První opravdu veliká investice :o(
Moderátor: Blue Lanos
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
..na a ja som si neni isty ze ci tie vonkasie homokinetaky su vobec rozoberatelnee...
....
je to spravene podobne ako je gulickove lozisko..
..a to co zvykne praskat alebo vydavat praskavy zvuk je stredovy prstenec..
..ktory by mal drzat gulicky "v tej spravnej polohe"
... inac by ich asi v zatackach vystrelilo von..
..ten prstenec je to co zvykne prasknut a potom to vydaaava skripotavy zvuk..
..vacssinou pri zatacaniiii...
..ak je to len "vymlatene"... teda tie dosadacie polohy pre gulicky...
..tak to vydava klepotavy zvuk, a to vzdy len pri zabere, ci brzdeny motorom..
..(proste gulicka klepne o puzdro)..
..a tu zase nezalezi na tom ci sa zataca alebo ide rovno...
..samozrejme, tieto dve zavady mozu byt skombinovane..
...a potom k tomu pridame tu vazelinu z prachom...
(to ten kllb zase "sustii" ale to za jazdy vo vnutry nepocut)...
....
je to spravene podobne ako je gulickove lozisko..
..a to co zvykne praskat alebo vydavat praskavy zvuk je stredovy prstenec..
..ktory by mal drzat gulicky "v tej spravnej polohe"
... inac by ich asi v zatackach vystrelilo von..
..ten prstenec je to co zvykne prasknut a potom to vydaaava skripotavy zvuk..
..vacssinou pri zatacaniiii...
..ak je to len "vymlatene"... teda tie dosadacie polohy pre gulicky...
..tak to vydava klepotavy zvuk, a to vzdy len pri zabere, ci brzdeny motorom..
..(proste gulicka klepne o puzdro)..
..a tu zase nezalezi na tom ci sa zataca alebo ide rovno...
..samozrejme, tieto dve zavady mozu byt skombinovane..
...a potom k tomu pridame tu vazelinu z prachom...
(to ten kllb zase "sustii" ale to za jazdy vo vnutry nepocut)...
- Reklama
Tak jsem se dnes pustil do opravy
Všechno šlo celkem hladce, poloosa šla ven jako mo másle, homokineťák sražen dolů a při demontáži ramene doslova průser
Když jsem chtěl povolit šroub v rameni, kde je chycenej do kastle, nastalo nemilé zjištění, že ten šroub přirezl ke středu, co je zalisován v silentbloku ramene a celé se to protáčí v té gumě
Po 2 hodinách se podařilo kousek vytočit ten šroub a ten střed se zastavil o nosník... v tu chvíli jsem jsi říkal "hurááá, teď se to zapřelo a ten zarezlej šroub povolí." Leda velký H, střed silentbloku se sice zapřel ale začal vytláčet stěnu nosníku do boku, takže prohra
Na pondělí mám domluvenej švajc a šroub uříznu, rameno vytáhnu, koupím nový šroub (asi i na druhou stranu, nevěřím, že tam to půjde) a složím to vše dohromady.. Zatím mi Matizek stojí asi 1km od domu na parkovišti s letmo nasazeným, starým, vymláceným čepem a chybí mu poloosa a samozřejmě převodový olej
Co se týče toho oleje, když to vytíkalo, tak jsem se skoro až lekl, co je to za sračku. Nechutně to smrdí a má to jakousi hnědou barvu, takže zárověň proběhne výměna.
Moje otázka teď zní: Kudy se leje olej do převodovky???? Nějak jsem si nevšiml žádnýho nalívacího otvoru Nebo se to leje taky náhonem tachometru jako u Favorita ? Díky za radu
Všechno šlo celkem hladce, poloosa šla ven jako mo másle, homokineťák sražen dolů a při demontáži ramene doslova průser
Když jsem chtěl povolit šroub v rameni, kde je chycenej do kastle, nastalo nemilé zjištění, že ten šroub přirezl ke středu, co je zalisován v silentbloku ramene a celé se to protáčí v té gumě
Po 2 hodinách se podařilo kousek vytočit ten šroub a ten střed se zastavil o nosník... v tu chvíli jsem jsi říkal "hurááá, teď se to zapřelo a ten zarezlej šroub povolí." Leda velký H, střed silentbloku se sice zapřel ale začal vytláčet stěnu nosníku do boku, takže prohra
Na pondělí mám domluvenej švajc a šroub uříznu, rameno vytáhnu, koupím nový šroub (asi i na druhou stranu, nevěřím, že tam to půjde) a složím to vše dohromady.. Zatím mi Matizek stojí asi 1km od domu na parkovišti s letmo nasazeným, starým, vymláceným čepem a chybí mu poloosa a samozřejmě převodový olej
Co se týče toho oleje, když to vytíkalo, tak jsem se skoro až lekl, co je to za sračku. Nechutně to smrdí a má to jakousi hnědou barvu, takže zárověň proběhne výměna.
