Stránka 8 z 9
Napsal: sob pro 30, 2006 18:42
od palikx
jasne ze pokracujeme.jeste sem nezmeril vsecky auta
a mozna budeme moct merit i jine znacky jeste se ale uvidi.
rozdělovač
Napsal: ned pro 31, 2006 18:42
od Serpico
....to palikx to znamená, že předstih u felicie 1,3 mpi ( nemá rozdělovač ) je daný snímačem otáček?, neměnný a nastavení ovládá ŘJ, ( 1,6 měla rozdělovač motor VW a nebyl špatný - průměr okolo 7litrů )...
mějtze se fajn
Napsal: úte led 02, 2007 23:07
od palikx
ano u mpi feldy je to dano snimacem otacek,a ridici jednotkou.ale zkousel sem pohnout predstihem i na monovstriku (bohuzel sem nemel stroboskop)ale podle vseho se vubec nic nezmenilo.ani otacky ani reakce na plyn.ale nevim to jiste,nevidel sem ten stroboskop.
zapalování
Napsal: stř led 03, 2007 10:10
od Serpico
....to palikx díky za vysvětlení....jen tak mimochodem jezdil jsem teď s feldou 1,3 mpi a při vyhozeném kvaltu otáčky spadly na 800 ( u nexie kolísají až 1200, už bylo vysvětleno, vyhozením se neušetří naopak ) - vypíná felda vstřiky při zařazené rychlosti tak jako nexie? - felda ale nemá snímač otáček u náhonu tachometru, aspoň já ho nenašel....
mějte se fajn
Napsal: stř led 03, 2007 14:17
od blackjohn
Myslím, že snímač otáček na Feldě je na převodovce a snímá otáčky setrváku, alespoň na jednobodu to tak je
snímač
Napsal: čtv led 04, 2007 11:09
od Serpico
....to blackjohn...na setrváku neodečítá okamžitou rychlost ale otáčení setrváku, právě u nexie je snímač na náhonu tachometru, jsou tam tuším tři dráty a tím při ubrání plynu vypíná vstřiky do snížení otáček asi na 1 800 - jinak při vyhozené rychlosti - otáčky kolísají až na 1 200 - 1 300 Jáchym ( ŘJ - ECU ) s tím nepočítá a neví co má dělat....jo to jsem si konzultoval s palikxem a tím jsem přestal vyhazovat rychlosti při dojídění ap.,....
mějte se fajn
Napsal: čtv led 04, 2007 14:47
od blackjohn
No, jasně, dyť povídám, že na Feldě snímá otáčky setrváku, je tam i jako omezovač a ovládá i volnoběh a časování vstříků, v případě poruchy tohodle čidla to nejede.
A že při vyřazení na Nexii kolísají otáčky kolem 1200 a ne kolem 850 je spíš zanesenou škrtící klapkou.
voln. otacky na mieste a za jazdy ...
Napsal: čtv led 04, 2007 21:04
od Vikiman
ja mam pri stati na mieste volnobezne ot. okolo 800, ak vyradim rychlost za jazdy tak bezne su volnobezne okolo 1200-1500 a to pri zohriatom motore ... neviem....ale preco by to malo byt klapkou, ked pri stati na mieste je to bez problemov?
Napsal: čtv led 04, 2007 22:30
od palikx
tak felda nema snimac na rychlost auta ale jen otackove cidlo motoru.takze se ji nezvedaj otacky po rozjeti a mpi felda nevypina vstriky uplne jen snizuje dodavku (rizeno podtlakem v sani)jednobod ale vypina na 0 ale az po chvilce brzdeni motorem.u nexie tech 1200 ot je diky tomu ze auto vi ze jede(ma tam ten snimac na rychlomeru)
Napsal: pát led 05, 2007 07:41
od blackjohn
palikx píše:tak felda nema snimac na rychlost auta ale jen otackove cidlo motoru.takze se ji nezvedaj otacky po rozjeti a mpi felda nevypina vstriky uplne jen snizuje dodavku (rizeno podtlakem v sani)jednobod ale vypina na 0 ale az po chvilce brzdeni motorem.u nexie tech 1200 ot je diky tomu ze auto vi ze jede(ma tam ten snimac na rychlomeru)
Když to píše palikx, tak to tak bude. Ale s těma pár autama, co jsem jezdil, tak při vyřazení v jakékoliv rychlosti mi spadly otáčky na volnoběžné, dokonce i u mého starého karburátorového Rapida...
Napsal: pát led 05, 2007 08:10
od Jupi
Tych 1200-1300 na Nexii je kvoli mensiemu soku pri opatovnom zaradeni rychlosti, motor menej trpi. Takze je to urcite vpohode.
Ono predsa len, ked niekto ide z kopca na volnobeh a potom sa zaradi nizsia rychlost a otacky skocia z 800 na 5000, nie je to boh vie co (viac ako 6x zvysenie otacok).
Z tych 1200 na 5000 je to len nieco viac ako 4x zvysenie otacok. A z toho vyplyvaju sily, ktore posobia na suciastky v motore (boli by o 50% vacsie)...
Mne sa to vcelku paci, ze takto zvysuju zivotnost motora.
Napsal: pát led 05, 2007 09:48
od Habron
A proč vůbec z kopce vyřazovat?
Úvaha
Napsal: pát led 05, 2007 10:03
od Vazoun
Habron píše:A proč vůbec z kopce vyřazovat?
---------------------------
Spousta motoristů se totiž domnívá " Habrone " že tímto způsobem jízdy -
jezdí úsporně - jaký je Váš názor foristé ???
zdraví " Vazoun "
Napsal: pát led 05, 2007 10:06
od Jupi
Habron píše:A proč vůbec z kopce vyřazovat?
Suhlasim. Ja som hore len popisoval tie zvysene volnobezne otacky. Sam brzdievam motorom (aj ked na LPG sa privod paliva nevypina). Mam viac argumentov na brzdenie motorom, napr. radsej si trosku viac opotrebujem motor, ako prehriat brzdy dole kopcom a potom to naprasim do protiiduceho auta.
Napsal: pát led 05, 2007 11:33
od peco
Jupi píše:Habron píše:A proč vůbec z kopce vyřazovat?
Suhlasim. Ja som hore len popisoval tie zvysene volnobezne otacky. Sam brzdievam motorom (aj ked na LPG sa privod paliva nevypina). Mam viac argumentov na brzdenie motorom, napr. radsej si trosku viac opotrebujem motor, ako prehriat brzdy dole kopcom a potom to naprasim do protiiduceho auta.
pre zaradenu rychlost hovori aj ovladatelnost vozidla pri nepredvidatelnych okolnostiach (smyk, srnka,bicykel, atd)