Když mi kdysi dávno bylo 16 let, rozhodl jsem se, že až budu velkej, budu mít auto. Nevěděl jsem jaké, ale to bylo jedno. Tak jsem poctivě špóroval do kasičky a když jsem si domů přinesl tu kouzelnou růžovoučkou kartičku, díky které jsem mohl za volant, rozbil jsem prasátko a začal se rozhlížet, co bych tak koupil. Shodou okolností naši zrovna v tu dobu měli nového Kalose a starý rodinný Racer stál už dva měsíce před domem. Ještě stále nebylo rozhodnuto, jestli ho nechat sešrotovat, nebo se ho pokusit prodat. Tak jsem využil situace a nabídl za něj rodičům horentní sumu. Nakonec souhlasili a tak jsem se za 14 000 Kč stal majitelem osobního automobilu značky Daewoo Racer starého jak sametová revoluce.
Přirozeně první cesta měla vést do servisu na výměnu oleje, všech kapalin, filtrů, svíček, řemenů a podobně. Jenomže se projevila dlouhá léta zanedbaná péče. Po ujetí 1,5 km auto zdechlo a už nenaskočilo. Do servisu jsem jel potupně na laně, což byl mimochodem horor, protože byl pátek odpoledne, největší špička a byla to moje první jízda od závěrečných zkoušek v autoškole. Cesta dopadla dobře navzdory chlápkovi, který mě chtěl předjet a pak ke svému údivu zjistil, že je přede mnou natažené lano. A to jsem měl za zadním oknem trojúhelník, puštěné výstražné blinkry a na laně byly přivázané rudé trenýrky. No nic. Závada nakonec byla v palivovém čerpadle, které nečerpalo.
Po týdnu jsem si autíko ze servisu vyzvedl. Dojel jsem k benzínce, umyl Racera wapkou, natankoval úplně plnou nádrž vysokooktanového Specialu 91 a začal si auta užívat. Jezdit na ryby, do hospody (alkoholické nápoje v hospodě nepiju) a prostě všude možně. Ovšem pak přišlo několik nepříjemných překvapení v podobě složenky za povinné ručení, svítícího hladovýho oka a podobně. Prostě jsem zjistil, že když nebudu dostatečně pracovat, nebudu jezdit. Z toho důvodu se nekonaly žádné úpravy ani tunění, ale přece jenom se technický stav pomalu ale jistě časem zlepšoval.
Teď, po jednom roce a osmi měsících provozu se Racer chystá k prodeji. Svůj účel splnil. Naučil jsem se na něm pohybovat v městském provozu, jakož i na dálnici. Kromě té první jízdy jsem nikde nezůstal viset. Celkově je vzhledem k věku a zacházení přechozích majitelů v dobrém stavu.
Kdybych měl Racera hodnotit jako typ, tak je to podle mne velice povedené auto. Motor má bezva zvuk, je dostatečně výkonný, řízení i bez posilovače lehké, prostor ucházející, kufr bezedný. Vzhledem k tomu, že je to sedan, působí luxusnějším dojmem. Chtělo by to jenom lepší protikorozní ochranu a taky přidat tak 5 cm na výšku. Kdejaké kupé je vyšší než Racer a člověk si v tom pak připadá tak nějak blbě, když k ostatním šoférům musí vzhlížet...
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1112
Kessler a ne moc dlouhá historie Racera
Moderátoři: Blue Lanos, pejee, Jajuska95
- Kessler
- Příspěvky: 1676
- Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
- Bydliště: Brno-střed Československo
- Kontaktovat uživatele:
Kessler a ne moc dlouhá historie Racera
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
- Reklama