KM/H
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Oblibene tema . Objevilo se tu zase nekolik polopravd a mytu. Tak to zkusim uvest na pravou miru (alespon tak, jak je znama mi):
1. odchylka tachometru je u Matize cca +10%. Tzn. pri 130 tacho jede Matiz asi 118, aby jel 130, musi byt na tacho 143.
2. omezovac otacek je nastaven na 6300. Pri IV rychlostnim stupni to pri std. pneoumatikach odpovida teoreticke rychlosti 175km/h, tzn. ze rucicka tachometru je nekompromisne oprena o doraz a chce se vysplhat ke 192 km/h. Omezovac otacek se projevuje okamzitym vypnutim vstriku, ktere se zase ihned zapnou jakmile otacky klesnou pod 6300. Efekt to tedy ma jako samopal.
3. Teorie ad. 2 je sice pekna, ale praxe je jina a alespon Matiz I 0.8 nejede vice nez 172-175 dle tacho (cca 160 real). Nejedna se o zasah omezovace otacek, protoze otacky jsou asi na hodnote 5800, ani o omezovac rychlosti, protoze Matiz I nema el. rychlostni cidlo a RJ nezna rychlost auta. S nejvetsi pravdepodobnosti se jedna jedna o bezpecnostni prvek. V danych otackach, pri danem otevreni klapky (naplno) a zatizeni jede RJ v otevrene smycce (ignoruje lambu, stejne je smes bohata). Protoze vstrikovac ma dany prutok a RJ by potrebovala naplnit do valce vice paliva nez je vstrikovac schopen v danem case, tak je vstrikovac vypnut (bylo by spatne cakat palivo na zavreny ventil). Chovani tohoto "omezovace" je taky jine, nez chovani omezovace otacek. RJ vypne vstrikovace a opetovne zapnuti je mozne az po zavreni klapky (pusteni plyni).
Otazka jak rychle tedy Matiz jede? Mi jede tech 172 tacho, takze asi necelych 160 real. Je jen par dalnicnich useku, kde se da ta rychlost bezpecne dosahnout (napr. obchvat Olomouce). Auto se chova zcela bez problemu, pravda na letnich 165/50R15 lepe nez na zimich 145/70R13. Cestovni rychlost to neni, protoze Matiz ji proste neudrzi treba do kopce, nicmene na rovine ji dosahnu i se 4 lidma uvnitr. Bezne se da motor na dalnici udrzet mezi 5000 a 5500 otackami, coz pro nej neni zadny hardcore a dela to realnou rychlost cca 135-152 (tacho 144-167).
Bobe: Na VAG zapomen Myslis, ze mas auto z Volkswagen Audi Group? Nemas. A uz vubec ne EOBDII, ale ALDL, takze VAG ne. Nehlede na to, ze Matiz I nema VSS (vehicle speed sensor)
1. odchylka tachometru je u Matize cca +10%. Tzn. pri 130 tacho jede Matiz asi 118, aby jel 130, musi byt na tacho 143.
2. omezovac otacek je nastaven na 6300. Pri IV rychlostnim stupni to pri std. pneoumatikach odpovida teoreticke rychlosti 175km/h, tzn. ze rucicka tachometru je nekompromisne oprena o doraz a chce se vysplhat ke 192 km/h. Omezovac otacek se projevuje okamzitym vypnutim vstriku, ktere se zase ihned zapnou jakmile otacky klesnou pod 6300. Efekt to tedy ma jako samopal.
3. Teorie ad. 2 je sice pekna, ale praxe je jina a alespon Matiz I 0.8 nejede vice nez 172-175 dle tacho (cca 160 real). Nejedna se o zasah omezovace otacek, protoze otacky jsou asi na hodnote 5800, ani o omezovac rychlosti, protoze Matiz I nema el. rychlostni cidlo a RJ nezna rychlost auta. S nejvetsi pravdepodobnosti se jedna jedna o bezpecnostni prvek. V danych otackach, pri danem otevreni klapky (naplno) a zatizeni jede RJ v otevrene smycce (ignoruje lambu, stejne je smes bohata). Protoze vstrikovac ma dany prutok a RJ by potrebovala naplnit do valce vice paliva nez je vstrikovac schopen v danem case, tak je vstrikovac vypnut (bylo by spatne cakat palivo na zavreny ventil). Chovani tohoto "omezovace" je taky jine, nez chovani omezovace otacek. RJ vypne vstrikovace a opetovne zapnuti je mozne az po zavreni klapky (pusteni plyni).
Otazka jak rychle tedy Matiz jede? Mi jede tech 172 tacho, takze asi necelych 160 real. Je jen par dalnicnich useku, kde se da ta rychlost bezpecne dosahnout (napr. obchvat Olomouce). Auto se chova zcela bez problemu, pravda na letnich 165/50R15 lepe nez na zimich 145/70R13. Cestovni rychlost to neni, protoze Matiz ji proste neudrzi treba do kopce, nicmene na rovine ji dosahnu i se 4 lidma uvnitr. Bezne se da motor na dalnici udrzet mezi 5000 a 5500 otackami, coz pro nej neni zadny hardcore a dela to realnou rychlost cca 135-152 (tacho 144-167).
Bobe: Na VAG zapomen Myslis, ze mas auto z Volkswagen Audi Group? Nemas. A uz vubec ne EOBDII, ale ALDL, takze VAG ne. Nehlede na to, ze Matiz I nema VSS (vehicle speed sensor)
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
- Reklama
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Ne na dobre ceste, dobrem podvozku a dobrych kolech . Vim, ze treba vymlacene zadni tlumice silene zvysuji citlivost auta na bocni vitr.Radim píše:175 nikomu nevěřím, na tuhle hodnotu se nedostanu, kolem 150 se Matiz rozhoupe tak, že je to o život...
Mi to jede tech 172 (tacho) nez RJ rekne: "uz ani strik"...
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Dvojky jedou hur kvuli vice skrcenemu motoru. Emisni limity jsou zlo
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny