klepání při dobržďování

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

klepání při dobržďování

Příspěvek od jakub »

zdravím, mám dotaz

při dobžďování cítím vibrace - spíše klepání od předních brzd - jde to až do brzdového pedálu - žádná krev, ale děje se to.

při brzdách z vyšší rychlosti, nebo ostřejším to neslyším/necítím

v zimě jsem slyšel takové to známe drhnutí, které skončilo prvním silnějším probržděním - auto stálo týden venku

desky vpředu jsou údajně 30%, čili se budou měnit, dále to zatím moc nikdo nezkoumal, proto se ptám na možné příčiny

koutouče jsou rovné (je to od oka, ale imho nic, co by mohlo způsobit ono klepání)

čepy znám, že dělají bordel při ruplé manžetě, navíc se to projeví i (a spíš) při jiných příležitostech - manžety jsou ok

byl bych rád, kdyby to byly jen ty desky, ale jak říkám - sichr je sichr ...
Reklama
 

zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od zabijec »

U jednoho firemního auta se nám vytočil jeden šroub co drží brzdový třmen a při malé rychlosti třmen klepal o disk
Už bez Matesa
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Pulsování pedálu může způsobit 1000 a 1 věc. Např.:

- zvlněné kotouče
- oválné bubny
- nehomogenita materiálu kotouče (někde tady snad u Nubir byl odkaz na krásný článek jak to řešit)
- nevyvážená kola (i vzadu)

Někdy je alchymie na to přijít. Taky jsem to řešil a nakonec to byla právě ta kola.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Ondras píše:Pulsování pedálu může způsobit 1000 a 1 věc. Např.:

- zvlněné kotouče
- oválné bubny
- nehomogenita materiálu kotouče (někde tady snad u Nubir byl odkaz na krásný článek jak to řešit)
- nevyvážená kola (i vzadu)

Někdy je alchymie na to přijít. Taky jsem to řešil a nakonec to byla právě ta kola.
- kotouce jsou imho ok
- jde to od prednich, cili bubny bych vyloucil
- mtr kotouce - nevim, proc by to zacalo az ted, lem zadny zasadni neni
- nevyvazena kola - no, pri dobrzdovani? to bych pochopil ve velke rychlosti, ale jak rikam, tohle je spis ve finalni fazi brzdeni
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Re: klepání při dobržďování

Příspěvek od jakub »

jakub píše:zdravím, mám dotaz

při dobžďování cítím vibrace - spíše klepání od předních brzd - jde to až do brzdového pedálu - žádná krev, ale děje se to.
takze posun - desky jsou vymenene (jeste jsem tim nejel), ale mam dalsi zpravy

byl jsem si nechat obout letni na cerne disky a otestovat tlumice -

ZADNI KO, predni jeste tak 2tkm a jdou taky - najeto 22 tkm, ani ne dva roky stare auto

Tak jsem nabehl do daewa v liberci (vlastne uz asi chevy) a ze bych to asi chtel reklamovat. Nacez mi bylo receny, ze tedy to jeste uplne KO neni, ze at prijedu az to zvadne uplne. Na otazku co tedy az to treba segra opre do stromu ze ji to vyhodi ze silnice - kdo to bude resit: "ale to pak bude resit soud, to dobre vite" - SUPR pristup, cili jsem odjizdel rozladen s vidinou toho, jak tedy na deravejch silnicich skacu s timhle v podvozku

odevzdal jsem znamemu auto na vymenu desek, pak se definitivne nasral a prijel tam znovu s tim, ze tohle uz me fakt nezajima, ze prece nenecham auto dojet do stavu technicky nezpusobilyho ... no, ok v patek mam privest servisku a ze na to chtej pul dne - rikam ani omylem, ze maj pulhodku, ze si na to pockam - tak ok, v patek pokracovani

jsem zvedav, pac obchodak to nakonec zehlil velmi snazive !! coz musim priznat a snad se pohnem alespon ke kompromisu

urpimne ale moc tomu neverim
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: klepání při dobržďování

Příspěvek od Ondras »

jakub píše:ZADNI KO, predni jeste tak 2tkm a jdou taky - najeto 22 tkm, ani ne dva roky stare auto
Tak to mi, Kubo, není jasné. Já předek měnil poprvé teď ve 129000 km. A to ty tlumiče nejsou zdaleka KO, ale měnil jsem ramena a stabík, tak už mi bylo líto nechat tam původní tlumiče. Nadto ty tlumiče jezdily posledních 25000 km na -30mm pružinách a nějaký ten tisícek navíc na 15". Zadní šly ve 115000km, a ty mrtvé skutečně byly :)
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Mé tlumiče hodnotím také jako dobré,najeto 67000 km.Sice jsem v žádné zkušebně nebyl,ale čerpám ze svých zkušeností.Jinak můj Matíz a snad i všechny ostatní mají snahu odskakovat na hrbolech,je to dáno konstrukcí náprav a samozřejmě i tím,že má lehkou zadní část.V zatačkách,hlavně v těch neznámých to chce jezdit s citem a počítat s tím,že se nechová korektně.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Re: klepání při dobržďování

Příspěvek od jakub »

Ondras píše:
jakub píše:ZADNI KO, predni jeste tak 2tkm a jdou taky - najeto 22 tkm, ani ne dva roky stare auto
Tak to mi, Kubo, není jasné.
pan korejec asi nekde setril - graf mam v aute, predni jsou na hrane zelena/zluta, zadni ve zluty (vymena)

jako tady neni co resit, reklamace jak vysita - kazdej kdo umi jednoduchou trojclenku si spocte, ze nejpozdeji v pulce leta je to KO definitivne - cili ze strany servisu jde jen a pouze o ochotu pomoci zakaznikovi a predejit pruseru.

