Sportovní výfuk
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
Sportovní výfuk
Kolegové chci se zeptat jaký spor. výfuk by jste doporučili na NEXII hatchback 3dveř. Za rozumnou cenu.
- Reklama
- Ivan
- Příspěvky: 3937
- Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
pilote, záleží, jaký je Tvůj záměr - jestli chceš zvyšovat výkon nebo jen toužíš po sportovnějším zvuku...
Pokud Ti jde o zvuk, tak kup prakticky jakýkoli (klidně univerzální) laděný tlumič výfuku, který koupíš v každých autodoplňkách nebo v internet. shopech...
A pokud chceš zvyšovat výkon auta, tak na to jsou potřeba jiné praktiky
Pokud Ti jde o zvuk, tak kup prakticky jakýkoli (klidně univerzální) laděný tlumič výfuku, který koupíš v každých autodoplňkách nebo v internet. shopech...
A pokud chceš zvyšovat výkon auta, tak na to jsou potřeba jiné praktiky
Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project
-
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát led 14, 2005 07:58
- Bydliště: Staré Město u UH, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Ivane možná by ses mohl o těch "jiných praktikách" rozepsat buď tady, nebo na svém webu. Možná by někoho chytlo zvyšovat výkon, jenže si jen nedovede představit, co to obnáší, popřípadě, to vidí moc složitě a možná že složitěji, než to je. Co ty na to jako svazák z ODS?
dřív: NEXIA 1.5 8V, GLE, LPG-BRC
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi
Nexia = srdeční záležitost
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi
Nexia = srdeční záležitost
Když jde o výkon tak bys doporučil jaký Ivane?Ivan píše:pilote, záleží, jaký je Tvůj záměr - jestli chceš zvyšovat výkon nebo jen toužíš po sportovnějším zvuku...
Pokud Ti jde o zvuk, tak kup prakticky jakýkoli (klidně univerzální) laděný tlumič výfuku, který koupíš v každých autodoplňkách nebo v internet. shopech...
A pokud chceš zvyšovat výkon auta, tak na to jsou potřeba jiné praktiky
-
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát led 14, 2005 07:58
- Bydliště: Staré Město u UH, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Pokud chceš zvýšit výkon jen výfukem, tak bych řekl, že jsi na špatné cestě.
Jako takhle. Jde to samozřejmě.
Otevři výfuk, uvolni maximálně výplach válců a chvilku Ti to bude jezdit jak drak, za 17l/100km, s řevem Tygra Usurijského, ale to jen než se Ti podpálí ventily. Pak vezmeš nový motor, nasadíš jej místo starého a ...
Jako takhle. Jde to samozřejmě.
Otevři výfuk, uvolni maximálně výplach válců a chvilku Ti to bude jezdit jak drak, za 17l/100km, s řevem Tygra Usurijského, ale to jen než se Ti podpálí ventily. Pak vezmeš nový motor, nasadíš jej místo starého a ...
dřív: NEXIA 1.5 8V, GLE, LPG-BRC
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi
Nexia = srdeční záležitost
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi
Nexia = srdeční záležitost
Pilote,
prečítaj si pár strán o tuningu motora, v tvojom prípade o soft tuningu, pretože kolegovia tu píšu trochu od veci.
Ak ti zhrdzavel koncový výfuk, môžeš tam dať športový univerzál za 1500 korun a máš slušnú zvukovú kulisu a pár koníkov naviac. Ak si k tomu dáš aj športový filter univerzál za pár stoviek, máš zvuk ešte mohutnejší a ku stádu sa pridali ďalšie koníky, ale nečakaj zázraky, Evo z toho nebude. Ak jazdíš kľudne, mohlo by to znamenať aj lepšiu spotrebu.
To je tak maximum, ďalej by som u Nexie nešiel (napr. chip, vačka, zvody...), ak praješ motoru dlhý život. Motor Nexie by mohol zareagovať na ďalšie zvyšovanie výkonu kolapsom alebo rapídne zníženou životnosťou.
