ABS
Moderátoři: Blue Lanos, pejee, lomngi
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
ABS
Tak i u nás konečně začal padat marast a mrznout. Tak jsem měl dneska cestou od našich šanci pořádně vyzkoušet onen "bezpečnostní" systém zvanej ABS. Nejdřív na křižovatceve tvaru T kde jsem chtěl z hlavní odbočit vpravo a nebyla šance zpomalit, natoš zkoušet zahybat, to bych šel tak ve 45 stupních ven. Tak jsem nechal kopat ABS a držel volant rovně. Ten naproti chtěl zahnout za mnou a jak viděl muj "manévr" bylo mu to jasný a s levym blinkrem to pustil taky rovně. Tak jsem si našel dlouhej (asi 4km) rovněj úsek na mojí cestě, kde jsem testoval a testoval... a došel jsem k zajímavýmu (pro mně nepřekvapivýmu) zjištění. Totiž, když člověk brzdí tak, že ABS pracuje, tak je sice auto ovladatelný (i když se vlní díky občasnýmu zablokování kol) ale skoro nezpomaluje. Pak jsem našel bod, kde to maximálně brzdí a ABS ještě nepracuje a kupodivu, zastavil jsem skoro na poloviční vzdálennost ! Sice jsem to neměl jak změřit ale určitě byla moje brzdná dráha kratší nejmíň o 1/3 než s ABS. Takže odteď už ho používam jenom jako signalizaci, že je to namrzlý. Jak furt tvrdim, cit na brzdě je lepší než nějaký ABS, to je pro ty co panikařej a zadupnou to.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
- Reklama
- richiprofi
- Příspěvky: 760
- Registrován: stř lis 12, 2003 15:29
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
otazka je, ci je to ABS aj spravne funkcne.....rozdiely pri brzdeni s a bez ABS su zavisle hlavne od povrchu, na ktorom sa nachadzas, na tom je zalozeny aj princip ABS, na suchu sa ta hodnota ma pohybovat medzi 20-25%...pri vlhkom, mokrom a na lade, uz ta ucinnost myslim viditelna je...
neviem ako je to tu s vedomostou o podstate konstrukcie systemu ABS, takze sa tymto smerom dalej neuberam...pre spravne pochopenie je to asi 2-3 hodinky vykladu
neviem ako je to tu s vedomostou o podstate konstrukcie systemu ABS, takze sa tymto smerom dalej neuberam...pre spravne pochopenie je to asi 2-3 hodinky vykladu
Já jsem si vždycky myslel, že ABS je od toho, aby se nezablokovala kola a auto bylo ovladatelné i na kluzkém povrchu a nešlo do smyku.
Asi tak před rokem jsme tady s Pecou řešili, zda zastaví auto, které má jen jednosušší variantu ABS, tj. ABS odbržďuje obě kola na nápravě stejně, když jede jedním kolem na suchu a druhým na ledu.
U nubir a lacetti je to už důmyslnější, ale i tak si myslím platí, že na ABS se spoléhat nedá v každé situaci.
Poslední dobou jezdím s firemní oktávkou a tam si myslím, že to abs není špatně udělané, ale občas mám taky pocit, že bych bez něj zabrzdil dříve, ale je to jen pocit. Objektivně to nemůžu nijak posoudit.
Asi tak před rokem jsme tady s Pecou řešili, zda zastaví auto, které má jen jednosušší variantu ABS, tj. ABS odbržďuje obě kola na nápravě stejně, když jede jedním kolem na suchu a druhým na ledu.
U nubir a lacetti je to už důmyslnější, ale i tak si myslím platí, že na ABS se spoléhat nedá v každé situaci.
Poslední dobou jezdím s firemní oktávkou a tam si myslím, že to abs není špatně udělané, ale občas mám taky pocit, že bych bez něj zabrzdil dříve, ale je to jen pocit. Objektivně to nemůžu nijak posoudit.
Já myslím, že ABS je jepší než brzdit samotnou nohou, ale nemůžu se zbavit dojmu, že kdybych brzdil jen nohou že bych zabrzdil víc! ale asi to bylo stave mých zadních kotoučů a destiček (viz zadní ktouče Nubira) ono asi kvůli stabilitě musí vše brzdit a pak ABS brzdí OK. Jinak mě překvapilo, že u Nubi není zadní zátěžovej regulátor na zadní nápravě. Buďto je to ošéfovaný jinak nebo to nechali plně na ABS. Ale stejně pokud přeženete nájezdovou rychlost nepomůže ani ABS, TCS, ESP a jste v příkopě než řeknete švec
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- richiprofi
- Příspěvky: 760
- Registrován: stř lis 12, 2003 15:29
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
vsetky novodobe vozidla pocnuc lanosom maju diagonalny dvojokruhovy system ABS...cize ucinok zavisi od typu brzd (velkost, platnicky, strmene a pod...)...pri ABS nebrzdia kolesa nikdy rovnako, pretoze sa vam nikdy nepodari dostat na kazde koleso rovnaky tlak...ide vlastne o podradeny system sytemu ESP, ktory okrem prace z brzdenim pracuje aj s regulaciou krutiaceho momentu...a taky moj nazor....ked uz sa vymyslel system ABS ako system prerusovaneho brzdenia.....tak treba vyuzit 100% ucinok brzdneho potencialu a nie na pol pedalu.....