Piskanie klinoveho remena + alternator

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Odpovědět
MartinB

Piskanie klinoveho remena + alternator

Příspěvek od MartinB »

Niekedy ked startujem, alebo ked aj idem zacne mi z nicoho nic piskat nieco pod kapotou, myslim ze to bude klinovy remen, a tiez som si vsimol ze od istej doby, raz bolo v noci -25°C mi, akosi slabo rozmrazuje zadne sklo,

Moze to byt ze sa ten remen stiahol, tak ze sa pohol aj alternator zo svojej polohy a teraz ten remen presmykuje? a to by potom znamenalo ze aj alternator nepracuje ako by mal?,
mate niekto skusenosti ako by som mohol dat alternator do jeho povodnej polohy, resp. do takej polohy aby bol klin. remen napnuty tak aby sa dal stlacit na 1-1,5 cm?
vdaka za info, niesom automechanik tak mozno tie otazky su ...,
Reklama
 

cubafire
Příspěvky: 555
Registrován: pát led 14, 2005 07:58
Bydliště: Staré Město u UH, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cubafire »

Jo, tak s tímto mám opravdu také bohaté zkušenosti. Dnes už vím co s tím. pokud je to opravdu klíňák od altíku (to poznáš poslechem) tak nejdřív zjisti jestli je dostatečně napnutý. Patrně nebude. :lol: Ale dá se to lehce napravit. TROŠKU povolíš altík na tom šroubku který je na té napínací "posuvné díře" :lol: a vezneš nějaký kus železa a kladívko. Želelzo dáš na altík k tomu šroubku (ne na tělo altíku, ať ho nepoškodíš) a kladívkem do něj párkrát bouchneš. Řemen se napne a je to spravené. Pokud by byl řemen už oleštěný, musíš ho vyměnit. Jo a mě se ještě stalo, že mi vypadl šroubek, který je na altíku dole a tím se mi vlastně křížil a proto to pískalo. Tak jsem ho tam dal, došponoval řemen a jede OK. Tak ať jezdí a piští. :lol:
dřív: NEXIA 1.5 8V, GLE, LPG-BRC
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi :twisted:
Nexia = srdeční záležitost
Saša
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 18, 2004 14:49
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Saša »

cubafire píše:Jo, tak s tímto mám opravdu také bohaté zkušenosti. Dnes už vím co s tím. pokud je to opravdu klíňák od altíku (to poznáš poslechem) tak nejdřív zjisti jestli je dostatečně napnutý. Patrně nebude. :lol: Ale dá se to lehce napravit. TROŠKU povolíš altík na tom šroubku který je na té napínací "posuvné díře" :lol: a vezneš nějaký kus železa a kladívko. Želelzo dáš na altík k tomu šroubku (ne na tělo altíku, ať ho nepoškodíš) a kladívkem do něj párkrát bouchneš. Řemen se napne a je to spravené. Pokud by byl řemen už oleštěný, musíš ho vyměnit. Jo a mě se ještě stalo, že mi vypadl šroubek, který je na altíku dole a tím se mi vlastně křížil a proto to pískalo. Tak jsem ho tam dal, došponoval řemen a jede OK. Tak ať jezdí a piští. :lol:
Je to přesně tak, jen bych ještě doplnil proč to vlastně začne pískat při nízkých teplotách: Vzhledem k tomu, že při nízkých teplotách klesá kapacita akumulátoru, tak po nastartování a zapnutí potřebných spotřebičů musí alternátor dodávat velké množství proudu potřebného k dobíjení. Při "výrobě" thoto proudu klade motoru dost velký odpor a pokud je klíňák malinko volnější, tak začne prokluzovat a hvízdá. Po chvíli, když dojde k částečnému snížení odporu alternátoru hvízdání přestane, stejně tak při zvýšení venkovních teplot, kdy nedojde k tak razantnímu poklesu kapacity akumulátoru.
Snad to je vyčerpávající vysvětlení.
Daewoo Espero 2,0 CD automatic, 77kW.Modrá metalíza,klima,komplet v elektrice,palubní počítač Made in USSR.
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

A nebo taky, že když je nižší teplota, tak řemen ztuhne, hůř se ohýbá a ztratí pružnost. Po čase se ohřeje a přestane pískat.
Saša
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 18, 2004 14:49
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Saša »