Servis pres pocitace mi taky nikdy nerekl, ze disk musi nejdriv shoret aby ho menili - stacilo, ze cvaka a uz ficel - zadny srani - pritom cenove to je +/- to same ...
V.Brousek píše:Mé tlumiče hodnotím také jako dobré,najeto 67000 km.Sice jsem v žádné zkušebně nebyl,ale čerpám ze svých zkušeností.Jinak můj Matíz a snad i všechny ostatní mají snahu odskakovat na hrbolech,je to dáno konstrukcí náprav a samozřejmě i tím,že má lehkou zadní část.V zatačkách,hlavně v těch neznámých to chce jezdit s citem a počítat s tím,že se nechová korektně.
troufam si rict, ze matize v tomto smeru hyckame az nehorazne - zvlaste v lete, kdy mame strach o disky - ten diru nevidel ani nepamatuji - vlastne pamatuji jednou na 90tem a jednou na tusim 19500tkm (geometrie vzdy ok)

jak rikam, uvidim v patek, pro me jiz v tuto chvili ma smysl pouze vymena minimalne zadnich (jakkoli vim, ze predni tento rok pujdou taky .. :/ ), jinak se nemame o cem bavit ...
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

posledni sance

Příspěvek od jakub »

jako ja davam reparinu fakt posledni sanci na nejakou napravu, protoze jinak uz nevim - imho nemam vubec co ztratit

nebudu tady tedka psat nejake soudy (ackoli na jazyku toho mam hodne ...), treba to jeste vyberou ;)
zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od zabijec »

Já měl zadní špatné zřejmě už v výroby, v šesti tisících vyměněno v rámci záruky, ale stálo mě to hodně hádání. Zadní šly přes celé červené pole. Přední byly v těch šesti tisících taky nic moc, jeden si čárnul kousíček do žlutého. Při dalších dvou kontrolách po deseti tisících se předky nijak nezhoršovaly, zato ty nové zadní se už téměř dotýkaly žlutého pole. Jak jsou na tom tlumiče teď nevím, už jsem dva roky na testu nebyl a bojím se tam jet :?
Už bez Matesa
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Re: posledni sance

Příspěvek od V.Brousek »

jakub píše:jako ja davam reparinu fakt posledni sanci na nejakou napravu, protoze jinak uz nevim - imho nemam vubec co ztratit

nebudu tady tedka psat nejake soudy (ackoli na jazyku toho mam hodne ...), treba to jeste vyberou ;)
Tak ti přeji ať uspěješ a nedej se.Já jsem tuhle reklamoval H4,svítila pouho pouhých 5 dní.Co jsem si musel poslechnout kvůli 50 Kč(posměšky) nechtějte ani vědět.Ale po měsíci čekání jsem se dočkal a dali mi novou.Vůbec nevidím důvod proč bych měl sponzorovat nekvalitní výrobky.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

:shock: :shock: já mám skoro 90 tis a tlumiče jsou ještě v normálu , po dvaceti tisících můžou odejít jen s nějakou výrobní vadou ........
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Tomáš píše::shock: :shock: já mám skoro 90 tis a tlumiče jsou ještě v normálu , po dvaceti tisících můžou odejít jen s nějakou výrobní vadou ........
myslim si to same - jako kdybysme s matezem jezdili nejak echt ostre po vymletejch silnicich, ale my uz jezdime z baraku do mesta cestu pomalu 8 misto 4km, pac je to po kvalitni silnici (casove to vyjde +/- to same).

Mozna kdybych tomu fakt daval couda - ale i tak si myslim, ze je 30/40tkm minimum i pri relativne hrubym zachazeni. Od ty doby, co jezdime masiny se navic ani zadny hroceni, co se rychlosti tyce, nekona. Je garazovanej ... atd. atd.

Uprimne bych nejradsi dostal nejakou slevu (i kdyby ne 100% ceny tlumicu) a radeji si je sel koupit (i s priplatkem) nekam sam - vedel bych co tam davam, podchytil bych si kvalitu a zaruku a byl by klid.
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

pokracovani

Příspěvek od jakub »

takze, dnes se konal dalsi dil "tlumic-story", kdy tedy na prijmu oprav to pan zehlil, ani moc nevzdoroval a kdyz, ta celkem slusne

vysledek je ten, ze se sepsala reklamace - v tuto chvili jen na zadni tlumice a posila se na posouzeni do madarska

pry podle jejich vyjadreni budou konat - oni s tim nic neudelaji, kdyz madar rekne, ze ne

Na to jsem rekl, ze me to nezajima, ze to je jejich interni problem, jak si s dodavatelem resi reklamaci, ja si auto koupil u nich. Dodal jsem, ze mi prije dost absurdni, kdyby nekdo rekl, ze po 24tkm odejdou tlumice a nekdo by to neuznal.

Pry ca tyden bude trvat vyjadreni (coz je jeste celkem ok cas) a ujistil me, ze urcite bude volat. Zaroven vyjadril presvedceni, ze reklamace bude uznana. Jsem zvedav, preci jen se toto jiz podobalo jednani, ktere bych povazoval za adekvatni, a pockam si na resume.
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Ty máš auto made in hungary ?
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“