problemy so spojkou

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
pebach
Příspěvky: 13
Registrován: pát čer 16, 2006 08:12
Bydliště: Bratislava

problemy so spojkou

Příspěvek od pebach »

Zdravim vsetkych uzivatelov Matizov. Uz davnejsie som sa tu informoval o vyhodnosti kupy Matizka. Nakolko sa jedna o dokoncenie leasingu a leasingova spolocnost bola trosku pomala, kupu realizujem az teraz. Chcem sa ale spytat. Tomu Matizu, co idem kupovat pri podradovani z 3 na 2 pri vacsej rychlosti zaskripe spojka. Ja to normalne? Terajsi majitel tvrdi, ze to je problem vsetkych Matizov a ze idealna rychlost pri podradovani z trojky na dvojhu je 20 km/hod. Vtedy to naozaj funguje. Je to pravda? Keby to bol problem iba tohto auta, kolko by asi stala vymena spojky? Dakujem! Peter
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Nevím , co myslíš tím , že zaskřípe spojka . Spíš ti jde kvalt přez zuby v převodovce , při podřazování z 3 na 2 je to u většiny Matizů opravdu na zvyku , časem poznáš podle zvuku otáčky , kdy tam vleze . Je tu ovšem i zlepšující řešení , buď ATF olej ( do automatů ) , nebo lze dokonce nechat v servisu upravit hřídel v převodovce , někde se to tu řešilo , hledej . Spojka jako taková to asi nebude , klouzala by. Jediné co může skřípat je spojkové ložisko , ale to by dělalo stále a nejenom z3 na 2 .
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
pebach
Příspěvky: 13
Registrován: pát čer 16, 2006 08:12
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od pebach »

dakujem za radu, no neviem, ci je to prave spojka, ale nieco tam urcite skripe. Pri inom radeni rychlosti sa mi to nestalo. Iba z 3 na 2 pri vyssich otackach. Podla teba je to vseobecny problem Matizov?
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

z 3 na 2 musíš počkat až klesnou otáčky , jinak tam ten kvalt někdy nejde . Zlepší to ten automatový olej ( nebo motorový molibden MoS2 od Fuchse ).
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
pebach
Příspěvky: 13
Registrován: pát čer 16, 2006 08:12
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od pebach »

Tomas, takze podla teba sa nemusim obavat kupi tohto auta vzhladom na uvedeny problem? Inak, dakujem ti za rady. Som troska nerozhodny a bojim sa, aby som nenaletel.
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

To ti doporučit nemohu , musel by sem se v tom svézt , ale tak se projeď v jiným Matízu v jiným bazaru a porovnej to , nebo si to najdi tady na foru , řazení se tu řešilo mnohokrát.....
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
pebach
Příspěvky: 13
Registrován: pát čer 16, 2006 08:12
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od pebach »

Som troska zmateny. Pytal som sa jedneho znameho v autorizovanom servise na Daewoo + Opel a ten mi povedal, ze ak si kupim Matiza, budem ho mat viac u nich v servise ako jazdit. Doporucoval mi radsej Opel Corsu (samozrejme asi o 100 tis. Sk drahsiu).
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Řazení 3 -> 2 je známá bolest Matizů, dá se tomu pomoci meziplynem. Obecně je Matiz poměrně spolehlivý a srovnání s údajně lepší Corsou silně kulhá.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Tomaš má pravdu

Příspěvek od Vazoun »

Tomáš má pravdu, na problematické řazení z vyšší rychlosti na druhý stupen,
to již prodělal snad každý Matízkář. Ale v mém případě se to časem podalo.
Asi do ujetí 20.000km pokud jsem nesnížil otáčky/rychlost/občas to škrtlo o
zuby. Dnes, kdy mám najeto přes 30.000km se tento jev již neobjevuje !!
U každého vozidla musíš mít " pebachu " to řazení jak se říká v uchu a také
cit zde hraje při řazení velikou roli. Ale obávat se toho nemusíš,vše se časem
podá a řekl bych - usadí. Zdravím všechny na foru a přeji příjemný den :P

Matiz SE r.v.07/2002 - světlezelená metlička U38/ najeto 30.250km bez
nehod.Člen MATIZ clubu - inv.čís.20 :lol:
Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 1676
Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
Bydliště: Brno-střed Československo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kessler »

Obecně na všech autech odchází synchrony na dvojce nejdřív...u Racka mi chodila dvojka taky přes zuby, ale řešil jsem to tak, že jsem prostě řadil pomaleji, aby ta převodovka měla dostatek času...a když jsem cítil, že se jí tam i tak nechce, tak stačilo spojku pustit, znova sešlápnout a bylo to v pohodě...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Návrat k tematu

Příspěvek od Vazoun »

No vidíš - pebachu - i náš mistr a fachman, nejen na Matízky má další také
velice důležitý poznatek,jako meziplyn a podobně. Čauky a Ahojte "Vazoun" :lol: :D :lol:
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Jasně v Oplu ti budou tvrdit že Opel je lepší Matízek je hodně spolehlivej když se k němu dobře chováš samozřejmě že má pár much ale to má každý auto . Jinak řazení jak ho popisuješ je běžný jev u matize sice se dá řešit (i když né na 101% ) ale většina lidí si zvykne a neřeší to ;)
Uživatelský avatar
Badger
Příspěvky: 753
Registrován: úte dub 25, 2006 17:28
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Badger »

Také můžu potvrdit všechna slova co tu padla ;)
Daewoo Matiz S 0.8L r.v. 1999, sport. pružiny -30mm, svíčky Brisk Tuning, přímé sání Green, sportovní výfuk Ulter Sport, přední čirá optika s černým vnitřkem, bílé blinkry, čiré mlhovky, zadní červenokouřová optika a na dalších úpravách se stále pracuje :-)
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Je to věc názoru

Příspěvek od Vazoun »

Musím přiznat,že Ondrova verze - používání meziplynu je opravdu velice moc
důležitá vlastnost,Matízkářů při řazení a to nejen z 3 na 2 ale i při jiných rych.
stupních.O tom jste se páni a dámy zcela jistě již na vlastní kůži přesvědčily.
A vy nováčci,na to také hodně rychle přijdete, zdraví - " Vazoun " :lol:
--------------------------
Člen Matiz clubu reg.čís. 20 / MATIZ SE r.v. 07/2002 sv.zelená metlina U 38
STK + emise do 07/2008 - najeto 31.000km /spotř.5.8 -- 6.8/100km :P
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Nemám co dodat, vše tu již bylo napsáno. Změna oleje v převodovce hodně pomůže řazení zlepšit. Jinak snížit rychlost, meziplyn a vše je ok.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“