Napetie lambdy
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
Napetie lambdy
Nazdar chalani.
Ak by ste boli taky dobry a kto ma jedno vyvodovu lambda sondu, zmerali by ste napetie na drote od riadiacej jednotky pri zapnutom aj vypnutom zapalovani ake je tam napetie. Potreboval by som to porovnat pretoze mam podozrenie ze riadiaca mi nereaguje na zistenia lamdy.
Dik cau...
Ak by ste boli taky dobry a kto ma jedno vyvodovu lambda sondu, zmerali by ste napetie na drote od riadiacej jednotky pri zapnutom aj vypnutom zapalovani ake je tam napetie. Potreboval by som to porovnat pretoze mam podozrenie ze riadiaca mi nereaguje na zistenia lamdy.
Dik cau...
Daewoo Nexia 1.5i DOHC 16V, 67kW, GLX šedo zelená metalíza
- Reklama
Na zahřátém motoru, když řídicí jednotka reaguje na signál z lamdy a tudíž reguluje podle jejích údaj§, tak se napětí periodicky mění, pokud si dobře pomatuju, tak mezi 0,1 a 0,9 V s periodou asi 1 sekunda. Při studeném motoru je tato hodnota přibližně neměnná.
Při přidání plynu bys měl vidět, že se napětí na chvilku skokově změní a chvilku trvá, než to řídicí jednotka doreguluje.
Problém možná budeš mít s měřením, protože lambda má poněkud větší odpor, takže obyčejný multimetr z hornbachu nemusí zaznamenat měnící se napětí. Nejlepší je na tohle osciloskop, kde krásně vidíš, jak se napětí mění.
Při přidání plynu bys měl vidět, že se napětí na chvilku skokově změní a chvilku trvá, než to řídicí jednotka doreguluje.
Problém možná budeš mít s měřením, protože lambda má poněkud větší odpor, takže obyčejný multimetr z hornbachu nemusí zaznamenat měnící se napětí. Nejlepší je na tohle osciloskop, kde krásně vidíš, jak se napětí mění.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
no ..
ja maam podobny probleemm..
..niekedy mi Lamda ide, a niekedy nie..
..teda ona funguje, len ECU jednotka stale udava okolo 500-600mV..
..ake ma napetie pri vypnutom motore neviem..
..ale pri nastartovanom by to malo byt od 300mV do 500mV..
...
pri "brzdeni motorom" mam ca 20-30mV..
..a pri "plnom plyne" a zozbehu do kopca to vybehne 920-930mV..
..takze mozno ze by ti zabral reset ECU..
ja maam podobny probleemm..
..niekedy mi Lamda ide, a niekedy nie..
..teda ona funguje, len ECU jednotka stale udava okolo 500-600mV..
..ake ma napetie pri vypnutom motore neviem..
..ale pri nastartovanom by to malo byt od 300mV do 500mV..
...
pri "brzdeni motorom" mam ca 20-30mV..
..a pri "plnom plyne" a zozbehu do kopca to vybehne 920-930mV..
..takze mozno ze by ti zabral reset ECU..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Nie som si isty co SCORPION vlasten chce vediet. Niektore RJ maju sice naozaj na svojom vstupe pre lambdu nejaky prud lenze nie som si isty ci aj nexiacka. AK aj ma tak bude dost makke takze asi tazko zmeratelne. Aspon na espere som meracikom "z hornbachu" nenameral nic.
CO sa tyka merania napatia na lambde tak na to staci takmer akykolvek meracik. Pre espero je napisane ze ma mat vnutorny odpor aspon 10mOhm, ale je to zbytocne. Moj "hornbachacky" ma 250kOhm a v pohode nieco odmeria horsie je s jeho rychlostou merania, pretoze jedno meranie za pol az dve sekundy je trosku malo. Lepsi je rucickovy (stary ale kvalitny avomet s tusim 20kOhm vyhovel) tam vidno co sa deje rychlejsie.
TO co uviedol JRD je normalne chovanie lambdy akurat neviem co myslel pod tym ze mu niekedy lambda ide a niekedy nie.
Mne nedavno viac nesla nez isla az nakoniec nesla vobec , takze obeta 3litrov a uz ide furt . Vlastne zacne davat pouzitelne napatie do 20sekund od startu. Menej som to nemeral, pretoze to sa este len putam, motam z parkoviska az potom prepinam na lpg a zacinaju mi v interieri blikat ledky na lpg rj.
CO sa tyka merania napatia na lambde tak na to staci takmer akykolvek meracik. Pre espero je napisane ze ma mat vnutorny odpor aspon 10mOhm, ale je to zbytocne. Moj "hornbachacky" ma 250kOhm a v pohode nieco odmeria horsie je s jeho rychlostou merania, pretoze jedno meranie za pol az dve sekundy je trosku malo. Lepsi je rucickovy (stary ale kvalitny avomet s tusim 20kOhm vyhovel) tam vidno co sa deje rychlejsie.
TO co uviedol JRD je normalne chovanie lambdy akurat neviem co myslel pod tym ze mu niekedy lambda ide a niekedy nie.
Mne nedavno viac nesla nez isla az nakoniec nesla vobec , takze obeta 3litrov a uz ide furt . Vlastne zacne davat pouzitelne napatie do 20sekund od startu. Menej som to nemeral, pretoze to sa este len putam, motam z parkoviska az potom prepinam na lpg a zacinaju mi v interieri blikat ledky na lpg rj.
- Slavek
- Příspěvky: 1718
- Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
- Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
a da se poznat jestli je funkcni nebo ne bez mereni ?????
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
no na meraku na lamde napetie behaaa...(rucicka liiitaaa jak sprooostaa)..
..drat je OK..
ale na diagnostike je napetie meniace sa len od 560mV do 680mV...
..PetrM a Palikx na to tiez kukali "jak sprostyy"...
..proste nekedy to ukazuje zle...a ftedy to citit aj na vyfuku..
..ale to je cca 1 z 10 jazd..
..drat je OK..
ale na diagnostike je napetie meniace sa len od 560mV do 680mV...
..PetrM a Palikx na to tiez kukali "jak sprostyy"...
..proste nekedy to ukazuje zle...a ftedy to citit aj na vyfuku..
..ale to je cca 1 z 10 jazd..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Uz sa to cele vysvetlilo. Podoyrenie som mal koli STK pretoze chlapik mi povedal ze mam vysoke emisie tak nech zajdem k jednemu jeho znamemu ze on mi to spravi. Hned sa mi to nezdalo a tak som na druhy den zasiel do ineho mesta na STK a tam mi chlapik povedal ze mam zasvineny katalyzator a ze to bude ok nech len asi 10-15 min povrcim na cca 3500-4000 a tym to vypalim. Bolo to tak nessi mi presla bez vacsich problemov. Diki za odpovede.
Daewoo Nexia 1.5i DOHC 16V, 67kW, GLX šedo zelená metalíza
- blaho
- Příspěvky: 186
- Registrován: stř čer 07, 2006 08:23
- Bydliště: MA - Sološnica, SKK
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím chalani, keď už tu tak diskutujete o tých lambdách, mal by som jednu takú hlúpu otázku, lebo Ja akosi nerozumiem, ako to všetko funguje. Na čo všetko má vplyv špatná lambda sonda, tá čo merá tie výfukové plyny. Napr. má vplyv aj na výkon, alebo spotrebu, alebo na čo všetko. Díky za odpoveď a dúfam, že som svojou lajckou otázkou niekoho nepobúril. Dík
Daewoo Espero, 1.5 DOHC, 60 000km, f elektrike, IMM, alarm, klíma, SONY CDX-C5850