Stránka 8 z 9
Napsal: úte kvě 29, 2007 19:51
od JRD McLAREN
..no ..
ono najprv ten motor zabehni..a pokial netreba, tak ho moc nevytaacaj..
cca 3500ot/min by mu stacilo..na zaciatok..
..
az budesh mat snim najazdenych nejakych 3-5 tiskm.. tak sa to rozjede...
..
to ale potom budesh muset spravit "to prefuknutie pavucin" o ktorom pise Krtek..
..
idel by bola tak 10-15min. jazda na 3ke ..takych 90-100km/h..
alebo tu najdi temu, "Reset ECU"
Napsal: stř kvě 30, 2007 01:38
od karstn
Souhlasim s krtkem. Motor dost rychle lenivi jak se jezdi na niskych otackach.
Tim ze to trapis na niskych otackach a tlacis na plyn tak to zere stejne a nejede. Ja to tocim 3 az 4,5 tis otacek. Leda ze udrzuji rychlos v meste tak pri 55km/h na 4rychlosti mam neco jemne pres 2tis. otacek, ale jak mam zrychlit tak podradim. Jak to budes trapit na niskych otackach tak si koledujes o svitici check
.
Napsal: stř kvě 30, 2007 08:53
od Mr.Vik
karstn píše:Souhlasim s krtkem. Motor dost rychle lenivi jak se jezdi na niskych otackach.
Tim ze to trapis na niskych otackach a tlacis na plyn tak to zere stejne a nejede. Ja to tocim 3 az 4,5 tis otacek. Leda ze udrzuji rychlos v meste tak pri 55km/h na 4rychlosti mam neco jemne pres 2tis. otacek, ale jak mam zrychlit tak podradim. Jak to budes trapit na niskych otackach tak si koledujes o svitici check
.
Takže si myslíte, že i když má Lacetti najeto teprve asi 1200 km, že už ho mám raději točit ve vyšších otáčkách (mezi 3000 a 4500 ot.)? Neuškodí to nezajetému motoru?
Napsal: stř kvě 30, 2007 09:40
od karstn
Klidne to vytoc ale ne do maxima a ne na dlouhou dobu. Nezrychluj s plynem u podlahy a s citem. Zadna sportovni jizda do maxima a zadne skubani. Pri douhe jizde (np. dalnici) bych to drzel tak kolem 4tis.
Napsal: stř kvě 30, 2007 11:11
od JRD McLAREN
,..no zacni to racej tocit..az ked budesh mat tych 3-5tis. km...
taq jak pisem hentam hore..
Napsal: stř kvě 30, 2007 11:33
od Mr.Vik
No...takže jak to vidím, máme tu dva trochu rozdílné názory na to, jak zacházet s motorem v záběhu....asi s tím točením motoru do vyšších otáček počkám až po najetí aspoň těch 3000 km (volím opatrnost). No a měl bych jěště jeden dotaz na zkušené uživatele: při koupi Lacíka v autorizované prodejně Chevrolet mi radili, abych nečekal s výměnou oleje do najetí 15000 km, ale abych si jej nechal vyměnit tak po 1500 až 2000 km - toto dělají jen za materiál, práci neúčtují. Co vy na to?
Napsal: stř kvě 30, 2007 11:55
od bobpe
Mr.Vik píše:No...takže jak to vidím, máme tu dva trochu rozdílné názory na to, jak zacházet s motorem v záběhu....asi s tím točením motoru do vyšších otáček počkám až po najetí aspoň těch 3000 km (volím opatrnost). No a měl bych jěště jeden dotaz na zkušené uživatele: při koupi Lacíka v autorizované prodejně Chevrolet mi radili, abych nečekal s výměnou oleje do najetí 15000 km, ale abych si jej nechal vyměnit tak po 1500 až 2000 km - toto dělají jen za materiál, práci neúčtují. Co vy na to?
