Diagnostika už po několikáté
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Diagnostika už po několikáté
Projížděl jsem diskuzi a nějak to všechno okolo diagnostiky usnulo. Teda jestli jsem něco nepřehlédl. Zbaslil jsem kabel s MAX232, ale jediné s čím se mi to povedlo rozchodit je daewoo.exe. Ten ovšem z poloviny neukazuje nic a z té druhé ještě polovina kecá. Už jste někdo někam pokročil? Máte nějaký tip na jiný soft, který by ukazoval něco víc? Natahal jsem z netu hoooodně softu, ale nějak jsem asi neměl šťastnou ruku, nic nechce chodit nebo to mrzne jako EFILive. Do toho je sice soubor pro Nubiru, ale zmzne to a nic to neukazuje.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
- Reklama
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
jo jo, mám ten samý problém... vyřešil jsem trochu svojí situaci s ŘJ nubiry II a zaslepeným EGR, odporem místo váhy, kvalitním olejem a vyčistěnými vstřikovači. Jede to jak pitomý a spotřeba dálnice/mimo město okresky/město/kombinace okresky+město 50:50 takhle: 6.9/7.4/10.2/7.8 a když nekoukám na spotřebu a jezdím podle citu tak 8.2 svižně!! Pružnost je lepší o hodně než předtím a do otáček to jde taky líp. Takže spokojenost...
S diagem byly furt nějaký problémy a už mě nebavili pokusy, tak jsem sáhl po osvědčeném...
S diagem byly furt nějaký problémy a už mě nebavili pokusy, tak jsem sáhl po osvědčeném...
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Můžeš o tom čištění napsat něco víc i když to sem možná zrovna moc nepatří. Když to ale snížilo spotřebu, tak to určtě to bude zajímat víc lidí.Pavel Beneš píše: vyčistěnými vstřikovači
Ta diagnostika mi štve, vypadalo tak slibně.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
Nic na tom není, samotné sundání bylo popsané níž ve fóru....
Sundáš lištu, musíš dávat bacha na těsnící kroužky (guma) a pak odmontuješ jednotl. vstřikovače. Trysku i tělo jsem čistil v ultrazvukové čističce (asi 20 minut), pak trysku vysokootáčkovou bruskou se lněným kartáček (vyleští do chromovýho lesku) a zkompletoval. Fakt nic na tom není, pokud máš ultrazvukovku, jinak musíš čistit jemně nějakým rozpouštědlem, a to je pracnější.... Tohle čištění hlavně způsobilo, že ani necukne a jde krásně za plynem. vstřikovač je na principu elektromagnetu, takže pak zajistit akorát řádné vodivé spojení a hijéé...
Sundáš lištu, musíš dávat bacha na těsnící kroužky (guma) a pak odmontuješ jednotl. vstřikovače. Trysku i tělo jsem čistil v ultrazvukové čističce (asi 20 minut), pak trysku vysokootáčkovou bruskou se lněným kartáček (vyleští do chromovýho lesku) a zkompletoval. Fakt nic na tom není, pokud máš ultrazvukovku, jinak musíš čistit jemně nějakým rozpouštědlem, a to je pracnější.... Tohle čištění hlavně způsobilo, že ani necukne a jde krásně za plynem. vstřikovač je na principu elektromagnetu, takže pak zajistit akorát řádné vodivé spojení a hijéé...
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Já mám s odporem místo čidla blbé zkušenosti. Dal jsem tam 2,2 kΩ. V garáži jsem měl asi 26C. Dal jsem tam odpor a těšil se na úsporu ale ta nějak nepřišla, začalo to žrát tak o litr dva víc Podotýkám, že nic jiného jsem současně neměnil. Zkoušel jsem to asi 2 měsíce teď v létě. Po dovolený jsem odpor vyhodil a cvakl jsem to zpět na čidlo a ejhle spotřeba je zas normální - lehce přes 8 l
Možná, že teplota nasávaného vzduchu nějak ovlivňuje jakou vstřikovou mapu ŘJ použije a konstantní odpor možná nějaké úspornější nastavení předem vyloučí
Možná, že teplota nasávaného vzduchu nějak ovlivňuje jakou vstřikovou mapu ŘJ použije a konstantní odpor možná nějaké úspornější nastavení předem vyloučí
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Ty 2k2 mi taky napadly, jako taková akurátní hodnota. No a jak je vidět, je zas o čem přemýšlet. Co kdyby to čidlo zůstalo, ale dalo se ven někam blíž k motoru? Dřív by se ohřálo a mělo menší hodnotu, možná by to teprve začalo šetřit. Třeba tý jednotce vadí, že se hodnota nemění.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
tak mě to kleslo, a po několikátém pokusu min. o půl letru, max. o litr. Nevím, já zas pro takové změny jako vyoutování váhy moc nejsem, ale když to pomáhá..... já spíš jsem pro origo věci, mají to tak vyzkoušené.... tak to tak musí jet nejlíp.... ale tohle mi fakt pomohlo.
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
A čo tak dať na čidlo teploty nasávaného vzduchu len odpor paralelne,
napr. 15k, aby hlásilo o čosi vyššiu teplotu ako je v skutočnosti?
napr. 15k, aby hlásilo o čosi vyššiu teplotu ako je v skutočnosti?
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Jestli má to čidlo cca 3,5K když mrzne, jak tu bylo někde psáno, musel by ten odpor mít tak 6,8K a pak by to vyšlo na 2,3K, což je téměř letní teplota. I tohle by možná stálo za pokus, určitě by se ta hodnota hýbala a ŘJ by to mohlo nějak ošidit. Zima se blíží a začíná to být aktuální.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Ešte som rozmýšľal urobiť nejaký ukazovateľ aktuálenj spotreby paliva,
zo vstrekov napájať RC člen, pričom čím dlhší a častejší vstrek, tým viac
paliva, a tyým aj vyššie napätie na kondenzátore. Napätie na
kondenzátore by bolo merané nejakým prístrojom (ručičkový alebo
stĺpec LED). Samozrejme kondenzátor musí buť niečím vybíjaný, buď nejakým rezistroom alebo vlastmou spotrebou ukazovateľa.
Išlo by to?
zo vstrekov napájať RC člen, pričom čím dlhší a častejší vstrek, tým viac
paliva, a tyým aj vyššie napätie na kondenzátore. Napätie na
kondenzátore by bolo merané nejakým prístrojom (ručičkový alebo
stĺpec LED). Samozrejme kondenzátor musí buť niečím vybíjaný, buď nejakým rezistroom alebo vlastmou spotrebou ukazovateľa.
Išlo by to?
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Urcite by to slo. Len by chcelo odmerat, ako "tvrde" napatie je dovadzane na vstrek (t.j. aky minimalny vstupny odpor by ten pripravok musel mat, aby to neovplyvnovalo spravnu funkciu), aka je maximalna dlzka zopnutia vstreku, od toho odvodis kapacitu kondenzatora. Ale najvacsi problem by asi bolo skalibrovanie, aby to ukazovalo rozumne hodnoty.
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
To měření spotřeby mi připomíná, že jsem měl kdysi ještě na Š100 udělaný měřič aktuální spotřeby. Na tachometru nalepený snímač inpulsů, průtokoměr v přívodu paliva. Ukazovalo to tuším na jedno des. místo. Byl na to jeden speciální obvod jako čítač a dva převodníky impulsů. Myslím, že by se to možná dalo přizpůsobit. Daly se tam nastavovat obě vstupní veličiny. Ukazovalo to momentální spotřebu a čítání se obnovovalo cca po 250m. Ráno v zimě a na sytič první dvě měření 30-35 litrů. Pak sem na to raděj dával čepici.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016