Habron píše:A nebo taky, že když je nižší teplota, tak řemen ztuhne, hůř se ohýbá a ztratí pružnost. Po čase se ohřeje a přestane pískat.
S tímto názorem bych si dovolil nesouhlasit. Hvízdání řemene se ozve při zapnutých el. spotřebičích a při zvýšených otáčkách motoru, např. při rozjezdu. Vyšší otáčky motoru = větší odpor alternátoru. Pokud motor běží na volnoběh a není zapnutý žádný spotřebič, tak je klid.
Pokud by byl řemen ztuhlý, hvízdání by se projevovalo vždy.
Daewoo Espero 2,0 CD automatic, 77kW.Modrá metalíza,klima,komplet v elektrice,palubní počítač Made in USSR.
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Já jsem jenom vycházel z vlastní zkušenosti, kdy mi řemen k alternátoru pískal i když neběžel vůbec žádný spotřebič, jen tam byla ta baterka, ale protože byla přes noc na nabíječce, tak by neměla skoro nic žrát, proto jsem si to vysvětloval tak, jak jsem popsal.
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Jenom ještě dodávám, a zapoměl jsem to v předchozích příspěvcích napsat, že toto jsou moje doměnky proč a jak to dělá a nesnažím se to prosazovat jako jediný správný důvod.
Uživatelský avatar
congo
Příspěvky: 105
Registrován: ned led 01, 2006 22:06
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od congo »

no chlapi mne to tiez piskalo jak o zivot a robilo to cez leto a problem bol v tom ze som mal znicenu kladku na alternatore. vymenil som alternator a uz je klud :lol: :lol:
Nexia 1.5 16v, SONY CDX-GT 500, Jensen XS1693, Magnat Basstec 225
prekrocil som magicku hranicu 200.000 km :D
cubafire
Příspěvky: 555
Registrován: pát led 14, 2005 07:58
Bydliště: Staré Město u UH, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cubafire »

To je taky jedna z možností, ale zase, ...... to pískání při poškozené kladce je jiné. Nevím jak to popsat, ale klíňák píská tak nějak gumově. :lol: A s tím vyšším odběrem = vyšší odpor motoru je to svatá prvda. Stačí povypínat vše co jde a pomůže to. I vyhřívání sedadla řidiče :lol:
dřív: NEXIA 1.5 8V, GLE, LPG-BRC
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi :twisted:
Nexia = srdeční záležitost
Uživatelský avatar
Pribo
Příspěvky: 208
Registrován: stř říj 20, 2004 10:44
Bydliště: BB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pribo »

cubafire píše:Jo, tak s tímto mám opravdu také bohaté zkušenosti. Dnes už vím co s tím. pokud je to opravdu klíňák od altíku (to poznáš poslechem) tak nejdřív zjisti jestli je dostatečně napnutý. Patrně nebude. :lol: Ale dá se to lehce napravit. TROŠKU povolíš altík na tom šroubku který je na té napínací "posuvné díře" :lol: a vezneš nějaký kus železa a kladívko. Želelzo dáš na altík k tomu šroubku (ne na tělo altíku, ať ho nepoškodíš) a kladívkem do něj párkrát bouchneš. Řemen se napne a je to spravené. Pokud by byl řemen už oleštěný, musíš ho vyměnit. Jo a mě se ještě stalo, že mi vypadl šroubek, který je na altíku dole a tím se mi vlastně křížil a proto to pískalo. Tak jsem ho tam dal, došponoval řemen a jede OK. Tak ať jezdí a piští. :lol:
nemas to prosim ta niekde pofotene ako si to robil lebo ja som totalna lama tak aby som tam nieco neposr... mam 16V dik
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Tak je jasný, že když z alternátoru žere proud více spotřebičů, tak má větší odpor, ale zatím mi nikdo nevysvětlil (a vidělo a slyšelo to dost lidí), proč když já jsem loni v zimě nastartoval baterkou, která byla přes noc na nabíječce a nebyl ani zapnutý ventilátor, tak to stejně kvičelo jak podsvinče. Po výměně řemenu pískání odstraněno !
Jirka J

Pískání klínového řemene

Příspěvek od Jirka J »

Také mne to pískalo až nastala situace,že jsem spálil alternátor potom mne to donutilo vyměnit baterku a nechat opravit altík:Baterka holt nedržela potřebnou kapacitu a nepomůže ani že ji máš na nabíječce celou noc.Pokud máš již slabší baterku raději kup novou nebo se to to prodraží cca o 2500Kč.
Uživatelský avatar
Granko
Příspěvky: 430
Registrován: stř črc 02, 2003 09:55
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Granko »

hmm, no to mne susti klinak v zime skoro vzdy a je jedno, ci som nastartoval, alebo sa prave vratil s teplym motorom z mesta. a parkujem v garazi. v lete tro trocha stichne. no a k tomu spodnemu klinaku sa nemam velmi ako dostat (mam taky lepavy sprej na klinaky, ale vzdy zaseriem vsetko naokolo....)
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“