Piskanie klinoveho remena + alternator
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
Piskanie klinoveho remena + alternator
Niekedy ked startujem, alebo ked aj idem zacne mi z nicoho nic piskat nieco pod kapotou, myslim ze to bude klinovy remen, a tiez som si vsimol ze od istej doby, raz bolo v noci -25°C mi, akosi slabo rozmrazuje zadne sklo,
Moze to byt ze sa ten remen stiahol, tak ze sa pohol aj alternator zo svojej polohy a teraz ten remen presmykuje? a to by potom znamenalo ze aj alternator nepracuje ako by mal?,
mate niekto skusenosti ako by som mohol dat alternator do jeho povodnej polohy, resp. do takej polohy aby bol klin. remen napnuty tak aby sa dal stlacit na 1-1,5 cm?
vdaka za info, niesom automechanik tak mozno tie otazky su ...,
Moze to byt ze sa ten remen stiahol, tak ze sa pohol aj alternator zo svojej polohy a teraz ten remen presmykuje? a to by potom znamenalo ze aj alternator nepracuje ako by mal?,
mate niekto skusenosti ako by som mohol dat alternator do jeho povodnej polohy, resp. do takej polohy aby bol klin. remen napnuty tak aby sa dal stlacit na 1-1,5 cm?
vdaka za info, niesom automechanik tak mozno tie otazky su ...,
- Reklama
-
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát led 14, 2005 07:58
- Bydliště: Staré Město u UH, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Jo, tak s tímto mám opravdu také bohaté zkušenosti. Dnes už vím co s tím. pokud je to opravdu klíňák od altíku (to poznáš poslechem) tak nejdřív zjisti jestli je dostatečně napnutý. Patrně nebude. Ale dá se to lehce napravit. TROŠKU povolíš altík na tom šroubku který je na té napínací "posuvné díře" a vezneš nějaký kus železa a kladívko. Želelzo dáš na altík k tomu šroubku (ne na tělo altíku, ať ho nepoškodíš) a kladívkem do něj párkrát bouchneš. Řemen se napne a je to spravené. Pokud by byl řemen už oleštěný, musíš ho vyměnit. Jo a mě se ještě stalo, že mi vypadl šroubek, který je na altíku dole a tím se mi vlastně křížil a proto to pískalo. Tak jsem ho tam dal, došponoval řemen a jede OK. Tak ať jezdí a piští.
dřív: NEXIA 1.5 8V, GLE, LPG-BRC
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi
Nexia = srdeční záležitost
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi
Nexia = srdeční záležitost
Je to přesně tak, jen bych ještě doplnil proč to vlastně začne pískat při nízkých teplotách: Vzhledem k tomu, že při nízkých teplotách klesá kapacita akumulátoru, tak po nastartování a zapnutí potřebných spotřebičů musí alternátor dodávat velké množství proudu potřebného k dobíjení. Při "výrobě" thoto proudu klade motoru dost velký odpor a pokud je klíňák malinko volnější, tak začne prokluzovat a hvízdá. Po chvíli, když dojde k částečnému snížení odporu alternátoru hvízdání přestane, stejně tak při zvýšení venkovních teplot, kdy nedojde k tak razantnímu poklesu kapacity akumulátoru.cubafire píše:Jo, tak s tímto mám opravdu také bohaté zkušenosti. Dnes už vím co s tím. pokud je to opravdu klíňák od altíku (to poznáš poslechem) tak nejdřív zjisti jestli je dostatečně napnutý. Patrně nebude. Ale dá se to lehce napravit. TROŠKU povolíš altík na tom šroubku který je na té napínací "posuvné díře" a vezneš nějaký kus železa a kladívko. Želelzo dáš na altík k tomu šroubku (ne na tělo altíku, ať ho nepoškodíš) a kladívkem do něj párkrát bouchneš. Řemen se napne a je to spravené. Pokud by byl řemen už oleštěný, musíš ho vyměnit. Jo a mě se ještě stalo, že mi vypadl šroubek, který je na altíku dole a tím se mi vlastně křížil a proto to pískalo. Tak jsem ho tam dal, došponoval řemen a jede OK. Tak ať jezdí a piští.
