Power Booster - ešte jedna vrtulka

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Uživatelský avatar
Ivan
Příspěvky: 3937
Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Peter S píše:Ivan,
ty si práve skoro žiadne argumenty nepriniesol, na tých odkazoch čo si uviedol sa sem-tam niečo našlo. To napr. Ondras a Mc Laren priniesli aj nejaké racionálne argumenty...
Já na to už nemám sílu, víš...

Dej si tam ten větráček a uvidíš sám...

Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project

Reklama
 

Peter S
Příspěvky: 89
Registrován: ned bře 19, 2006 21:08

Příspěvek od Peter S »

Mc Laren,
samozrejme že výmenou zasvineného filtra, starých sviečok, dofúknutím kolies, atd. sa so spotrebou len vrátiš do "normálu" - lenže spústa ľudí nerobí ani to a radšej si dá na hadičku magnet.
Keďže však bavlnený filter má o polovicu lepšiu priepustnosť vzduchu ako nový papierový, logicky zvyšuje výkon - to iste uznáš a je to dokázané. Čiže ak ako hovoríš, máš k dispozícii viac koníkov (ako dôsledok lepších vlastností športfiltra) šlapeš na plyn menej a pritom jazdíš rovnako rýchlo, teda šetríš - to si overíme v najbližšej praxi...
Tie vrtuľky (aspoň niektoré) by som bez dôkazov nezatracoval. Napr. na dávkovaní, rozprášení a premiešaní zmesi záleží dosť - preto majú obecne vstrekovače, najmä typu FSI lepšiu spotrebu ako karburátory. A nikdy nevieš, kým sa to v praxi neoverí, či nejaká vrtuľka fakt o niečo nezníži spotrebu, aj keď to možno nebude také podstatné ako napríklad správne nahustené gumy.
Naposledy upravil(a) Peter S dne ned kvě 28, 2006 20:49, celkem upraveno 1 x.
Peter S
Příspěvky: 89
Registrován: ned bře 19, 2006 21:08

Příspěvek od Peter S »

Ivan,
ale ja si tam ten vetrák nechcem dať - ale možno by si ho tam nejaký nadšenec dal konkrétne na 16V a potom referoval výsledky...
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Tak jestli někoho bude zajímat můj názor, nebo teda spíš osobní zkušenost, tak:
- tzv. sportovní filtr (i když nevím, co je na něm sportovního), ale říkejme tomu spíš kužel, nebo bavlněný filtr, nebo bavlněná vložka (v případě original airboxu), mám na nexii 3 roky (KN),
- výkon se nezvýšil tak, aby to šlo poznat, tj. nezvýšil se 8),
- spotřeba neklesla tak, aby to šlo poznat 8),
- jediné, co se změnilo, je zvuk, ale to se dalo očekávat.

Netvrdím, že jsem dostatečný vzorek pro dostatečnou statistiku, ale jak raději ještě jednou připomenu, je to jen moje zkušenost a můj názor.

Takže pokud chcete trošku jiný, hlasitější, hlubší a "drsnější" :lol: zvuk, tak za poměrně málo peněz dosáhnete svého, ale pokud chcete zvyšovat výkon a snižovat spotřebu, tak vězte, že tudy cesta (již potřetí jen moje zkušenost) nevede. To si raději za cenu filtru kupte plnou nádrž :lol:
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Peter S píše:A nikdy nevieš, kým sa to v praxi neoverí, či nejaká vrtuľka fakt o niečo nezníži spotrebu, aj keď to možno nebude také podstatné ako napríklad správne nahustené gumy.
NEOVĚŘÍ se to v praxi, seš schopnej to pochopit???? Protože bys musel jezdit v naprosto stejných podmínkách, stejná trasa, stejná teplota vzduchu, stejný směr a rychlost větru, stejná akcelerace atd.... A pak stačí jedna zácpa, kdy místo obvyklých 20 minut pojedeš trasu 20 km 3 hodiny, jako já minulý týden, a tvoje veškeré ověření je v řiti...
Peter S
Příspěvky: 89
Registrován: ned bře 19, 2006 21:08