No tak to som urobil aj ja, tiež som vyhodil olejový filter.
čo sa týka, vytáčania - ja to nevytáčam ani teraz, ale samozrejme prebehnúť to treba. ja keď som zabiehal, tak som to normálne točil tak do 3000 prvých cca 3000km. potom napr. pri predbiehaní aj 4000 a po dialnici som striedal otáčky od cca 3000-4500 po dobu asi do 5-6000km. potom už kludne aj 6000, samozrejme žiadne zrýchlovanie 1 -6000, 2-6000, 3-6000, 4-6000 ... to nie ale po dialnici, trojku na 6000, 4-5 tiež, po okreskách jazdím normálne.
Ja som tiež menil ventily - tá vada motorov 1.4, reset jednotky + nový soft. ide to samozrejme lepšie a zatial žiaden check, mám tam iné sviečky ako su origoš, sú tam 2-elektródové bosch, ide to lepšie od spodu. predpokladám ale, že nové 1.4-ky už tú chybu motora nemajú.
Napsal: stř kvě 30, 2007 11:58
od JRD McLAREN
..no po zabehnuti ..by som JA ten olej vymenil...
..a 15tkm na servis interval sa mi zdaa trosku moc..
Napsal: stř kvě 30, 2007 12:18
od karstn
Vymena oleja jen pomuze. Kysne tam od vyroby a cesta k prodejci a pak k tobe trva nejaky ten mesic
Napsal: stř kvě 30, 2007 12:45
od Mr.Vik
Díky za názory.javascript:emoticon(';)')
Wink
Napsal: stř kvě 30, 2007 12:47
od Mr.Vik
...Hmmm tak s tím smajlíkem se mi to moc nepovedlo, zkusím znovu (';)')
Napsal: úte čer 05, 2007 16:27
od Krtek
že ten záběh řešíte... prostě prvních 1500-2000 netočit k omezovači a pak klidně jo. Dneska už nemáme šáres 120 kde se dělal každejch 5 let výbrus a olej se menil po 3 tis km.
Napsal: úte čer 05, 2007 20:21
od Mr.Vik
Krtek píše:že ten záběh řešíte... prostě prvních 1500-2000 netočit k omezovači a pak klidně jo. Dneska už nemáme šáres 120 kde se dělal každejch 5 let výbrus a olej se menil po 3 tis km.
No s tím záběhem jsem začal já, protože se mi zdálo, že nový motor je jaksi líny a v nižších otáčkách moc netáhne...a zajímalo mne, zda jsou s tím zkušenosti a zda se to po najetí nějakých km lépe rozjede...no a to jsem se v podstatě dozvěděl. No a k omezovači jsem tedy nikdy žádný motor opravdu netočil (u svých předchozích aut a u služebního auta).
Napsal: stř črc 25, 2007 16:16
od Mr.Vik
Tak jsem tady zas...už mám najeto něco přes 3500 km a musím říci, že motor "jaksi ožil". Teď už se mi líbí jak to jede, je to opravdu živější, motor se asi probudil. Od asi 2500 km jsem ho zpravidla držel spíše ve vyšších otáčkách (cca 3-4000) a při 1800 km jsem nechal vyměnit olej. Nejsem znalec, v servisu se mne ptali, zda tam chci polosyntetický či plně syntetický olej. Nechal jsem dát na jejich doporučení ten plně syntetický (má k tomu někdo názor?). Tak teď jsem s jízdním "tahem" motoru spokojen, snad se časem jěště upraví i ta spotřeba. Měřím ji stylem plná "nádrž-ujeté km" a zatím mi to vychází asi 8,4 l/100 km. Asi tak 1/3 ze všech najetých km jsem najel se zapnutou klimatizací. Tak...to je vše...čekám na odezvu
)
Napsal: stř črc 25, 2007 23:40
od Rastos
Jasne, plna syntetika je dobra. Len ju uz potom davat stale...