klepání při dobržďování

Moderátor: Blue Lanos

Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Tomáš píše:Ty máš auto made in hungary ?
V maďarsku je zastoupení dejvoletu pro střední evropu.
jakub píše:vysledek je ten, ze se sepsala reklamace - v tuto chvili jen na zadni tlumice a posila se na posouzeni do madarska
To ti vyhodili tlumiče a poslali do uher, nebo jak?
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Reklama
 

Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Ondras píše:
jakub píše:vysledek je ten, ze se sepsala reklamace - v tuto chvili jen na zadni tlumice a posila se na posouzeni do madarska
To ti vyhodili tlumiče a poslali do uher, nebo jak?
ne, jen to sepsali a poslali ;)

jeste doplnim: vzali papir testeru, ktery jsem si ja nechal udelat ;) (vicemene jediny dukaz), ale jako ... jsem hlavne rad, ze se vubec neco nekam posunulo
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

aktualizace:

Příspěvek od jakub »

takze jsem nahodil cerny kola (foto bude 8) ), ale problem:

vim, ze je auto tvrdsi, na sirsich kolech, kazdopadne se ted naplno projevily tlumice - tohle jsem s matezem nezazil - za poslednich x let co s nim jezdim (a co jsme jezdili zlatyho), tak todle je narez - ve 140, kdy normalne prave na letnich slupkach sedel a byl v pohode, ted poskakuje jak janek, volant vibruje, pri dobrzdovani opet vibrace ... konec

ted to tyden vydrzim, pak menim, i kdyby za svoje

jeste tim povozim nejakyho technika z mistniho chevy, at si tu "bezpecnost" taky vyzkousi ...
Uživatelský avatar
Miloš
Příspěvky: 102
Registrován: pon zář 06, 2004 10:34
Bydliště: chomutov

Příspěvek od Miloš »

Pánové, zadní tlumiče se prý mají zkoušet při plném zatížení to jest (čtyři osoby) je to názor technika značkového servisu, co vy na to?
Já mám zadní tlumiče již od prvních kilometrů mimo meze dobré činnosti, tak sám nevím, co je na tom pravdy. Mohu slyšet váš názor, děkuji :)
New Spark LS 2011 oranž.metla 1000km :-))[
zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od zabijec »

myslím že je to blbost, alespoň jsem to nikdy neslyšel a párkrát už jsem na testu tlumičů byl
Už bez Matesa
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Miloš píše:Pánové, zadní tlumiče se prý mají zkoušet při plném zatížení to jest (čtyři osoby) je to názor technika značkového servisu, co vy na to?
Já mám zadní tlumiče již od prvních kilometrů mimo meze dobré činnosti, tak sám nevím, co je na tom pravdy. Mohu slyšet váš názor, děkuji :)
dalsi kec, jak to trosku priohnout v neci prospech ...
Uživatelský avatar
Miloš
Příspěvky: 102
Registrován: pon zář 06, 2004 10:34
Bydliště: chomutov

Příspěvek od Miloš »

To jste mě nepotěšili, takže nové zadní tlumiče? Ještě pro zajímavost, ta slabá učinost zadních tlumiču je už od první garanční prohlídky(10 000km) a dělá zhruba padesát procent. Já sám nepozoruji nějaké nestabilní chování zadku, ani vytlučené plošky na gumách :( S prominutím " A teď babo raď "
New Spark LS 2011 oranž.metla 1000km :-))[
zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od zabijec »

