Sportovní výfuk

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ivan
Příspěvky: 3937
Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Peter S píše:Mc Laren pre mňa nie je v tomto dôveryhodná osoba, keď vlastné subjektívne dojmy, naviac v prípade keď ide o ťažko merateľné odchýlky, vydáva za skutočnosť.
Proboha, on se chce asi pořád hádat. OK, prostě my všichni jsme nedůvěryhodní, protože píšeme subjektivní dojmy a ne teoretické poučky :) . Na druhou stranu Ty jsi kromě teoretických tezí neřekl NIC, co by je potvrzovalo v konkrétním případě Daewoo Nexia. Pusť se do toho a já se moc rád podívám na grafy z brzdy, jak se mění výkon a kroutící moment při různých úpravách výfuku a při použití toho super větráčku, co jsi tady onehdy propagoval.

Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project

Reklama
 

Iwoš
Příspěvky: 335
Registrován: čtv říj 27, 2005 11:01
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Iwoš »

Ivan píše:
Peter S píše:Mc Laren pre mňa nie je v tomto dôveryhodná osoba, keď vlastné subjektívne dojmy, naviac v prípade keď ide o ťažko merateľné odchýlky, vydáva za skutočnosť.
Proboha, on se chce asi pořád hádat. OK, prostě my všichni jsme nedůvěryhodní, protože píšeme subjektivní dojmy a ne teoretické poučky :) . Na druhou stranu Ty jsi kromě teoretických tezí neřekl NIC, co by je potvrzovalo v konkrétním případě Daewoo Nexia. Pusť se do toho a já se moc rád podívám na grafy z brzdy, jak se mění výkon a kroutící moment při různých úpravách výfuku a při použití toho super větráčku, co jsi tady onehdy propagoval.
:lol: :lol: :lol: Asi tak Petere S :o)
Jde to se mnou z kopce :roll: A pěkně prudkýho! Lanos 3D 1.5
"Držel jsem vlka za uši." A. Breisky
Peter S
Příspěvky: 89
Registrován: ned bře 19, 2006 21:08

Příspěvek od Peter S »

Ivan, ty si tak trochu hysterik. Okrem toho, že si diskusiu alebo debatu pletieš s hádkou ešte aj naivne klameš...Nikdy som žiadny vetrák nepropagoval, iba som túto tému nadhodil k diskusii, do ktorej si ty ako vždy prispel citovými výlevami bez akýchkoľvek argumentov.
Uživatelský avatar
Ivan
Příspěvky: 3937
Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Jo, já jsem typický příklad hysterika :lol: :lol:

Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project

Uživatelský avatar
simone
Příspěvky: 1795
Registrován: ned kvě 22, 2005 13:27
Bydliště: Drienovec okr.Košice okolie
Kontaktovat uživatele:

výfuk

Příspěvek od simone »

no prečiat som to cele tak vy máte problémy!!! len sa tu navzajom obviňujete. Kto ma love nech si dda zlatý výfuk a možno bude lepší!!! Niesom mechanik skôr elektronik ale tiež strieborne kable su podla meraní lepšie a predsa v študiu mame obyč medene. Tak asi tolko teoria a prax
Leganza strieborna metalíza CDX hifi JBL,Magnat,Blaupunkt , LPG,
maxi skuter Kymco Xciting 500
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Re: výfuk

Příspěvek od JRD McLAREN »

simone píše:no prečiat som to cele tak vy máte problémy!!! len sa tu navzajom obviňujete. Kto ma love nech si dda zlatý výfuk a možno bude lepší!!! Niesom mechanik skôr elektronik ale tiež strieborne kable su podla meraní lepšie a predsa v študiu mame obyč medene. Tak asi tolko teoria a prax
..mmm striebone kaable... to by bolo asi kurevsky draheeee...ze.. :mrgreen:

...no jo ...zistujem ze asi som taky debil jak sa mi f robote snazia n ahovorit...

...ale mat k dispozicii brzdu, NONSTOP.. taq by som meral a meral...
..a ladil a ladil...DOZBLBNUTIA...

..ja uz prestavam debatovat racej... NEMAA TO CENU .... (ze Onrash) :|

.. To PeterS ..
..je ti dufam jasne ze dva motory z rovnakym obsahom nemusia mat rovnaky vykon a krutiaci moment..
(pri rovnakej "elektronike") ..ked uz tolko teoretizujesh..
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

Ivan píše:Jo, já jsem typický příklad hysterika :lol: :lol:
..jo Ivane ...
..ber ty praasky co ti predepsal doktor...
..a budesh O.K.
..nehysterci tu tolko..
:lol::lol::lol:

...Akri ich pravidelne bere..a vidish jak je f pohode..:mrgreen:

..ZE... :arrow:
Uživatelský avatar
peco
Příspěvky: 637
Registrován: stř pro 21, 2005 14:02
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peco »

PETER S je urcite v civlnom zivote ucitel.

