Jak jsem se málem zabil
Moderátoři: Blue Lanos, pejee
Jak jsem se málem zabil
Tak mi dnes brácha měnil brzdové destičky. Asi hodinu po výměně mi volá mamina, že potřebuje vyzvednout z práce. Zapomínám na to, že bych měl brzdy vyzkoušet, a valím do města. Na křižovatce chci přibrzdit, a ono nic. Dupu na brzdu, která se propadá až na podlahu, jako šílený. Nakonec projíždím křižovatku s modlitbou na rtech a rukou na ruční brzdě. Naštěstí nic nejede a já zůstávám stát pěkný kus za křižovatkou. Trochu se mi třesou kolena. Jedu zavést auto zpět, abych si vzal bráchovu Astru, a Nubík najednou neochotně ale přece začíná brzdit. Do města jsem nakonec jel Astrou a hned po návratu vyzkoušel Nubiru. Brzdám se napřed moc nechtělo, nakonec se ale rozběhly, stačilo párkrát ostře zabrzdit.
Z příhody vyplývá ponaučení, že člověk nemá spěchat a taky to, že skleróza je pěkná sviňa. Jinak u škodovky se mi nic podobného nestalo.
Z příhody vyplývá ponaučení, že člověk nemá spěchat a taky to, že skleróza je pěkná sviňa. Jinak u škodovky se mi nic podobného nestalo.
Nubira Wagon 1,6 SX, 98, klima, elektrika, Al kola, modrá metal.
- Reklama
Na krabici máš vždycky nápis, že je potřeba brát na paměť, že po prvních pár zabržděních auto prakticky nebrzdí, než se desky ustaví.
V servisu, kam jezdíme se služebníma autama, nám dokonce na vnitřní zrcátko dávaj visačku jak kráva s textem, že na voze byla provedena výměn brzdového obložení, proto je prvních x kilometrů potřeba jezdit velmi opatrně, bla bla bla nějak tak.
V servisu, kam jezdíme se služebníma autama, nám dokonce na vnitřní zrcátko dávaj visačku jak kráva s textem, že na voze byla provedena výměn brzdového obložení, proto je prvních x kilometrů potřeba jezdit velmi opatrně, bla bla bla nějak tak.
Byla to moje blbost zapříčeněná spěchem. Chtěl jsem auto projet až večer, když nebude takový provoz, holt jsem musel jet dřív a na zkoušku brzd, o které vím, že se má udělat, úplně zapomněl. Dal jsem tady ten příspěvek jako odstrašující případ a varování.
Nubira Wagon 1,6 SX, 98, klima, elektrika, Al kola, modrá metal.
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Hej, to je pravda, ale subjektivne to moze byt aj naopak.
Pred STK som pristavil auto do servisu, nech sa mi pozru na brzdy, pretoze som mal pocit, ze mi nejako nefuguje posilnovac. Musel som na brzdy veeeelmi tlacit, aby to brzdilo. Zistili zodrate kotuce a z dosticiek uz vela nebolo. Vymenili predne brzdove kotuce, dali nove platnicky, vycistili zadne bubny, nastavili rucnu brzdu. Ked som sadol do auta a na prvej krizovatke som zabrzdil z rychlosti asi 30km/h, nemat pasy tak sa zoskrabavam z predneho skla Samozrejme, ked sa to usadilo, zacalo to brzdit este lepsie.
Ked si clovek neuvedomuje, ze to auto postupne brzdi menej a menej (postupna zmena) a je zvyknuty na auto "bez brzd" a presadne do auta s "cerstvymi brzdami" (skokova zmena), tak subjektivny pocit moze byt trochu iny, ako ked presadnes z auta "brzdiaceho" do auta s "cerstvymi brzdami". Aj to som zazil, ked boli menene iba platnicky - pocit bezmocnosti, ze to nebrzdi
Pred STK som pristavil auto do servisu, nech sa mi pozru na brzdy, pretoze som mal pocit, ze mi nejako nefuguje posilnovac. Musel som na brzdy veeeelmi tlacit, aby to brzdilo. Zistili zodrate kotuce a z dosticiek uz vela nebolo. Vymenili predne brzdove kotuce, dali nove platnicky, vycistili zadne bubny, nastavili rucnu brzdu. Ked som sadol do auta a na prvej krizovatke som zabrzdil z rychlosti asi 30km/h, nemat pasy tak sa zoskrabavam z predneho skla Samozrejme, ked sa to usadilo, zacalo to brzdit este lepsie.