Miloš píše:To jste mě nepotěšili, takže nové zadní tlumiče? Ještě pro zajímavost, ta slabá učinost zadních tlumiču je už od první garanční prohlídky(10 000km) a dělá zhruba padesát procent. Já sám nepozoruji nějaké nestabilní chování zadku, ani vytlučené plošky na gumách :( S prominutím " A teď babo raď "
Pokud ti to neničí gumy a nepozoruješ horší stabilitu, tak bych to neřešil
Už bez Matesa
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Miloš píše:To jste mě nepotěšili, takže nové zadní tlumiče? Ještě pro zajímavost, ta slabá učinost zadních tlumiču je už od první garanční prohlídky(10 000km) a dělá zhruba padesát procent. Já sám nepozoruji nějaké nestabilní chování zadku, ani vytlučené plošky na gumách :( S prominutím " A teď babo raď "
no pockej, 50% je fakt jeste celkem ok - otaka kudy jezdis, jak jezdis, ale me ted vibruje cely auto a poskakuje to - by sis fakt vsimnul - navic ten zadek bude fakt tvrdsi, tzn. pri obsazeni zadku to ucitis zretelneji ...
Uživatelský avatar
Miloš
Příspěvky: 102
Registrován: pon zář 06, 2004 10:34
Bydliště: chomutov

Příspěvek od Miloš »

Tak jo lidičky, uvidíme za čas...díky za váš názor :)
New Spark LS 2011 oranž.metla 1000km :-))[
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

no debata zajimava ale zkusenosti jsou asi takoveto.zadni tlumice na matizovi sem snad nikdy nevidel ze by prosly testem.po vymene za nove to nekdy byva jeste horsi!!!!!to je fakt.matiz ma strasne lehky zadek a konstrukce napravy proste neni na to aby to fungovalo.je par stastlivcu co jim ten test vyjde ale je jich opravdu malo.a auto by skutecne melo byt zatizeno ale nevim jak presne.videl bych pytel cementu v kufru a pak by se videlo.predni by ale vyjit mely s tim tak velky problem neni.a zivotnost je kolem 100-150 tis.
ale par tlumicu se na garance menilo.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Ještě se vložím do debata - jaký test tlumičů máte na mysli? Principiálně. Já o tom něco málo vím. Programoval jsem testovací stolice tlumičů pérování...
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

palikx píše:no debata zajimava ale zkusenosti jsou asi takoveto.zadni tlumice na matizovi sem snad nikdy nevidel ze by prosly testem.po vymene za nove to nekdy byva jeste horsi!!!!!to je fakt.matiz ma strasne lehky zadek a konstrukce napravy proste neni na to aby to fungovalo.je par stastlivcu co jim ten test vyjde ale je jich opravdu malo.
to je zajimavy, ze ja to videl a nekolikrat, dokonce i na novym ...
zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od zabijec »

Ondras píše:Ještě se vložím do debata - jaký test tlumičů máte na mysli? Principiálně. Já o tom něco málo vím. Programoval jsem testovací stolice tlumičů pérování...
Většinou jsem byl na testovací stolici, kde se zkouší každý zvlášť. Kolo se na chvíli rozkmitá a postupně dobíhá do zastavení. V daewoo servisu si zadní tlumiče přezkušovali na stolici pro kontrolu brzd. Rozjeté auto zabrzdí na té stolici a ono to změří mimo jiné zhoupnutí v tlumičích. Tenhle test měl dost malou vypovídací hodnotu, graf sestával ze dvou vlnek. Ale i ten prokázal naprostou nefunkčnost zadních tlumičů jo a taky že nebrzdí zadní kola, což mi obratem opravili.
Už bez Matesa
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Právě ty "vlnky" mají mnohem větší vypovídací hodnotu než test rozkmitáním. Ale - zhoupnutí auta musí být provedeno za jasně daných a opakovaných podmínek a měření prováděno exaktněji než odečtem tlaku na válci. "Naše" stolice vyvolala zákmit tlumiče zdvihnutím a pádem kola asi o 5cm a zákmit byl měřen optomechanickým čidlem. Ze sklonu klesajících a rostoucích částí grafu se pak dalo jasně odečítat, zdali je problém na kompresní nebo odskokové straně atd., atd.

Pak měla stolice ještě druhou část, a ta testovala tlumiče vymontované z auta, ale to už je o něčem jiném...
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“