MPFI=SOHC=OHC=8V ???
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
MPFI=SOHC=OHC=8V ???
Jestli se nepletu tak tyto zkratky znamenají to samé?: MPFI=SOHC=OHC=8V, když schánim nějakej náhradní díl na netu tak je tam spoustu variant a myslim si že všechny znamenaj 8ventil, je to tak? A pak mám ještě jeden dotaz na odvzdušnění "klikové skříně" jestli o tom něco nevíte? Měla by se odvzdušnit každejch 40tis. Potom jaký motorový olej lejete do vaší Nessiny? Já tam leju Castrol Magnatec 10W/40 a zaslechl sem, že Castrol je nic moc a motory v Nexiích trpí na vačky- je dobrý jim dávat co nejlepší olej? Já ho měnim po 10tis. a mám najeto přes 110tisíc.,oleje to nežere ani kapku. To je zatim všecko
Kolopo
- Reklama
Možná toho o autech moc nevím, a o Nexii už vůbec ne (vždyť jsem ji měl jen 3 roky a nalítal jsem s ním moooc kilometrů), ale o "odvzdušnění" klikové skříně jsem v životě neslyšel. U žádného vozu. Jestli to není tím, že stačí vytáhnout měrku oleje a díra do prostoru klikovky je na světě.(a jde tam vzduch), stačí otevřít víčko oleje a je to totéž.
Taky jsem dával 10W/40 polosyntetiku, naposledy Texaco, nalítáno jsem měl 225t km a "papala" 3/4-1 l na 10t km (16V).
Nexie vyžaduje pravidelnou údržbu a včasnou výměnu oleje.
Taky jsem dával 10W/40 polosyntetiku, naposledy Texaco, nalítáno jsem měl 225t km a "papala" 3/4-1 l na 10t km (16V).
Nexie vyžaduje pravidelnou údržbu a včasnou výměnu oleje.
V aktivní službě:
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
S tim odvzdušněnim mi to připadá taky blbost, ale píšou to v návodu k obsluze tak to asi nějak blbě přeložili? Čtvrt mil.km si najel bez Go motoru? A s tim označenim je to asi tak nějak: 16V je DOHC a 8V je SOHC a na víku ventilů mám já OHC? Asi zapomněli na "S" ?Pepe píše:Možná toho o autech moc nevím, a o Nexii už vůbec ne (vždyť jsem ji měl jen 3 roky a nalítal jsem s ním moooc kilometrů), ale o "odvzdušnění" klikové skříně jsem v životě neslyšel. U žádného vozu. Jestli to není tím, že stačí vytáhnout měrku oleje a díra do prostoru klikovky je na světě.(a jde tam vzduch), stačí otevřít víčko oleje a je to totéž.
Taky jsem dával 10W/40 polosyntetiku, naposledy Texaco, nalítáno jsem měl 225t km a "papala" 3/4-1 l na 10t km (16V).
Nexie vyžaduje pravidelnou údržbu a včasnou výměnu oleje.
Kolopo
To "S" se neudává. Jen OHC, kupodivu to maj správně.
Co je na čtvrt milionu km divnýho. Ten motor žádnou generálku ani opravu nepotřeboval a při slušným zacházení vydrží novému majiteli min dalších 100-150t km. To ji dřív sežere rez. Znám Nexii co má najeto přes 350t km bez opravy a jsou známy i vozy který maj kolem 500t km.
Nehonit na doraz a když honit tak s citem. Stejně jsem z ní víc jak 188km nedostal. (Pro kecálky - měřeno GPS, na tach bylo přes 200)
Co je na čtvrt milionu km divnýho. Ten motor žádnou generálku ani opravu nepotřeboval a při slušným zacházení vydrží novému majiteli min dalších 100-150t km. To ji dřív sežere rez. Znám Nexii co má najeto přes 350t km bez opravy a jsou známy i vozy který maj kolem 500t km.
Nehonit na doraz a když honit tak s citem. Stejně jsem z ní víc jak 188km nedostal. (Pro kecálky - měřeno GPS, na tach bylo přes 200)
V aktivní službě:
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
No já když natáčim studenej motor tak to vydává po dobu asi 2vteřin, než zhasne kontrolka oleje (než to natlakuje) divnej zvuk, známej skoro mechanik řikal že to je vůle v ložiskách a že už to moc dlouho nevydrží? Motor táhne slušně, spotřeba taky v klidu tak uvidim. Co vim tak ten zvuk to dělá od jaktě živa hlavně v zimě když je tuhej olej, je ten zvuk normální? dělá to taky někomu??? A motor jinak zbytečně nehuntuju nevytáčim ho k omezovači a dokavaď se motor neprohřeje tak sem na něj slušnej ještě vícPepe píše:To "S" se neudává. Jen OHC, kupodivu to maj správně.
Co je na čtvrt milionu km divnýho. Ten motor žádnou generálku ani opravu nepotřeboval a při slušným zacházení vydrží novému majiteli min dalších 100-150t km. To ji dřív sežere rez. Znám Nexii co má najeto přes 350t km bez opravy a jsou známy i vozy který maj kolem 500t km.
