Brzdýýýýýýý!!
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
S tím souhlasím, zítra jdu na výměnu oleje a brzdovky ke kámošovi, a budu mu s tím pomáhat. Vím jistě, že to co chci mi udělá a jsem u toho a ještě pokecáme. Ale servisu když u toho nemůžu být, moc nevěřím (doufám, že mi Palikx a Petrm promine můj názor). Kdysi jsem si dělal na autě všechno sám, určitě bych se výměny brzdovky nezalekl (dělal jsem to mockrát), ale pohodlí je pohodlí (už se mi pod auto moc nechce, v určitém věku se mění priority) a když to mám pod kontrolou tak není co řešitDocent píše:jj, a nejlepší je začít to zkoušet zrovna na brzdách. Jako když to člověk přežije, tak není úplně blbej a levej a může pokračovat, jo ?
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
No ..bla bla blaaa...
Ked uz nebol manual po ruke...
..taq ste mu mohli aspon poradit...
....taqze.....
Pred vymenou brzdovky skontrolovat : ( to co pisal ppp )
1. tesnost brzdovych valcov - predne strmene, zadne valceky - bubon musi dole, hlavny brzdovy valec,
a samozrej aj neake ti prachovky na tych valcoch
2. stav brzdovych hadiciek a trubiek - ono tie hadicky vekom akosi starnu,
a v mistach kde sa "casto" ohybaju by mohli uz byt popraskane,
3. kontrolovat stav oblozenia, co je zle vymenit...
..az po tomto vsetkom by som isiel menit kvapalinu...
..kedze ten matiz urcite nebude mat 2-3roky..ale viac..
Su dva sposoby ako kvapalinu vymenit...
1. Vsetka sa vypusti, naraz zo vsetkych valcov,
2. Bude sa postupne "pretlacat stara za novu".
..no a kedze postup je v obydvoch pripadoch skoro rovnaky,
..tak je to vlastne aj jedno..
(1.) Kvapalina sa vypusta taq, ze sa povoli odvzdusnovaci srub na valci,
a stlaca sa brzdovy pedal dovtedy, kym kvapalina neprestane tiect.
Srub potom naset zavieme...
..treba spravit na vsetkych valcoch...
Potom sa do nadrzky zacne nalievat "Nova"...
..tu uz ale treba previest "odvzdusnenie"..
(1.) (2.)Robi sa to tak, ze na odvzdusnovaci srob za navlecie hadicka, druhy koniec hadicky dame do nejakej nadoby,
idealne sklenenej flasky, nejakej zavarovacej, aby bolo vydiet ci este "idu bublinky".
Postup je nasledovny:
1. zosliapne sa brzdovy pedal,
2. povolime "odvzdusnovak" - nechame vzduch "vyfuknut"
3. po vyfuknuti vzduchu odvzdusnovaci srub naspet zatiahneme,
4. dame nohu dole z brzdoveho pedalu,
..cely postup opakujeme... ( do zblbnutia )..
..az dovteky, kym uz nieje vydiet unikajuce bublinky..cez hadicku..
...
NEUSTALE JE TREBA SLEDOVAT HLADINU KVAPALINY V NADOBKE..
..
z pravidla sa odvsdusovanie zacina robit na "najdlksej trubke"
..teda prave zadne, lave zadne, prave predne, lave predne...
..a nakoniec okruh ABS... ak to teda auto maa...
..pri ABS je potom potrebne ist si "zaflekovat", aby sa vlastne uviedli do cinnosti "mechanizmi v ABS"..
..a potom ho odvzdusnit este raz..
..pre istotu, je vlaste dobre po odvzdusneni vsetkych 4 brzd..
..cely postup zopakovat ...
Ked uz nebol manual po ruke...
..taq ste mu mohli aspon poradit...
....taqze.....
Pred vymenou brzdovky skontrolovat : ( to co pisal ppp )
1. tesnost brzdovych valcov - predne strmene, zadne valceky - bubon musi dole, hlavny brzdovy valec,
a samozrej aj neake ti prachovky na tych valcoch
2. stav brzdovych hadiciek a trubiek - ono tie hadicky vekom akosi starnu,
a v mistach kde sa "casto" ohybaju by mohli uz byt popraskane,
3. kontrolovat stav oblozenia, co je zle vymenit...
..az po tomto vsetkom by som isiel menit kvapalinu...
..kedze ten matiz urcite nebude mat 2-3roky..ale viac..
Su dva sposoby ako kvapalinu vymenit...
1. Vsetka sa vypusti, naraz zo vsetkych valcov,
2. Bude sa postupne "pretlacat stara za novu".
..no a kedze postup je v obydvoch pripadoch skoro rovnaky,
..tak je to vlastne aj jedno..
(1.) Kvapalina sa vypusta taq, ze sa povoli odvzdusnovaci srub na valci,
a stlaca sa brzdovy pedal dovtedy, kym kvapalina neprestane tiect.
Srub potom naset zavieme...
..treba spravit na vsetkych valcoch...
Potom sa do nadrzky zacne nalievat "Nova"...
..tu uz ale treba previest "odvzdusnenie"..
(1.) (2.)Robi sa to tak, ze na odvzdusnovaci srob za navlecie hadicka, druhy koniec hadicky dame do nejakej nadoby,
idealne sklenenej flasky, nejakej zavarovacej, aby bolo vydiet ci este "idu bublinky".
Postup je nasledovny:
1. zosliapne sa brzdovy pedal,
2. povolime "odvzdusnovak" - nechame vzduch "vyfuknut"
3. po vyfuknuti vzduchu odvzdusnovaci srub naspet zatiahneme,
4. dame nohu dole z brzdoveho pedalu,
..cely postup opakujeme... ( do zblbnutia )..
..az dovteky, kym uz nieje vydiet unikajuce bublinky..cez hadicku..
...
NEUSTALE JE TREBA SLEDOVAT HLADINU KVAPALINY V NADOBKE..
..
z pravidla sa odvsdusovanie zacina robit na "najdlksej trubke"
..teda prave zadne, lave zadne, prave predne, lave predne...
..a nakoniec okruh ABS... ak to teda auto maa...
..pri ABS je potom potrebne ist si "zaflekovat", aby sa vlastne uviedli do cinnosti "mechanizmi v ABS"..
..a potom ho odvzdusnit este raz..
..pre istotu, je vlaste dobre po odvzdusneni vsetkych 4 brzd..
..cely postup zopakovat ...
no nevim nevim. to si budu pamatovat.Ale servisu když u toho nemůžu být, moc nevěřím (doufám, že mi Palikx a Petrm promine můj názor).
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Napsal jsem když u toho nemůžu být, tak se nerozčiluj
No brzdovku mám vyměněnou, a vůbec to není jednoduché, nevím, jestli u mé Nubiry měnili brzdovku někdy předtím, ale zadní odvzdušňováky držely jako přivařený, kdybych si to dělal sám, asi bych je utrhl, protože člověk nemá zkušenost, jak moc si může dovolit zabrat, a co udělat když se to ani nehne. Po několikerém oklepání ze všech stran a prostříknutí WD se asi po 1/2 hodině hnuly a pak už to byla brnkačka. Tak pozor na to Není to až tak jednoduchý pokud nejde vše jako po másle
No brzdovku mám vyměněnou, a vůbec to není jednoduché, nevím, jestli u mé Nubiry měnili brzdovku někdy předtím, ale zadní odvzdušňováky držely jako přivařený, kdybych si to dělal sám, asi bych je utrhl, protože člověk nemá zkušenost, jak moc si může dovolit zabrat, a co udělat když se to ani nehne. Po několikerém oklepání ze všech stran a prostříknutí WD se asi po 1/2 hodině hnuly a pak už to byla brnkačka. Tak pozor na to Není to až tak jednoduchý pokud nejde vše jako po másle
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
jo jo bohuzel cim dal castejsi problem.a u 1,6 vetsinou rovnou menime valecky protoze stejne zacnou tect.tak hlavne ze sis to uzil
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Richard má dvoulitr , takže brzdový třmeny...palikx píše:jo jo bohuzel cim dal castejsi problem.a u 1,6 vetsinou rovnou menime valecky protoze stejne zacnou tect.tak hlavne ze sis to uzil
Já jsem to dělal vloni u 1.6 a měl jsem i rozebrané válečky , vše jsem vyčistil jako kdysi na žigulu a je klid , nic neteče , samostavy fungujou , pohoda.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Jo přesně, třmeny a myslím, že jsou hliníkové, tak bacha na ten odvzdušňovák! Nechtěl bych to odvrtávat , asi by se rovnou měnily za nové Jen pro kompletní informaci, na kolik se minimálně dají slíznout zadní kotouče ( myslím tloušťku)
Palikxi, Petrem dík
Palikxi, Petrem dík
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Jo přesně, třmeny a myslím, že jsou hliníkové, tak bacha na ten odvzdušňovák! Nechtěl bych to odvrtávat , asi by se rovnou měnily za nové Jen pro kompletní informaci, na kolik se minimálně dají slíznout zadní kotouče ( myslím tloušťku)
Palikxi, Petrem dík
Palikxi, Petrem dík
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
ja vim ze mas 2,0 vsimam si.proto sem to napsal ze u 1,6 to tak delame.a asi sem mel napsat ze u 2,0 uz jsme menili i trmeny.byly zarezle valecky a odvzdusnovaky se taky nepovolily.cena prace pak prevysuje cenu trmenu.tak je lepsi kdyz si to udelate sami je to pro vas levnejsi.navic tuhle praci strasne nesnasim.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil