Stránka 8 z 16
Re: Filtr pevnych castic
Napsal: stř čer 13, 2012 21:01
od Matsonic
Dannik91 píše:
Jo kdybych jezdil ve městě, ale to auto má nalítání ze 60% minimálně mimo.. v Praze tolik nejezdim.. tak to mi neříkej, že i při tomhle to je špatně.. to to rovnou mužou přestat vyrábět nebo na ta auta psát "určeno na dálnici" ..
Co se týče kontrolky tak u mě nic nebliká ani nesvítí a jediný jak poznám, že probíhá regenerace je, že se mi zvedne okamžitá spotřeba po rovině třeba na 20l a když vypneš motor tak hučí ventilátor jak o život.
Dneska jsem se schválně podíval jen tak ze zvědavost na olej a mám 2cm nad rysku.. takže perfektní. Před 2500km byl vyměněn olej.. takže to vidim tak, že každý dva měsíce to budu muset měnit.. Nebo spíš vyndám filtr. Jinak se s tim nedá přece jezdit, abych každý 2 měsíce řešil olej.
No me v servise pred tydnem prehravali SW s upravou DPF
Re: Filtr pevnych castic
Napsal: stř čer 13, 2012 22:44
od Dannik91
Matsonic píše:Dannik91 píše:
Jo kdybych jezdil ve městě, ale to auto má nalítání ze 60% minimálně mimo.. v Praze tolik nejezdim.. tak to mi neříkej, že i při tomhle to je špatně.. to to rovnou mužou přestat vyrábět nebo na ta auta psát "určeno na dálnici" ..
Co se týče kontrolky tak u mě nic nebliká ani nesvítí a jediný jak poznám, že probíhá regenerace je, že se mi zvedne okamžitá spotřeba po rovině třeba na 20l a když vypneš motor tak hučí ventilátor jak o život.
Dneska jsem se schválně podíval jen tak ze zvědavost na olej a mám 2cm nad rysku.. takže perfektní. Před 2500km byl vyměněn olej.. takže to vidim tak, že každý dva měsíce to budu muset měnit.. Nebo spíš vyndám filtr. Jinak se s tim nedá přece jezdit, abych každý 2 měsíce řešil olej.
No me v servise pred tydnem prehravali SW s upravou DPF
A kde jsi byl? Já u "Hnojáčka".
Re: Filtr pevnych castic
Napsal: ned srp 19, 2012 14:23
od radgosk
asi pred 2 tyzdnami mi menili SW pre DPF a zatial to ide o poznanie lepsie ako predtym, otazka je ci to nie je iba tym kvalitnym statickym vypalenim, uvidime neskor.
Re: Filtr pevnych castic
Napsal: ned srp 19, 2012 22:40
od Dannik91
radgosk píše:asi pred 2 tyzdnami mi menili SW pre DPF a zatial to ide o poznanie lepsie ako predtym, otazka je ci to nie je iba tym kvalitnym statickym vypalenim, uvidime neskor.
SW uz mam cca 2 mesice a zacalo se to s*at zase, takze opravdu to Sw nezmenil, pouze to ovlivnil cisty filtr po staticky regeneraci.
Re: Filtr pevnych castic
Napsal: pon srp 20, 2012 21:29
od romanbb
No ohladom filtra. Mam za 3 mesiace nabehane 12500 a vypalovanie mi robi podla toho ake trasy chodim. Vacsinou jazdim BB - ZA - BS a tak otocka, takze vtedy mi vypaluje raz na nadrz, coz je cca 800km. Ked chodim vela po meste, stojim na semaforoch, idem v kolone atd, tak dava vypalovanie aj po 400-500km. Hovoril som s chlapom z Nitry aj zo Ziliny zo servisu a uplne normalne je vraj podla nich aj to ze sa nerozsvieti kontrolka vypalovania. Ta je vraj len nudzova - ked sa rozsvieti by sa malo vypalit a nezastavit ( samozrejme nie je pravidlo ) za tych 12500 mi kontrolka ani raz nesvietila, takze vypalujem to podla otacok alebo klasika ked sa zvysi momentalna rychlost to si vsimnete vzdy
Olej mam zatial 59 % ale vravel mi ze to je v pohode ten prvy zabehovy ... tak ja neviem ...
Re: Filtr pevnych castic
Napsal: úte srp 21, 2012 10:25
od JaM
neviem ci je to naozaj tak, no moje posledne skusenosti tomu nasvedcuju, ze cyklus vypalovania je asi nejak prepojeny na pocitadlo spotreby.. Prakticky vzdy ak vynulujem pocitadlo spotreby, v nasledujucich niekolkych kilometroch sa mi zapne vypalovanie filtra.. Momentalne uz nejazdim tak vela mesto, v podstate denne spravim 90-100km (mimo dialnic), a v podstate som vypalovanie nezaznamenal, kym som si nevynuloval pocitadlo... co vy na to?
Re: Filtr pevnych castic
Napsal: úte srp 21, 2012 11:07
od Kjub
Ja som uz viac krat nuloval pocitadlo a s vypalovanim to nic neurobilo... Mne vypaluje ak dam viac krat za sebou nejake 5 min. cesty... Ale kontrolka sa mi zapla iba asi 3x a mam najazdene 45t km...
Re: Filtr pevnych castic
Napsal: úte srp 21, 2012 11:43
od ruso65
Mne vypaľuje tak každých 400-450 km. Ale zatiaľ mi kontrolka ešte nesvietila.Mám najazdených 31000 km. Ale to bude asi tým , že viac jazdím mimo mesto a diaľnica do BA.
Re: Filtr pevnych castic
Napsal: úte srp 21, 2012 23:40
od PeterCruze
Filter pevných častíc aj mňa vytáča... nechápem jeho správaniu. Bol som aj v servise kde som si pár nejasnosti chcel overiť, no nepochopil som jeho správaniu. Napríklad. Pri jazdení , akože krátkych tratí 7 km tam 7 km späť sa pri spiatočnej ceste pred príchodom zvýši spotreba a po zaparkovaní sa spusti ventilátor. Skoro po každej jazde. Aj keď medzi tým je dlhšia cesta V servise mi povedali, že sa vraj chce vypáliť ale nemá optimálne podmienky. No pár krát som urobil to, že som nezaparkoval a stočil som to pri spozorovaní vyššej spotreby na diaľnicu zvýšil otáčky cca 3000 a prešiel som úsek cca 6-7 km kde bola vyššia spotreba, po siedmich km spotreba klesla na normál. Prišiel som domou a ventilátor sa nespustil, tak ma to ukludnilo. Ale predsa som si nekupoval také auto aby som po každej kratšej jazde chodil preháňať auto po diaľnici.. Čo sa vlastne udialo? Filter sa regeneroval? Čo je to regeneroval, on sa nevypaľoval! Kontrolka nesvietila? Nechápem. Iný príklad. Za ten čas čo mám auto sa kontrolka vypaľovania filtra nerozsvietila,, tak že filter sa nevypaľoval až pri ceste na dovolenku sa mi začal vypalovať. Zaujímavé, že po najazdení cca v kuse 900 km 1. krát. Pritom bola príležitosť aj skôr :-/ ( celkové km 8500) V príručke sa píše, že: pri krátkych tratiach sa nemôže vypáliť, to mi je jasné. Pri skutočnom vypaľovaní začne blikať kontrolka, treba zvýšiť otáčky ..... To som aj urobil a po 7-8 min jazdy po diaľnici kontrolka zhasla. Uľavilo sa mi
Cele je to záhada a podla mňa neuveriteľná blbosť. Keď človek vidí tie zadymené autobusy, nákladiaky ,,,, Tým mali dať filtre PČ. Konečne som si kúpil auto ktoré má celkom dobrý výkon, spotrebu výbavu.... a toto ma začína fest vytáčať. Myslel som si ,že už toto auto nebudem meniť po skončení leasingu, tak ako predošlé tri ktoré som mal. No neviem, neviem či po 3 rokov ho nepustím k vode a vrátim sa k benzínu
Ja by som bol strašne zvedavý na to či aj iné značky áut majú tie isté problémy...
Re: Filtr pevnych castic
Napsal: stř srp 22, 2012 06:38
od smire666
Ono regenerácia a vypaľovanie je to isté. Blbé akurát je, že pri týchto motoroch sa využíva princíp dodatočného vstreku nafty do valcov, ktorá potom vo filtri zhorí (časť nafty ale priľne k stenám valcov a tak sa dostane do oleja ). Iný systém vstrekuje naftu až pred samotným filtrom, kedy nedochádza k riedeniu oleja naftou... čím častejšie sa ti bude filter regenerovať, tým budeš musieť častejšie meniť olej
bohužiaľ
Re: Filtr pevnych castic
Napsal: čtv srp 23, 2012 20:49
od vilem
Pánové kdo máte po záruce ,vykuchat,lépe vám to pojede a bude menší spotřeba,tady vČesku jsou takové normy žeto na emisích bez problému projde.jeto banalita nikdo nechce noví za dvacet tisíc.
Re: Filtr pevnych castic
Napsal: čtv srp 23, 2012 21:13
od JaM
PeterCruze píše:Filter pevných častíc aj mňa vytáča... nechápem jeho správaniu. Bol som aj v servise kde som si pár nejasnosti chcel overiť, no nepochopil som jeho správaniu. Napríklad. Pri jazdení , akože krátkych tratí 7 km tam 7 km späť sa pri spiatočnej ceste pred príchodom zvýši spotreba a po zaparkovaní sa spusti ventilátor. Skoro po každej jazde. Aj keď medzi tým je dlhšia cesta V servise mi povedali, že sa vraj chce vypáliť ale nemá optimálne podmienky. No pár krát som urobil to, že som nezaparkoval a stočil som to pri spozorovaní vyššej spotreby na diaľnicu zvýšil otáčky cca 3000 a prešiel som úsek cca 6-7 km kde bola vyššia spotreba, po siedmich km spotreba klesla na normál. Prišiel som domou a ventilátor sa nespustil, tak ma to ukludnilo. Ale predsa som si nekupoval také auto aby som po každej kratšej jazde chodil preháňať auto po diaľnici.. Čo sa vlastne udialo? Filter sa regeneroval? Čo je to regeneroval, on sa nevypaľoval! Kontrolka nesvietila? Nechápem. Iný príklad. Za ten čas čo mám auto sa kontrolka vypaľovania filtra nerozsvietila,, tak že filter sa nevypaľoval až pri ceste na dovolenku sa mi začal vypalovať. Zaujímavé, že po najazdení cca v kuse 900 km 1. krát. Pritom bola príležitosť aj skôr :-/ ( celkové km 8500) V príručke sa píše, že: pri krátkych tratiach sa nemôže vypáliť, to mi je jasné. Pri skutočnom vypaľovaní začne blikať kontrolka, treba zvýšiť otáčky ..... To som aj urobil a po 7-8 min jazdy po diaľnici kontrolka zhasla. Uľavilo sa mi
Cele je to záhada a podla mňa neuveriteľná blbosť. Keď človek vidí tie zadymené autobusy, nákladiaky ,,,, Tým mali dať filtre PČ. Konečne som si kúpil auto ktoré má celkom dobrý výkon, spotrebu výbavu.... a toto ma začína fest vytáčať. Myslel som si ,že už toto auto nebudem meniť po skončení leasingu, tak ako predošlé tri ktoré som mal. No neviem, neviem či po 3 rokov ho nepustím k vode a vrátim sa k benzínu
Ja by som bol strašne zvedavý na to či aj iné značky áut majú tie isté problémy...
pozor, niekde som cital ze pri vypalovani netreba zvysovat neumerne otacky - prave naopak, treba auto nechat bezat v optimalnych otackach okolo 1500-1700ot. Ak auto vytacate viac, elektronika to vyhodnoti ako nudzovu situaciu a zastavi vypalovanie - no skusi to zasa pri prvej prilezitosti... takze rada znie - ak zaznamenate vyssiu spotrebu, tak treba jazdit normalne okolo 80-90 pri 1500ot a filter vypali normalne.
Re: Filtr pevnych castic
Napsal: čtv srp 23, 2012 21:32
od vilem
To problémi maj,kolik dodávek jezdí po dálnici, nebo lidí do práce treba jen 10km,všeci to maj upraveny.
Re: Filtr pevnych castic
Napsal: čtv srp 23, 2012 22:59
od Krtek
JaM, mně ještě nikdo nepřesvědčil že takhle nízký otáčky jsou pro motor v autě optimum. Možná nějakej megamotor na lodi nebo Ikarus. Ale já slyšim nafťky pod 2 tis otzaminů prostě skučet. Benál má optimum 3-5 tisíc a naftoň podle mně 2-3,5 tisíce. Bohužel každej to točí pod ty dva a pak podl toho vypadaj ty filtry a brikety co z toho časem lítaj
Škodofka má nějakej ten ukazatel, kdy řadit a sama přiiznává že radí v moc nízkých otáčkách (typicky kolem 18-19 set co jsem jel Koktou 1.6 TDi PD) a doporučuje se tim neřídit jinak motor a to okolo trpí.
Re: Filtr pevnych castic
Napsal: pát srp 24, 2012 13:09
od JaM
no tak ta 120kw co mam v Cruze ma max krutiaci moment od 1700ot.. neviem si predstavit aby som to bezne vytacal medzi 2000-3500ot.. to je uz celkom dost.. v Cruze ti to radenie ukazuje preradit pri cca 1500ot