Ide ako traktor

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Ide ako traktor

Příspěvek od stefan »

Včera som zobral auto. Naštartovalo v pohode. Po odchode z domu
si držalo voľnobežné otáčky na križovatkách na 2000ot. Neskôr po
chvíli nechania motora na voľnobeh pekne klesli na 750 ot. Auto ale
ide ako traktor. Dunivý zvuk vychádza z predu motora. Ako keby som
mal deravý výfuk, ale ten mám nový. A zvuk ide z motora a nie zo zadu.
Nemal niekto niečo podobné? Alebo to je len tou zimou? Motor ide dobre,
zdá sa mi že má aj lepší výkon.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Reklama
 

Uživatelský avatar
eMKa Slovensko
Příspěvky: 2087
Registrován: úte zář 30, 2003 20:41
Bydliště: TN - NMnV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eMKa Slovensko »

ten lepsi vykon bude sposobeny vzduchom, preco asi maju sportove auta chladice vzduchu??

a ten rachot ... ak sa ti ozyval pocas celej cesty moze byt sposobene asi iba tym ze je zima a niektore casti holt zimu radi nemaju, ale to je len moj nazor, mozno to aj predpoveda nejaku zavadu a le skor si myslim ze nie
LANOS eMKa Slovensko, http://www.lanosclub.com
Obrázek
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Uživatelský avatar
mrk
Příspěvky: 2098
Registrován: pát led 23, 2004 19:51
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrk »

skus sa pozriet pod kapotu odkial ide ten zvuk
Daewoo Lanos 1.5
Škoda Octavia 1.6
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Pod kapotu som sa díval, nie je nič vidno.
Ide to ako by to malo niekde deravý výfuk.
A eMKovi, chladiče vzduchu sa podľa mojich vedomostí
dávajú do áut s turbom, pretože turbo je poháňané
výfukovými plynmi a potom je vzduch ktorý ide do
motora príliš horúci. U klasických áut sa práveže počas zimy
berie vzduch z okolia výfukového potrubia aby bol teplejší.
Toto mali už aj novšie Š120.
Musím pozrieť výfukové potrubie od motora až po výfuk.
Chcel som vedieť či niekto nemal niečo podobné.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

U novejsich motoru plati, cim chladnejsi vzuch, tim lepsi vykon. Cim je vzduch chladnejsi, tim je v nem na jednotku obemu vic kysliku, tim vic se muze spalit smesi a tim vetsi vykon muze motor dosahnout. Vliv ma i pomer objemu pred a po vybuchu. Na vykonu se z podobnych duvodu projevi i nadmorska vyska. Proto se take pro dosazeni extremnich vykonu do sani vstrikuje N2O (NOS).
Uživatelský avatar
RoSta
Příspěvky: 613
Registrován: ned říj 03, 2004 23:19
Bydliště: PRIEVIDZA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RoSta »

stefan píše:Pod kapotu som sa díval, nie je nič vidno.
Ide to ako by to malo niekde deravý výfuk.
A eMKovi, chladiče vzduchu sa podľa mojich vedomostí
dávajú do áut s turbom, pretože turbo je poháňané
výfukovými plynmi a potom je vzduch ktorý ide do
motora príliš horúci. U klasických áut sa práveže počas zimy
berie vzduch z okolia výfukového potrubia aby bol teplejší.
Toto mali už aj novšie Š120.
Musím pozrieť výfukové potrubie od motora až po výfuk.
Chcel som vedieť či niekto nemal niečo podobné.
Ten "turbo" vzduch je horúci, pretože je tým turbom stlačený a pri stláčaní plynov sa uvoľňuje teplo a nie preto, že je turbo poháňané výfuk. plynmi. Aj keď to tiež asi teplotu neznižuje...

Škodovka si brala vzduch z okolia výfuku preto, aby správne fungoval karburátor a "nezamrzol" a aby sa benzín správne uvoľňoval v difúzore...

Mne to v lete tiež rachotilo ako dragster...
Mal som odtrhnutú prírubu tej výfukovej rúry, ktorá je od zvodov po kat.
Chcel som ju kúpiť, ale za "lešenársku" trubku nevyhodím 3600,- , tak som to zavaril a zatiaľ to drží ako pes ježa!

Ale možno Ti len prerazilo tesnenie, ak máš pripchatý kat...
http://www.TAXAMETER.sk
Ford Mondeo 1,6 LPG
Ex: Espero 1,5 LPG
Zrušenie ESPERA a dovoz MONDEA...
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

skus sa pozriet na tu hadicu od vzduch. filtra po klapku - ja som ju mal deravu na spodku a pri pridani plynu to trocha hucalo, lebo tade tahal falosny vzduch...
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Uživatelský avatar
PetrCBR
Příspěvky: 102
Registrován: stř srp 18, 2004 22:22
Bydliště: Roznov pod Radhostem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PetrCBR »

PavelZ píše:U novejsich motoru plati, cim chladnejsi vzuch, tim lepsi vykon. Cim je vzduch chladnejsi, tim je v nem na jednotku obemu vic kysliku, tim vic se muze spalit smesi a tim vetsi vykon muze motor dosahnout. Vliv ma i pomer objemu pred a po vybuchu. Na vykonu se z podobnych duvodu projevi i nadmorska vyska. Proto se take pro dosazeni extremnich vykonu do sani vstrikuje N2O (NOS).
No je to tak, ze chladnejsi vzduch je sussi, nez teply a tedy cim min molekul H2O v prostoru (ve vzduchu), tim vice kysliku a ve vysledku suchy studeny vzduch lepe podporuje horeni a tudiz vetsi vykon u spalovacich motoru.

K tomu traktoru. Zkontroluj si zapalovaci kabely a svicky. Obzvlaste svicky v zimnim pocasi dost trpi.
Daewoo Espero 2.0MPi, '97 (šmudla)
Kia Cee'd SW 1.6 CVVT, '08 (nový šmudla)
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Mne 1,5 v espere tiez zacne rachotit, ked jej otacky klesnu, ale to su skor vibracie kasne a dielov na nej prichytenych nez rachot z valcov alebo vyfuku. Ale je mozne ze je problem so zapalovanim (povytiahnuty/zlomeny kabel, zla sviecka, kontakt v rozdelovaci) a ak vynechava jeden valec tak sa z auta stava pracka ktora zmyka nevyvazene pradlo. ALe mozno len blbne snimac otacok alebo ma v tejto kose problem skrtiaci motorek v sani a nezvlada to dobre vyregulovat. Tazko takto hadat, skus to nahrat a dat sem ko mp3 :).
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

ppp píše:Tazko takto hadat, skus to nahrat a dat sem ko mp3 :).
...jasne, spravime si hitparadu... :D
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Závada nájdená a odstránená.
Bol prasknutý zvar na výfukovom potrubi,
konkrétne v mieste kde sa dve trubky od lambdy
dávajú do jednej trubky, ktorá ide ďalej do katu.
Zavarené COčkom, motor už ide OK.
Cena zvárania v servise 250SK.
Dúfam že už bude kľud.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“