Trasenie celým autom pri brzdení vo vyšších rýchlostiach

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
mipo
Příspěvky: 1507
Registrován: úte kvě 10, 2005 18:47
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Trasenie celým autom pri brzdení vo vyšších rýchlostiach

Příspěvek od mipo »

Hlavne na diaľnici sa mi stáva, že keď potrebujem rýchlo brzdiť napr. z 130 na 80, tak sa Kalos začne celý triasť (ako keby skákať, či ako to nazvať), volant trochu kmitá a celkovo sa vtedy auto správa dosť zvláštne.
Pripadá mi to akoby boli zvlnené kotúče alebo niečo také. Tomu sa mi však nechce veriť, lebo brzdy na diaľnici prakticky nepoužívam a brzdím motorom.
V meste, alebo pri prudkom brzdení v nižších rýchlostiach sa mi to ešte nestalo.
Stáva sa vám to tiež? Čo to môže spôsobovať?
Reklama
 

Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

No ono to naozaj vyzerá na kotúče alebo bubny, v menších rýchlostiach to nemusí byť také markantné
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
jandaxx

kotouče

Příspěvek od jandaxx »

Na 100% to jsou zvlněné kotouče. Když brzdíš ve městě nebo z nižších
rychlostí, neprojeví se to protože se kotouče tolik neohřejí. Když brzdíš na dálnici z vysoké rychlosti, kotouče se rozpálí a teplem se zároveň roztáhnou. Zvlnění se tím zvýrazní a přenáší se přes brzdy do řízení a zároven celého auta. buď je nechat přesoustružit, nebo vyměnit. Když budou v salonu vstřícní, možná to uhraješ na záruku. Když nebudou, řeknou Ti, že jezdíš jak prase a pokřivil jsi je agresivní jízdou a bržděním a budeš to muset zatáhnout sám.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Uričtě kotouče ale i to může být zadníma bubnama. Měl jsem odobný problém s Mitsubishi nechal jsem stočit přední kotouče a zlepšilo se to, ale až když jsem nechal slíznout zadní bubny pak to teprv brzdilo pěkně :D ale pak jsem jednou já nebrzdil a Mičáka jsem ohnul o tramvaj :lol: :lol:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
schomi
Příspěvky: 183
Registrován: sob led 15, 2005 20:23
Bydliště: Krupka (tj blízko Teplic)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od schomi »

No, když sem si přivez Fiata Bravo německa jako druhý auto dělalo to samý. V servisu kvůli tomu vyměnili i nějakou tyč od převodovky a přestalo se to tolik přenášet do řadící páky pak to dávalo rázy jenom do volantu a na konec to vyřešily výměnou kotoučů, od té doby OK :D
Uživatelský avatar
mipo
Příspěvky: 1507
Registrován: úte kvě 10, 2005 18:47
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mipo »

Richard píše:ale pak jsem jednou já nebrzdil a Mičáka jsem ohnul o tramvaj :lol: :lol:
Tak to si bol ty?
Obrázek

Zajtra to pôjdem reklamovať do servisu, platiť nové kotúče rozhodnem neplánujem. Uvidíme, čo z nich vytrieskam.
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Moje zkusenost, mel sem to same na Lanosu, pokud Ti budou menit kotouce, nech si hned vymenit i desticky, i kdyby sis je mel platit sam. Me na Lanosu, kdyz byl novej, menili kotouce asi 3x (i stahovali, uz si nepamatuju, jak to bylo uplne presne), nez je napadlo s nima vymenit i desticky (kdyz menili jen kotouc, bylo to chvili dobry, ale pak se to zase vratilo, kdyz vymenili i desticky (musel sem si je zaplatit, protoze uz prej byly dost sjety a na pristi kontorole by je prej stejne menili), tak uz to bylo v pohode).
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Ne to na tý fotce nejsem já, já měl konflikt jen s jednou tramvají a tý jsem dal pusu takovou, že tu výhybkovou tyč co má vpředu,jsem zarazil daleko do vozu :lol: :lol: :lol: :lol:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
mipo
Příspěvky: 1507
Registrován: úte kvě 10, 2005 18:47
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mipo »

