s panom bohom idem od vas...
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
No Nexia
Nepovedal by som že Nexia je technologicky na úrovni r. 1985. Na vcelku spoľahlivý mechanický základ z r. 85 boli pridané technológie na úrovni svojej doby. Práve si myslím, že starší motor 8V je spoľahlivejší a hospodárnejší ako novší 16V. A keď sa pozriem na výbavu mojej GTX (mám tam aj CD menič a subwoofer), tak si myslím že takto vybavené sa ani v r. 2006 priemerné auto na Slovensku nepredáva. Asi ani v Čechách. Aj akože modernejšie autá v priemere doteraz nemajú takú výbavu, pretože u nás sa kupujú väčšinou sozákladnou výbavou.
Takže keď si ku mne sadne kámoš s "novou" Fabiou, tak len čumí - on má totiž trojvalec 6V, okná sťahuje kurbličkou, klímu nemá - aj tak by mu ju ten motorček neutiahol, rádio má nejaké šumítko bez CD, kufor o polovicu menší.
ÁÁÁle potom povie, že on má pozinkované auto. Skvelé, lenže po dvoch rokoch už má bodovú koróziu na všetkých dverách - zinok nezinok!!! Ale je pravda že Nexiu je treba chrániť pred koróziou.
A potom je tu bezpečnosť. Neviem čo to s tými hviezdičkami v tých testoch stvárajú, ale Nexiu v čase svojho vzniku propagovali ako bezpečné auto veľkými deformačnými zónami a programovanou deformáciou, výstuhami dverí a pod.
Mne sú tie masívne nárazníky na Nexii sympatické, najmä čo som videl ako môj predný nárazník rozpáral novú Octaviu odpredu až dozadu (o tom som už písal).
Vcelku si myslím, že za tie prachy to auto stojí. Ak máte Nexiu s výbavou, ešte stále je to nadpriemerne vybavený voz u nás.
Takže keď si ku mne sadne kámoš s "novou" Fabiou, tak len čumí - on má totiž trojvalec 6V, okná sťahuje kurbličkou, klímu nemá - aj tak by mu ju ten motorček neutiahol, rádio má nejaké šumítko bez CD, kufor o polovicu menší.
ÁÁÁle potom povie, že on má pozinkované auto. Skvelé, lenže po dvoch rokoch už má bodovú koróziu na všetkých dverách - zinok nezinok!!! Ale je pravda že Nexiu je treba chrániť pred koróziou.
A potom je tu bezpečnosť. Neviem čo to s tými hviezdičkami v tých testoch stvárajú, ale Nexiu v čase svojho vzniku propagovali ako bezpečné auto veľkými deformačnými zónami a programovanou deformáciou, výstuhami dverí a pod.
Mne sú tie masívne nárazníky na Nexii sympatické, najmä čo som videl ako môj predný nárazník rozpáral novú Octaviu odpredu až dozadu (o tom som už písal).
Vcelku si myslím, že za tie prachy to auto stojí. Ak máte Nexiu s výbavou, ešte stále je to nadpriemerne vybavený voz u nás.
