kurenie

Moderátor: Blue Lanos

Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Docent píše:Aha, takže celej ten modrej rozsah teploměru je 90°C :twisted: ? Tak to jóóó :roll: .
Kurnik, Docente, jsi natvrdlý? Několikrát v tomto i jiných threadech bylo řečeno, že 90st.C je obvykle asi ty 2mm před druhou čárkou. Já nevím, co je na tom tak nepochopitelného. Pokud se tam ukazatel nevyškrábe, tak auto prostě moc chladí a tudíž také netopí. Jasné? To že ti nějaý idiot doporučil výměnu čidla teploty je sice smutné, ale kesziho problém neřeší. Prostě mu to netopí, takže mu patrně nedovírá termostat a přechlazuje motor.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Reklama
 

Uživatelský avatar
Závůrka
Příspěvky: 38
Registrován: čtv pro 29, 2005 19:44
Bydliště: Jablonné v Podještědí

Příspěvek od Závůrka »

No mě se ručička taky zarazí asi ty 2 mm před polovinou budíku.Mám topení naplno, ale teplota nic moc. Asi tak po 15 km začne foukat tepleji. Nevím, třeba je špatně nastavený táhlo? Jak se k němu vůbec dostanu?
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Závůrka píše:No mě se ručička taky zarazí asi ty 2 mm před polovinou budíku.Mám topení naplno, ale teplota nic moc. Asi tak po 15 km začne foukat tepleji. Nevím, třeba je špatně nastavený táhlo? Jak se k němu vůbec dostanu?
Hodně blbě, musí se oddělat ten černý kryt, co je kolem budíků a rádia a tam odšroubovat celý panel s ovládáním... Dál nevím, chtěl jsem to sundat, ale mě to nešlo :(
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

...dál se dá po povolení 4 šroubů vytáhnout celý blok ovladačů topení, ale drží tam celkem fest. Ovšem táhlo topení by mělo jít zkotrolovat i pohledem od pedálů směrem pod palubovku k tomu bloku ovladačů. To že to naplno topí až po 15km je normální. Já to "svých" 30st. C taky nevytopím cestou do práce (cca 12km)
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Ondras píše:Kurnik, Docente, jsi natvrdlý? Několikrát v tomto i jiných threadech bylo řečeno, že 90st.C je obvykle asi ty 2mm před druhou čárkou. Já nevím, co je na tom tak nepochopitelného. Pokud se tam ukazatel nevyškrábe, tak auto prostě moc chladí a tudíž také netopí. Jasné? To že ti nějaý idiot doporučil výměnu čidla teploty je sice smutné, ale kesziho problém neřeší. Prostě mu to netopí, takže mu patrně nedovírá termostat a přechlazuje motor.
jj, asi jsem natvrdlý. Já to zkusím, Ondro, speciálně pro tebe, polopaticky (odvozeno od slovesa "po lopatě"):
Teploměr mně ukazoval ony 2 mm před 2 čárkou. Zdálo se mně to málo, takže nějaký blbeček, právě na tomto fóru, mně napsal, že mně to ukazuje blbě - málo. Takže jsem koupil nové čidlo, a to mně za stejných podmínek ukazuje těsně kolem první čárky. Takže podle tebe jsem výměnou čidla způsobil to, že se mně nedovírá termostat?
IMHO kesziho problém není v tom, že se mu přechlazuje motor (že se přechlazuje motor a přitom je ručička v modrém poli je velice pozoruhodný závěr, asi nebudeš strojař, co?), ale že má zasraný radiátor, nejspíš nějakou "gebuzínou" na utěsnění netěsností v chladicí soustavě...
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Závůrka píše:No mě se ručička taky zarazí asi ty 2 mm před polovinou budíku.Mám topení naplno, ale teplota nic moc. Asi tak po 15 km začne foukat tepleji. Nevím, třeba je špatně nastavený táhlo? Jak se k němu vůbec dostanu?
Firemní Focus TDi 2,0 začíná foukat tepleji po 20 km... A maloobjemový diesly topí tak na hov*o, že se do nich dávají jako standardní výbava nezávislá topení. Pokud chcete mít super topení, kupte si Žigulíka 1500, špicově topil po ujetí 3 km. Ale zase holt spotřeba je trošku někde jinde, pořád platí zákon zachování hmoty a energie...
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Ondras píše:Několikrát v tomto i jiných threadech bylo řečeno, že 90st.C je obvykle asi ty 2mm před druhou čárkou. Já nevím, co je na tom tak nepochopitelného.
OK, takže, prosím, doplň:
Začátek modrého pole = .... °C
1. čárka = ... °C
2 mm před 2. čárkou = 90°C
3. čárka = ... °C
Přechod mezi modrým a červeným polem = ... °C

Možná bys mohl doporučit výrobci, aby ty hodnoty na teploměr psal, podobně jako na tachometr. A podej to jako zlepšovák u Škodovky, Fóbie tam ty hodnoty totiž nemá taky, má jenom trochu jiné rozložení polí. A nezapomeň přiznat, že ses inspiroval u Opel Corsa, ten má na teploměru čárky i hodnoty...
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Docent píše:OK, takže, prosím, doplň:...
Nepros, nedopolním. Nemám důvod po teplotách pátrat, stejně jako běžný uživatel. Spokojím se s prostým málo / 90 / moc. Pokud se budu v motoru v budoucnu rýpat na vyšší úrovni, pořídím si standalone budík ocejchovaný v st. C, stejně jako teploměr a tlakoměr oleje a A/F ratio budík :)
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Docent: Kristepane, to už je na mě moc :D

Prostě a jednoduše: Když je ručička cca ty 2mm před druhou čárkou, teplota je oněch 90 st. C. Pokud mas ručíčku někde kolem první čárky, je to špatně !!! Pokud to topí normálně, nemá to nic společnýho s termostatem, jen máš chybný zobrazování!!! Chápenzí??? :lol:
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

tak jsem to znova přečetl vaše příspěvky a konstatuji,že je to debata na úrovni.Jen tak dál :P
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

V.Brousek píše:... je to debata na úrovni...
Na úrovni je zcela určitě. Otázka jaká to úroveň je. Nicméně děkujeme za svolení k pokračování :D
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Vojta

Příspěvek od Vojta »

Tak koukám, že tady po Novém roce stoupá adrenalin :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Ondras píše:
V.Brousek píše:... je to debata na úrovni...
Na úrovni je zcela určitě. Otázka jaká to úroveň je. Nicméně děkujeme za svolení k pokračování :D
Ondráši nemusiš děkovat.Tady si můžeš dělat co chceš.Tak nevím proč jsi tak jedovatý.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

V.Brousek píše:
Ondras píše:
V.Brousek píše:... je to debata na úrovni...
Na úrovni je zcela určitě. Otázka jaká to úroveň je. Nicméně děkujeme za svolení k pokračování :D
Ondráši nemusiš děkovat.Tady si můžeš dělat co chceš.Tak nevím proč jsi tak jedovatý.
panove :D , ja bych to snad radeji utnul ...
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

já jsem nezačal
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“