:lol: :lol: :lol:

teoria teoria teoria. a len on ma pravdu a ten kto vie viac je blaaaazon. IVAN a JRD keby ste mohli dostat poznamky do ziackej knizky tak PETER S vam ich tam uz urcite za drze spravanie da


:lol: :lol: :lol: :lol:


make PEACE, no war
Peter S
Příspěvky: 89
Registrován: ned bře 19, 2006 21:08

Příspěvek od Peter S »

Nie som učiteľ, ale aj tak viem že za popísané hlúposti sa nedáva poznámka ale 5! :lol:
Mimochodom, poniektorí nedouci tu stále niečo trepú o teórii...lenže tá pochádza z tisícov objetívnych meraní. Teda nie z pocitov: "...vyskúšal som, a mal som pocit..." to v technike neplatí, je to na smiech. :lol:
Uživatelský avatar
Ivan
Příspěvky: 3937
Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Už beru ty prášky na uklidnění a je to hnedka lepší... :idea:

Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project

Kruger !!!
Příspěvky: 284
Registrován: úte říj 05, 2004 21:13
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kruger !!! »

Koukám, že tady se ta debata silně rozjela, ale bohužel moc ne k tématu :-( Miloshi nebo Ivane, nechcete toto tema prejmenovat na tema jaci jsou naší členové ??? :lol: Ivane, vysvetli mi jen jednu věc, jak je možné, že díky tomu že vyndám katalyzátor mi stoupne spotřeba... Přeci ty plyny musi snad rychleji unikat a sila vynalozena na vyfouknuti plynu z vyfuku by mela byt rychlejsi a melo by byt za potrebi mensiho tlaku ne? Fakt teto veci krapek nerozumim, proc prave ta spotreba !!! Prosim nekoho o objasneni veci ...
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Ja sa do aut vyznam len kulilincek aj to len natolko aby som bol vedel ze do motorov sa vyznam ako hus do piva :) ale na skodovackom techwebe bol celkom obstojny pokus podat teoriu motorov aj uplnym laikom.
Cela sranda je vraj v tom, ze cely motor vratane sania (a origo filtru a nie bavlnak) a vyfuku je jednak spocitany ale hlavne odladeny na brzde predtym nez sa nasadil do sriovej vyroby a zacal montovat do aut. No a kedze napriklad take espero melo byt rodinny voz, teda prevadzkovane pod istym zatazenim a istymi otackami (napriklad 90km.h je nieco nad 2,2t otacok na 5tke ak si dobre pamatam). Tam sa snazili o nejake to maximum krutiaceho momentu co znamena ze motor vtedy dobre taha a tak na to netreba tolko slapat.
Ak vsak nastane pruser v podobe utrhnuteho vyfuku tak sa cely system rozhasi a tocivy moment aj vykon sa v celej krivke pomeni takze pri najpouzivanejsich otackach budete an to musiet viac slapat aby to rovnako islo. Maximalny vykon sice stupnut moze (ale nemusi) lenze ten sa dostane k slovu mozno tak 10minut pocas celej zivotnosti auta. (aspon v mojom pripade :))) a aj tych 10minut je vela :) ).
Ono je to vraj take vesele ze vdaka prekazkam v sani a vyfuku pohyb plynov pulzuje takze ked sa dostanu otacky a pulzovanie plynov do rezonancie tak sa proste nejakymi spatnymi razmi zvysi tlak vo valcoch pocas sacieho aj vyfukoveho cyklu oproti ostatnym rezimom a tym sa docieli to iste ako vyssim kompresnym pomerom ale len v uzkej oblasti otacok. Takze v tejto oblasti bude ucinnost motoru vyssia a teda bude aj vyssi vykon a nizsia spotreba. Ked tieto vrcholy na krivke tociveho momentu dostaenete inam nez boli predtym ale styl jazdy nezmenite tak sa hne aj spotreba. A podla stastia (kedze asi tako s tym budete kazdu chvilu na brzde) bud nahor alebo nadol :).

Ospravedlnte ma za slaby pokus podat informacie tak ako som ich pochopil ja, a ak niekto vzdelanejsi v tomto zbada nejaky nezmysel rad sa poucim a toto zmazem aby to mohol nahradit bezchybnou informaciou.

