kurenie

Moderátor: Blue Lanos

keszi
Příspěvky: 205
Registrován: úte led 03, 2006 08:50
Bydliště: Moldava nad Bodvou,okr.Košice
Kontaktovat uživatele:

kurenie

Příspěvek od keszi »

Len pred dvoma tyzdnami som kupil Matizka 1999. Motor sa mi zohreje len na stvrtinu , cize pod prvu ciarku a potom uz sa nezohrieva dalej. Tym padom nekuri tak ako by mal. Teraz neviem ci to tak ma byt alebo zle otvara termostat. Ake mate skusenosti, mal by sa motor zahriat viacej, ci nie ?
Reklama
 

Jarda
Příspěvky: 19
Registrován: pon bře 07, 2005 21:56

Re: kurenie

Příspěvek od Jarda »

Mě se ohřeje v zimě v létě 2mm od před prostředkem a nehne se ani po Praze v létě a teď v zimě jakbysmet a topí normálně.nejspíš termostat
míla

Příspěvek od míla »

určitě termostat. Mělo by to být asi ty 2 mm před popovinou.
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

termostat.. :roll:
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Zůstaň v klidu, mně se ručička teploměru taky pohybuje kolem 1. čárky... Původně jsem tam měl čidlo, které ukazovalo tak 3 mm před druhou čárkou, dal jsem na rady "odborníků", že ukazuje blbě, koupil jsem nové, a to ukazuje ještě méně. Když jsem měl v háji termostat, tak teploměr nevylez v podstatě vůbec, po 30 km tak na hranici modrého pole a když se vypnul motor, tak někam do 1/3 před 1. čárkou.
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Také mi ukazuje po celou dobu tak jak popisuje Docent a nikdy jsem neviděl ručičku nad polovinou.Ani v Chorvatsku při popojíždění v zácpě a horku.Kdyby byl včudu termostat,nepohla by se ručička vůbec,nebo minimálně.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Jenomze tady nejde o to, jak se hybe rucicka, to je zalezitost cidla. Problem je v tom, ze to ani netopi !!!
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Robert píše:Jenomze tady nejde o to, jak se hybe rucicka, to je zalezitost cidla. Problem je v tom, ze to ani netopi !!!
No hlavně že dotyčnej ví, jak to topit MÁ :twisted: . BTW ten teploměr má skoro celý pole modrý, kromě úplného začátku (z kterého to při vadném termostatu dle osobní zkušenosti nevyleze) a červeného pole na konci. Řekl bych, že modrým polem označují výrobci provozní teplotu v normě, nejen u Matizů.
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Docent píše:No hlavně že dotyčnej ví, jak to topit MÁ
Řekl bych, že pozná, když nemá v autě kolem 30 st.C. Což je teplota, na kterou to já vytopím zhruba při -5st.C s otevřenou ventilací (saju z venku) a foukáním na okno a nohy. Možná by to šlo i víc, ale už se blbě řídí :)
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Normální provozní teplota je cca 90 stupnu, coz odpovida nejaky ten milimetr pred druhou carkou (pulkou) ;)
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Ty máš na tom teploměru napsaný stupně? Nebo ses ptal u výrobce, kolika stupňům odpovídají ty čárky? Proč mně jedno čidlo ukazovalo 3 mm před 2 čárku a druhý se pohybuje kolem první, když jsem s motorem jinak vůbec nic nedělal a měla by ukazovat stejně? Pro sichr jsem kouknul do návodu k obsluze. Začátek stupnice, před začátkem modrého pole. je označen jako "studený". Červené pole je označeno jako "horké". Logicky všechno mezi tím je normální provozní teplota a je blbost se dohadovat, jestli 90°C je na té druhé čárce... Kdyby bylo, tak by to tam výrobce napsal. Teploměr je prostě jen orientační: studený motor, normální provozní teplota, přehřátý motor. BTW u Sparka už výrobce považuje teploměr za natolik orientační, že už ho tam nedal vůbec...
Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 1676
Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
Bydliště: Brno-střed Československo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kessler »

U novějších Racerů je taky kolem prostředka nakresleno zelené pole, značící normální teplotu...čiže normální teplota má nějaký rozsah, není to jedna určitá hodnota...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
keszi
Příspěvky: 205
Registrován: úte led 03, 2006 08:50
Bydliště: Moldava nad Bodvou,okr.Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od keszi »

Závidím ti 30 st.C. Prejdem do roboty a to je 30km a zohreje sa v interiéri asi na 16-17st.C. Čiže nie je to nič slávne. Nezamrznem ale aby som sa potil, nedá sa povedať . Doteraz som jazdil na Favorite a ten kúril dobre. V robote jazdím na Felicii Pick upe a ten kúri veľmi dobre, keď dám na plný výkon fúka až horúci vzduch a musím stíšiť. Možno, že termostat sa skoro uzatvára , lebo nie je pokazený , funguje , len nedovolí sa zohriať motoru.
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Docent píše:Ty máš na tom teploměru napsaný stupně? Nebo ses ptal u výrobce, kolika stupňům odpovídají ty čárky? Proč mně jedno čidlo ukazovalo 3 mm před 2 čárku a druhý se pohybuje kolem první, když jsem s motorem jinak vůbec nic nedělal a měla by ukazovat stejně? Pro sichr jsem kouknul do návodu k obsluze. Začátek stupnice, před začátkem modrého pole. je označen jako "studený". Červené pole je označeno jako "horké". Logicky všechno mezi tím je normální provozní teplota a je blbost se dohadovat, jestli 90°C je na té druhé čárce... Kdyby bylo, tak by to tam výrobce napsal. Teploměr je prostě jen orientační: studený motor, normální provozní teplota, přehřátý motor. BTW u Sparka už výrobce považuje teploměr za natolik orientační, že už ho tam nedal vůbec...
U každýho auta je provozní teplota cca 90 stupnu !!
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Aha, takže celej ten modrej rozsah teploměru je 90°C :twisted: ? Tak to jóóó :roll: .
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“