Stránka 8 z 49

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: čtv bře 03, 2011 22:50
od ppp
jece píše:
ppp píše: Benzinove pary vybusne nie su ani keby si sa ako snazil. Vybusna je len zmes benzinovych par s kyslikom. Bez toho by akosio ani benzinove motory nepracovali. A kyslik v podobe O2 sa v nadrzi akosi nenachadza. Teda kym nejazdis s otvorenym deklom nadrze alebo ju nemas niekde na vrchu prezratu (aj take sa stava). Pokles tlaku nie v palivovej ale v mazacej sustave motora skluzi na odpojenie benzinoveho cerpadla kvoli pripadnej havarii, ked je auto na srot a z pretrhnuteho benzinoveho vedenia by striekal benzin na rozpalene vyfukove zvody ak by benzinove cerpadlo pokles tlaku v mazacej sustave po zastaveni motora neodpojil.
Ano, vybusna je zmes benzinovych par s kyslikom. Ale v nadrzi je okrem paliva aj vzduch. Co ine by tam malo byt. A ten vzduch je taky isty ako vzduch nasavany do valcov. A vzduch kyslik obsahuje.
Ked som vlastnil Fiat Ritmo 1.5 i.e. tak ten si kontroloval tlak paliva v palivovej sustave. Pokial bol nedostatocny, snimac tlaku odpojil rele, cez kontakty ktoreho bolo napajane palivove cerpadlo. Rele uz neslo nahodit ani po natankovani plnej nadrze. Take auto sa normalne ma odtiahnut do servisu, kde servisny technik po overeni dostatocneho mnozstva paliva v nadrzi cez servisny konektor schovany za poistkovou skrinkou zapoji palivove cerpadlo na + 12V a natlakuje palivovy system. Potom uz je auto pojazdne. To iste mali benzinove Peugeoty. A mozno az do dnesnych dni. V Peugeote ked dosiel benzin, tak len odtah do servisu. Doplnenie nadrze nikdy nepomohlo.
V nadrzi nema vzduch co hladat, prave kvoli riziku explozie. Sice benzinove vypary horia len pri istom rozsahu pomeru benzin:kyslik ale riziko by tu bolo. V nadrzi ak ju neotvaras dvakrat denne je len benzin kvapalny a benzin plynny. Zvysky vzduchu, ktore motor neodsal cez pretlakovu hadicku nehraju rolu.
To co pises o fiate mozno bolo kvoli ochrane benzinoveho cerpadla, aby majitel neznicil benzinove cerpadlo pokusom o start motora alebo pocas odtahu so zaradenou rychlostou (kvoli posilovacu brzd). Alebo kvoli jazde na lpg bez benzinu v nadrzi, ktore bolo a je v taliansku podstatne rozsirenejsie ako na slovensku alebo v korei. Aj espero ma servisny konektor na natiahnutie benzinu po zavzdusneni palivovej sustavy ked dojde benzin, je to sice len pohodeny kus kabla nad prevodovkou ale ma :). Ale asi uznali za zbytocne davat ochranu cerpadla pred znicenim trvalou pracou nasucho, kedze take nieco sa stava skor vynimocne a istia sa pred takymi pripadmi aj poznamkou v uzivatelskom manuali. Cize verim ze niektore znacky montuju aj takuto ochranu pred neinformovanymi majitelmi ale urcite to nie je ako ochrana pred exploziou zvnutra nadrze. Ako ochrana pred exploziou alebo skor podpaleniu benzinu pri havarii sluzi v aute predovsetkym, urcite su na to aj normy, cidlo, ktore po zastaveni motora odpoji dodavku benzinu. Pri havarii ak auto ostalo na kolesach motor obvykle skape ak ostalo na streche tak aj tak strati tlak oleja a spinac tlaku oleja obvykle staci na taketo pripady. Mozno niektore modernejsie auta odpojuju cerpadlo aj po explozii airbagov, a renaulty vraj tiez nieco odpoja aj po mensom stuchanci, s tym ze spinac je niekde ukryty pred zrakom bezneho uzivatela. Ono po buracke nehrozi riziko len od benzinu ale aj od elektickych kablov, ktore auto spolahlivo zapalia ak sa im prerusi izolacia a nemaju poistku, co kabel ku starteru a od alternatora nemaju.

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: čtv bře 03, 2011 22:58
od Kjub
POckaaat, este som tu ja! :D
Tato tema je super, clovek sa vela nauci a dozvie. Co som cital niektore ceny za garancky na vase 1.6ky boli dost vysoke. Moja bola 196.- eury co je podla mna plus minus tolko co benzinova... takze tam az tak clovek nestrati... Ale ja som mal uz aj pred Cruzom nejaku uchilku, lebo stal som pri nejakom dieslaku (novom) a ten zrazu pridal a ja som normalne tie vypary cuchal...mi to vonalo. Neviem preco... :?

Ale inak som sklamany z clenov-dieselakov, vobec tu nemam support! :((

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: čtv bře 03, 2011 23:17
od ppp
Nechel som sa svojim superdlhym prispevkom nikoho dotknut, len nedostatok spanku sa akosi prejavil na utaranosti a nekroteniu si myslienok a slov :oops: , ale ked som videl niektore vyjadrenia, ktore mozno boli myslene inac nez vyzneli, tak mi to pripadalo ze trosku osvety nezaskodi :D .

Ja nemam nic proti dizlom, oproti benzinu je to ako prast ako uhod (cesi maju fakt niektore prislovia jadrnejsie nez slovaci).
Co sa tyka karcinogennosti DPF oproti katalyzatoru, tak netusim aku ucinnost ma katalyzator ale o oxidy dusika sa dokaze postarat, zatial co najucinnejsie DPF zvladaju vraj len cca polovicku castic a aj to tych najvacsich, ktore akurat spatia fasady budov ale z pluc ich vieme vykaslat. Zatial co tie drobne, ktore prejdu cez bunkove steny ako prsty cez jednovrstvy toaletak, a zvysuju riziko rakoviny DPF len tazko zachytia a keby dpf chceli zdokonalit tak upchaju vufyk uplne. Ved dpf celkom slusne brzdi vyfukovy system. O divadle na ceste ked sa zacne dpf vypalovat ani nehovorim. Byvaly kolega na dizlovom baworaku sa pekne naplasil ked uvidel v spataku biele kudoly dymu :).
Kolko seriovych dizlov v osobakoch pouziva mocovinu netusim ale u novych nakladiakoch je to uz asi standard.
Pri benzinoch som pisal ze kym su studene tak maju katalyzator len na okrasu a ze vypustaju vyfukom kopu nespaleneho benzinu. A na kazdej krizovatke pri rozbiehani robia teiz pekny svincik, pretoze emisne limity su pre ustalenu jazdu. Pri akceleracii si mozu asi robit co chcu, takze ked na to niekto sliapne tak za nim citit stopu ako za skodovkou na sytici, teda kym ma katalyzator este studeny.
Ozaj a ten smrad ako z avie som citil aj zo serioveho necipnuteho fiata stilo na naftu, ktory sa na volnobehu stacal na na parkovisku na svoje miesto a z vyfuku nebolo vidno ziadne kudoly dymu.

A este som mozno nepochopil povodnu otazku. Ako to bolo myslene s tym ze na peniaze nehladte? Bolo to vztahovane cisto na ponuku motorov v cruzovi, chevroletoch, alebo neobmedzene? V pripade cruza aj orlanda by bol dizel asi fakt najlepsi, kedze je najvykonnejsi z ponuky a aj dojazd ma vacsi nez benzin a podla reakcii uzivatelov je aj velmi tichy.

Co sa tyka elektromobilov tak je to fakt o ropnej a automobilovej lobby, keby prachy co strkaju do vyvoja spalovacich motorv investovali do baterii a elektromotorov uz by sme nove auta kupovali predovsetkym na elektrinu. Co sa tyka vyroby elektriny, to nie je hlavny problem. Elektrarne na plyn a alebo ropne produkty nie je problem rychlo nastavat pripadne tepelne na uhlie. Su ucinnejsie nez motory s vnutornym spalovanim, takze vysledne emisie by poklesli aj kontrola kvality emisii je u elektrarni jednoduchsia ako u milionov aut, ale problem je vraj v nedostatocnych rozvodnych sietiach, keby sme si chceli kazdy auto nabijat v noci doma. A automobilovy biznis je na spalovacich motoroch dost zavisly, elektromobily potrebuju podstatne menej udrzby a nahradnych dielov ako nase smradlave traktory (naftiaky aj benzinaky). Ale toto nie je diskusia o elektrine tak uz drzim ...

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: čtv bře 03, 2011 23:57
od kubiak
ppp - neviem co si predstavujes pod tym ze sa da elektraren rychlo postavat. Elektraren na ropne produkty tak to neviem kde su bezne. Vojany pred 5timi rokmi odstavili blok na mazut, ktory bol jediny na slovensku pokial viem.
A k tej ucinnosti, neviem aka je ucinnost spalovacieho motora, ale najmodernejsie francuzske elektrarne maju ucinnost nieco malo cez 30%. Na slovensku su vsetke s ucinnostou pod 30%. Tym myslim jadrovky a tepelne (kondenzacne, nie teplarne) elektrarne, ktore tvoria zaklad vyroby u nas. Myslim ze ohladom distribucnych sietiach problem nebude absolutne ziaden. Ani co sa tyka regulovania diagramu zatazenia na slovensku, vplivom nabijania :PP:

Kjub ty mas moju plnu podporu ohladom dieslov 8)

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: pát bře 04, 2011 08:00
od jece
ppp píše:V nadrzi nema vzduch co hladat, prave kvoli riziku explozie. Sice benzinove vypary horia len pri istom rozsahu pomeru benzin:kyslik ale riziko by tu bolo. V nadrzi ak ju neotvaras dvakrat denne je len benzin kvapalny a benzin plynny. Zvysky vzduchu, ktore motor neodsal cez pretlakovu hadicku nehraju rolu.
Vidim, ze veci rozumies. Ale mi vysvetli tvoje tvrdenie, ze v nadrzi nie je vzduch.
Ja viem len tolko, ze nadrz je cez odvzdusnovaciu hadicku spojena s okolitou atmosferou. Ak sa za prevadzky postupne odcerpava palivo z nadrze, tak objem nadrze je doplnovany nasatym vzduchom do nadrze. Prave naopak, ak je odvzdusnovak nefunkcny, tak sa auto zastavi, pretoze v nadrzi vznikne podtlak. A ako zabezpecis, aby niekto neotvaral nadrz?
Takze moj nazor je, ze v nadrzi je benzin, benzinove vypary a normalny vzduch.
A nafta nevybuchuje :mrgreen:

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: pát bře 04, 2011 08:12
od Dimco Nubira 97
Ja teda nie som odborník ale myslím si že vzduch tam nemá čo robiť potom by sa mohli stať že sa zavzdušní a nebude papať len benál alebo sa mýlim ? :)

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: pát bře 04, 2011 08:42
od mzprx
Jece:
Je to este horsie, nafta NEHORI !
Normalne v nej zahasis zapalenu zapalku.
Ale bohuzial smrdi predtym aj potom a este sa aj trase.
Cest vynimkam. Od 6 valcov vyssie a automat.
Jedinou svetlou vynimkou je Orlando, tomu stacia 4 valce (zatial, kym je to nove), ale automat je nutnost.

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: pát bře 04, 2011 09:05
od jece
Dimco Nubira 97 píše:Ja teda nie som odborník ale myslím si že vzduch tam nemá čo robiť potom by sa mohli stať že sa zavzdušní a nebude papať len benál alebo sa mýlim ? :)
Palivove cerpadlo je na spodku nadrze. Je umiestnene v takom malom hrnci, v ktorom je mala zasoba paliva, aby pri jazde s malym mnozstvom paliva v nadrzi do kopca alebo v zatacke bolo to cerpadlo v palive utopene. Benzinovemu motoru vzduch v palive az tak nevadi, nezavzdusni sa. Horsie je to s dieselovym motorom. Tam ked sa zavzdusni palivova sustava, horsie sa to odvzdusnuje, ale ten vzduch sa musi dostat az do vysokotlakeho okruhu, aby nastal problem. Normalne sa nizkotlaky palivovy okruh v dieslaku dokaze odvzdusnit sam a to spiatocnym vedenim do nadrze. To iste je s benzinakom. Ak sa cez nejake netesnosti v privode paliva do paliva nasaje vzduch, samo sa to odvzdusni do nadrze cez spiatocne vedenie.
Taktiez nerozumiem tomu, co pisal ppp, ze motor si z nadrze nejaky zvyskovy vzduch odsaje. Ja viem, ze od nadrze smerom k motoru vedu len dve hadice. Jedna je privod paliva k motoru a druha je spiatocne vedenie paliva naspat do nadrze. Ak tym myslel odsatie vzduchu v tej privodnej hadici, tak to je presne ten isty vzduch, ktory presiel spolu s benzinovymi vyparmi okolo iskriacich uhlikov komutatora motora palivoveho cerpadla :twisted:

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: pát bře 04, 2011 09:30
od chrudoš
Kjube, ja myslim, ze tu podporu nemas, prtoze jaksi asi uz neni co podporovat :) nikdo z vas mi tu nijak nenaboural ten propocet, resp jak jste k vyhodnosti dieselu dosli vy. A ja mel garancku za cca 120 juro, coz je oproti 200 docela rozdil uz.
Ale uz mlcim, necham tu plynout tu technologickou debatu, zajimave pocteni :)

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: pát bře 04, 2011 09:38
od jece
mzprx píše:Jece:
Je to este horsie, nafta NEHORI !
Normalne v nej zahasis zapalenu zapalku.
Ale bohuzial smrdi predtym aj potom a este sa aj trase.
Cest vynimkam. Od 6 valcov vyssie a automat.
Jedinou svetlou vynimkou je Orlando, tomu stacia 4 valce (zatial, kym je to nove), ale automat je nutnost.
Ja tiez viem, ze zapalena zapalka v nafte zhasne. Takze si to zhrnme: Nafta nevybuchuje a nafta dokonca ani nehori. Takze v aute s naftovym motorom nevybuchnem a ani nezhorim :mrgreen:

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: pát bře 04, 2011 09:45
od chrudoš
Presne tak, navic kdyz ti zacne horet auto, mas otervit nadrz, hadickou si pupnout a zacit hasit, nez prijedou hasici :) Nebo pojedes okolo pozaru s naftakem a jen: "Nechcete pomoct s hasenim? Ja vam na to chrstnu trosku nafty, co? :)

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: pát bře 04, 2011 11:37
od jece
kubiak píše:ppp - neviem co si predstavujes pod tym ze sa da elektraren rychlo postavat. Elektraren na ropne produkty tak to neviem kde su bezne. Vojany pred 5timi rokmi odstavili blok na samut, ktory bol jediny na slovensku pokial viem.
A k tej ucinnosti, neviem aka je ucinnost spalovacieho motora, ale najmodernejsie francuzske elektrarne maju ucinnost nieco malo cez 30%. Na slovensku su vsetke s ucinnostou pod 30%. Tym myslim jadrovky a tepelne (kondenzacne, nie teplarne) elektrarne, ktore tvoria zaklad vyroby u nas. Myslim ze ohladom distribucnych sietiach problem nebude absolutne ziaden. Ani co sa tyka regulovania diagramu zatazenia na slovensku, vplivom nabijania :PP:

Kjub ty mas moju plnu podporu ohladom dieslov 8)
Hodnoty účinnosti ηi sa dosahujú: v zážihových motoroch 0,25 – 0,38 vo vznetových motoroch 0,38 – 0,5. http://referaty.atlas.sk/ostatne/nezara ... 0/?print=1
Takze ucinnost vznetoveho motora v dieslovom aute je lepsia ako elektrarne ;)
Prave preto je v nom taka zzimmaaaa :lol:
S nedostatkom elektrickej energie je problem uz teraz a tento svet elektromobily nedokaze utiahnut. Dnes bezna domacnost spotrebuje cca 10kWh denne. Ak jazdim 100 km denne po dobu 2 hodin, spotrebujem v elektromobile pri vykone motora 20kW za tie dve hodiny 40kWh elektrickej energie.
Tuto energiu potrebujem do akumulatorov vratit, ale kedze ucinnost nabijania nie je 100% tak potrebujem na nabitie 50kWh. To je 5 krat viac, ako cela domacnost za cely den. Na takuto zataz distribucne siete nadimenzovane nie su a 5 krat viac elektrarni tu nikdy nebude.
V rope je uskladnene obrovske mnozstvo energie. Vojny za posledne desatrocia boli kvoli rope. Aj posledna bitka tohto sveta bude kvoli rope. Cely svet zautoci na Izrael, kde prave nedavno boli objavene obrovske naleziska ropy. A ako tato bitka skonci, vsetci vieme ;)
Takze diesle tu budu jazdit do poslednych dni, a pretoze maju vyssiu ucinnost ako benziny, tak ich coskoro uplne vytlacia zo zemskeho povrchu :lol:

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: pát bře 04, 2011 12:02
od chrudoš
To, ze maji vyssi ucinnost neznamena, ze je jejich provoz cenove vyhodnejsi, na to nezapominej ;) A navic, diesely jsou na svem maximu, kdezto stoupajici investice do turbobenzinu jasne naznacuji, ze nafta bude za velmi kratkou chvili nejen vykonove (coz uz je ted), ale i spotrebou prekonana

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: pát bře 04, 2011 13:06
od jece
Diesel pracuje oproti benzinu s dvojnasobnymi kompresnymi tlakmi, preto vie energiu v palive lepsie zuzitkovat. Pracuje s nizsimi otackami, preto ma mensie aj mechanicke straty.

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: pát bře 04, 2011 13:13
od chrudoš
No, o tom nikdo nepochybuje, ale vysledek je pro bezneho cloveka totozny jako u benzinu: jede to dobre a stoji to stejne :)