vysoké tony z motoru help
Moderátor: Blue Lanos
vysoké tony z motoru help
nechal jsem vyměnit rozv. řemen, nap. kladku a klíňák a z motoru jdou v nízkách otáčkách takové jakoby hučení až píchání . Něco jako na TDI turbo . No prostě takový podobný tony. Řemeny jsou napnuté akorát, to vím určitě, byl jsem u toho. Poraďte pls.
- Reklama
Když je rozvoďák přepnutej , stačí o trošku tak píská , jako to turbo , jak popisuješ , no dá se to k tomu přirovnat , tak to prověř . Lajcky se to dá zkontrolovat , když sundáš kryt rozvod. řemene ( stačí horní půlka) , tak na té dlouhé části , co je blíž k tobě ( bez napínáku), by měl jít do zkrutu o 90 stupňů. Ale je to opravdu jen selská rada , kterou se ovšem řídím a je to OK.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Jo , na napínací kladce je i pružinka , ale ta to napne ( i po protočení motoru při povolené kladce ráčnou ) MÁLO !! Nevím jestli jí mám unavenou , ale já si pomáhal ještě tlaken topůrka od kladiva .Habron píše:Matiz má napínací kladku, takže by se napnutí rozvoďáku mělo odvíjet od poloh rysek na kladce a na motoru.
Nicméně jak píše Tomáš, tak to ohnutí řemene je dostatečně přesná metoda pro určení napnutí rozvoďáku.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Tak pro upřesnění , bavíme se o Matizu a tam napínací kladka nic nedopíná za provozu je napevno !!!!! U Nubiry je to jinak , tam hlídá napnutí neustáleHabron píše:Napínací kladka má za úkol doštelovávat napnutí řemene při provozu, při prvotním napínání se jí musí (dost) pomoci.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Tak to se omlouvám, myslel jsem si, že i u Matize funguje napínací kladka jako samoštelovací.Tomáš píše:Tak pro upřesnění , bavíme se o Matizu a tam napínací kladka nic nedopíná za provozu je napevno !!!!! U Nubiry je to jinak , tam hlídá napnutí neustáleHabron píše:Napínací kladka má za úkol doštelovávat napnutí řemene při provozu, při prvotním napínání se jí musí (dost) pomoci.
teď jsem to byl projet a zdá se mi že to tak nejede jako dřív. Jako by se snížil krouťák. Je možné aby to bylo špatně nastavené, třeba o jeden zub? Nebo už by to nejelo? Ten řemen jsem teď kontroloval a když ho vezmu mezi dva prsty, tak ho do skrutu otočím asi o 45 stupňů. Někde jsem tu četl, že by měl jít max. o 90 stupňů. Jak to tedy vlastně je??
No víc než o 90 je volný , o 45 stupňů je dost napnutý , ale pokud bude o zub , co se stane nevím , ještě se to potkat nemůže , ale výkon by šel asi určitě do háje , zkontroluj nastavení na rysky , pokud máš dole ten vrchní kryt , tak posvi´t dolu baterkou a nastav si rysku ( na řemenici klín. řemene) proti takovýmu plast. nálitku na dolní půlce krytu , nahoře musí být ryska proti rysce na hlavě , nemusíš otáčet ani dvakrát ty rysky tam jsou dvě ( na vačce , točí se o polovinu pomaleji než klika)
Hele píšu to strašně ve fofru , doufám , že tomu rozumíte , kdyžtak napiš , to by chtělo ještě kluky z Golc caru ........
Hele píšu to strašně ve fofru , doufám , že tomu rozumíte , kdyžtak napiš , to by chtělo ještě kluky z Golc caru ........
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
no tu rysku na hlavě tam pravě nemůžu najít. Před hlavou tam je ještě takovej plech. Jak by to bylo se startováním, bylo by to asi poznat na délce startování nebo ne? Jinak ten motor běží normálně, spíš bych řekl, že už se tak nehází jako před tím. Nemáte někdo nějaké foto, kde je vidět ta ryska. Já už se z toho asi po..ru.
Tomáši, díky moc si mě dneska zachránil. Už jsem z toho byl vážně na prášky. Těď jsem vše pořádně prohlédl a našel jsem tu šipku. Byla opravdu vyražená na tom plechu. A ejhle o zub jinde. Stáhl jsem řemen a přesadil ho, pískání přestalo a auto jede jako dříve. Nevím ale proč přestalo to pískání. Napínákem jsem ani nehnul. Přesedil jsem to na vačkovém kole. Mohl jsem tomu řemenu nejak ublížit, nebo by to nemělo vadi?? Tomáši ještě jednou díky.