Snad to je vyčerpávající vysvětlení.
Daewoo Espero 2,0 CD automatic, 77kW.Modrá metalíza,klima,komplet v elektrice,palubní počítač Made in USSR.
S tímto názorem bych si dovolil nesouhlasit. Hvízdání řemene se ozve při zapnutých el. spotřebičích a při zvýšených otáčkách motoru, např. při rozjezdu. Vyšší otáčky motoru = větší odpor alternátoru. Pokud motor běží na volnoběh a není zapnutý žádný spotřebič, tak je klid.Habron píše:A nebo taky, že když je nižší teplota, tak řemen ztuhne, hůř se ohýbá a ztratí pružnost. Po čase se ohřeje a přestane pískat.
Pokud by byl řemen ztuhlý, hvízdání by se projevovalo vždy.
Daewoo Espero 2,0 CD automatic, 77kW.Modrá metalíza,klima,komplet v elektrice,palubní počítač Made in USSR.
-
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát led 14, 2005 07:58
- Bydliště: Staré Město u UH, CZ
- Kontaktovat uživatele:
To je taky jedna z možností, ale zase, ...... to pískání při poškozené kladce je jiné. Nevím jak to popsat, ale klíňák píská tak nějak gumově. A s tím vyšším odběrem = vyšší odpor motoru je to svatá prvda. Stačí povypínat vše co jde a pomůže to. I vyhřívání sedadla řidiče
dřív: NEXIA 1.5 8V, GLE, LPG-BRC
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi
Nexia = srdeční záležitost
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi
Nexia = srdeční záležitost
nemas to prosim ta niekde pofotene ako si to robil lebo ja som totalna lama tak aby som tam nieco neposr... mam 16V dikcubafire píše:Jo, tak s tímto mám opravdu také bohaté zkušenosti. Dnes už vím co s tím. pokud je to opravdu klíňák od altíku (to poznáš poslechem) tak nejdřív zjisti jestli je dostatečně napnutý. Patrně nebude. Ale dá se to lehce napravit. TROŠKU povolíš altík na tom šroubku který je na té napínací "posuvné díře" a vezneš nějaký kus železa a kladívko. Želelzo dáš na altík k tomu šroubku (ne na tělo altíku, ať ho nepoškodíš) a kladívkem do něj párkrát bouchneš. Řemen se napne a je to spravené. Pokud by byl řemen už oleštěný, musíš ho vyměnit. Jo a mě se ještě stalo, že mi vypadl šroubek, který je na altíku dole a tím se mi vlastně křížil a proto to pískalo. Tak jsem ho tam dal, došponoval řemen a jede OK. Tak ať jezdí a piští.
Tak je jasný, že když z alternátoru žere proud více spotřebičů, tak má větší odpor, ale zatím mi nikdo nevysvětlil (a vidělo a slyšelo to dost lidí), proč když já jsem loni v zimě nastartoval baterkou, která byla přes noc na nabíječce a nebyl ani zapnutý ventilátor, tak to stejně kvičelo jak podsvinče. Po výměně řemenu pískání odstraněno !
Pískání klínového řemene
Také mne to pískalo až nastala situace,že jsem spálil alternátor potom mne to donutilo vyměnit baterku a nechat opravit altík:Baterka holt nedržela potřebnou kapacitu a nepomůže ani že ji máš na nabíječce celou noc.Pokud máš již slabší baterku raději kup novou nebo se to to prodraží cca o 2500Kč.
hmm, no to mne susti klinak v zime skoro vzdy a je jedno, ci som nastartoval, alebo sa prave vratil s teplym motorom z mesta. a parkujem v garazi. v lete tro trocha stichne. no a k tomu spodnemu klinaku sa nemam velmi ako dostat (mam taky lepavy sprej na klinaky, ale vzdy zaseriem vsetko naokolo....)