Ondras píše:Albert_Hein píše:Co ty 4 šrouby M8 nebo M10 unesou sedačku v případě ..ehm.. nějaké nehody???-samozřejmě zaviněné někým cizím,že jak jinak
M8 - pevne verim, ze ano. Seriovou sedacku taky na pojezdech drzi 4x M8.
Nejsem strojař,ale zkusím spočítat pevnostní kontrolu předepjatého šroubového spoje, namáhaného statickým resp. cyklickým zatížením, působícím jak v ose šroubu, tak i v rovině spojovaných částí
tak mě vychází spíše M10,ale záleží na svěrné výšce....tu jsem tipl na 0,3 inche
Přeji good luck při výpočtu pomocí MIT calc
Konstanty tuhosti spoje
Tuhost spojovacího šroubu cb 3301098.39 [lb/in]
Tuhost sevřených částí cm 15233757.63 [lb/in]
Výsledná tuhost skupiny přitěžovaných částí spoje c1 2978394.87 [lb/in]
Výsledná tuhost skupiny odlehčovaných částí spoje c2 30467515.26 [lb/in]
Montážní předpětí šroubového spoje
Maximální osová složka provozní síly Fa 1000 [lb]
Maximální radiální složka provozní síly Fr 0 [lb]
Minimální potřebná svěrná síla pro přenos radiální síly Fcmin 0 [lb]
Část osové složky provozní síly přitěžující šroub DF1 89.05 [lb]
Část osové složky provozní síly odlehčující sevřené součásti DF2 910.95 [lb]
Montážní předpětí spoje F0 1911.0 [lb]
Utahovací moment M 9.70 [lb ft]
Silové poměry zatíženého spoje
Změna předpětí ohřátím spoje na provozní teplotu DF0T 0.00 [lb]
Ztráta předpětí trvalou deformací (sednutím) spoje DF0L 0.00 [lb]
Provozní předpětí spoje F0' 1911.00 [lb]
Zbytkové předpětí sevřených částí spoje F2 1000.05 [lb]
Výsledná vnitřní osová síla ve šroubu F1 2000.05 [lb]
Součinitel těsnosti (předpětí) spoje qa 1.000
Bezpečnost proti bočnímu posunutí qr 0.000
Výpočtová svěrná výška L 0.3 [in]
Skutečná výška sevřených částí LC 0.300 [in]