- Reklama
co sa tyka bezpecnosti, tak si porovnaj A stlpik (ten vpredu) na oktavke a na nexii a bude ti jasne preco tie hviezdicky navyse. Nexia je fajn auto, na dobu ked som ju kupoval (1998) to bolo oproti najbeznejsie predavanemu auto felicia totalna bomba - vybava, cena, komfort. Bohuzial vyvoj nezastavis a dnes predavane auta su uz niekde uplne inde (samozrejme nie tie za 300 tisic - vid fabia 1.2 bez vybavy)
Peugeot 307 Break, 1,6, 110k
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
tak tohle je úúúúplnej nenmysl.... Si uvědom kolik váží Pavián, já ti to povim, skoro 1200 kilo jako muj Lacík sedan o třídu větší. Kolik váží Nessi ? Odhaduju do tuny. A ta váha někde poznat je. Neni vidět ale tutově se bude pavián deformovat líp (rozuměj míň nebezpečně) a bude mít větší průraznost. Sice máš větší čumák ale řek bych že proti Paviánovi bude papírovější.Peter S píše:Dobre, ale A stĺpik nie je všetko. Nexia je slušne obrnená spredu a zozadu, čo je najčastejší prípad zrážky. Stale si myslím, že pri čelnej zrážke s Fabiou by na tom boli ľudia v Nexii lepšie. Jednoducho Nexia má väčšie deformačné zóny, takže tí vo Fabii vpredu by to schytali skôr.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Krtku, odhaduješ to blbo. Moja GTX mala na váhe prázdna 1150 kg, nie do tony. Fabia v základe má zhruba rovnako. Ale tú hmotnosť má naozaj rozloženú inak - spevnené stĺpiky a strecha, torzná tuhosť a tak. Ale pre klasický náraz spredu resp. zozadu by som to odhadol na cca rovnako veľké množstvo plechu u Nessi i Fabie. No a keďže Nessi to má vytvarované do väčších deformačných zón a má mohutnejší motor, mala by uchovať posádku v lepšom stave ako Fabia. Mne Nexia pripomína tými nárazníkmi staršie Volva alebo ameriky. Vtedy viac dával viac dôraz na deformáciu pri klasickom náraze spredu a zozadu. Fabia by asi však vydržala viac pri asymetrickom náraze spredu alebo pri prevrátení na strechu. Na tieto veci sa dáva dôraz až v posledných rokoch a preto mladšie autá tu majú lepšie výsledky. Pri symetrickom náraze spredu staviam na Nexiu proti Fabii, nehovoriac o Felicii alebo čomukoľvek z tejto triedy.
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
no... když tomu věříš..... Koukni na srovnání korejců v crahtestech. Najdeš je málo kdy (když už jsou) a bejvaj i dneska nekonkurenceschopný (úplně pomíjim propadák Aveo) a bezpečnost bejvala vždycky to poslední na co mysleli. Pokaždý jim šlo o nízkou cenu a velkou výbavu. Proto bych radši seděl v tom Paviánovi než Nexii. Vzhledem ke stáří bude ta velká část plechů mít co dělat s korozí (ani nemusí bejt vidět) a tehdá se nanvrhovaly auta jinak než aktuálně.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Radmont,
tvoj príbeh má skoro nulovú výpovednú hodnotu, lebo tam neuvádzaš skoro nič.
Niečo však výpovednú hodnotu má - v USA sledujú tzv. death rate pri autonehodách. Okrem iného je tam závislosť smrteľných zranení na hmotnosti vozidla. Nie je žiadnym prekvapením, že ľahké autá majú death rate ďaleko vyšší, so stúpajúcou hmotnosťou auta potom výrazne klesá.
U osobných áut je tam napr. sledovaná kategória do 2500 libier t.j. do
cca 1130 kg uvedená ako veľmi nebezbečná. Relatívne bezpečné autá začínajú až od 1600 kg. http://www.crashtest.com/explanations/d ... /index.htm
Teda veľká väčšina ľudí u nás sa vozí štatisticky vo veľmi nebezpečných autách už len s ohľadom na ich malú hmotnosť.
Ale pozor, tí vo veľkých šporťákoch to tiež nemajú vyhrané - u výkonných žihadiel je opäť väčšia pravdepodobnosť smrti.
Čiže s ohľadom na bezpečnosť treba mať veľké auto - ale nie príliš silné.
Ale nie o tom som chcel pôvodne - hovoril som že Nexia s výbavou je ešte aj dnes oveľa lepšie vybavené a pohodlnejšie auto ako väčšina novších áut u nás.
tvoj príbeh má skoro nulovú výpovednú hodnotu, lebo tam neuvádzaš skoro nič.
