Proč 16V?
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
- Reklama
JRD ma na motore hlavu nielen zbrusenu, ale ma aj upravene spalovacie priestory takze sa mu kompresny pomer nezvacsil (alebo aspon nie privelmi). Aj ked on by ten 16V mozno este mierne znizenie hlavy zniesol najma pri prevadzke na lpg.Habron píše:Já bych to viděla si tak, že 16V je náročnější na údržbu, protože je konstrukčně složitější (dvě vačky a s tím související).
Ale myslím, že pokud se nezanedbává, tak nemá důvod, aby nevydržel.
Nevím, jak je to s broušením hlavy u 16V, ale moc se nedoporučuje (jak psal palikx), i když na druhou stranu zase JRD ... psal, že brousit 16V hlavu lze. Takž těžko říct.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
No...(aby som sa ozval..)..
8V motor sa vie "rovnako dobre" pokazit ako 16V motor..
...rozdiel je akurat tak potom v cene ktoru clovek zaplati za opravu..
...musim uznat ze zbrusovat hlavu nad 0.5mm na 16v "je o hubu"..
..piestne kruzky nevydrzia kompresnuy pomer...
..je mozne spravit vybrus o 0.3mm , aby to este "prezili"...
..co v praxi znamena cca 3 vymeny tesnenia pod hlavou,
..Hlava sa frezuje preto, aby sa zarovnali nerovnosti sposobene koroziou,
prehriatim, a pod., a to zväcsa pri vymene tesnenia pod hlavou...
(inac nevidim dovod ju frezovat )..
..podla mna je jedno ci mam 8V alebo 16V motor... ak sa onho clovek "staraaa"..
..ide tu asi hlavne o vykon a o "cenu motora"...
8V motor sa vie "rovnako dobre" pokazit ako 16V motor..
...rozdiel je akurat tak potom v cene ktoru clovek zaplati za opravu..
...musim uznat ze zbrusovat hlavu nad 0.5mm na 16v "je o hubu"..
..piestne kruzky nevydrzia kompresnuy pomer...
..je mozne spravit vybrus o 0.3mm , aby to este "prezili"...
..co v praxi znamena cca 3 vymeny tesnenia pod hlavou,
..Hlava sa frezuje preto, aby sa zarovnali nerovnosti sposobene koroziou,
prehriatim, a pod., a to zväcsa pri vymene tesnenia pod hlavou...
(inac nevidim dovod ju frezovat )..
..podla mna je jedno ci mam 8V alebo 16V motor... ak sa onho clovek "staraaa"..
..ide tu asi hlavne o vykon a o "cenu motora"...
přesně tak.... o prachy jde vždycky až na prvním místě...
jinak je jasný, že se těch jedenáct kilowatt a pět newtonmetrů musí nějak projevit, i když to nebude žádný maso každopádně je zajímavé, že 16V (ač by měla mít vysokootáčkovější charakter, a zřejmě má) dosahuje svého výkonového maxima již v 4800 ot/min....
důležitý je možná subjektivní pocit z obou motorů... já teda s 16V nejel..
jinak je jasný, že se těch jedenáct kilowatt a pět newtonmetrů musí nějak projevit, i když to nebude žádný maso každopádně je zajímavé, že 16V (ač by měla mít vysokootáčkovější charakter, a zřejmě má) dosahuje svého výkonového maxima již v 4800 ot/min....
důležitý je možná subjektivní pocit z obou motorů... já teda s 16V nejel..
Nexxxia Sedan 1,5 8V RAKETA za 6 l / 100 km