Napriklad nejaky cesky turbosadziak navstevuje brzdu dost casto (aspon podla stranok a info co som o nom volakedy nasiel) a skoncil napokon s rurkou od zvodov az za zadny naraznik. Lenze jemu nejde o spotrebu ale o vykon a uz urobil pre svojho (tusim) seata leona snad vsetko. Na sprintoch bez problemov usiel aj nejakemu ferari.
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

...
no kto niekedy videl "vykonovy graf" motora..
..a mal knemu aj obstojny pokec.. tak tomu urcite ASON TROCHU razumiet bude..

ppp to napisal celkom dobre..
..vyrobca pri vyvoji sa snazi dosiahnut maximalny mozny vykon, krutiaci mooment,
pri co najnizssej spotrebe, a taktiez aj emisnych limitoch, a taktiez aj zivotnost motora je zaujimavy faktor...

..cize, sa snazi vykon a krutiaci moment posunut do co najnizzsich otacok,
..pretoze vyssie otacky jednak skracuju zivotnost motora, a je pri nich aj vyssia spotreba...

..ako tu uz PeterS (v nespravnej suvislosti poznamenal)..
prudenie nasavaneho vzduchu a vyfukovych plynov je "dynamicky dej"..
..teda laicky povedane, ak su raz "rozbehnute" (tie plny), tak "staci malo energie" na to aby "prudili takto dalej"..
..tym padom prisposobenim sacieho systemu, ale aj vyfukoveho systemu..
nastane moment, (idealny stav), kedy musi motor vynalozit najmenej energie na "vytlak vyfukovych plynov" a straca najmenej energie pri "nasavani vzduchu"..
....toto sa snazi vyrobca motoru dosahovat pri co najnizzsich otackach..
( v pripade seriovej nexie 16V je najvacsi vykon niekde v rozmedzi 2800-5400 ot..min,
samozrejme ten "najvecsi vykon" sa udava krutiacim momentom napr. 180Nm pri 3800ot/min )

ak zmenish teda napr. vyfukove potrubie, posuniesh krutiaci moment do vyssich otacok..
pridash tym aj na vykone motoru, (zvisish emisie)..skratish jeho zivotnost..atd..
(teda krivka kutiaceho momentu, a vykonu motora sa stretu v pasme vissich otacok)
..a zaakonite "VYSSIE OTACKY" rovna sa "VYSSIA SPOTREBA PALIVA"..
(a VYSSI VYKON )..

..takze ked uz upravovat vyfuk, tak by sa patrilo upravit aj sanie..

(aspon taqto som to ja pochopil "z teorie", mudrych kniziek, a obrazkov)
(...a to to zase zacne debata... :(( )
Peter S
Příspěvky: 89
Registrován: ned bře 19, 2006 21:08

Příspěvek od Peter S »

Mc Laren,
máš tam veľa nepresností alebo skreslených údajov. Okrem toho amatéri (k nim rátam vtomto prípade aj napr. automechanikov) zvyčajne nemajú patričné prostriedky, aby veľké úpravy motora zvládli komplexne. Preto riziko poškodenia motora alebo jeho zníženej životnosti je veľké. Samozrejme, u niekoho to nehrá veľkú úlohu, chce proste nadupaný voz a ak motor odíde, kúpi si nový.
Ten kto si chce motor nejaký čas zachovať, robí žiadne alebo len mierne úpravy motora resp. výkonu (filter, koncový diel výfuku, sviečky...) u ktorých je veľký predpoklad, že to motor a jeho riadenie zvládnu bez veľkej škody.
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

Peter S píše:Mc Laren,
máš tam veľa nepresností alebo skreslených údajov. Okrem toho amatéri (k nim rátam vtomto prípade aj napr. automechanikov) zvyčajne nemajú patričné prostriedky, aby veľké úpravy motora zvládli komplexne. Preto riziko poškodenia motora alebo jeho zníženej životnosti je veľké. Samozrejme, u niekoho to nehrá veľkú úlohu, chce proste nadupaný voz a ak motor odíde, kúpi si nový.
Ten kto si chce motor nejaký čas zachovať, robí žiadne alebo len mierne úpravy motora resp. výkonu (filter, koncový diel výfuku, sviečky...) u ktorých je veľký predpoklad, že to motor a jeho riadenie zvládnu bez veľkej škody.
..NO COMENT..

(aj ked neviem co by povedal PetrM z Palikxom..:mrgreen:)
(..opisovat celu knihu som sem nexel..)
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“