Niečo však výpovednú hodnotu má - v USA sledujú tzv. death rate pri autonehodách. Okrem iného je tam závislosť smrteľných zranení na hmotnosti vozidla. Nie je žiadnym prekvapením, že ľahké autá majú death rate ďaleko vyšší, so stúpajúcou hmotnosťou auta potom výrazne klesá.
U osobných áut je tam napr. sledovaná kategória do 2500 libier t.j. do
cca 1130 kg uvedená ako veľmi nebezbečná. Relatívne bezpečné autá začínajú až od 1600 kg. http://www.crashtest.com/explanations/d ... /index.htm
Teda veľká väčšina ľudí u nás sa vozí štatisticky vo veľmi nebezpečných autách už len s ohľadom na ich malú hmotnosť.
Ale pozor, tí vo veľkých šporťákoch to tiež nemajú vyhrané - u výkonných žihadiel je opäť väčšia pravdepodobnosť smrti.
Čiže s ohľadom na bezpečnosť treba mať veľké auto - ale nie príliš silné.
Ale nie o tom som chcel pôvodne - hovoril som že Nexia s výbavou je ešte aj dnes oveľa lepšie vybavené a pohodlnejšie auto ako väčšina novších áut u nás.
Jo, koroze, to je přesně to, na co podle mě spousta lidí zapomíná. Hned jak se objevil Logan, co dostal v testech 3 hvězdičky, spousta chytráků hned radila koupit x-leté bmw s tím, že je bůhvíjak bezpečné v porovnání s ním..Krtek píše:no... když tomu věříš..... Koukni na srovnání korejců v crahtestech. Najdeš je málo kdy (když už jsou) a bejvaj i dneska nekonkurenceschopný (úplně pomíjim propadák Aveo) a bezpečnost bejvala vždycky to poslední na co mysleli. Pokaždý jim šlo o nízkou cenu a velkou výbavu. Proto bych radši seděl v tom Paviánovi než Nexii. Vzhledem ke stáří bude ta velká část plechů mít co dělat s korozí (ani nemusí bejt vidět) a tehdá se nanvrhovaly auta jinak než aktuálně.
Docela by mě zajímala jina věc. Pořád se mluví o tom, že některé automobilky nechají svůj model testovat x-krát, jen aby dostal požadovaný počet hvězdiček. To ho po každém nevyhovujícím nárazu zgruntu předělají? Docela se bojím, že kdyby ten náraz šel jen o pár čísel vedle než je testovaný, už by nevyhověl.. Podstatně lepší mi přijde tetsování v USA, kdy se testuje jen jednou a následně se výsledky zveřejní. To bysme se možná pak tady v Evropě divili, jak na tom některá auta jsou..
Lacetti 1.8 SW světle zelená metalíza 35U, předtím Racer 1.5 GSi 8V 1993
- Kessler
- Příspěvky: 1676
- Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
- Bydliště: Brno-střed Československo
- Kontaktovat uživatele:
Proboha kde jste vzali ty obludný Nexijní hmotnosti? Nexia váží 3dveř a 5dveř 930 kg, sedan 969 kg. Nesmíte se dívat jenom na rozměry. Nexia má papírový plechy a ty vyboulený nárazníky tomu nepomůžou.
Fabia váží od 1010 kg u motoru 1.2 až po 1235 kg u 1.9 TDi...většina Fabií v ČR má motor 1.4 a s ním je hmotnost kolem 1100 kg...takže ať se vám to líbí nebo ne, Fabia je těžší. Navíc Nexia má A-sloupek hodně kolmý, což v případě čelního nárazu způsobí, že se ten sloupek zbortí.
Fabia váží od 1010 kg u motoru 1.2 až po 1235 kg u 1.9 TDi...většina Fabií v ČR má motor 1.4 a s ním je hmotnost kolem 1100 kg...takže ať se vám to líbí nebo ne, Fabia je těžší. Navíc Nexia má A-sloupek hodně kolmý, což v případě čelního nárazu způsobí, že se ten sloupek zbortí.
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto