KM/H

Moderátor: Blue Lanos

Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Oblibene tema :). Objevilo se tu zase nekolik polopravd a mytu. Tak to zkusim uvest na pravou miru (alespon tak, jak je znama mi):

1. odchylka tachometru je u Matize cca +10%. Tzn. pri 130 tacho jede Matiz asi 118, aby jel 130, musi byt na tacho 143.

2. omezovac otacek je nastaven na 6300. Pri IV rychlostnim stupni to pri std. pneoumatikach odpovida teoreticke rychlosti 175km/h, tzn. ze rucicka tachometru je nekompromisne oprena o doraz a chce se vysplhat ke 192 km/h. Omezovac otacek se projevuje okamzitym vypnutim vstriku, ktere se zase ihned zapnou jakmile otacky klesnou pod 6300. Efekt to tedy ma jako samopal.

3. Teorie ad. 2 je sice pekna, ale praxe je jina a alespon Matiz I 0.8 nejede vice nez 172-175 dle tacho (cca 160 real). Nejedna se o zasah omezovace otacek, protoze otacky jsou asi na hodnote 5800, ani o omezovac rychlosti, protoze Matiz I nema el. rychlostni cidlo a RJ nezna rychlost auta. S nejvetsi pravdepodobnosti se jedna jedna o bezpecnostni prvek. V danych otackach, pri danem otevreni klapky (naplno) a zatizeni jede RJ v otevrene smycce (ignoruje lambu, stejne je smes bohata). Protoze vstrikovac ma dany prutok a RJ by potrebovala naplnit do valce vice paliva nez je vstrikovac schopen v danem case, tak je vstrikovac vypnut (bylo by spatne cakat palivo na zavreny ventil). Chovani tohoto "omezovace" je taky jine, nez chovani omezovace otacek. RJ vypne vstrikovace a opetovne zapnuti je mozne az po zavreni klapky (pusteni plyni).

Otazka jak rychle tedy Matiz jede? Mi jede tech 172 tacho, takze asi necelych 160 real. Je jen par dalnicnich useku, kde se da ta rychlost bezpecne dosahnout (napr. obchvat Olomouce). Auto se chova zcela bez problemu, pravda na letnich 165/50R15 lepe nez na zimich 145/70R13. Cestovni rychlost to neni, protoze Matiz ji proste neudrzi treba do kopce, nicmene na rovine ji dosahnu i se 4 lidma uvnitr. Bezne se da motor na dalnici udrzet mezi 5000 a 5500 otackami, coz pro nej neni zadny hardcore a dela to realnou rychlost cca 135-152 (tacho 144-167).

Bobe: Na VAG zapomen :) Myslis, ze mas auto z Volkswagen Audi Group? Nemas. A uz vubec ne EOBDII, ale ALDL, takze VAG ne. Nehlede na to, ze Matiz I nema VSS (vehicle speed sensor)
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Reklama
 

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Oj, já su trotl, sem si to ani neuvědomil. Ten VAG nemám já doma, ale můj soused a kamarád, který provadí různé modifikace s VAG a říkal mi o tom, že má i více těchto prostředků. Asi mi to nějak utkvělo v hlavě, že jsem si to nespojil.
Radim
Příspěvky: 60
Registrován: úte srp 31, 2004 12:09
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Radim »

175 nikomu nevěřím, na tuhle hodnotu se nedostanu, kolem 150 se Matiz rozhoupe tak, že je to o život...
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Radim píše:175 nikomu nevěřím, na tuhle hodnotu se nedostanu, kolem 150 se Matiz rozhoupe tak, že je to o život...
Ne na dobre ceste, dobrem podvozku a dobrych kolech 8) . Vim, ze treba vymlacene zadni tlumice silene zvysuji citlivost auta na bocni vitr.

Mi to jede tech 172 (tacho) nez RJ rekne: "uz ani strik"...

Obrázek
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
mino
Příspěvky: 1471
Registrován: čtv pro 22, 2005 22:41
Bydliště: Rimavská Sobota

Příspěvek od mino »

Mne okolo 150 :D ale keby bol dobrý kopec...Ale musím povedať ze Matiz I mi isiel aj tachometrických 165-170km/h. Tato II max 155km/h :(
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Dvojky jedou hur kvuli vice skrcenemu motoru. Emisni limity jsou zlo :)
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Ondras píše:Dvojky jedou hur kvuli vice skrcenemu motoru. Emisni limity jsou zlo :)
Ondráši,držel jsi si klobouk v tom fofru co máš na tachometru ?
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
mino
Příspěvky: 1471
Registrován: čtv pro 22, 2005 22:41
Bydliště: Rimavská Sobota

Příspěvek od mino »

Ondro,presne tak.
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

No to teda :shock: tohle snad ani neni mozny.tohle s tezi dostanu z toho meho zazraku.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

palikx píše:No to teda :shock: tohle snad ani neni mozny.tohle s tezi dostanu z toho meho zazraku.
Ty máš ale naftožrouta, tak se nediv :D Benzín, je benzín :lol:
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Ondras píše:Mi to jede tech 172 (tacho) nez RJ rekne: "uz ani strik"...
Já tam teda vidím 171 a podchlazenej motor :twisted: :lol: .
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

no naftu to papa ale ma to turbinku.
a ten podchlazenej motor je bezna matiz teplota.(+-)
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

S turbínkou to akorát víc papá :lol: (joke)
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

:lol: to vis ze jo.ale porad to jezdi za 5 tak to neni tak spatny.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Co bych za to dal, kdybych jezdil za 5 :shock: U mě je to 7 a vejš :cry:
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“