Příspěvek od Peter S »

Docente,
chlape, tebe sú asi nejasné základné veci teórie čísel. Ak som mal posledné 3 mesiace zmiešanú priemernú spotrebu 7,6 litrov/100 km, tak s novým filtrom to za rovnaké obdobie môžem celkom dobre porovnať - s rozumnou presnosťou - si schopný to trochu pochopiť??? Jedna zápcha alebo závan vetra to neovplyvní, jazdím rovnaké trasy a približne rovnako - t.j. približne v rýchlostných limitoch.
Iwoš
Příspěvky: 335
Registrován: čtv říj 27, 2005 11:01
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Iwoš »

Že se na tuhle debatu nevybodnete. Podle mě se stejnak neshodnete. Ta debata mi přijde víc zábavná než přínosná. :D Ale vaše věc :roll:
Jde to se mnou z kopce :roll: A pěkně prudkýho! Lanos 3D 1.5
"Držel jsem vlka za uši." A. Breisky
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Peter S píše:Docente,
chlape, tebe sú asi nejasné základné veci teórie čísel. Ak som mal posledné 3 mesiace zmiešanú priemernú spotrebu 7,6 litrov/100 km, tak s novým filtrom to za rovnaké obdobie môžem celkom dobre porovnať - s rozumnou presnosťou - si schopný to trochu pochopiť??? Jedna zápcha alebo závan vetra to neovplyvní, jazdím rovnaké trasy a približne rovnako - t.j. približne v rýchlostných limitoch.
Tak v tomhle se 100% ztotožňuju s docentem. Už teda s nexií moc nejezdím, ale když jsem s ní jezdil těch cca 20tisíc ročně, tak průměrná spotřeba se silně lišila měsíc od měsíce, a to jsem jezdil přesně ty samý trasy a spotřeba lítala klidně i o litr. Podle počasí (déšť, vítr proti, vítr v zádech), podle toho, jak jsem by nasr*anej a jel jsem jako magor a když naopak jsem byl v pohodě, tak jsem jel plynule a kochal se krajinou (ale tohle není samozřejmě tvůj případ, protože ty jezdíš úplně přesně pořád stejně, skoro bys mohl začít vystupovat ve varietním čísle a jezdit poslepu (ironie)), podle toho, jakej benzín dovezli zrovna na pumpu, objížďky, rokzopané silnice, místo obvyklé cestovní tašky třeba 150 kilo zátěže v kufru. Ale proč se tady vlastně takhle rozepisuju, když ty tohle samozřejmě víš a jsi to schopen všechno eleiminovat.
Peter S
Příspěvky: 89
Registrován: ned bře 19, 2006 21:08

Příspěvek od Peter S »

Habron, tak to si ma nepotešil, dúfam že práve ty si štatistická odchýlka...a ja budem ten, kto má +5 HP a mínus 10% spotrebu - štatistické odchýlky sú v oboch smeroch...
Inak, ja teda skoro vždy viem, kedy začne svietiť hladové oko. V pravej zime je to pochopiteľne iné, ale to je extrém. Inak netreba robiť vôbec nič, len jazdiť normálne - a dlhodobo máš približne rovnakú spotrebu. Ak nie niečo sa zmenilo - auto, podmienky alebo ty...Je to pre teba tak ťažké jazdiť normálne?
Uživatelský avatar
Ivan
Příspěvky: 3937
Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Ty si vážně myslíš, že Ti filtr přinese +5 HP?

Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project

Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Peter S píše:Docente,
chlape, tebe sú asi nejasné základné veci teórie čísel. Ak som mal posledné 3 mesiace zmiešanú priemernú spotrebu 7,6 litrov/100 km, tak s novým filtrom to za rovnaké obdobie môžem celkom dobre porovnať - s rozumnou presnosťou - si schopný to trochu pochopiť??? Jedna zápcha alebo závan vetra to neovplyvní, jazdím rovnaké trasy a približne rovnako - t.j. približne v rýchlostných limitoch.
Teorie čísel mně jasná není, mám praktické vzdělání v oboru strojařiny a ne v matfyz... Ale mám řidičák od ledna 1979, takže nejspíš ještě dřív, než ty ses vůbec narodil, a pár aut už jsem měl, a s daleko větším počtem jsem jezdil.
Takže tě ujišťuju, že vliv ucpaného filtru na spotřebu je daleko, daleko menší než všechny ty faktory, které vyjmenoval Habron. Já osobně skoro vůbec nebrzdím, mám na Matizovi při 81 kkm původní destičky. Takže se vsadím, že se špinavým filtrem budu se svým stylem jízdy mít daleko menší spotřebu než někdo, kdo jezdí s čistým sportovním filtrem stylem brzda - plyn.
Uživatelský avatar
mino
Příspěvky: 1471
Registrován: čtv pro 22, 2005 22:41
Bydliště: Rimavská Sobota

Příspěvek od mino »

Konecne je tu zivo :lol:
Škoda Roomster TSI
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

Ivan píše:Ty si vážně myslíš, že Ti filtr přinese +5 HP?
..
Ivane neviem ci si spominash..ze sa tu niekto pytal kolko ide Nexia..
...ty si napisal ze po drobnych upravach 200, ja ze aj bez uprav 200, ak je viladenaaa..
..naco si ti dolal..ze tebe tu 200 vytiahne o cosi skorej..
..
ma tak teraz napadlo, ...ze ten tym filtrom dosiahnem to, ze sa vie motor "lepsie nadychnut"..
..a to je asi taq vsetko,.. cize strata vykonu na sani sa znizi, cim motor menej straca vo vysokych otackach....
..(no a ak je niekto schopny pocitit zvysenie vykonu o 1kW, :mrgreen: )..
..no a dat tam potom neaku tu vrtulku, co j v podstate prekazka v prudeni vzduchu..hmm..
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Tuhle diskuzi sleduju a nechtěl jsem se k ní vůbec vyjadřovat, nejsem technik ani strojař, snad jen trochu fanda do aut, a umím si lecos na autě udělat. Nebojím se zjistit, když něco nefunguje, proč to negunguje a klidně rozebrat cokoli (vlastně když to nefunguje. tak je to vlastně jedno) :lol:
Kdysi jsem někde četl, že ve spalovacím motoru se zhruba jen 30% energie využije na mechanickou práci (tedy na pohon auta), 30% se vychladí, 30% odejde nevyužitě výfukem, a asi 10% jsou mechnické ztráty. Prosím nekamenujte mě, pokud se nějaká mnou uvedená položka +- liší.
A teď proč takový úvod. Motor 2,0 Nubiry má výkon na brzdě 130 k . Výfukem odejde cca 30% což je zhruba asi 40 k tj. asi 30KW a ty se ve výfuku se opřou do lopatek turba, vrátí se část výkonu zpět ve formě přeplňování motoru.
Tak, že diskuze o přeplňování motoru výkonem 12W je dle mě zcela zcestná a zbytečná :roll: :roll: :roll:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

uz tu davnejsie niekto napisal, ze vrtulky mali zmysel mozno u karburatorov... asi - priblizne to je aj moj nazor na vec... ale vidim, ze medzicasom sa tu preslo na iny sposob znizovania spotreby - super - a co takto sa zmierit s tym, ze to zere kolko to zere a nemrhat energiu na usetrenie 0,35 litra na stovku... kolko to robi rocne? ;) ja mam kuzel nie kvoli spotrebe, ale kvoli tomu, ze som mal dojem ze sa motor dusi pri prechode z nizkych otacok do zaberu... a subjektivne - mne to citelne pomohlo...
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“