Moje otázka teď zní: Kudy se leje olej do převodovky???? Nějak jsem si nevšiml žádnýho nalívacího otvoru Nebo se to leje taky náhonem tachometru jako u Favorita ? Díky za radu
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Tím švajcem spal jen silentblok ramene. Neřež šroub. Já měl tahle připeklý šroub k silentbloku panhardky. Normálně se spálil ten silentblok a bylo.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Ten srob najdes na pravom boku prevodovky....ked rozoberes sanie...teda airbox, tak by si mal mat k nemu pekny pristup....ja som to napustal cez gumovu hadicku a lievik, kedze inak sa to asi neda. A ked chces vypustit aj zbytok oleja, tak zospodu je na prevodovke taka trojuholnikova krytka uchytena troma srobmi..je hned pri spojkovom lanku a tu ked rozoberes tak ti vytece uplne vsetko a mozes aj vyhrabat tie kovove piliny co tam na spodku zostali....aspon tak som to vyriesil ja.
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
Dík moc, zítra to vykuchám a mrknu seRado píše:Ten srob najdes na pravom boku prevodovky....ked rozoberes sanie...teda airbox, tak by si mal mat k nemu pekny pristup....ja som to napustal cez gumovu hadicku a lievik, kedze inak sa to asi neda. A ked chces vypustit aj zbytok oleja, tak zospodu je na prevodovke taka trojuholnikova krytka uchytena troma srobmi..je hned pri spojkovom lanku a tu ked rozoberes tak ti vytece uplne vsetko a mozes aj vyhrabat tie kovove piliny co tam na spodku zostali....aspon tak som to vyriesil ja.
Kolik máš najeto že tohle všechno měníš u Ondráše sem to ještě jakžtak pochopil (je pečlivej a prostě to chtěl mít super ) ale u tebe že máš všechno vymlácený to sem nezažil za celejch 7 let co tyhle auta spravuju jo někdy odejde kloub poloosy nedávno sme měnili oba ale tam byly špatný manžety občas rameno ale rozhodně né všechno a najednou . Ten šroub je běžný problém a šroub se špatně shání skus napsat do http://www.dwauto.cz/kontakty.htm nebo http://www.czdrafel.cz/ a kloub poloosy je slyšet právě při rejdu jelikož se opotřebovávají ty koule a jak se vytočí kolo ven tak se mnohem víc namáhá v rovné jízdě se kloub nedá poznat nejlepší způsob jak diagnostikovat poškození kloubu je někde na parkovišti kde se můžete otočit na jeden zátah při plným rejdu dokola zastavte dejte plný rejd a prudce se rozjeďte a pak zase na druhou stranu když se ozve zacvakání je to kloub
Kloub je vyřešen, byl úplně na sračky, asi budu muset měnit oba, protože to vzniklo potrhanýma manžetama Co se týče najetých km, tak mam něco málo přes 76.000 km. Čep na pravým rameni je K.O., na levým zatím přesně nevím, ale bude to to stejný. Ramena mám doma, manžety taky a jeden homokineťák (druhý asi dokoupím - viz výše)petrm píše:Kolik máš najeto že tohle všechno měníš u Ondráše sem to ještě jakžtak pochopil (je pečlivej a prostě to chtěl mít super ) ale u tebe že máš všechno vymlácený to sem nezažil za celejch 7 let co tyhle auta spravuju jo někdy odejde kloub poloosy nedávno sme měnili oba ale tam byly špatný manžety občas rameno ale rozhodně né všechno a najednou . Ten šroub je běžný problém a šroub se špatně shání skus napsat do http://www.dwauto.cz/kontakty.htm nebo http://www.czdrafel.cz/ a kloub poloosy je slyšet právě při rejdu jelikož se opotřebovávají ty koule a jak se vytočí kolo ven tak se mnohem víc namáhá v rovné jízdě se kloub nedá poznat nejlepší způsob jak diagnostikovat poškození kloubu je někde na parkovišti kde se můžete otočit na jeden zátah při plným rejdu dokola zastavte dejte plný rejd a prudce se rozjeďte a pak zase na druhou stranu když se ozve zacvakání je to kloub
Mockrát děkuju za odkazy, určitě se shodí
Ještě se vrátím k těm najetým km.. Závady na čepech už byly minimální při koupi, teď se to samozřejmě jen zhoršilo a homokineťáky viz prasklý manžety.
homoklouby jsem taky menil po cca 70,000km. Holt Brno je Brno Ale taky jsem tomu pomohl sam jizdou pres retardery, takze pohoda..
Pro ty co mají rádi skútry - www.scootland.cz