zvladla.Takze kdyby melo jit do dusledku tak na kazde auto by mely byt jine povolene rychlosti.Jinak myslim je mozna otazka budoucnosti ale neni problem aby auta komunikovala se znacenim a tak jak v F1 pri vjezdu do boxu automaticky klesne rychlost na povolenou mez tak tohle myslim neni problem zavest do bezneho provozu ze vam automaticky auto vic jet nedovoli a bude po radarech... ;)

Napsal: čtv říj 18, 2007 22:39
od V.Brousek
Hanzy určitě máš pravdu, že se každé auto chová jinak při 150km/hod. Ale o tom to přece tato debata od začátku není. Nemám nic proti rychlosti, ale vadí mi, že se nedodržují pravidla hry. Tvá myšlenka s rychlostními limity pro jednotlivé typy aut : no nevím - byl by v tom asi guláš.
Určitě většina silnic by snesla větší a i bezpečnou rychlost, ale jak docílit toho, aby se na ní nejezdilo opět nad limit povolené, když většina z nás nerespektuje a nedodržuje pravidla dnešní.

Napsal: čtv říj 18, 2007 22:50
od Hanzy
Jak docilit necet si konec?Uz dnes to neni problem resit technicky navic je dnes GPS a ta to ma zmapovano a neni probem aby auto automaticky snizilo rychlost na povolenou at delate co delate rychleji nez povolena nebude a myslim ze to neni spatny napad aspon ve mestech a kritickych mistech zavest a bude po prekracovani rychlosti... :shock:

pokec

Napsal: čtv říj 18, 2007 22:50
od Serpico
....to Hanzy to je fakt - ty auta jsou dnes někde jinde - tolik ke konstručkní rychlosti pro D 1 a poloměry zatáček...ale zase nakonec kolik jezdí dnes 20 a více letých aut, vono to asi nejde, aspoň ne legislativně...jenom srovnat vozový park u nás a jinde a chování a způsoby našich řidičů ( v levým pruhu tě pan Novák bude vyučovat v jízdě při 120km / hod aspoň 10km, pokud ho problikáš seš pirát a nemáš na silnici co dělat )...ale nemůžu ti oponovat to prostě nejde....k uvedeným technickým parametrům...

Mějte se fajn

Napsal: čtv říj 18, 2007 23:06
od Richard
Bohužel na mnoha mísech v ČR je následně po nehodě tu snížená rychlost, tu plná čára, ale a to zdůrazňuju, všechna tahle omezení se týkají těch normálních řidičů (serpico, brousek, já atd.) Prostě je vezmou a sníží rychlost třeba ne na předepsanou ale sníží, nebo nepředjíždí. Bohužel takto nejednají nenormální řidiči, ti co předjíždí před vrcholem stoupání s tím, že to nějak vyjde :!: :!: ti co jsou schopni kolem školy v 7,55h jet např. 80, zkrátka všichni ti bezmozci s IQzmrzlá makrela a že jich na silnicích je ..........
Vyskočil bych z kůže, když je rychlost kvůli nějakému dementovi snížena např. na 40 (oblíbená rychlost) a v zimě na nasolené sněhové břečce tam absolutně bezpečně jedu s rezervou a s celou rodinou 70 :roll: :roll: :roll:
Prostě značek a omezení by mělo být co nejméně a pak by snad mohly být brány vážně............................. :roll: :roll:

pokec

Napsal: čtv říj 18, 2007 23:21
od Serpico
....to Richard dobrá připomínka - někde ne u nás pochopili ( nevím, kde už jsem to čet ), že řidič je zahlcován tolika značkami, že už je nevnímá a dokonce mnohdy šli jenom na pravidlo pravý ruky a světě zboř se.....nehodovost poklesla o 40%...toliko k tvému příspěvku.....

Mějte se fajn a dobrou.....

Napsal: čtv říj 18, 2007 23:42
od V.Brousek
Myslím že Richard naznačil další problém. Nesmyslné značky - a co jich máme. Ale když jedu někde kde to neznám, jak poznám že je tam ona značka zbytečná. Je to problém. Právě tento les značek, které nemají žádný význam způsobují, že spousta z nás nedodržuje rychlostní limity. A je to pořád dokola. A jak z toho ven ? Tím že budu porušovat vědomně předpisy ? Kdybych to tak dělal, jsem bez řidičáku. A ty pokuty nejsou také zanedbatelná položka. Proto jsem ten Brousek, co dodržuje ..................... a končím.