problemy so spojkou
Moderátor: Blue Lanos
problemy so spojkou
Zdravim vsetkych uzivatelov Matizov. Uz davnejsie som sa tu informoval o vyhodnosti kupy Matizka. Nakolko sa jedna o dokoncenie leasingu a leasingova spolocnost bola trosku pomala, kupu realizujem az teraz. Chcem sa ale spytat. Tomu Matizu, co idem kupovat pri podradovani z 3 na 2 pri vacsej rychlosti zaskripe spojka. Ja to normalne? Terajsi majitel tvrdi, ze to je problem vsetkych Matizov a ze idealna rychlost pri podradovani z trojky na dvojhu je 20 km/hod. Vtedy to naozaj funguje. Je to pravda? Keby to bol problem iba tohto auta, kolko by asi stala vymena spojky? Dakujem! Peter
- Reklama
Nevím , co myslíš tím , že zaskřípe spojka . Spíš ti jde kvalt přez zuby v převodovce , při podřazování z 3 na 2 je to u většiny Matizů opravdu na zvyku , časem poznáš podle zvuku otáčky , kdy tam vleze . Je tu ovšem i zlepšující řešení , buď ATF olej ( do automatů ) , nebo lze dokonce nechat v servisu upravit hřídel v převodovce , někde se to tu řešilo , hledej . Spojka jako taková to asi nebude , klouzala by. Jediné co může skřípat je spojkové ložisko , ale to by dělalo stále a nejenom z3 na 2 .
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
To ti doporučit nemohu , musel by sem se v tom svézt , ale tak se projeď v jiným Matízu v jiným bazaru a porovnej to , nebo si to najdi tady na foru , řazení se tu řešilo mnohokrát.....
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Řazení 3 -> 2 je známá bolest Matizů, dá se tomu pomoci meziplynem. Obecně je Matiz poměrně spolehlivý a srovnání s údajně lepší Corsou silně kulhá.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Tomaš má pravdu
Tomáš má pravdu, na problematické řazení z vyšší rychlosti na druhý stupen,
to již prodělal snad každý Matízkář. Ale v mém případě se to časem podalo.
Asi do ujetí 20.000km pokud jsem nesnížil otáčky/rychlost/občas to škrtlo o
zuby. Dnes, kdy mám najeto přes 30.000km se tento jev již neobjevuje !!
U každého vozidla musíš mít " pebachu " to řazení jak se říká v uchu a také
cit zde hraje při řazení velikou roli. Ale obávat se toho nemusíš,vše se časem
podá a řekl bych - usadí. Zdravím všechny na foru a přeji příjemný den
Matiz SE r.v.07/2002 - světlezelená metlička U38/ najeto 30.250km bez
nehod.Člen MATIZ clubu - inv.čís.20
to již prodělal snad každý Matízkář. Ale v mém případě se to časem podalo.
Asi do ujetí 20.000km pokud jsem nesnížil otáčky/rychlost/občas to škrtlo o
zuby. Dnes, kdy mám najeto přes 30.000km se tento jev již neobjevuje !!
U každého vozidla musíš mít " pebachu " to řazení jak se říká v uchu a také
cit zde hraje při řazení velikou roli. Ale obávat se toho nemusíš,vše se časem
podá a řekl bych - usadí. Zdravím všechny na foru a přeji příjemný den
Matiz SE r.v.07/2002 - světlezelená metlička U38/ najeto 30.250km bez
nehod.Člen MATIZ clubu - inv.čís.20
- Kessler
- Příspěvky: 1676
- Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
- Bydliště: Brno-střed Československo
- Kontaktovat uživatele:
Obecně na všech autech odchází synchrony na dvojce nejdřív...u Racka mi chodila dvojka taky přes zuby, ale řešil jsem to tak, že jsem prostě řadil pomaleji, aby ta převodovka měla dostatek času...a když jsem cítil, že se jí tam i tak nechce, tak stačilo spojku pustit, znova sešlápnout a bylo to v pohodě...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Návrat k tematu
No vidíš - pebachu - i náš mistr a fachman, nejen na Matízky má další také
velice důležitý poznatek,jako meziplyn a podobně. Čauky a Ahojte "Vazoun"
velice důležitý poznatek,jako meziplyn a podobně. Čauky a Ahojte "Vazoun"
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Je to věc názoru
Musím přiznat,že Ondrova verze - používání meziplynu je opravdu velice moc
důležitá vlastnost,Matízkářů při řazení a to nejen z 3 na 2 ale i při jiných rych.
stupních.O tom jste se páni a dámy zcela jistě již na vlastní kůži přesvědčily.
A vy nováčci,na to také hodně rychle přijdete, zdraví - " Vazoun "
--------------------------
Člen Matiz clubu reg.čís. 20 / MATIZ SE r.v. 07/2002 sv.zelená metlina U 38
STK + emise do 07/2008 - najeto 31.000km /spotř.5.8 -- 6.8/100km
důležitá vlastnost,Matízkářů při řazení a to nejen z 3 na 2 ale i při jiných rych.
stupních.O tom jste se páni a dámy zcela jistě již na vlastní kůži přesvědčily.
A vy nováčci,na to také hodně rychle přijdete, zdraví - " Vazoun "
--------------------------
Člen Matiz clubu reg.čís. 20 / MATIZ SE r.v. 07/2002 sv.zelená metlina U 38
STK + emise do 07/2008 - najeto 31.000km /spotř.5.8 -- 6.8/100km