Ešte dofúkni pneumatiky o 0,2 atm navyše a za pár korún (ktoré by si tan aj tak musel dať) sa vytešuješ, ako ti to ide a hlavne vrčí. Ak chceš do toho vrážať tisíce, máš možnosť - spôsobov ako si zničiť auto je nekonečne mnoho.
prečítaj si pár strán o tuningu motora, v tvojom prípade o soft tuningu, pretože kolegovia tu píšu trochu od veci.
Ak ti zhrdzavel koncový výfuk, môžeš tam dať športový univerzál za 1500 korun a máš slušnú zvukovú kulisu a pár koníkov naviac. Ak si k tomu dáš aj športový filter univerzál za pár stoviek, máš zvuk ešte mohutnejší a ku stádu sa pridali ďalšie koníky, ale nečakaj zázraky, Evo z toho nebude. Ak jazdíš kľudne, mohlo by to znamenať aj lepšiu spotrebu.
To je tak maximum, ďalej by som u Nexie nešiel (napr. chip, vačka, zvody...), ak praješ motoru dlhý život. Motor Nexie by mohol zareagovať na ďalšie zvyšovanie výkonu kolapsom alebo rapídne zníženou životnosťou.
Ešte dofúkni pneumatiky o 0,2 atm navyše a za pár korún (ktoré by si tan aj tak musel dať) sa vytešuješ, ako ti to ide a hlavne vrčí. Ak chceš do toho vrážať tisíce, máš možnosť - spôsobov ako si zničiť auto je nekonečne mnoho.
2 Peter S: Myslim ze ladak ti neprida ani konik, kor kdyz koupis univerzal...
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
- Ivan
- Příspěvky: 3937
- Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
pilote, pokusím se Ti odpovědět na Tvůj dotaz:
u Nexie, pokud ponecháš veškeré ostatní věci v originálním stavu, si výrazně pomůžeš odstraněním katalyzátoru (obzvláště v případě, kdy už je tzv. "vysypaný") a dále koupí laděného koncového tlumiče, který je přímo vyroben na Nexii/Lanose (já vím jen, že to dělá Remus a Sebring, ale cena je poměrně vysoká). Peter S Ti radí, že laděný tlumič Ti přidá pár koníků navíc... tak pravda je taková, že Ti nepřidá téměř nic. Poslední úpravy, co jsem na Nexii dělal byly takové, že jsem odstranil středový tlumič a katalyzátor a na konec výfukového potrubí jsem umístil tlumič domácí výroby... když výfuk dobře uchytíš, tak nebude ani příliš hlučný uvnitř auta...
Záleží taky na tom, jak moc v autě jezdíš, to jednak kvůli hluku a jednak kvůli spotřebě (bez katalyzátoru se zvýší spotřeba o cca 0,6 litru).
u Nexie, pokud ponecháš veškeré ostatní věci v originálním stavu, si výrazně pomůžeš odstraněním katalyzátoru (obzvláště v případě, kdy už je tzv. "vysypaný") a dále koupí laděného koncového tlumiče, který je přímo vyroben na Nexii/Lanose (já vím jen, že to dělá Remus a Sebring, ale cena je poměrně vysoká). Peter S Ti radí, že laděný tlumič Ti přidá pár koníků navíc... tak pravda je taková, že Ti nepřidá téměř nic. Poslední úpravy, co jsem na Nexii dělal byly takové, že jsem odstranil středový tlumič a katalyzátor a na konec výfukového potrubí jsem umístil tlumič domácí výroby... když výfuk dobře uchytíš, tak nebude ani příliš hlučný uvnitř auta...
Záleží taky na tom, jak moc v autě jezdíš, to jednak kvůli hluku a jednak kvůli spotřebě (bez katalyzátoru se zvýší spotřeba o cca 0,6 litru).
Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project
Princíp športového výfuku je, že zlešuje odvod spalín z motora tým, že im kladie menší odpor. Je úplne jedno či je to "značkový" kus rúry alebo univerzál (napr. Tuningage) - rozhodujúci najmä ako to zlepší prietok spalín, čiže najmä aký je priemer tej rúry a aj samotnej koncovky. Pretože ak sa pozrieš do športového výfuku, vidíš tam proste dieru naskrz.