Nehonit na doraz a když honit tak s citem. Stejně jsem z ní víc jak 188km nedostal. (Pro kecálky - měřeno GPS, na tach bylo přes 200)
Kolopo
sohc(single ohc) dohc(double ohc) s se vetsinou neuvadi jen tam kde by mohlo dojit k zamene s dohc.cvakani po startu na nexii nebyva klikovka ale hydraulicke nastavovani ventilu.navic jestli po startu chvilku sviti mazani je bohuzel casty jev a ja to (pokud neni ko motor nebo olejova pumpa) zpusobeno olejovym filtrem ktery propousti olej zpet.casto jsem si na svem aute kupoval i 3 nez to bylo dobre.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Tak tohle mě nikdy nenapadlo... máš nějakou značku filtrů které jsou na tohle v pohodě?palikx píše:sohc(single ohc) dohc(double ohc) s se vetsinou neuvadi jen tam kde by mohlo dojit k zamene s dohc.cvakani po startu na nexii nebyva klikovka ale hydraulicke nastavovani ventilu.navic jestli po startu chvilku sviti mazani je bohuzel casty jev a ja to (pokud neni ko motor nebo olejova pumpa) zpusobeno olejovym filtrem ktery propousti olej zpet.casto jsem si na svem aute kupoval i 3 nez to bylo dobre.
Ono vyzkoušet 3 korejsky originály by přišlo na 600 a za to mám celou výměnu oleje...
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
..no ja neviem ako to palikx myslel..
ale mozem potvrdit ze "na tom filtry nieco bude"
..neviem ci "prepusta olej s5..alebo ho prepusta moc,
teda nevytvara oleju dostatocny odpor..
..jeden cas mal tatko na nexii "taky lacny filter z pumpy"..
..a na volnobehu proste poblikavala olejova kontrolka.. vzdy..
ale mozem potvrdit ze "na tom filtry nieco bude"
..neviem ci "prepusta olej s5..alebo ho prepusta moc,
teda nevytvara oleju dostatocny odpor..
..jeden cas mal tatko na nexii "taky lacny filter z pumpy"..
..a na volnobehu proste poblikavala olejova kontrolka.. vzdy..
este by som sa vratil k tomu "zacvakaniu" ventilov pri nastartovani...
vsimol som si, ze mi to urobi iba vtedy,ked tam mam malo oleja - respektive na spodnej ryske - uz aj podla toho viem, ze treba doliat...
vychadzajuc z toho si myslim, ze mi to nerobi filter ale nedostatocny tlak oleja bezprostredne po starte... alebo nie...? od vymeny do vymeny dolejem cca 0,5 - 1l oleja, podla toho ake su trasy
vsimol som si, ze mi to urobi iba vtedy,ked tam mam malo oleja - respektive na spodnej ryske - uz aj podla toho viem, ze treba doliat...
vychadzajuc z toho si myslim, ze mi to nerobi filter ale nedostatocny tlak oleja bezprostredne po starte... alebo nie...? od vymeny do vymeny dolejem cca 0,5 - 1l oleja, podla toho ake su trasy
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
ex: Espero 1.5 16V
Kolopo píše:No já když natáčim studenej motor tak to vydává po dobu asi 2vteřin, než zhasne kontrolka oleje (než to natlakuje) divnej zvuk, známej skoro mechanik řikal že to je vůle v ložiskách a že už to moc dlouho nevydrží? Motor táhne slušně, spotřeba taky v klidu tak uvidim. Co vim tak ten zvuk to dělá od jaktě živa hlavně v zimě když je tuhej olej, je ten zvuk normální? dělá to taky někomu??? A motor jinak zbytečně nehuntuju nevytáčim ho k omezovači a dokavaď se motor neprohřeje tak sem na něj slušnej ještě víc
Mne to tiez vydava taky divny zvuk, ked nastartujem, ale iba vtedy, ak je vonku okolo -20 a menej. Vobec neviem identifikovat, odkial ten zvuk ide, ale pocut ho asi 2 - 5 sekund. Pritom kontrolka oleja mi zhasne ihned po nastartovani.
tak filtr propusti po zastaveni motoru.je v nem zpetny ventil ktery nesmi propustit olej zpet do vany.tak jsem to myslel.jakej filtr nevim bohuzel zkusil jsem fram ufi champion i dalsi a nekterej drzel a druhej pak zas ne.ale filtr treba filtron stoji kolem 80 kc.
no a v -20 se ozyvaji strasne zvuky ze spousty motoru.
no a v -20 se ozyvaji strasne zvuky ze spousty motoru.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
No ten zvuk zas tak hroznej neni, ale dělá mi to i když je nad nulou, filtr mám od Filtronu a určitě propouští, protože po nastartování trvá vteřinu až dvě, než kontrolka zhasne a po tu dobu to mručí Vidim to na olejovou pumpu jak už tu někdo psal, ale vzhledem k tomu že už to dělá minimálně 3roky a bez následků, tak to řešit nebudu.palikx píše:tak filtr propusti po zastaveni motoru.je v nem zpetny ventil ktery nesmi propustit olej zpet do vany.tak jsem to myslel.jakej filtr nevim bohuzel zkusil jsem fram ufi champion i dalsi a nekterej drzel a druhej pak zas ne.ale filtr treba filtron stoji kolem 80 kc.
no a v -20 se ozyvaji strasne zvuky ze spousty motoru.
Kolopo