Ked si clovek neuvedomuje, ze to auto postupne brzdi menej a menej (postupna zmena) a je zvyknuty na auto "bez brzd" a presadne do auta s "cerstvymi brzdami" (skokova zmena), tak subjektivny pocit moze byt trochu iny, ako ked presadnes z auta "brzdiaceho" do auta s "cerstvymi brzdami". Aj to som zazil, ked boli menene iba platnicky - pocit bezmocnosti, ze to nebrzdi
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
- Slavek
- Příspěvky: 1718
- Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
- Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
chlapy priste odvzdusnit a nic se takovyho nebude stavat, menilsem desticky uz hodnekrat a kdyz to odvzdusnite tak to brzdi dobre hnet z fleku
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
Když měníš jen destičky, tak se tam nemá vzduch jak dostat. Jde spíš o to, že jednak jak šlapeš, tak se destičky ustaví a druhá věc je, že často jsou ty brzdy zavzdušněný už dávno před výměnou.Slavek píše:chlapy priste odvzdusnit a nic se takovyho nebude stavat, menilsem desticky uz hodnekrat a kdyz to odvzdusnite tak to brzdi dobre hnet z fleku
Jinak samozřejmě vyměnit destičky, našlapat brzdy, projet, párkrát lehce zabrzdit a pak už je to v pohodě.
- djpsx
- Příspěvky: 697
- Registrován: sob bře 18, 2006 19:06
- Bydliště: Pardubice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
No hlavně, žes dopadl dobře....nám když teď měnili zadní brzdy na Sedanu, tak prý v pohodě hned....dokonce snad ani nefungovaly před výměnou, jak byly v hrozném stavu Od té výměny jsem v něm nejel, jelikož s ním jeli naši na dovču, ale táta volal, že bez problémů.
Daewoo Nubira Kombi 1.6SX,r.v. 99 střední výbava, stříbrná, tuning výfuk, 205/50 R16 al. kola Zender, RMG Sony
Daewoo Nubira Sedan 2.0, r.v.98 (do provozu 2001), plná výbava, tmavě modrá metalíza, MP3 CD rádio.
Daewoo Nubira Sedan 2.0, r.v.98 (do provozu 2001), plná výbava, tmavě modrá metalíza, MP3 CD rádio.
Tak přidám ještě jeden hnusný zážitek s brzdami (aby řeč nestála). Stalo se to v Chorvatsku tak před 5 lety. Byly jsme tam cyklo-boat expedici, tzn. naložili jsme kola na loď, ta nás dovezla na nějaký ostrov (Hvar, Korčula, Brač, etc.), my ten ostrov přejeli (pěkné hřebenovky) a loď nás čekala na druhé straně a další den na další ostrov atd.
Ještě před odjezdem jsem si kontroloval brzdové špalky a zdály se OK. Protože ale těch výjezdů a hlavně sjezdů bylo poměrně hodně, špalky se pomalu ale jistě obrušovaly, až mne v naprosto nejhorší okamžik zklamaly. Bylo to v dlouhém sjezdu, navíc pěkně pršelo. Chtěl jsem před zatáčkou přibrzdit, a ono skoro nic. Najednou se ze zatáčky, za kterou byl pěkně hluboký sráz, vyřítil autobus. Jediné, co mne v ten okamžik napadlo, bylo položit kolo a doufat, že to autobusák ubrzdí. Řidič skutečně dupnul na brzdu a já se klouzal směrem k němu, až jsem se zastavil o jeho přední kolo. Cestující byli přilepeni na skle a čekali, co se stane. Já se zvednul, naznačil, že je vše OK, nahodil řetěz a pokračoval dál. Až dole jsem se prohlédl, jestli jsem celý. Až na pár oděrek bylo vše v pořádku, jen jsem si udělal díru na fungl nových elasťácích.
Je velmi zajímavé, že o pár okamžiků později velmi podobným způsobem o kousek výš spadl i kamarád, který jel za mnou. Dopadl mnohem hůř, byl celý od krve, jak chránil rodinnou kameru, kterou vezl v brašně. Sranda ale je, že jsem mu svým pádem možná zachránil život, protože jej mohl ten samý bus v serpentinách klidně převálcovat.
Ještě před odjezdem jsem si kontroloval brzdové špalky a zdály se OK. Protože ale těch výjezdů a hlavně sjezdů bylo poměrně hodně, špalky se pomalu ale jistě obrušovaly, až mne v naprosto nejhorší okamžik zklamaly. Bylo to v dlouhém sjezdu, navíc pěkně pršelo. Chtěl jsem před zatáčkou přibrzdit, a ono skoro nic. Najednou se ze zatáčky, za kterou byl pěkně hluboký sráz, vyřítil autobus. Jediné, co mne v ten okamžik napadlo, bylo položit kolo a doufat, že to autobusák ubrzdí. Řidič skutečně dupnul na brzdu a já se klouzal směrem k němu, až jsem se zastavil o jeho přední kolo. Cestující byli přilepeni na skle a čekali, co se stane. Já se zvednul, naznačil, že je vše OK, nahodil řetěz a pokračoval dál. Až dole jsem se prohlédl, jestli jsem celý. Až na pár oděrek bylo vše v pořádku, jen jsem si udělal díru na fungl nových elasťácích.
Je velmi zajímavé, že o pár okamžiků později velmi podobným způsobem o kousek výš spadl i kamarád, který jel za mnou. Dopadl mnohem hůř, byl celý od krve, jak chránil rodinnou kameru, kterou vezl v brašně. Sranda ale je, že jsem mu svým pádem možná zachránil život, protože jej mohl ten samý bus v serpentinách klidně převálcovat.
Nubira Wagon 1,6 SX, 98, klima, elektrika, Al kola, modrá metal.
Ja zazivam pocit nebrzdiaceho auta takmer vzdy ked sadnem do espera. Kedze sa na nom vozim takmer vylucne dialkove jazdy a tie robim raz za dva tyzdne, vzdy mi kotuce pekne zhrdzaveju. No a kym sa ta hrdza neobrusi tak to sice pekne suchoce ale mizerne brzdi. Nastastie to trva len jedno dve zabrzdenia.
Já si svoje užil zhruba před 30 lety, kdy ještě se starou Octávií jsem sjížděl kopec od Ramzové na Jeseník (kdo to tam znáte - pěknej padák) a při prvním sešlápnutí pedálu se mi propadl až na podlahu. Ti starší asi ví, jak vypadala ruční brzda v Octávce - stejně jak ve 1203 (pod přístrojovkou pod volantem klika od blázince a tahat k sobě). Většinou ale ta ruční brzda skoro nefungovala. Auto se rozjíždělo čím dál víc, snažil jsem se zatáčky projet jak to šlo. Naštěstí nic v protisměru. asi po kilometru se mi podařilo zastavit - prasklá brzdová trubka. Protože tehdy byly brzdy jen jednookruhové, byl jsem bez brzd. Ale přežil jsem.
Jó,jó Vojto,o ruční brzdě si můžeme povídat.Dělal jsem údržbáře tátovi na Oktávii (r.v.1963) skoro 30 let a udržet brzdy v dobrém stavu, aby prošly technickou, byl horor a zároveň umění.Občas mě to vrátili,právě kvůli nedostatečné brzdné účinnosti ruční brzdy.Vojta píše:Já si svoje užil zhruba před 30 lety, kdy ještě se starou Octávií jsem sjížděl kopec od Ramzové na Jeseník (kdo to tam znáte - pěknej padák) a při prvním sešlápnutí pedálu se mi propadl až na podlahu. Ti starší asi ví, jak vypadala ruční brzda v Octávce - stejně jak ve 1203 (pod přístrojovkou pod volantem klika od blázince a tahat k sobě). Většinou ale ta ruční brzda skoro nefungovala. Auto se rozjíždělo čím dál víc, snažil jsem se zatáčky projet jak to šlo. Naštěstí nic v protisměru. asi po kilometru se mi podařilo zastavit - prasklá brzdová trubka. Protože tehdy byly brzdy jen jednookruhové, byl jsem bez brzd. Ale přežil jsem.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Co jsi nyní pil ???tomiczek píše:KDYŽ UDĚLAJÍ BRZDY V SERVISU NE TO ŽADNEJ ROZDÍL KDYŽ SI TO UDĚLÁŠ SÁM. JEN V DRUHYM PŘÍPADĚ VÍŠ ŽE JE MÁŠ VYMĚNĚNÝ POTOM POUŽÍVÁM RUČNÍ BRZDU, ALE VŠECHNY ČTYŘI BRZDOVÝ DESTIČKY JSEM NA JEDNOU NIKDY NEMĚNIL
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km