Nakoniec to nebolo brzdami, ale bol skrivený predný disk. Len nechápem, prečo to robilo iba pri brzdení.
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

:shock: :shock: ako od novoty???? alebo si mu pomohol? :oops:
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Uživatelský avatar
mipo
Příspěvky: 1507
Registrován: úte kvě 10, 2005 18:47
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mipo »

Blue Lanos píše::shock: :shock: ako od novoty???? alebo si mu pomohol? :oops:
Skôr som mu pomohol, nejakú dieru chytím (celkom často) a Žilina je teraz trochu rozkopaná.
hroch
Příspěvky: 36
Registrován: úte srp 23, 2005 20:40
Bydliště: Žiar nad Hronom

Příspěvek od hroch »

Ja som mal tento istý problém. Tiež mi to triaslo pri väčšej rýchlosti ale tak isto som cítil pri dobrzďovaní nerovnomerné brzdenie. Bol som to dať skontrolovať v servise a bolo mi povedané že je to OK. Ale kedže som detailsta tak mi to stále vadilo až som išiel do iného servisu. Tam boli plný ochoty mi kotúče vymeniť :D . lenže keď som potom asi o mesiac dával dole koleso zistil že ich nevymenili ale iba zbrúsili. :( Hlavne že napísali ich výmenu, ešte že mám záruku. :lol: Lenže teraz po približne 5 tis. km to začína znova. Tak asi tak je to so záručným servisom :(
Kalos hatchback 1.2, LPG červená 73L 105000km
Uživatelský avatar
LIFELIKE
Příspěvky: 747
Registrován: čtv srp 11, 2005 07:57
Bydliště: TRNAVA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LIFELIKE »

hroch píše:Ja som mal tento istý problém. Tiež mi to triaslo pri väčšej rýchlosti ale tak isto som cítil pri dobrzďovaní nerovnomerné brzdenie. Bol som to dať skontrolovať v servise a bolo mi povedané že je to OK. Ale kedže som detailsta tak mi to stále vadilo až som išiel do iného servisu. Tam boli plný ochoty mi kotúče vymeniť :D . lenže keď som potom asi o mesiac dával dole koleso zistil že ich nevymenili ale iba zbrúsili. :( Hlavne že napísali ich výmenu, ešte že mám záruku. :lol: Lenže teraz po približne 5 tis. km to začína znova. Tak asi tak je to so záručným servisom :(
Nie je servis ako servis.....
Ono záleží na to, akú voľnosť má. Ja pracujem tiež v servise. Sme zmluvný servis pre niekoľko značiek návesov. Dá sa čo to, ale viem, že predajcovia si dávajú bacha na to, čo dovolia vymeniť a často sami tiež čakajú so zaplatením, až kým to neschváli výrobca. Takže je úplne bežné, že si to zákazník najprv zaplatí a ked to výrobca návesu odobrí, tak sa peniaze vrátia. Lebo sme síce zmluvný servis ale nie charita.
CHEVROLET KALOS HB 1.2 SE+A/C 5D PLUS - červená SUPER RED
CITROEN C4 - 1,4; 16V; Seduction - rouge LUCIFER
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Mi to delalo neco podobneho. Bubny sly pod kudlu soustruznikovi, pak vymena kotoucu (stejne uz mely 115.000) a cepu rizeni. Nepomohlo. Pak jsem zjistil, ze to bylo kolama. Jeden 13" hlinikovy disk proste nesel uplne presne vyvazit. Kdyz se dalo zavazicko tam, kam rekla masina, tak to po prevazeni chtelo dat to same na protejsi stranu disku. Nakonec je to vyvazene tak nejak kompromisne. Na 13" plechu ani 15" alu mi to nedela.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Odpovědět

Zpět na „KALOS“