Dnes sa dá zohnať chróm za pár stovák, a je to podľa mňa lepšia investícia ako do "značkovej" rúry, ktorá slúži najmä na ťahanie prachov z tvojej kapsy.
Z uvedeného vyplýva, že športový výfuk musí priniesť nejaký nárast výkonu už z princípu, odborné články na základe meraní hovoria o pár koníkoch podľa motora. Samozrejme, dôležitý je ten prírastok výkonu v rozsahu nižších a stredných otáčok.
Tunajší tuneri na základe neviem čoho tvrdia že to výkon nijako nezvýši - čo je principiálny omyl. Pretože potom neviem, prečo majú poniektorí rovno 4 koncovky výfuku...
Katalyzátor by som nevyhadzoval, je to chrapúnstvo voči životnému prostrediu. Ale to isté môžeme povedať aj o výfuku, lebo zvyšuje hluk.
To isté na saní, kde menší odpor bavlneného filtra musí priniesť nejaký výkonový zisk pár koní, najmä ako ho vymeníš za poriadne zanesený papierák. Filtrovú vložku by som nedával, je drahá a tá toho prináša menej. Cenou za to je vyšší hluk v oboch prípadoch. Bavlnený filter sa dá vonku kúpiť za 2 doláre, vyzerá presne ako "značková" bavlna. Za 20 dolárov je už filter s nejakou značkou a zárukou. Úplne najdrahšie sú značky KN a Green, kde sa platí najmä za ...naivitu.
Dnes sa dá zohnať chróm za pár stovák, a je to podľa mňa lepšia investícia ako do "značkovej" rúry, ktorá slúži najmä na ťahanie prachov z tvojej kapsy.
Z uvedeného vyplýva, že športový výfuk musí priniesť nejaký nárast výkonu už z princípu, odborné články na základe meraní hovoria o pár koníkoch podľa motora. Samozrejme, dôležitý je ten prírastok výkonu v rozsahu nižších a stredných otáčok.
Tunajší tuneri na základe neviem čoho tvrdia že to výkon nijako nezvýši - čo je principiálny omyl. Pretože potom neviem, prečo majú poniektorí rovno 4 koncovky výfuku...
Katalyzátor by som nevyhadzoval, je to chrapúnstvo voči životnému prostrediu. Ale to isté môžeme povedať aj o výfuku, lebo zvyšuje hluk.
To isté na saní, kde menší odpor bavlneného filtra musí priniesť nejaký výkonový zisk pár koní, najmä ako ho vymeníš za poriadne zanesený papierák. Filtrovú vložku by som nedával, je drahá a tá toho prináša menej. Cenou za to je vyšší hluk v oboch prípadoch. Bavlnený filter sa dá vonku kúpiť za 2 doláre, vyzerá presne ako "značková" bavlna. Za 20 dolárov je už filter s nejakou značkou a zárukou. Úplne najdrahšie sú značky KN a Green, kde sa platí najmä za ...naivitu.
- Ivan
- Příspěvky: 3937
- Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zřejmě narážíš na moje auto, tak jen drobné vysvětlení - moje 4 koncovky výfuku tam nejsou kvůli výkonu, ale protože se mě líbí!Peter S píše: Tunajší tuneri na základe neviem čoho tvrdia že to výkon nijako nezvýši - čo je principiálny omyl. Pretože potom neviem, prečo majú poniektorí rovno 4 koncovky výfuku...
to Pilot: chlape, přeber si to jak chceš, každopádně Peter S je teoretik, který to všechno vyčetl a ví, jak to má fungovat, ale já to všechno vyzkoušel...
Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project
- Ivan
- Příspěvky: 3937
- Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Iwoši, rezonátor se montuje obvykle namísto katalyzátoru. Má zajistit lepší odvod plynů tím, že je jakoby roztočí, ale dle mého názoru (a není ojedinělý), je to naprosto k ničemu.
Tady na obrázku je nová část mého výfuku, od vlnovce až po rozdvojení trubka 50mm a na ní je něco jako tlumič (stejného průměru).
Tady na obrázku je nová část mého výfuku, od vlnovce až po rozdvojení trubka 50mm a na ní je něco jako tlumič (stejného průměru).
Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project